Letrozol/femar 2020-2021

Siste dag med høy dose her, neste pp blir det IVF. Bestilt ultralyd 23/10 for å sjekke follikler og be om ovitrelle.
 
Er det noen som har fått forsinket mens av letrozol?

Jeg pleier å få mensen ganske nøyaktig 14 dager etter positiv eggløsningstest. Det fikk jeg til og med forrige syklus da vaksinen gjorde at syklusen ble veldig lang pga. forsinket eggløsning. Mensen kom likevel 14 dager etter positiv eggløsningstest da eggløsningen først kom. Denne syklusen har jeg gått på letrozol (dobbel dose). I dag er det gått 14 dager siden positiv eggløsningstest denne syklusen, og jeg har fortsatt ikke fått mensen, men har spottet et par dager. Tidlig graviditetstest fra både babyplan og easy@home er negative, så jeg er ikke gravid. Bare lurer på når jeg kan forvente mensen. Noen som har opplevd lignende på letrozol? Er dette vanlig? Vil jo gjerne komme ordentlig i gang med mensen så jeg kan begynne på ny runde letrozol.
 
Er det noen som har fått forsinket mens av letrozol?
Jeg pleier å få mensen ganske nøyaktig 14 dager etter positiv eggløsningstest. Det fikk jeg til og med forrige syklus da vaksinen gjorde at syklusen ble veldig lang pga. forsinket eggløsning. Mensen kom likevel 14 dager etter positiv eggløsningstest da eggløsningen først kom. Denne syklusen har jeg gått på letrozol (dobbel dose). I dag er det gått 14 dager siden positiv eggløsningstest denne syklusen, og jeg har fortsatt ikke fått mensen, men har spottet et par dager. Tidlig graviditetstest fra både babyplan og easy@home er negative, så jeg er ikke gravid. Bare lurer på når jeg kan forvente mensen. Noen som har opplevd lignende på letrozol? Er dette vanlig? Vil jo gjerne komme ordentlig i gang med mensen så jeg kan begynne på ny runde letrozol.

Nei, MEN jeg har opplevd sen eggløsning lenge etter positiv eggløsning. Da er EL bekreftet med temping.
 
Nei, MEN jeg har opplevd sen eggløsning lenge etter positiv eggløsning. Da er EL bekreftet med temping.
Jeg var hos gynekologen to dager etter antatt eggløsning, og hun kunne da se at jeg hadde hatt eggløsning på venstre side. Men hun kunne jo for så vidt ikke se når den hadde vært, så da kan jo eggløsningen i teorien ha vært inntil samme dag som jeg var hos gynekologen. I så fall kan jo da mensen komme først på mandag. Så det var jo nyttig å vite! Takk for svar :happy:
 
11 døgn siden jeg satte ovitrelle, ville vanligvis fått mens i dag, 10 dpo. Håper all ovitrellen er ute av kroppen og ikke gir meg falske forhåpninger nå

20211018_113606.jpg
 
11 døgn siden jeg satte ovitrelle, ville vanligvis fått mens i dag, 10 dpo. Håper all ovitrellen er ute av kroppen og ikke gir meg falske forhåpninger nå

Vis vedlegget 368966

Jeg satte ovitrelle en tirsdag, og testa to uker etter sprøyta. Fikk fine og sterke streker da, så ville venta et par dager til og testa igjen, så er man helt sikker! :happy: kan legge ved bilde av mine.
 

Vedlegg

  • 20211013_174343.jpg
    20211013_174343.jpg
    1.003,8 KB · Visninger: 103
Jeg satte ovitrelle en tirsdag, og testa to uker etter sprøyta. Fikk fine og sterke streker da, så ville venta et par dager til og testa igjen, så er man helt sikker! :happy: kan legge ved bilde av mine.

Det var veldig fine streker! Får se om jeg klarer holde meg for flere tester til torsdag...
 
Det var veldig fine streker! Får se om jeg klarer holde meg for flere tester til torsdag...

Ja, jeg er fornøyd med disse. Men skjønner det er vanskelig å ikke teste hvis man har tester liggende. Jeg venta bevisst med å ikke kjøpe test før etter 2 uker, for å være sikker på at jeg ikke fikk falsk positiv.. men håper for deg! :Heartred
 
Ja, jeg er fornøyd med disse. Men skjønner det er vanskelig å ikke teste hvis man har tester liggende. Jeg venta bevisst med å ikke kjøpe test før etter 2 uker, for å være sikker på at jeg ikke fikk falsk positiv.. men håper for deg! :Heartred

Jeg har jo vært aktiv prøver i ett år, så tester har jeg litt av. Men sjekket skuffen, mest el-tester.

Måtte likevel teste i dag, såklart...
11 dpo

20211019_112630.jpg
 
Jeg har jo vært aktiv prøver i ett år, så tester har jeg litt av. Men sjekket skuffen, mest el-tester.

Måtte likevel teste i dag, såklart...
11 dpo

Vis vedlegget 369044

Kjenner meg veldig godt igjen i deg! Vært uten p-pilla siden 2016, men fant ut i januar i år at jeg da ikke har eggløsning av meg selv..
Så kjenner jo til trangen for å teste og gjerne flere ganger om dagen.. men synes den fra babyplan så sterkere ut i dag, så krysser fingra!
 
Hei! Så fint å lese erfaringene deres med letrozol! Jeg fikk min 2019-gutt på tredje runde dobbel dose letrozol (har pcos). Nå prøver vi på nr. to med samme «oppskrift». Det ser imidlertid ut til å ta litt lengre tid denne gangen. Jeg har allerede vært gjennom 4 runder dobbel dose, og er nå på 5. der jeg for første gang forsøker meg på trippel. Det skal sies at de 4 rundene blant annet inkluderte sommerferie og til tider mindre mulighet for å legge inn aksjer til passende tidspunkt. Jeg valgte de første rundene der å ha en litt avslappet innstilling til det hele. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli mer utålmodig og gjerne vil at det skal klaffe nå så snart som mulig! Ønsker så gjerne at gutten vår skal få et søsken før han blir altfor stor.. Jeg kan jo legge til at jeg også går på metformin. Håper medisinen kan hjelpe for oss alle snart!
 
Ble en kjip syklus her med full dose femar, men ingen sex. Veldig kjip og frustrerende at det ble sånn… Men prøver se frem mot IVF neste syklus.
 
Gynekologen min har gitt meg en resept på letrozol og avtalen var at jeg skulle til henne neste syklus for ul med kontrast av eggleder og at jeg den syklusen etter det igjen skulle begynne på letrozol hvis eggleder var åpen. Men så må jeg avlyse den timen og ul blir først i desember, så tenkte jeg er det bare å hente ut letrozol nå? Og bruke en syklus før jeg kommer til henne? Tenker dere at det er ok? Hun sa jeg skulle bruke det fra dag 5-10, men ser dere skriver her 3-7? Hvorfor så forskjellig?
Håper noen har noen tanker å dele med meg.
 
Gynekologen min har gitt meg en resept på letrozol og avtalen var at jeg skulle til henne neste syklus for ul med kontrast av eggleder og at jeg den syklusen etter det igjen skulle begynne på letrozol hvis eggleder var åpen. Men så må jeg avlyse den timen og ul blir først i desember, så tenkte jeg er det bare å hente ut letrozol nå? Og bruke en syklus før jeg kommer til henne? Tenker dere at det er ok? Hun sa jeg skulle bruke det fra dag 5-10, men ser dere skriver her 3-7? Hvorfor så forskjellig?
Håper noen har noen tanker å dele med meg.
Kan være litt skummelt å ta letrozol uten å følge opp med ultralyd, i tilfelle man blir overstimulert. Men risikoen for flerlingsvangerskap er mye lavere enn ved pergotime, så vet at noen ikke følges opp første runde heller. Hva med å ringe gynekologen å høre?
 
Back
Topp