Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

At noe skjer i kroppen er det ingen tvil om, i alle fall. I dag har tårene sitti så løst, det skal ingenting til før de kommer. Derfor har jeg holdt meg litt for meg selv. Første gangen var da jeg var ute og gikk i sentrum, og gikk forbi ei som ikke så så mye eldre ut enn meg. Hun satt på bakken og hadde et skilt foran seg… Jeg vet at det kan være mye lureri etc, men å se det gjør vondt. Det er en påminnelse på at flere hjem i år vil få en trang og muligens kald jul mtp strømpriser og økte priser på mat.. Jeg gikk forbi, snudde, kjøpte en kakao og et rundstykke til henne, også gikk jeg igjen. Noe varmt å drikke når man sitter i kulda hjelper vel kanskje litt.
Jeg syns det er trist til vanlig også, men da klarer jeg å håndtere følelsene, det var litt vanskelig i dag:depressed:

Her er det altså hormoner i full sving, og økt apetitt. Dette føler jeg er ganske typisk meg før mensen, så det er vel bare å vente på at tanta skal dukke opp, og brette opp armene til neste pp. Ja og kanskje ta en tlf til gyn/lege for å sette i gang hjulene kanskje.:shy:

Torsdag

Og CD 27. Ingen mensen, men jeg biter meg merke i at (TMI!!!) mengden utflod har økt. Innrømmer derfor at håpet nå er ganske stort og fallhøyden enda større:nailbiting:
Mener jeg leste et sted en eller annen gang at man kan få mer utflod hvis man er gravid? Det kan jo være at det øker pga mensen er like rundt hjørnet også. Herregud denne gjetteleken her hver måned er litt slitsom:wacky:

Hvis det ikke er noen tr i natt og ikke i morgen tidlig, så tar jeg en test. Er den negativ håper jeg seriøst tr kommer asap, og ikke om 30 dager.

Første dag i ny jobb gikk strålende! Gleder meg til fortsettelsen <3

Så røyk jeg på en test. Nei, jeg røyk på to. Dumt som juling, negative begge to.. Brette opp armene og prøve nok en gang da. Hvor får man pågangsmot fra? Jeg vil ikke gi opp, men jeg blir så frustrert og sint.

Hvorfor skal det ta så lang tid, når man ønsker det og livet er stabilt og mannen er bra? 9 desember er det 1 år siden spiralen ble fjernet og jeg hadde min første ordentlige EL. Jeg tror jeg skal ringe gyn i morgen.. kanskje vi rett og slett må ha hjelp..

Cd 34 - ingen mensen. Skjønner ikke, hormonene var da virkelig tilstede..
Prøver å holde meg unna SoMe profiler, kjempefint at folk blir gravide fort, men det føles jammen urettferdig ut. Det fremstår så lett, og jeg vet det antakelig er tøffere en de viser. Jaja, håper tr kommer i januar, da..
:Heartred :Heartred Det er ubeskrivelig tungt å stå i situasjonen som prøver/ufrivillig barnløs! Sender deg masse styrke!

D E S E M B E R

Hei igjen! Ikke SÅ lenge siden sist oppdatering. Jeg er lettere til sinns, fordi mensen endelig kom. Syklusen endte på 45 dager, og det er bedre enn 66:bag:

I dag er jeg på CD 6, og mensen er så og si ferdig. Så gikk jeg litt amok og bestilte en hel hau av tester…. Denne syklusen skal vi virkelig utnytte til det fulle! Jeg har ikke brukt letrozol nå, men jeg har bestilt concieve+! Lyst til å prøve, tenker det er sikkert ikke dumt. Har og bestilt time til fastlegen den 12 januar og håper han vil skrive ut ny resept på letrozol eller har noen smarte ting vi kan gjøre da som kan hjelpe!

For morrosskyld legger jeg ved bilde av det jeg har bestilt, også tenker jeg at siden jeg nå har bestilt så altfor mange el tester, så kan jeg teste fra Cd 11-17 som vanlig, men og kanskje rundt CD 20 og utover, da EL sikkert er senere ved lengre syklus. Vi får se.

62BF9208-8D76-44D7-8567-06D0980DB840.jpeg

Ellers hadde vi en koselig feiring i går, og i dag har vi bare tatt det helt med ro. Kost oss hjemme med 8-åringen:Heartred

Aksept

Jeg har bestemt meg for å prøve å akseptere at syklusen min er som den er. Det burde jeg kanskje ha gjort for lenge siden, men jeg har vanskelig for å akseptere at noe er sånn eller sånn uten en god grunn. «Det bare er sånn» fungerer svært dårlig for mitt hode:dead:

I dag er jeg på CD 9, venter på pakken med alle testene og tenker at vi nå rett og slett får hoppe i høyet annenhver dag. Vi måtte ta hverandre i hånda på at vi skulle hjelpe hverandre til sengs rett og slett! Vi som vanligvis ikke har hatt noen «problemer» på det området, ble tatt av hverdagen. Jeg har jobbet helt forferdelige arbeidstider, så døgnrytmen våres har vært 12t forskjell en god stund. Nå er jeg tilbake til vanlig arbeidsdager, og det merkes allerede etter kun 3 uker hvor mye det har påvirket relasjonen våres. Tilbake til at vi har tid til hverandre i hverdagen. Trenger ikke være det store, men tid og mulighet til å sitte litt sammen i sofaen for eksempel.

Nå skal jeg legge meg tidligere og han ta mer insj:hilarious:

Håper virkelig 2023 blir vårt år:Heartpink

PP 9 - CD 11

Det blir mest riktig å kalle dette for PP 9, selv om en skulle tro det var PP 12 da det har gått ett år. Slik blir det når man har så uregelmessige sykluser. Jeg kan oppsummere det hele i Helse-appen til iPhone faktisk! Det er litt kult, så tenkte å dele med dere her:

162FE2C4-7DA6-4D20-9569-2248A9A670E9.jpeg

Det kan nesten se ut som at jeg har tre tilnærmet vanlige sykluser (altså under 40 dager) også får jeg to lange, fortsetter med tre tilnærmet normalen før det bikker på 45 dager forrige syklus. Er med andre ord spent på denne syklusen. Blir den lang, eller bryter jeg ut av mønsteret? :bag: :hilarious: (11 dagers syklusen er pågående syklus nå)
Tenker jeg kan vise til denne på legetimen. Spent på hva han kan gjøre for meg, hvis noe som helst.

Håper pakken med alle testene kommer i løpet av dagen, jeg har lyst til å pinpointe EL og det er litt sent å ta tempen nå. Januar tror jeg blir en fin måned å ta opp igjen tempe-tråden! Da er jeg mer innkjørt i å våkne tidlig igjen.
Kan hende jeg har igjen noen EL tester, vet jeg har igjen den lilla CB, men nå har den jo vært i bruk også ligget lenge ubrukt. Kan den stoles på da tro?

I går kveld hadde vi besøk, og jeg fant ut at det er flere i gjengen som prøver og som har prøvd en stund. Det var veldig fint å snakke om prøving med noen som er i samme situasjon og som har prøvd lengre enn 3 mnd. Unner de ikke å være i denne prøvefasen lenge, men å kunne dele med noen hvor frustrerende det er uten å måtte høre om «superfrutkbarhet» føltes godt. Enda et bevis på at man ikke er alene.

Fra det ene til det andre, burde jeg vel heller kalt dette innlegget. Skjønner at det kan føles ut som en berg-og-dalbane å lese dagboken min, det svinger fort. Samtidig så er det jo nøyaktig sånn det er også. Holder motet oppe fram til negativ test og ingen tr, da dropper det nok litt igjen:hilarious:

Godt nyttår, damer! Håper det er vår alle sin tur i 2023!:Heartpink

PP 9 - CD 13

EL jakten er i gang! Pakken med tester kom fredag, og jeg tror så absolutt jeg har nok tester. Jeg kjøpte også Concieve+, tenker å prøve det ved første positive EL test.

Vi er godt i gang med aksjelegging. Det gir meg alltid mye håp for at det klaffer når vi går inn for å legge aksjer og faktisk gjennomfører det.

Dessverre har jeg fått sopp, og vet ikke hva som er verst av å bare ignorere det til EL er over, eller forte seg å behandle det mens EL pågår.. Canesten fungerer ofte svært dårlig for meg, men jeg tenker det er det mildeste alternativet. Ingenting er åpent i dag, så det får jeg handle i morgen. Funker ikke vagetorien må jeg over på hardere skyts, og vil helst unngå det nå. Hvis noen har erfaring, feel free to share :hilarious:

Inngangen i det nye året var rolig og fin, med en veldig trøtt 8-åring som syntes fyrverkeriet var mer skummelt enn gøy. Litt antiklimaks for en som hadde gledet seg i noen timer:happy:

Legger ved bilde av EL testene de siste dagene:

CF35FC03-F681-4D8D-955C-A02D15809C59.jpeg

Blir å ta en til i kveld og fortsetter nok med 2 om dagen fremover nå :happy:

PP 9 - CD 13

EL jakten er i gang! Pakken med tester kom fredag, og jeg tror så absolutt jeg har nok tester. Jeg kjøpte også Concieve+, tenker å prøve det ved første positive EL test.

Vi er godt i gang med aksjelegging. Det gir meg alltid mye håp for at det klaffer når vi går inn for å legge aksjer og faktisk gjennomfører det.

Dessverre har jeg fått sopp, og vet ikke hva som er verst av å bare ignorere det til EL er over, eller forte seg å behandle det mens EL pågår.. Canesten fungerer ofte svært dårlig for meg, men jeg tenker det er det mildeste alternativet. Ingenting er åpent i dag, så det får jeg handle i morgen. Funker ikke vagetorien må jeg over på hardere skyts, og vil helst unngå det nå. Hvis noen har erfaring, feel free to share :hilarious:

Inngangen i det nye året var rolig og fin, med en veldig trøtt 8-åring som syntes fyrverkeriet var mer skummelt enn gøy. Litt antiklimaks for en som hadde gledet seg i noen timer:happy:

Legger ved bilde av EL testene de siste dagene:

Vis vedlegget 395821
Blir å ta en til i kveld og fortsetter nok med 2 om dagen fremover nå :happy:
Spennende med EL-jakt! :)
Kjedelig med sopp da :rolleyes: Håper det går fort over!

Cd 34 - ingen mensen. Skjønner ikke, hormonene var da virkelig tilstede..
Prøver å holde meg unna SoMe profiler, kjempefint at folk blir gravide fort, men det føles jammen urettferdig ut. Det fremstår så lett, og jeg vet det antakelig er tøffere en de viser. Jaja, håper tr kommer i januar, da..
Spennende å lese din dagbok, håper spiren snart sitter!

Akkurat det du sier her kjenner jeg skikkelig på, bare fra den andre siden. Jeg har mange familiemedlemmer og venner som sliter, i årevis, og aldri blir gravide. Noen klarer det etter uendelig lang ventetid, mens andre aldri får spiren. Jeg får/fikk dårlig samvittighet ovenfor dem, var nesten «redd» for å annonsere graviditeten fordi det gikk så fort. Så enkelt. Sluttet å bruke kondom, og den satt med en gang. Første forsøk. Ingen medisiner, ingen hjelpemidler. Ingen app eller eggløsningstest, bare sengekos annenhver/hver tredje dag som vanlig. Det at jeg har hatt mye problemer før, mistet menstruasjonen i flere år grunnet sykdom, gjorde det bare verre - «hvordan klarte du som har vært så syk å bli gravid, mens friske meg ikke får det til?». Vet at de er glade på mine vegne, gode, snille mennesker vil jo ikke at andre også skal ha det vanskelig, men det må allikevel være veldig sårt…

Spennende å lese din dagbok, håper spiren snart sitter!

Akkurat det du sier her kjenner jeg skikkelig på, bare fra den andre siden. Jeg har mange familiemedlemmer og venner som sliter, i årevis, og aldri blir gravide. Noen klarer det etter uendelig lang ventetid, mens andre aldri får spiren. Jeg får/fikk dårlig samvittighet ovenfor dem, var nesten «redd» for å annonsere graviditeten fordi det gikk så fort. Så enkelt. Sluttet å bruke kondom, og den satt med en gang. Første forsøk. Ingen medisiner, ingen hjelpemidler. Ingen app eller eggløsningstest, bare sengekos annenhver/hver tredje dag som vanlig. Det at jeg har hatt mye problemer før, mistet menstruasjonen i flere år grunnet sykdom, gjorde det bare verre - «hvordan klarte du som har vært så syk å bli gravid, mens friske meg ikke får det til?». Vet at de er glade på mine vegne, gode, snille mennesker vil jo ikke at andre også skal ha det vanskelig, men det må allikevel være veldig sårt…

Jeg har på en måte vært på begge sidene, da førstemann ikke var planlagt i det hele tatt. Det er vel derfor jeg heller tar litt avstand, slik at jeg ikke sier ting som kan være sårende for den gravide også. Selvsagt er jeg glad på deres vegne, de som får til med en gang, og annonseringa er ikke problemet for min del, men hvordan noen er i tiden etterpå.. Ingen problem om de vil snakke om svangerskapet, jeg lytter gjerne! Men orker ikke når ord som «supersæd» og «SÅ FRUKTBAR» blir brukt.. også orker jeg heller ikke når folk jeg ikke har slektskap til, men kjenner godt, prøver å lette på at de selv er utilpass med å fortelle meg det ved å si «du skal bli tante:Heartred:Heartred:Heartred» for nei, det skal jeg ikke.

Jeg kan se for meg at det kan være sårende å være den gravide når man blir spurt så rett ut som «hvordan fikk du det til som har vært så syk», og det er sånne ting jeg vil unngå å si, for jeg selv hadde tolket det til at vedkommende da ikke unner meg det eller er glad for mine vegne. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet overhodet, du skal ikke ta ansvar for noen andre sine følelser, det må de klare selv :Heartred Det er et vanskelig tema, men så lenge man velger ord med omhu og snakker ordentlig om ting, så går det fint:happy: også er det forskjell på å si «jeg er gravid/vi skal ha barn» og «herregud så lett det var å bli gravid». Tror mye ligger i valg av ord og tone:happy:

Jeg har på en måte vært på begge sidene, da førstemann ikke var planlagt i det hele tatt. Det er vel derfor jeg heller tar litt avstand, slik at jeg ikke sier ting som kan være sårende for den gravide også. Selvsagt er jeg glad på deres vegne, de som får til med en gang, og annonseringa er ikke problemet for min del, men hvordan noen er i tiden etterpå.. Ingen problem om de vil snakke om svangerskapet, jeg lytter gjerne! Men orker ikke når ord som «supersæd» og «SÅ FRUKTBAR» blir brukt.. også orker jeg heller ikke når folk jeg ikke har slektskap til, men kjenner godt, prøver å lette på at de selv er utilpass med å fortelle meg det ved å si «du skal bli tante:Heartred:Heartred:Heartred» for nei, det skal jeg ikke.

Jeg kan se for meg at det kan være sårende å være den gravide når man blir spurt så rett ut som «hvordan fikk du det til som har vært så syk», og det er sånne ting jeg vil unngå å si, for jeg selv hadde tolket det til at vedkommende da ikke unner meg det eller er glad for mine vegne. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet overhodet, du skal ikke ta ansvar for noen andre sine følelser, det må de klare selv :Heartred Det er et vanskelig tema, men så lenge man velger ord med omhu og snakker ordentlig om ting, så går det fint:happy: også er det forskjell på å si «jeg er gravid/vi skal ha barn» og «herregud så lett det var å bli gravid». Tror mye ligger i valg av ord og tone:happy:

Legger til her at, hvis man bare sier 'jeg er gravid', så er det jo ingen som vet om de ble gravid uten å prøve så hardt, eller om man har prøvd relativt lenge, heller.
Men å skryte av at man er superfertil og har supersperm osv, det blir litt teit.
Spesielt etter én graviditet, for det er fort bare flaks. :p Etter å ha fått tre-fire barn, uten å prøve, gjerne et par på prevensjon, kan man snakke om superfertil :hilarious: Men det blir jo likevel utrolig teit å skryte av. Liksom. Hvorfor? :P

Håper syklusen ikke blir alt for lang! :)

Legger til her at, hvis man bare sier 'jeg er gravid', så er det jo ingen som vet om de ble gravid uten å prøve så hardt, eller om man har prøvd relativt lenge, heller.
Men å skryte av at man er superfertil og har supersperm osv, det blir litt teit.
Spesielt etter én graviditet, for det er fort bare flaks. :p Etter å ha fått tre-fire barn, uten å prøve, gjerne et par på prevensjon, kan man snakke om superfertil :hilarious: Men det blir jo likevel utrolig teit å skryte av. Liksom. Hvorfor? :p

Håper syklusen ikke blir alt for lang! :)
Ja, det er akkurat det også! :)

Jeg syns det blir teit å skryte av som du skriver ja. Man kan jo si man synes det er gøy å ha fått det til fort to ganger på rad, men ikke bruke sånne ord kanskje :hilarious:

Tja, jeg er ganske spent nå! Statistikken tilsier at denne syklusen også skal være lang før neste blir mer «normal» igjen:hilarious:
Bilde for forklaring:
3EEFE886-8FA6-4CC6-BBB9-3D8E65D952F6.jpeg

Gratulerer så mye med neste jente på vei!:Heartpink

Ja, det er akkurat det også! :)

Jeg syns det blir teit å skryte av som du skriver ja. Man kan jo si man synes det er gøy å ha fått det til fort to ganger på rad, men ikke bruke sånne ord kanskje :hilarious:

Tja, jeg er ganske spent nå! Statistikken tilsier at denne syklusen også skal være lang før neste blir mer «normal» igjen:hilarious:
Bilde for forklaring:
Vis vedlegget 395897

Gratulerer så mye med neste jente på vei!:Heartpink

Ikke sant!!

Jeg har ei venninne som blir veldig lett gravid. Men hun har bare nevnt det når vi snakket om temaet, ingen skryt eller "jeg gjør alt riktig fordi jeg får det til kjapt" (sånne er så slitsomme..!). Hun skjønner at hun er *heldig* som får det til fort..! Og da er det liksom helt greit.
Hun fikk babyen (nr4) sin for noen dager siden. :)

Får håpe på 45 da, og ikke 66 :hilarious: i alle fall!!

Ikke sant!!

Jeg har ei venninne som blir veldig lett gravid. Men hun har bare nevnt det når vi snakket om temaet, ingen skryt eller "jeg gjør alt riktig fordi jeg får det til kjapt" (sånne er så slitsomme..!). Hun skjønner at hun er *heldig* som får det til fort..! Og da er det liksom helt greit.
Hun fikk babyen (nr4) sin for noen dager siden. :)

Får håpe på 45 da, og ikke 66 :hilarious: i alle fall!!

Ja, det er jo helt innafor da spør du meg! Åh så koselig da :Heartred

Usj ja, håper da det:hilarious: den lilla CB eggløsningstesten blinka til meg nå i kveld, men ikke helt to streker på strimmel. Ikke rakk jeg handle canesten i dag heller og ikke blir det aksjer i dag. Da får det bli aksjer i mårra og dagen etter der ogsåå canesten hvis det treffer rett på EL.. typisk:hilarious:

PP 9 - CD 15

Jakten på EL fortsetter! I går kveld og nå i sta da jeg omsider fikk gått på do, en hel time etter jeg sto opp (ikke prioriter det altså :hilarious:) fikk jeg blinke-smil på den lilla CB EL testen, mens strimmelen ikke er like tydelig:bag: Samtidig er symptomer på EL enda vanskeligere enn vanlig pga sopp i underlivet (prioriterte apoteket foran do:hilarious:) og ikke minst pga bindevevsknute i venstre puppen. Den er med andre ord alltid litt vond. Helt ufarlig er den heldigvis, men likevel er den der.

Her er bilde av testene jeg tok:
6114B2F6-40B5-4D59-9FE8-661028EA2311.jpeg

Når den lilla blinker betyr det bare «høy» og det kan den vel kanskje være noen dager i forkant også. Spent på denne syklusen her, og neste!

Jeg har og lagt en plan! Problemstillingen er som følger; jeg har snart EL og jeg har sopp som må behandles.
Det ble ikke lagt aksjer i går, så det MÅ bli gjort i dag. Mannen fikk klar beskjed om at vi rett og slett får ta en kjapp en midt på dagen slik at jeg får tatt canesten i kveld med noen timer i mellom. Jeg skulle jo ha prøvd conceive+ også!!!!! Blir mye greier oppi her denne syklusen:hilarious: må bare le, det er ikke annet å gjøre. Gir ikke opp da, det skal jeg ha. Håper inderlig canesten holder denne runden.

Takk for meg, og beklager detaljer

Back
Topp