Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Av egen erfaring, så synes jeg det gror finere og mindre smertefullt ved litt revning enn klipping.
En rift gror fortere og er mer skånsomt for huden enn klipp; og i dag er det vel kun dersom det er behov for å få ungen ut RASKT at de klipper (de har ikke tid til å la huden tøyes), leser jeg. Før trodde man kunne unngå endetarmsrifter ved å klippe, men det kan visst tilbakevises nå... Så selvsagt, om alternativet er hjerneskade, er jo klipp bedre. :bag:

Jeg kan ikke se på underlivet mitt hvor jeg har revnet (for 6 år siden), men jeg ser hvor jeg ble klipt for 13 år siden :bag::bag:
Ja jeg ble vel klippet siden det endte i vakum og litt hast. Men det gikk i hvert fall helt fint for meg :happy: Men jeg er ingen ekspert på klipping eller revning :playful:

Ja jeg ble vel klippet siden det endte i vakum og litt hast. Men det gikk i hvert fall helt fint for meg :happy: Men jeg er ingen ekspert på klipping eller revning :playful:

Ja, det er jo fint at det kan gjøres når det må :p Men jeg har ikke noe lyst at ei eldre utdatert jordmor skal komme å klippe i meg "bare fordi" uansett, så jeg vil gjerne vite AT det er nødvendig først :p

Jeg kjente ikke en dritt da de klipte, da. Selv om de sa fra først. De sprayer vel gjerne på bedøvelse først, men. Ja. :P
Men hjelp så jeg kjente det i etterkant.

PP 14 - CD 17
3 dpo

Prøver å ikke tenke sånn på hvor mange dpo jeg er, for jeg tror ikke jeg kommer til å orke å teste på en stund. Ovitrellen sitter i en stund også, så får vi se. Jeg har ikke trua i det hele tatt, men det hører vel med etter 14 sykluser uten en eneste positiv test.

Samtidig er det veldig ålreit å ha så korte sykluser, eller mer gjennomsnittlige da. Det er veldig godt å føle at vi ikke går glipp av en måned med prøving fordi syklusen min er lang. Er derfor litt spent på hvordan det blir om to sykluser. Jeg har kun igjen en resept på ovitrelle. Neste gang vil være tredje forsøk med det.

Har heller ikke hørt fra sykehuset ang henvisning. Da jeg var på ul kunne de fortelle at den ikke engang var sendt. Med andre ord spøker det for at vi «må» ta en runde privat, pga mitt ønske. Vi har ikke snakket om det enda, og jeg tenker at jeg ikke tar det opp før jeg evt står med en negativ test i slutten av april.

PP 14 - CD 17
3 dpo

Prøver å ikke tenke sånn på hvor mange dpo jeg er, for jeg tror ikke jeg kommer til å orke å teste på en stund. Ovitrellen sitter i en stund også, så får vi se. Jeg har ikke trua i det hele tatt, men det hører vel med etter 14 sykluser uten en eneste positiv test.

Samtidig er det veldig ålreit å ha så korte sykluser, eller mer gjennomsnittlige da. Det er veldig godt å føle at vi ikke går glipp av en måned med prøving fordi syklusen min er lang. Er derfor litt spent på hvordan det blir om to sykluser. Jeg har kun igjen en resept på ovitrelle. Neste gang vil være tredje forsøk med det.

Har heller ikke hørt fra sykehuset ang henvisning. Da jeg var på ul kunne de fortelle at den ikke engang var sendt. Med andre ord spøker det for at vi «må» ta en runde privat, pga mitt ønske. Vi har ikke snakket om det enda, og jeg tenker at jeg ikke tar det opp før jeg evt står med en negativ test i slutten av april.
Så rart at søknaden ikke er sendt? For meg ble den sendt i det vi hadde alt på plass, så fikk jeg svar av Porsgrunn innen noen dager at søknaden var godkjent. Så kjipt. Man vil jo bare igang :Heartred

PP 14 - CD 17
3 dpo

Så trege til å sende henvisning da..
Får prøve mase litt??!

Så rart at søknaden ikke er sendt? For meg ble den sendt i det vi hadde alt på plass, så fikk jeg svar av Porsgrunn innen noen dager at søknaden var godkjent. Så kjipt. Man vil jo bare igang :Heartred
Så trege til å sende henvisning da..
Får prøve mase litt??!

Veldig tregt, hadde jo håpet vi skulle være minst en måned inn i ventetiden.. jeg får ringe dit i morgen og sjekke ståa. Kan ikke forstå de mangler noe heller

Veldig tregt, hadde jo håpet vi skulle være minst en måned inn i ventetiden.. jeg får ringe dit i morgen og sjekke ståa. Kan ikke forstå de mangler noe heller

Nei, du frå ringe og høre. "Mangler dere noe siden dere avventer?".
Purr på!

PP 14 - CD 18
4 dpo

Nå har jeg snakket med sykehuset, og legen som gjorde første ul i mars. Medicus kunne visst ikke sende journalen min, noe både legen og jeg syntes var merkelig. Han skulle ta det opp med ledelsen faktisk, også får jeg selv be om tilgang til min journal, printe den ut og levere til sykehuset.. veldig 1980, men det får gå. Helt ærlig ikke overrasket, det her er veldig standard opplegg i livet mitt - alt er gjerne litt mer tungvint eller spesielt :hilarious: Volvat hadde sendt journal med en gang, som igjen gjør at det er noe merkelig for meg. Han har allerede utført en undersøkelse på Medicus sin oppfordring (altså første henvisning til ul for sjekk av follikeler etc) så ja, snodige greier!

Dagene går nå likevel, skal straks hoppe i dusjen og komme meg på jobb! Bare en rask tlf til Medicus. Papirene kan jeg heldigvis printe ut på jobb også dersom jeg får tilgang relativt kjapt. Kjenner ikke på noen testetrang helt enda, ikke engang en «gleder meg til 8 dpo for da kan jeg teste». Mulig det kommer, mulig det ikke gjør det.

Ha en fin dag:Heartred

PP 14 - CD 18
4 dpo

Nå har jeg snakket med sykehuset, og legen som gjorde første ul i mars. Medicus kunne visst ikke sende journalen min, noe både legen og jeg syntes var merkelig. Han skulle ta det opp med ledelsen faktisk, også får jeg selv be om tilgang til min journal, printe den ut og levere til sykehuset.. veldig 1980, men det får gå. Helt ærlig ikke overrasket, det her er veldig standard opplegg i livet mitt - alt er gjerne litt mer tungvint eller spesielt :hilarious: Volvat hadde sendt journal med en gang, som igjen gjør at det er noe merkelig for meg. Han har allerede utført en undersøkelse på Medicus sin oppfordring (altså første henvisning til ul for sjekk av follikeler etc) så ja, snodige greier!

Dagene går nå likevel, skal straks hoppe i dusjen og komme meg på jobb! Bare en rask tlf til Medicus. Papirene kan jeg heldigvis printe ut på jobb også dersom jeg får tilgang relativt kjapt. Kjenner ikke på noen testetrang helt enda, ikke engang en «gleder meg til 8 dpo for da kan jeg teste». Mulig det kommer, mulig det ikke gjør det.

Så merkelig at de ikke kunne gjøre det:bored: Bra du ringte og purret i hvert fall, ellers kunne det jo hende at ikke noe hadde skjedd på veldig lang tid fordi det ikke ble oppdaget:wideyed: Har selv opplevt å måtte purre både på det private og offentlige. Slitsomt at vi må følge opp at de gjør jobben sin! Håper prosessen videre går fort og greit når du får levert journalen:)

Så merkelig at de ikke kunne gjøre det:bored: Bra du ringte og purret i hvert fall, ellers kunne det jo hende at ikke noe hadde skjedd på veldig lang tid fordi det ikke ble oppdaget:wideyed: Har selv opplevt å måtte purre både på det private og offentlige. Slitsomt at vi må følge opp at de gjør jobben sin! Håper prosessen videre går fort og greit når du får levert journalen:)
Ja, jeg er glad jeg ringte altså, hvis ikke hadde det nok gått enda lenger tid. Medicus hadde visst ikke mottatt det elektroniske brevet legen hadde sendt, så jeg vet da søren. Føler jeg har nok med å holde styr på hvor i syklusen jeg er og når de forskjellige tablettene skal tas evt sprøyte settes, til at jeg attpåtil må passe på at folk gjør jobben sin :dead:
Håper det holdt med en melding i pasientportalen, hvis ikke ringer jeg i morgen!

PP 14 - CD 18
4 dpo

Jøsses, sa de noe om hvorfor de ikke kunne sende den :playful: ?

Men kjenner meg igjen i det du skriver om at det er standard opplegg i livet ditt. kjenner på det selv :playful: Her går alt galt eller er mer tungvint for meg :p Sykehuset har glemt å sende meg innkallingsbrev, glemt meg bort når det gjelder oppfølging osv. Har måttet ringe en del for å ordne opp i dette selv. Og nå er det masse surr med nav. Uansett hva det er så må jeg ringe, styre og ordne opp. Er det mulig å ha så uflaks liksom!

Fint å være i dpo land da :) Håper spiren plutselig sitter av seg selv nå! Men kjekt at dere hvert fall er i prosessen med å få hjelp!

Ja, jeg er glad jeg ringte altså, hvis ikke hadde det nok gått enda lenger tid. Medicus hadde visst ikke mottatt det elektroniske brevet legen hadde sendt, så jeg vet da søren. Føler jeg har nok med å holde styr på hvor i syklusen jeg er og når de forskjellige tablettene skal tas evt sprøyte settes, til at jeg attpåtil må passe på at folk gjør jobben sin :dead:
Håper det holdt med en melding i pasientportalen, hvis ikke ringer jeg i morgen!
Ja, ikke nøl med å purre på ting i hvert fall, selv om det er slitsomt å måtte gjøre det.. Noen ganger svikter jo systemet, så greit å følge opp så det blir fanget opp, bare sånn i tilfelle. Men ja, det burde jo ikke være sånn! :banghead:
Uansett godt å være i dpo-land da! Jeg krysser fingrene for deg ❤️

PP 14 - CD 18
4 dpo

Åå, utrolig irriterende når det hakker sånn i systemet. Og utrolig rart de ikke kunne sende journalen din. Man forventer jo automatisk at ting skal gå litt mer av seg selv i det private ... jeg håper du slipper for mye mer masing, som du sier er det mer enn nok med syklus og hele situasjonen man står i. Jeg håper der ordner seg :Heartred

Får håpe du får raskt tilgang til journal, da!

På st Olavs, så blir "denne sendt i papirform, ikke gjort tilgjengelig på nett; og det tar vanligvis opptil 30 dager, men pga dårlig kapasitet kan det ta opp mot 60 dager". Men det er jo offentlig, da..! :)

Hei, fant dagboken din nå i kveld og ville bare skrive en melding! Veldig tøft å lese din reise, og jeg håper virkelig at spiren sitter snart :Heartpink
Skjønner veldig godt og kjenner igjen mange av følelsene du har vært igjennom. Spesielt det med at det føles som "alle" bare popper ut unger uten å legge inn noe innsats!

Krysser alle mine fingre for deg og håper virkelig at jeg ser en oppdatering i nærmeste fremtid av en positiv test!! :Heartred

Får håpe du får raskt tilgang til journal, da!

På st Olavs, så blir "denne sendt i papirform, ikke gjort tilgjengelig på nett; og det tar vanligvis opptil 30 dager, men pga dårlig kapasitet kan det ta opp mot 60 dager". Men det er jo offentlig, da..! :)

Jeg håper de kan sende elektronisk, de på volvat kunne det i alle fall, men har ikke fått svar i portalen og ingen tok tlf i dag. Prøver å ringe igjen i morgen :happy:

Hei, fant dagboken din nå i kveld og ville bare skrive en melding! Veldig tøft å lese din reise, og jeg håper virkelig at spiren sitter snart :Heartpink
Skjønner veldig godt og kjenner igjen mange av følelsene du har vært igjennom. Spesielt det med at det føles som "alle" bare popper ut unger uten å legge inn noe innsats!

Krysser alle mine fingre for deg og håper virkelig at jeg ser en oppdatering i nærmeste fremtid av en positiv test!! :Heartred
Tusen takk for så hyggelig melding! Du har jammen hatt litt å lese på om du begynte på første side:smiley-ashamed004
Fint at det går an å kjenne seg igjen, da vet man selv og at man slettes ikke er alene!
Håper det klaffer for deg også snart, om det ikke alt har gjort det:Heartred

Jeg håper de kan sende elektronisk, de på volvat kunne det i alle fall, men har ikke fått svar i portalen og ingen tok tlf i dag. Prøver å ringe igjen i morgen :happy:

Tusen takk for så hyggelig melding! Du har jammen hatt litt å lese på om du begynte på første side:smiley-ashamed004
Fint at det går an å kjenne seg igjen, da vet man selv og at man slettes ikke er alene!
Håper det klaffer for deg også snart, om det ikke alt har gjort det:Heartred

Jeg håper for din del de er raskere enn st Olavs ja! Helt bak mål at det skulle ta så lang tid :p
Bør jo være kjapt å ordne, enten ved å skrive ut eller sende tilgang på nett.

PP 14 - CD 20
6 dpo

Oi, allerede 6 dpo! Hvor ble det av de siste 6 dagene? :smiley-ashamed004

Jeg lurer på hvorfor vi ikke har skaffet oss hund tidligere, fy søren for en deilig og velkommen distraksjon!:Heartred På absolutt alle plan har dette hatt en slags «legende» effekt. Det hjelper selvsagt at våren er godt på vei, snøen smelter og fuglene synger. Hvert år, på denne tiden av året, går det opp for meg at «okei, jeg har kanskje vært litt nedfor i vinter» og hver høst vet jeg at det går mot mørkere tider. Da er det deilig å se at lyset i tunnelen ikke er et tog:Heartred

Hyggelig for dere som leser her med et litt mer lysbetont innlegg også! Godt for meg og, føler meg som en skikkelig survfis til tider.

Nå går det bedre, og det blir noen fine måneder fremover nå tror jeg. Godt med LYS!! LYST når jeg er ferdig på jobb, LYST når jeg reiser til jobb. Lyst til langt på kveld! *lykkesukk*

Så får vi se da, om det spirer og gror i livmora og:shy:

Har helt glemt å ringe Medicus igjen i dag, og det var litt godt! Synes det er rart at de også ikke har svart på meldingen i pasient portalen! De pleier å være raske der, så dette virker på meg som om de holder igjen fordi de ønsker at jeg skal holde meg til dem. Da tjener jo de penger, og jeg kan forstå det på et plan, samtidig synes jeg det er noe uetisk å holde på sånn. Savner mer transparent kommunikasjon, det er noe jeg selv er svært opptatt av i mitt yrke - ærlighet varer lengst!

Back
Topp