Letrozol/femar 2020-2021

Hei! Har eggløsning av meg selv, men har fått nokså lange sykluser etter ivf og flere sa/ma. Dette er første syklus etter ma og jeg tar må letrozol. Har noen gjort det samme og fikk dere tidligere el da? Får det jo vanligvis, men er litt spesielt siden det er rett etter ma...
Jeg hadde tidligere sykluser opp mot 34-40 dager, men 1.syklusen jeg hadde med letrozol fikk jeg eggløsning dag 13, mens neste syklus dag 20 :happy:

Siste tablett av 10-dagers kur idag :)

Hei!

Jeg har vært hos gyn. gjennom denne syklusen for å finne ut av om jeg har eggløsning eller ikke, noe jeg ikke har (ikke rart det ikke har blitt baby enda da :sorry:)
Skal starte opp med letrezol neste syklus. Har fått beskjed om å ta en tablett fra dag 3 og en tablett om dagen i 5 dager, så på kontroll med innvendig ultralyd på ca dag 12.
Kjenner jeg er spent og veldig usikker/nervøs. Håper virkelig at letrezol hjelper.. sluttet på p-pilla for 5 år siden, men vi har vært aktive prøvere i straks 1 år. Ønsket om barn er så stort, da jeg føler "alle" rundt oss er gravide og venter baby i løpet av året.

Hei!

Jeg har vært hos gyn. gjennom denne syklusen for å finne ut av om jeg har eggløsning eller ikke, noe jeg ikke har (ikke rart det ikke har blitt baby enda da :sorry:)
Skal starte opp med letrezol neste syklus. Har fått beskjed om å ta en tablett fra dag 3 og en tablett om dagen i 5 dager, så på kontroll med innvendig ultralyd på ca dag 12.
Kjenner jeg er spent og veldig usikker/nervøs. Håper virkelig at letrezol hjelper.. sluttet på p-pilla for 5 år siden, men vi har vært aktive prøvere i straks 1 år. Ønsket om barn er så stort, da jeg føler "alle" rundt oss er gravide og venter baby i løpet av året.
Så spennende:smiley-angelic002 Du har ingen el altså, uten å ha pco/pcos? Føler med deg, virker som om alle er gravide og får baby for tiden..... Håper det ordner seg for oss! Jeg prøver å oppmuntre meg med at det isåfall blir et barn som er sterkt ønsket og mer enn hjertelig velkommen:Heartred

Flere som får hotflasher eller "akutt rødming" på letrozol?:laughing002 Hadde ingen bivirkninger som jeg husker forrige runde unnatt hoven mage:think005
Noen som har fått flere bivirkninger med flere kurer?
Fikk klar signal å prøve dobbel dose neste gang (med ultralyd og sprøyte) neste pp. Sliter veldig med bivirkninger på provera så er litt nervøs :dead:

Så spennende:smiley-angelic002 Du har ingen el altså, uten å ha pco/pcos? Føler med deg, virker som om alle er gravide og får baby for tiden..... Håper det ordner seg for oss! Jeg prøver å oppmuntre meg med at det isåfall blir et barn som er sterkt ønsket og mer enn hjertelig velkommen:Heartred

Har ingen el nei, men ikke fått noen forklaring på hvorfor. Så kan godt være jeg har pco/pcos.
For var inne hos gyn for sjekk, og da så henne at jeg ikke hadde hatt EL forrige mnd så henne ville ta blodprøver denne syklusen og ingen EL nå heller.

Det håper jeg også! Enig, et barn som er sterkt ønsket og velkommen :Heartred
Håper på tidlig 2022-barn her!

Flere som får hotflasher eller "akutt rødming" på letrozol?:laughing002 Hadde ingen bivirkninger som jeg husker forrige runde unnatt hoven mage:think005
Fikk klar signal å prøve dobbel dose neste gang (med ultralyd og sprøyte) neste pp. Sliter veldig med bivirkninger på provera så er litt nervøs :dead:

Bivirkningene jeg har fått på letrozol er magevondt og kvalme. Første runde tok jeg enkel dose og andre runde tok jeg dobbel dose. Bivirkningene forverret seg noe på runde to og kastet opp en gang, men har ikke opplevd noe rødme eller hotflasher :happy: Lykke til med dobbelt dose :)

Her er ferdig 6 runde med Letrozol uten positiv g-test eller graviditet. Jeg håper dere fikk positiv test og spiren imagen.
Lykketil alle.

Mye uenighet blant gynekologer i Norge ja. I USA gies det ofte for å forsterke EL, både korte og langvarige kurer:

Vis vedlegget 347654
Hos de som har EL ser man gjerne at eggene vokser bedre (ergo blir bedre "kvalitet" og modnet) med femar :)

Dette, og i tillegg gjør det livmors slimhinnen tykkere (noe som er gunstig for et egg som prøver å feste seg) og gir høyere progesteron level i LP, noe som kan hjelpe, blant annet, å forhindre kjemisk.:)

Huff, føler «alle» blir gravide med én gang på letrozol jeg :( Men gjelder tydeligvis ikke alle :p (meg inkludert)
Håper Alle og hvert av oss som prover blir gravid med en gang.
Jeg blir lei meg med negative tester. Gråter hvert gang Jeg fikk mensen. Nå er Jeg PP17 og Cd7 fikk positiv El tester akkurar som Jeg har aldri opplevde det. Men uansett håper Jeg at Jeg blir gravid nå.

Eneste bivirkningen jeg har merket er rosa utflod fra mensslutt til nå (CD8), men har også hatt litt rar mageo_O Er provera nesten det samme som primolut? For på primolut våknet jeg to netter gjennomvåt av svette, aldri opplevd før. Fikk litt mer kviser i den perioden også, men det kan jo være uavhengig:depressed:

Last edited:
Fikk eggløsning for første gang på 7 mnd forrige lørdag, på andre runde med letrozol (første runde med dobbel dose) :D Kjenner jeg får opp forhåpningene veldig og er så redd for å bli skuffa... men uansett veldig godt å kjenne på litt håp igjen :happy:

Hei igjen :)

Da satte jeg ovitrelle i går og hadde samleie i går og i dag morges.. Dessverre, som om det ikke skulle vært nok «problemer», har mannen ved begge disse tilfellene av samleie ikke klart å få utløsning.

Vi har en god og åpen dialog, og jeg tror at mannen min får litt "presentasjonsangst", når han vet at det er nå det gjelder! Huff.. Jeg får jo veldig vondt av han, har vært så fokusert på meg selv og mine vondter at jeg glemmer at hele prøvegreia med hormontabletter og en humørsyk dame sikkert ikke er lett for han heller... Han blir kjempe frustrert når han "plutselig ikke fungerer" som han sier..

Til neste prøveperiode har vi derfor bestemt oss for at jeg ikke sier ifra når jeg har eggløsning/ setter sprøyta :) Så håper vi at det kan gå da.

Men over til spørsmålet mitt, er det andre som kjenner på denne erfaringen og har noen tips?
Mannen min sier han føler han er like ved utløsning men så klarer han det liksom ikke, den siste "kneika" :( Beklager hvis dette blir veldig detaljert og rart formulert spørsmål, men ikke vært oppe i lignende situasjon! Synd vi plutselig skulle få enda en ting tenke på...

Fikk eggløsning for første gang på 7 mnd forrige lørdag, på andre runde med letrozol (første runde med dobbel dose) :D Kjenner jeg får opp forhåpningene veldig og er så redd for å bli skuffa... men uansett veldig godt å kjenne på litt håp igjen :happy:
Kan jeg spørre hvilken dag du fikk el på?:angelic: Merket du noe på kroppen i forkant/underveis?

Da satte jeg ovitrelle i går og hadde samleie i går og i dag morges.. Dessverre, som om det ikke skulle vært nok «problemer», har mannen ved begge disse tilfellene av samleie ikke klart å få utløsning.

Vi har en god og åpen dialog, og jeg tror at mannen min får litt "presentasjonsangst", når han vet at det er nå det gjelder! Huff.. Jeg får jo veldig vondt av han, har vært så fokusert på meg selv og mine vondter at jeg glemmer at hele prøvegreia med hormontabletter og en humørsyk dame sikkert ikke er lett for han heller... Han blir kjempe frustrert når han "plutselig ikke fungerer" som han sier..

Til neste prøveperiode har vi derfor bestemt oss for at jeg ikke sier ifra når jeg har eggløsning/ setter sprøyta :) Så håper vi at det kan gå da.

Men over til spørsmålet mitt, er det andre som kjenner på denne erfaringen og har noen tips?
Mannen min sier han føler han er like ved utløsning men så klarer han det liksom ikke, den siste "kneika" :( Beklager hvis dette blir veldig detaljert og rart formulert spørsmål, men ikke vært oppe i lignende situasjon! Synd vi plutselig skulle få enda en ting tenke på...
Åh, så kjedelig... Men skjønner han godt! Er nok ikke lett når de vet hva som står på spill:meh: Høres ut som en fin løsning at han ikke vet nøyaktig hvilke dager el er. Er veldig spent på dette selv. Håper det ordner seg:love2

Kan jeg spørre hvilken dag du fikk el på?:angelic: Merket du noe på kroppen i forkant/underveis?

Jeg fikk positiv eggløsningstest på syklusdag 14. Hadde ikke trodd jeg skulle få det så «tidlig»:) Før dette hadde jeg en syklus på 192 dager som endte i menstruasjon, men ingen eggløsning, 13 dager etter første runde med letrozol.

Rundt eggløsning? Fikk eggløsningsslim kvelden før, under og dagen etter positiv eggløsningstest og følte noen «stikkinger» ved siden av brystene ved armhulene. Følte litt «svie» i mageområdet, vet ikke om det hadde noen sammenheng :p

Har du noen erfaring med Letrozol? :)

Har dessverre ingen erfaring eller tips rundt dette, men synes ideen om at han ikke vet når du har eggløsning høres god ut. Håper det hjelper :Heartred Det er lett å bli oppslukt i det en føler selv og ha øynene på målet, at det er lett å glemme at man er to og at det også er en påkjenning for partner. Kjenner på dette selv iblant :Heartred

Jeg fikk positiv eggløsningstest på syklusdag 14. Hadde ikke trodd jeg skulle få det så «tidlig»:) Før dette hadde jeg en syklus på 192 dager som endte i menstruasjon, men ingen eggløsning, 13 dager etter første runde med letrozol.

Rundt eggløsning? Fikk eggløsningsslim kvelden før, under og dagen etter positiv eggløsningstest og følte noen «stikkinger» ved siden av brystene ved armhulene. Følte litt «svie» i mageområdet, vet ikke om det hadde noen sammenheng :p

Har du noen erfaring med Letrozol? :)
Så godt å høre:happy: Spør fordi jeg selv er på første dose (dobbel) letrozol. Er på CD10, men ingen tegn på el enda. Takk for svar:Heartpink Er du i dpo-land nå? Krysser fingrene for deg.

Back
Topp