Letrozol/femar 2020-2021

Åh, så kjedelig... Men skjønner han godt! Er nok ikke lett når de vet hva som står på spill:meh: Høres ut som en fin løsning at han ikke vet nøyaktig hvilke dager el er. Er veldig spent på dette selv. Håper det ordner seg:love2

Takk for støtte <3 Det håper vi også :) Nei, nå har jeg blitt mer oppmerksom på det også så da håper jeg at vi slepper slike nerver og vansker neste gang :) Kan jo «håpe» at vi sitter igjen med positiv test etter denne runden også selv om sjansene nok er minimale..

Har dessverre ingen erfaring eller tips rundt dette, men synes ideen om at han ikke vet når du har eggløsning høres god ut. Håper det hjelper :Heartred Det er lett å bli oppslukt i det en føler selv og ha øynene på målet, at det er lett å glemme at man er to og at det også er en påkjenning for partner. Kjenner på dette selv iblant :Heartred

Ikke sant, lærte noe av dette også <3 Takk for støtte, krysser fingrene for neste måned :)

0691AA3F-8709-4E29-819B-E4D17F3B35B9.jpeg

Syklusdag 13 etter letrozol, spent på når EL blir

Så godt å høre:happy: Spør fordi jeg selv er på første dose (dobbel) letrozol. Er på CD10, men ingen tegn på el enda. Takk for svar:Heartpink Er du i dpo-land nå? Krysser fingrene for deg.

Okei. Så spennende! Når jeg tok eggløsningstest på CD14 ca kl. 11.00 så jeg at testen var noe mørkere enn de jeg hadde tatt tidligere og fikk en magefølelse som gjorde at jeg testet igjen rundt kl. 16, da var den positiv :) Er 6 dpo nå, er så spent :nailbiting: tusen takk:Heartred

Har du startet å teste med eggløsningstester enda? :)

Last edited:
Hei igjen! Takk for svar :smiley-angelic003

Jeg er på syklusdag 9 og sitter nå med positiv eggløsningstest! :eek: Har jo som nevnt tidligere pcos så vet at man ikke skal stole helt på tester, men har merka noe "rart" i magen så testa igår og idag. Noen som har vært borti såpass tidlig EL før? fikk jo ikke det forrige pp på letrozol o_O Ikke merka noe slim, men det har jeg aldri hatt før... Tok siste pille leterozol for to dager siden.

Hei igjen! Takk for svar :smiley-angelic003

Jeg er på syklusdag 9 og sitter nå med positiv eggløsningstest! :eek: Har jo som nevnt tidligere pcos så vet at man ikke skal stole helt på tester, men har merka noe "rart" i magen så testa igår og idag. Noen som har vært borti såpass tidlig EL før? fikk jo ikke det forrige pp på letrozol o_O Ikke merka noe slim, men det har jeg aldri hatt før... Tok siste pille leterozol for to dager siden.

Har du EL uten letrozol? Jeg ville ha tempet hvis jeg var deg (fra neste syklus da evt), for jeg har fått positive EL tester uten å få EL, tross letrozol.

Okei. Så spennende! Når jeg tok eggløsningstest på CD14 ca kl. 11.00 så jeg at testen var noe mørkere enn de jeg hadde tatt tidligere og fikk en magefølelse som gjorde at jeg testet igjen rundt kl. 16, da var den positiv :) Er 6 dpo nå, er så spent :nailbiting: tusen takk:Heartred

Har du startet å teste med eggløsningstester enda? :)
Skjønner godt du er spent!:love7 Jeg har vært hos gyn i dag (CD10). Hun så ett egg som er dominant og mest sannsynlig vil jeg få el om ikke så altfor mange dager. Første runde med dobbel letrozol har dermed hatt god effekt for meg så langt:) Hurra! Skal tilbake på tirsdag (CD14), og da skal hun vurdere å sette Ovitrelle på meg. Blir spennende det her! Tør egentlig ikke håpe på graviditet, men var godt å få en bekreftelse på at ting skjer:angelic: Spurte gyn om el-testing, men hun sa at det ikke var nødvendig for min del denne runden.

Har du EL uten letrozol? Jeg ville ha tempet hvis jeg var deg (fra neste syklus da evt), for jeg har fått positive EL tester uten å få EL, tross letrozol.

Har ikke hatt EL siden ppille slutt for 2 år siden nei. Jeg har lest litt om temping og tenker jeg skal prøve det neste runde:happy:
Da tenker jeg nok at det er "falskt" resultat igjen... Fortsetter med EL tester for å se om de blir negative igjen. Har ingen andre tegn på EL så går ut ifra at det ikke blir noe denne pp. Legger inn aksjer for sikkerhetskyld, men sier ikke noe til partner tror jeg. Er tross alt ikke bare jeg som blir skuffa når ting ikke går veien :( Fort gjort å glemme parter sine følelser i denna prosessen. Har ikke snakket så mye om hormonkurene. Syns det er så vansklig når det er jeg som er "defekt". Vet at det er andre som har det vanskeligere enn meg altså. Alle vennene våres blir jo gravide uten problemer virker det som, så er ingen å prate med som faktisk forstår hva vi går igjennom :confused005

Skjønner godt du er spent!:love7 Jeg har vært hos gyn i dag (CD10). Hun så ett egg som er dominant og mest sannsynlig vil jeg få el om ikke så altfor mange dager. Første runde med dobbel letrozol har dermed hatt god effekt for meg så langt:) Hurra! Skal tilbake på tirsdag (CD14), og da skal hun vurdere å sette Ovitrelle på meg. Blir spennende det her! Tør egentlig ikke håpe på graviditet, men var godt å få en bekreftelse på at ting skjer:angelic: Spurte gyn om el-testing, men hun sa at det ikke var nødvendig for min del denne runden.

Så bra! Det var noen gode nyheter :) Det blir veldig spennende. Skjønner hva du mener, synes det er litt skummelt å håpe på graviditet selv, men kjenner at jeg gjør det :banghead: Så glad for at der skjer ting med oss begge to, det er et skritt i riktig retning iallefall :) Krysser fingrene for deg jeg og :Heartred Hold meg gjerne oppdatert med hvordan det går :happy:

Har ikke hatt EL siden ppille slutt for 2 år siden nei. Jeg har lest litt om temping og tenker jeg skal prøve det neste runde:happy:
Da tenker jeg nok at det er "falskt" resultat igjen... Fortsetter med EL tester for å se om de blir negative igjen. Har ingen andre tegn på EL så går ut ifra at det ikke blir noe denne pp. Legger inn aksjer for sikkerhetskyld, men sier ikke noe til partner tror jeg. Er tross alt ikke bare jeg som blir skuffa når ting ikke går veien :( Fort gjort å glemme parter sine følelser i denna prosessen. Har ikke snakket så mye om hormonkurene. Syns det er så vansklig når det er jeg som er "defekt". Vet at det er andre som har det vanskeligere enn meg altså. Alle vennene våres blir jo gravide uten problemer virker det som, så er ingen å prate med som faktisk forstår hva vi går igjennom :confused005

God klem til deg, vet hvor vondt det er. Vi har samme "defekt", og det er ikke gøy være den som stanser. Men samtidig er alltids håp og muligheter for oss også ❤️❤️

Så bra! Det var noen gode nyheter :) Det blir veldig spennende. Skjønner hva du mener, synes det er litt skummelt å håpe på graviditet selv, men kjenner at jeg gjør det :banghead: Så glad for at der skjer ting med oss begge to, det er et skritt i riktig retning iallefall :) Krysser fingrene for deg jeg og :Heartred Hold meg gjerne oppdatert med hvordan det går :happy:
Håper jo såklart en spire klamrer seg fast første runde, hadde vært en enorm lettelse:nailbiting: Er så redd for å bli skuffa.. Men ja, det er hvertfall et steg i riktig retning:angelic: Takk for det:Heartred Og det samme til deg!! Nå må det bli vår tur snart.

Skjønner hva du mener.. Og det er ingen andre en vi som er i denne situasjonen som kan forstå hvordan det er. Om du trenger noen å prate med så kan du alltids sende meg en melding:) Du er ikke alene om denne problematikken! Du er vel ganske tidlig i syklus enda, så jeg vil tro det enda er håp for at du får el?:love2

Update: CD 5 igjen, og på dag 3 med letrozol..
Første syklus med letrozol endte altså ikke med to streker.
Jeg spotter fremdeles litt rødt/brunt, noe som er veldig uvanlig for meg. Jeg er som regel ferdig CD 3. Flere som har opplevd lignende? :P

Ser ikke ut som at jeg fikk EL denne runden, tross lang kur med 5 mg over 10 dager :(

Jeg spotter fremdeles litt rødt/brunt, noe som er veldig uvanlig for meg. Jeg er som regel ferdig CD 3. Flere som har opplevd lignende? :p

Jeg har spottet til CD8, pleier å være ferdig CD4-5. Tror at det er en bivirkning...

Jeg spotter fremdeles litt rødt/brunt, noe som er veldig uvanlig for meg. Jeg er som regel ferdig CD 3. Flere som har opplevd lignende? :p
Jeg spotta fram til CD8 første runde med letrozolo_O Har vanligvis blødning 3-4 dager.

Ser ikke ut som at jeg fikk EL denne runden, tross lang kur med 5 mg over 10 dager :(
Så trist... Begynner du på ny runde om en stund da? Kan jeg spørre når «alt håp er ute» ifht det å få el på letrozol? Altså, hvor mange dager etter siste tablett er man sikker på at el ikke vil komme?

Back
Topp