Letrozol/femar 2020-2021

Er på dag 9, og tok letrozol fra dag 4-8 og i kveld har jeg skikkelig eggløsningsømhet og positiv ELtest. (Siste dag med spotting etter mens i dag også, så jeg er liksom ikke helt ferdig med mens enda heller) Jeg kan vel ikke få eggløsning sååå tidlig? Eller er det Letrozol som gjør at testen blir positiv? Jeg får eggløsning av meg selv på dag 15 ca til vanlig. Skulle ta letrozol som en ekstra boost.

Last edited:
Jeg opplever at flere her skriver at de har blitt gravide på letrozol og at det har endt i SA… Er det noe statistikk på dette? Lest at det øker sjanse for å bli gravid, men også at det er økt sjanse for SA?..

Jeg opplever at flere her skriver at de har blitt gravide på letrozol og at det har endt i SA… Er det noe statistikk på dette? Lest at det øker sjanse for å bli gravid, men også at det er økt sjanse for SA?..
Det er vel bare det at de som får letrozol i utgangspunktet kanskje har noe underliggende som gjør at det ender i SA. Bare tenker høyt.

På CD22 uten el etter enkel kur. Skal ta dobbelt kur neste måned hvis jeg trenger. Fikk dere el raskere når dere økte dosen?

Forskjellen ble heller om EL kom eller ikke. Fått rundt 16-19 med alt fra dobbel til 5x kur :)

På CD23 nå, og ingen tegn til EL foreløpig. Fikk du mensen selv om du ikke hadde eggløsning? Veldig spent på om jeg kan forvente eggløsning eller mensen de neste dagene/ukene ☺️

Nei, jeg måtte enten ta provera før ny kur eller ta en kur til (nå jeg på dag 40-50 ikke hadde fått mensen).

Altså, dere som har gått flere runder. Jeg begynte på cyclogest i går morges, og herregud, det river jo skikkelig, akkurat samme sted jeg alltid har el-smerter. Har noen andre lignende erfaringer?

Målte progesteron i går, CD 22. Den var på 35. Det sto at referanseverdien for lutealfasen er over 15. Jeg forstår det slik at det tyder på at man har hatt eggløsning hvis det er over 15. Men har det noe å si hvor mye over 15 det er for eventuelt å klare å holde på et embryo uten å ende i kjemisk eller abort?

Målte progesteron i går, CD 22. Den var på 35. Det sto at referanseverdien for lutealfasen er over 15. Jeg forstår det slik at det tyder på at man har hatt eggløsning hvis det er over 15. Men har det noe å si hvor mye over 15 det er for eventuelt å klare å holde på et embryo uten å ende i kjemisk eller abort?
Alt over 10 er eggløsning og alt over 20 er bra slik jeg forstod det da jeg slet med lavt progesteron. Jeg hadde 12 i verdi, og legen sa det bekreftet eggløsning men at det burde være over 20, så fikk resept på progesteron ❤️

14 dager siden ovitrielle. Ikke testa det ut av kroppen, men babystrek eller hva tenker dere?

Vedlegg

• Snapchat-872712440.jpg
    Snapchat-872712440.jpg
    322,6 KB · Visninger: 87
Støl i magen av letrozol?
Jeg er 9 dpo i dag, og har foreløpig negativ graviditetstest. Jeg har i flere dager vært litt småstøl i magen fra navlen og ned. Er det en vanlig bivirkning av letrozol?

Støl i magen av letrozol?
Jeg er 9 dpo i dag, og har foreløpig negativ graviditetstest. Jeg har i flere dager vært litt småstøl i magen fra navlen og ned. Er det en vanlig bivirkning av letrozol?
Hos meg har sting under navlen vært graviditetstegn :) Fikk først svak positiv 11dpo i et av svangerskapene, så håpet er ikke ute! :happy:

Hos meg har sting under navlen vært graviditetstegn :) Fikk først svak positiv 11dpo i et av svangerskapene, så håpet er ikke ute! :happy:
Ja, har lest om flere som har hatt stølhet i magen som et symptom på graviditet, men virker som om det da har kommet litt senere, i hvert fall ikke før ca. IKM-tid. Så begynte å lure på om det kanskje kunne være letrozolen som lurer meg… Men historien din er jo oppløftende! Håper det ikke bare er letrozolen.

Ja, har lest om flere som har hatt stølhet i magen som et symptom på graviditet, men virker som om det da har kommet litt senere, i hvert fall ikke før ca. IKM-tid. Så begynte å lure på om det kanskje kunne være letrozolen som lurer meg… Men historien din er jo oppløftende! Håper det ikke bare er letrozolen.
Ble gravid i våres. Kjente disse stikningene/stingene helt tydelig fra ca 6dpo. Mistet dessverre, men var akkurat samme som de to andre gangene jeg har vært gravid :happy:

Her er det nok en kjemisk graviditet igjen som forrige syklys.. litt lys brun utflod i kveld og fikk med en gang dårlig følelse :sorry: når det ikke er problemet med å berukte egg men å beholde det.. bah, føler vi aldri lykkes :(

Her er det nok en kjemisk graviditet igjen som forrige syklys.. litt lys brun utflod i kveld og fikk med en gang dårlig følelse :sorry: når det ikke er problemet med å berukte egg men å beholde det.. bah, føler vi aldri lykkes :(

Huff, så veldig leit å høre :sorry::Heartred Kjemisk gir veeldig gode prognoser for å blir gravid igjen raskt! Og plutselig sitter den hele veien :Heartpink Men skjønner at det virker håpløst akkurat nå.

Back
Topp