Letrozol/femar 2020-2021

Får bare kjøre på annenhver dag hele uka:p vært fint om det klaffa nå, er så sliten av alle de hormonene jeg tilføyer kroppen.. Prøver clomifen denne PP. 9 år siden sist jeg prøvde den typen, og da ble det full klaff :joyful:

Tenkte å komme med en liten oppdatering etter noen måneder. Tror dette ble 3 runde med letrozol og siste forsøk før ivf. Jammen så testa jeg positivt idag (11dpo) :woot: Alle gode ting er 28:happy090
Denne syklussen var veldig rar med sen og smertefull EL på dag 20 ... prøvde fertilitetsgel for første gang også som kanskje gjorde susen:pompus:
Krysser fingrene for at denna sitter :smiley-angelic001 Masse lykke til :smiley-angelic003

Mulig dette spørsmålet er stilt før, men prøver likevel:

Fikk dere tidligere eggløsning når dere økte dosen? Eller fikk dere el til samme tid avhengig av om det var enkel, dobbel eller trippel kur?

Tok et dypdykk i appen nå denne tiden vi har brukt femar mot andremann. Høydose her er 5 tabl daglig.

Dobbel dose x3 (mars til juni 2020) - EL hhv dag 16, 17 og 18

Høy dose x2 (august og september 2020) - EL dag 19 begge gangene

Dobbel dose (oktober 2020) - ingen eggløsning og vi tok en pause så kroppen fikk komme seg litt

Høy dose (januar 2021) - eggløsning dag 16

Dobbel dose, men over 10 dager (februar 2020) - EL dag 19

I mars/april hadde jeg korona og mensen tullet seg helt…

Høy dose (mai 2021) - EL dag 19

Høy dose nå, men har ikke hatt eggløsning enda. Forventer den alt fra dag 16-19 (neste uke).

Tok et dypdykk i appen nå denne tiden vi har brukt femar mot andremann. Høydose her er 5 tabl daglig.

Dobbel dose x3 (mars til juni 2020) - EL hhv dag 16, 17 og 18

Høy dose x2 (august og september 2020) - EL dag 19 begge gangene

Dobbel dose (oktober 2020) - ingen eggløsning og vi tok en pause så kroppen fikk komme seg litt

Høy dose (januar 2021) - eggløsning dag 16

Dobbel dose, men over 10 dager (februar 2020) - EL dag 19

I mars/april hadde jeg korona og mensen tullet seg helt…

Høy dose (mai 2021) - EL dag 19

Høy dose nå, men har ikke hatt eggløsning enda. Forventer den alt fra dag 16-19 (neste uke).
Takk for at du tok deg tiden til å skrive inn alle. Interessant at det ser ut som du fikk eggløsning tidligere på dobbelt dose i stedet for høy dose. Virker som det ikke har så mye å si på når man får eggløsning basert på deg i hvert fall. Interessant.

Takk for at du tok deg tiden til å skrive inn alle. Interessant at det ser ut som du fikk eggløsning tidligere på dobbelt dose i stedet for høy dose. Virker som det ikke har så mye å si på når man får eggløsning basert på deg i hvert fall. Interessant.

Må også legge til at uten femar får jeg ikke eggløsning :)

Har dere pleid å måle progesteron for å se om dere har hatt eggløsning? Hadde veldige eggløsningssymptomer denne gangen, men progesteron på bare 14 ( skal være min 15 etter eggløsning) :( Tviler veldig på at det ble noen klaff denne runden…

Har dere pleid å måle progesteron for å se om dere har hatt eggløsning? Hadde veldige eggløsningssymptomer denne gangen, men progesteron på bare 14 ( skal være min 15 etter eggløsning) :( Tviler veldig på at det ble noen klaff denne runden…
Jeg har målt de to siste mnd nå. Sist mnd gikk jeg på letrozol, og fikk 35 til svar. Dobbel dose. Men ble ikke gravid.
Denne gangen prøver jeg clomifen, fikk svar i dag at den var på 57. Dobbel dose. Spent på om jeg er gravid denne gangen. Har gått av og på letrozol i 4 år nå. Har 2 pergospirer på 8 og 10 år. Clomifen tilsvarer vel pergotime.

Hvilken dag tok du prøven på?

Nei, lenge siden jeg gjorde det.

Hvilken dag tok du prøven på?

Jeg tok den på dag 22. Har et lite håp om at den ville ha vært høyere om den hadde blitt tatt en dag senere (fikk beskjed om å teste mellom dag 21-23) Dette er første gang jeg har tatt prog-prøve… Tenkte ringe gyn i morgen og høre litt! Tusen takk for at du tar deg tid til å svare :)

Jeg har målt de to siste mnd nå. Sist mnd gikk jeg på letrozol, og fikk 35 til svar. Dobbel dose. Men ble ikke gravid.
Denne gangen prøver jeg clomifen, fikk svar i dag at den var på 57. Dobbel dose. Spent på om jeg er gravid denne gangen. Har gått av og på letrozol i 4 år nå. Har 2 pergospirer på 8 og 10 år. Clomifen tilsvarer vel pergotime.

Krysser fingrene for at du får en positiv test!

Jeg tok den på dag 22. Har et lite håp om at den ville ha vært høyere om den hadde blitt tatt en dag senere (fikk beskjed om å teste mellom dag 21-23) Dette er første gang jeg har tatt prog-prøve… Tenkte ringe gyn i morgen og høre litt! Tusen takk for at du tar deg tid til å svare :)
Synes der er veldig greit å ta prøve. Det er jo liten vits å tilføre kroppen masse hormoner, om man ikke får EL...

Nå er jeg frustrert, skulle jo vært 2 dpo idag…

7723fe85-523f-4a91-8483-3b15af0a86c1-jpeg.366818

Hadde smerter/ubehag i underlivet igår, varte 3-4 timer (men øm hele kvelden). Kanskje det var egget som slapp? Pleier ikke kjenne så mye annet enn et lite stikk kanskje, men kroppen er vel litt hormonell/nullstilt fra progynova?

Og har jo tatt en relativ høy dose femar (12.5 mg daglig fra dag 3-7).

Bare syns det er rart da jeg tirsdag til torsdag (dagen jeg trodde jeg hadde EL, hvor tempen droppet skikkelig) hadde masse eggløsningsslim hvor det regelrett rant ut ved dobesøk. Igår var det mer vannete. EL testene har bare vært tullete, idag var den i hvertfall klart negativt. De har variert fra ganske sterke til usynlige hele uka.

Og jo mer EL er forsinket jo mer forsinket blir IVF også :(

Slenger meg inn her, jeg
Var hos gyn på torsdag for utredning. Vi har forsøkt på nr tre i ett år, de to første unnfanget spontant.

Meen så er har jeg nå vært forsinket med noen dager, inntil jeg begynte å blø i dag.

Gynekologen foreslo letrozol, deretter progesteronstøtte (har 9 dager lutealfase, men ellers veldig jevne el på dag 16/17).

Siste året har jeg hatt tre kjemiske og en SA, så begynner å bli klar.

Men, dette nå var hos privat gyn (legen min henviste meg, han har ikke peil). Ba ham henvise til gyn jeg har vært hos før for utredning før førstemann, og den har offentlig avtale. .

Hva ville dere gjort nå, det er en syklus til jeg skal til den med offentlig avtale

Burde jeg nå prøve disse hormonene kommende syklus før timen hos ny gyn? Tror dere han da vil avvise meg evt, siden jeg har begynt behandling et annet sted?

Er det dumt å begynne med letrozol og sånt hos én før videre behandling et annet sted?

Hva tenker dere?

Jeg ser ikke noe problem med å følge det du har fått av den private gynekologen denne syklusen, selv om du skal til offentlig gynekolog neste syklus. Det vil jo være nyttig informasjon for den offentlige gynekologen å ha når du kan fortelle hva du har gått på tidligere, hva som har funket og hva som ikke har funket. Så finner dere preparater og doser deretter. Og tenk om det sitter allerede denne syklusen! Du vil jo ikke gå glipp av det! Men vær sikker på at du ikke er gravid før du begynner på letrozolen.:happy:

Slenger meg inn her, jeg
Var hos gyn på torsdag for utredning. Vi har forsøkt på nr tre i ett år, de to første unnfanget spontant.

Meen så er har jeg nå vært forsinket med noen dager, inntil jeg begynte å blø i dag.

Gynekologen foreslo letrozol, deretter progesteronstøtte (har 9 dager lutealfase, men ellers veldig jevne el på dag 16/17).

Siste året har jeg hatt tre kjemiske og en SA, så begynner å bli klar.

Men, dette nå var hos privat gyn (legen min henviste meg, han har ikke peil). Ba ham henvise til gyn jeg har vært hos før for utredning før førstemann, og den har offentlig avtale. .

Hva ville dere gjort nå, det er en syklus til jeg skal til den med offentlig avtale

Burde jeg nå prøve disse hormonene kommende syklus før timen hos ny gyn? Tror dere han da vil avvise meg evt, siden jeg har begynt behandling et annet sted?

Er det dumt å begynne med letrozol og sånt hos én før videre behandling et annet sted?

Hva tenker dere?

Jeg gikk både offentlig og privat samtidig. Den offentlige ga ingen hjelp tross av at jeg ikke hadde eggløsning, hun bare gjorde sine undersøkelser, sendte oss på lapraskopi og sendte henvisning. Hos privat fikk jeg hjelp og en mulighet i ventetiden.

Jeg ser ikke noe problem med å følge det du har fått av den private gynekologen denne syklusen, selv om du skal til offentlig gynekolog neste syklus. Det vil jo være nyttig informasjon for den offentlige gynekologen å ha når du kan fortelle hva du har gått på tidligere, hva som har funket og hva som ikke har funket. Så finner dere preparater og doser deretter. Og tenk om det sitter allerede denne syklusen! Du vil jo ikke gå glipp av det! Men vær sikker på at du ikke er gravid før du begynner på letrozolen.:happy:

God plan!
Testet i dag, er vel 14 dpo nå, og den var helt blank, så da får jeg satse på at letrozol er greit p starte med i morgen!

Vært hos gyn i dag. Hun så et egg på 2,1 cm, så skal sette ovetrielle da jeg kommer hjem i ettermiddag. Spurte om det ble for sent å sette da, men det var det ikke. Bare tenker om egget slipper av seg selv før jeg kommee hjem. Glemte å spørre om det gjorde noe.. og er det noen her inne som har satt det selv? Er det vondt eller vanskelig? :happy:

Aiai, jeg kjenner at jeg er veldig spent på dette med letrozol. Skulle ta en tablett om dagen i fem dager.
Jeg har jo eggløsning fast cd 16-17.
Har nå tatt letrozol fire dager og allerede i går måtte jeg sjekke bivirkninger. Nedstemt og på gråten..
Skal inn på ul onsdag, spent på å se, for nå har jeg myyye mer eggløsningssmerter enn jeg pleier..

Back
Topp