Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert og lei over at det tar tid :Heartred :( Og er jo naturlig å begynne å tenke og bekymre seg for om det kommer til å gå eller ikke. Men det at dere har barn fra før, og det er ingenting galt med dere, så er jo sannsynligheten for å lykkes større enn å ikke lykkes. Håper jo dere får det til selv. Hvis ikke har jeg trua på at litt hjelp/ivf gjør susen :happy::Heartred

Og kjenner meg også veldig igjen i at det er vanskelig å glede seg over andres graviditet, når man selv har det vanskelig og vondt :Heartred Og tenker det må være lov å kjenne på. Om de vet om situasjonen din har de sikkert forståelse for det. Og ofte tror jeg mange har sliti mer enn man tror, men at ikke alle ønsker å prate så åpent om det kanskje?

Uansett, mange klemmer til deg! Jeg fortsetter å krysse fingrene for deg :happy:

Vi brukte jo 18 pp før det klaffet for oss!! Nå sjekket ikke vi oss eller noe, bare prøvde og prøvde. Deg gikk til slutt, og jeg har troa på dere også ❤️❤️ dere har klart det før ❤️❤️ men min fulle forståelse for at det er super frustrerende og kjipt, denne prøvetiden er så sinnsykt krevende . Men jeg heier hvertfall her på sidelinjen :) ❤️

Brukte 13 pp før det klaffet på barn 2 her! Alt var normalt og fint hos oss. Men flaksen var bare ikke på vår side.. Plutselig kommer den :Heartred Men skjønner godt tankene. Lykke til! Klem

PP 14 - CD 8

Tusen takk for støtten deres :Heartred Det vil sikkert klaffe etterhvert, men utålmodig blir man likevel. Ny mann siden første barn, men alt i orden med han så det skal vel gå på et vis.

Har igjen å ta tablett for bv i kveld og to kvelder til. Litt usikker på om jeg husket å ta siste letrozol i går, får evt ta den nå hvis ikke og håpe på det beste. Ny UL tirsdag 11 kl 8.30, heldigvis her hvor jeg bor!
Jeg må hente ut ovitrelle også, noe jeg kan gjøre på tirsdag, evt lørdag når jeg likevel skal ut en tur.
Mensen er også over, den var helt ferdig på dag 6 ca, men da spottet jeg bare.

Ellers har vi kjøpt oss hund, en liten valp! Kan ikke røpe rasen, men er ikke veldig stor. Typ liten/mellomstor. Jeg kjenner at det å kunne kose med han, dulle med han, leke og gå litt turer med en liten valp som er VÅR, det hjelper mye på alt.
Noe annet i hjemmet som fysisk opptar meg og gir meg glede. Det gjør jo selvsagt mann og barn også altså, men dette ble «noe nytt» og det sies jo at hunden er menneskets beste venn? Vi har hatt han i en uke snart:Heartred

PP 14 - CD 8

Tusen takk for støtten deres :Heartred Det vil sikkert klaffe etterhvert, men utålmodig blir man likevel. Ny mann siden første barn, men alt i orden med han så det skal vel gå på et vis.

Har igjen å ta tablett for bv i kveld og to kvelder til. Litt usikker på om jeg husket å ta siste letrozol i går, får evt ta den nå hvis ikke og håpe på det beste. Ny UL tirsdag 11 kl 8.30, heldigvis her hvor jeg bor!
Jeg må hente ut ovitrelle også, noe jeg kan gjøre på tirsdag, evt lørdag når jeg likevel skal ut en tur.

Ellers har vi kjøpt oss hund, en liten valp! Kan ikke røpe rasen, men er ikke veldig stor. Typ liten/mellomstor. Jeg kjenner at det å kunne kose med han, dulle med han, leke og gå litt turer med en liten valp som er VÅR, det hjelper mye på alt.
Noe annet i hjemmet som fysisk opptar meg og gir meg glede. Det gjør jo selvsagt mann og barn også altså, men dette ble «noe nytt» og det sies jo at hunden er menneskets beste venn? Vi har hatt han i en uke snart:Heartred

Åhh, herlig med valp! Gratulerer❤️❤️
Vi skaffet oss en katt etter 3 MA, og det var utrolig fint å ha noe annet å fokusere på :dog

Gratulerer med nytt familiemedlem i hus ;)
Hjelper jo litt med annet å fokusere på. Et lite plaster på hjertet..! ❤️

PP 14 - CD 8

Ååå, gratulerer så mye med valp!:D det blir sikkert veldig fint å ha noe annet å rette fokus mot innimellom de tøffe rundene i prøvingen:Heartpink jeg har selv en katt, og har vært så godt å ha nærhet og selskap av den når jeg har vært lei meg. Man har jo selvsagt familie og venner, men noen ganger er dyrs selskap uvurderlig.

Gratulerer med valp! Dette er en fin tid på året til å få en liten en i familien :)

PP 14 - CD 12
Ultralyd

Dro på ultralyd i dag, da måtte jeg veies??? Javel?
Som om det ikke er nok at hu skal titte inni meg liksom. Skjønner det sikkert må til for videre henvisning, men kan vi pliiiis ta en ting om gangen da. Får jeg sikkert beskjed om å gå ned, og ja, jeg hadde nok tålt -5/10kg men altså.. 84 kg på 168 er sikkert mer enn nok det, ikke veit jeg. Føler jo ikke at jeg er veldig tykk egentlig! Litt lubben kanskje, men ellers helt ok? Nå måtte jeg be hu redigere og, hu skrev 85kg :dead:

Kjenner jeg vil bare grine, sitter fremdeles på kontoret og blir spurt ut om alt mulig. Likte den forrige legen så mye bedre, følte meg så mye tryggere.. kommer mer oppdatering senere, fant en follikel på 19mm, så tenker jeg setter ovitrelle i kveld.

PP 14 - CD 12
Ultralyd

Som om det ikke er nok at hu skal titte inni meg liksom. Skjønner det sikkert må til for videre henvisning, men kan vi pliiiis ta en ting om gangen da. Får jeg sikkert beskjed om å gå ned, og ja, jeg hadde nok tålt -5/10kg men altså.. 84 kg på 168 er sikkert mer enn nok det, ikke veit jeg. Føler jo ikke at jeg er veldig tykk egentlig! Litt lubben kanskje, men ellers helt ok? Nå måtte jeg be hu redigere og, hu skrev 85kg :dead:

Kjenner jeg vil bare grine, sitter fremdeles på kontoret og blir spurt ut om alt mulig. Likte den forrige legen så mye bedre, følte meg så mye tryggere.. kommer mer oppdatering senere, fant en follikel på 19mm, så tenker jeg setter ovitrelle i kveld.
Vi er på nesten samme plass denne gangen også! :Heartred
Fikk du noe svar på hvorfor du måtte alt mulig?

PP 14 - CD 12
Ultralyd

"Kvinna bør ved søknadstidspunkt ha Body Mass Index (BMI) <32. Ved behandlingsstart bør kvinna ha BMI <30."
- Bergen.
Men er litt ulike kriterier på hvert sted altså. Du er vel under begge så skal ikke være nødvendig å be deg gå ned.

Forøvrig så har man alltid krav på å få vite hvorfor ting gjøres, så det er bare å spørre. Har man ikke gode svar, så kan man si nei. (I dette tilfelle ville nok ikke søknaden kommet gjennom om du sa nei, da, men.. bare generelt). Ingen skal tvinges til undersøkelser de ikke vil ha. Under svangerskap f.eks, så har du lov til å nekte å bli veid; men f.eks si at du heller vil veie deg hjemme og kun oppgi antall kilo opp eller ned.

Ikke at jeg sier du bør slå deg vrang altså!! Men hvis det er ubehagelig for deg, og vil få deg til å føle deg tryggere, så er jo det bedre.
Også synes jeg det er viktig å vite om.. man skal ikke være vrang bare for å være det liksom, men man har krav på informasjon, og skal samtykke. Informert samtykke.. Obstetrisk vold er faktisk et begrep; så det er viktig å vite om at man har lov til å si nei, for å unngå ting som ikke føles greit...

Vi er på nesten samme plass denne gangen også! :Heartred
Fikk du noe svar på hvorfor du måtte alt mulig?

Det var for å utfylle mer info ang en henvisning, legen venter fremdeles på journal fra Medicus om jeg forstod det rett :happy:

"Kvinna bør ved søknadstidspunkt ha Body Mass Index (BMI) <32. Ved behandlingsstart bør kvinna ha BMI <30."
- Bergen.
Men er litt ulike kriterier på hvert sted altså. Du er vel under begge så skal ikke være nødvendig å be deg gå ned.

Forøvrig så har man alltid krav på å få vite hvorfor ting gjøres, så det er bare å spørre. Har man ikke gode svar, så kan man si nei. (I dette tilfelle ville nok ikke søknaden kommet gjennom om du sa nei, da, men.. bare generelt). Ingen skal tvinges til undersøkelser de ikke vil ha. Under svangerskap f.eks, så har du lov til å nekte å bli veid; men f.eks si at du heller vil veie deg hjemme og kun oppgi antall kilo opp eller ned.

Ikke at jeg sier du bør slå deg vrang altså!! Men hvis det er ubehagelig for deg, og vil få deg til å føle deg tryggere, så er jo det bedre.
Også synes jeg det er viktig å vite om.. man skal ikke være vrang bare for å være det liksom, men man har krav på informasjon, og skal samtykke. Informert samtykke.. Obstetrisk vold er faktisk et begrep; så det er viktig å vite om at man har lov til å si nei, for å unngå ting som ikke føles greit...
Kjempeglad for at du informerer, for dette er ikke noe man blir fortalt ved undersøkelser. Jeg tror det var mer at det kom litt bus på, jeg skulle «bare» fort inn og ut så jeg for meg. Skulle bare se hvordan slimhinna var, antall follikeler og den slags var det jeg trodde jeg gikk til. Det går fint nå, heldigvis. Er nok bare litt ekstra sårbar før en slik undersøkelse fra før av tror jeg:happy::Heartred

PP 14 - CD 12

Ultralyden gikk jo greit, fant en follikel på høyre side denne gang målt til 19mm, så da fikk jeg grønt lys for å sette ovitrelle. Den ble satt rundt kl 16.30 i dag, så da blir det vel el på Cd 14, men vi hopper til køys i kveld og de neste dagene fremover. Håper virkelig dette er gullegget! Har hatt godt med EL slim i dag, så jeg tenker kroppen ville kanskje klart å slippe dette egget på egenhånd, men greit med et lite tupp i ræva! Greit at det får modnet siste mm også før det slipper tenker jeg. Håper jeg tenker rett :dead:

Vi har hatt valp i litt over en uke, og det er veldig stas! Synes egentlig ikke det er en veldig stor omveltning, annet enn at jeg har for første gang en vekkerklokke jeg faktisk våkner av:hilarious:

Mer er det vel egentlig ikke å si for denne gang. Kjenner jeg er ikke spesielt spent eller gira for denne syklusen. Håper det klaffer, tror ikke at det gjør det. Frustrert over at henvisningen fremdeles ikke er sendt, tror jeg skal ta en tlf og spørre om de kanskje kan sende den snart. Evt purre Medicus på journalen. Har igjen resept på kun en ovitrelle til.. Hadde håpet vi skulle være litt inn i ventetiden på time.. oh well, i morgen er en ny dag og snart så ser jeg vel gravid ut igjen pga denne sprøyta. Håper bare det fortsetter rett vei☺️

Det var for å utfylle mer info ang en henvisning, legen venter fremdeles på journal fra Medicus om jeg forstod det rett :happy:

Kjempeglad for at du informerer, for dette er ikke noe man blir fortalt ved undersøkelser. Jeg tror det var mer at det kom litt bus på, jeg skulle «bare» fort inn og ut så jeg for meg. Skulle bare se hvordan slimhinna var, antall follikeler og den slags var det jeg trodde jeg gikk til. Det går fint nå, heldigvis. Er nok bare litt ekstra sårbar før en slik undersøkelse fra før av tror jeg:happy::Heartred

Man blir litt sårbar, ja...!
Også blir man ikke informert om at man har medbestemmelse etc. Jeg fødte to barn, før jeg på kurs med den tredje lærte at man ikke MÅTTE bli tvunget til noe under fødsel. Jeg opplevde å bare bli klipt med nr 1. Ikke spurt, bare.. "nå klipper vi *klipp*". Jeg ble lagt på rygg med både nr 1 og nr 2, ingen forslag om alternative stillinger.. og altså. Jeg skjønner at ikke alt kan taes tid til under en fødsel; å forklare fordeler og ulemper med diverse fødestillinger f.eks, under rier.. men å ligge på rygg er jo strengt tatt ikke en bra måte å føde på. Fordelen er at jordmor og lege får full oversikt liksom.... :P Men ideelt sett skulle man jo ha fått full informasjon før man gikk inn i fødsel.

Man blir litt sårbar, ja...!
Også blir man ikke informert om at man har medbestemmelse etc. Jeg fødte to barn, før jeg på kurs med den tredje lærte at man ikke MÅTTE bli tvunget til noe under fødsel. Jeg opplevde å bare bli klipt med nr 1. Ikke spurt, bare.. "nå klipper vi *klipp*". Jeg ble lagt på rygg med både nr 1 og nr 2, ingen forslag om alternative stillinger.. og altså. Jeg skjønner at ikke alt kan taes tid til under en fødsel; å forklare fordeler og ulemper med diverse fødestillinger f.eks, under rier.. men å ligge på rygg er jo strengt tatt ikke en bra måte å føde på. Fordelen er at jordmor og lege får full oversikt liksom.... :p Men ideelt sett skulle man jo ha fått full informasjon før man gikk inn i fødsel.
Synes egentlig det er ganske drøyt at de bare tar en avgjørelse og rett og slett bare klipper før man rekker å få sukk for seg.. Jeg sa klart i fra at det er det siste jeg ønsker, for det er jeg litt redd for :hilarious: Skjønner som du skriver at ting kan skje fort, men det hadde absolutt vært fint om man hadde vært informert om det FØR man ligger der da :dead:

Synes egentlig det er ganske drøyt at de bare tar en avgjørelse og rett og slett bare klipper før man rekker å få sukk for seg.. Jeg sa klart i fra at det er det siste jeg ønsker, for det er jeg litt redd for :hilarious: Skjønner som du skriver at ting kan skje fort, men det hadde absolutt vært fint om man hadde vært informert om det FØR man ligger der da :dead:

Ja. Egentlig er det drøyt.. Men jeg var først og fremst en førstegangsfødende, og ATT PÅ TIL bare 17 år, så jeg hadde nok ikke høy status i medbestemmelse.. Jordmødrene var greie altså..! Men jeg tror også de stresset litt. Siden det var så tidlig (35+4) ville de egentlig sende meg til et annet sykehus..men jeg kom inn med 8cm, så det rakk vi ikke.. Det stod to leger i rommet, og bare observerte fødselen (de ventet på babyen), så.. tipper de kanskje stresset litt.

Ikke for det. Jeg skal helst kunne gi et informert samtykke..! Men dette var i 2009 og, tror de har endret litt protokoller bl.a. siden det.

Ja. Egentlig er det drøyt.. Men jeg var først og fremst en førstegangsfødende, og ATT PÅ TIL bare 17 år, så jeg hadde nok ikke høy status i medbestemmelse.. Jordmødrene var greie altså..! Men jeg tror også de stresset litt. Siden det var så tidlig (35+4) ville de egentlig sende meg til et annet sykehus..men jeg kom inn med 8cm, så det rakk vi ikke.. Det stod to leger i rommet, og bare observerte fødselen (de ventet på babyen), så.. tipper de kanskje stresset litt.

Ikke for det. Jeg skal helst kunne gi et informert samtykke..! Men dette var i 2009 og, tror de har endret litt protokoller bl.a. siden det.
Jeg ble klippet uten at noen sa noe :playful: Jeg spurte etter ungen var ute om jeg hadde revna noe. Og de bare "neida, vi klippet". Men dette var vakum, og jeg kjente ikke en dritt. Og var et veldig fint kontrollert klipp som grodde pent uten problemer. Så heller det enn revning sier jeg. Plaga meg ikke så mye at de ikke sa noe på forhånd heller, for da hadde jeg sikkert blitt mer stressa eller kjent etter :playful: Men for all del, skjønner at folk ønsker å få informasjon og kan være med å bestemme om man kan. Men noen ganger må man vel godta at de som jobber der forhåpentligvis vet hva som kanskje er beste løsningen.

Jeg ble klippet uten at noen sa noe :playful: Jeg spurte etter ungen var ute om jeg hadde revna noe. Og de bare "neida, vi klippet". Men dette var vakum, og jeg kjente ikke en dritt. Og var et veldig fint kontrollert klipp som grodde pent uten problemer. Så heller det enn revning sier jeg. Plaga meg ikke så mye at de ikke sa noe på forhånd heller, for da hadde jeg sikkert blitt mer stressa eller kjent etter :playful: Men for all del, skjønner at folk ønsker å få informasjon og kan være med å bestemme om man kan. Men noen ganger må man vel godta at de som jobber der forhåpentligvis vet hva som kanskje er beste løsningen.

Av egen erfaring, så synes jeg det gror finere og mindre smertefullt ved litt revning enn klipping.
En rift gror fortere og er mer skånsomt for huden enn klipp; og i dag er det vel kun dersom det er behov for å få ungen ut RASKT at de klipper (de har ikke tid til å la huden tøyes), leser jeg. Før trodde man kunne unngå endetarmsrifter ved å klippe, men det kan visst tilbakevises nå... Så selvsagt, om alternativet er hjerneskade, er jo klipp bedre. :bag:

Jeg kan ikke se på underlivet mitt hvor jeg har revnet (for 6 år siden), men jeg ser hvor jeg ble klipt for 13 år siden :bag::bag:

Back
Topp