Letrozol/femar 2020-2021

Dag 5 av 10 med langdose femar :)

Ååh så spennende! Går å venter på blødning jeg også. Tok siste pille provera på mandag så håper det kommer snart :think005 Skal ringe gynekolog for å høre om jeg bare kan starte på dobbeldose letrozol selv, eller om jeg mååå inn på undersøkelse igjen først... Blir så dyrt å holde på sånn hver måned:nailbiting:
Lykke til:love2
Ca. likt vi da:) Har tenkt på det samme. Blir veldig dyrt hvis jeg må holde på sånn her lenge... Men om resultatet blir baby, så blir det verdt hver eneste krone! Håperhåperhåper vi alle får en spire fort som fy:smiley-angelic002

Fikk som sagt blødning i går. Som vanlig mens, friskt og med smerter:hungover: I dag har det derimot vært svært lite, men friskt det lille som har vært. Har det noe å si? Jeg kan fremdeles begynne på Letrozol i morgen?:anyone

Hei dereTS her!

Ville bare komme med en liten oppdatering samt høre om andre har noen råd/tips eller gått gjennom lignende. Siden sist har jeg gått til spesialist for fertilitet, Medicus i Stavanger. Får fantastisk oppfølging der! Har blitt utredet for pco, har lavt stoffskifte og mangler D-vitamin. Har denne prøveperioden startet opp med letrozol, metformin og tilskudd av D-vitamin.

Jeg var først inne på syklusdag 1. I dag var jeg tilbake på syklusdag 12, da har jeg en folikkel som har modnet og er på strl 11 mm. Jeg håper den vokser mer (skal til ny sjekk allerede på mandag). Vokser den til minimum 17 mm skal jeg sette ovitrelle sprøyte Jeg føler meg så ivaretatt, godt utredet! En liten anbefaling til dere som føler dere ikke «kommer noen vei».. De ansatte på Medicus er fantastiske og jeg føler meg veldig ivaretatt. Synd det er så stor forskjell på privat og off. gynekolog oppfølging (min mening).

Så lurer jeg på om andre av dere har gått gjennom det samme/ hatt samme problematikk :)

Hei dereTS her!

Ville bare komme med en liten oppdatering samt høre om andre har noen råd/tips eller gått gjennom lignende. Siden sist har jeg gått til spesialist for fertilitet, Medicus i Stavanger. Får fantastisk oppfølging der! Har blitt utredet for pco, har lavt stoffskifte og mangler D-vitamin. Har denne prøveperioden startet opp med letrozol, metformin og tilskudd av D-vitamin.

Jeg var først inne på syklusdag 1. I dag var jeg tilbake på syklusdag 12, da har jeg en folikkel som har modnet og er på strl 11 mm. Jeg håper den vokser mer (skal til ny sjekk allerede på mandag). Vokser den til minimum 17 mm skal jeg sette ovitrelle sprøyte Jeg føler meg så ivaretatt, godt utredet! En liten anbefaling til dere som føler dere ikke «kommer noen vei».. De ansatte på Medicus er fantastiske og jeg føler meg veldig ivaretatt. Synd det er så stor forskjell på privat og off. gynekolog oppfølging (min mening).

Så lurer jeg på om andre av dere har gått gjennom det samme/ hatt samme problematikk :)
Blir spennende framover for flere av oss skjønner jeg!:happy: Har ikke prøvd offentlig gyn enda, er såpass ny i gamet at jeg ikke har sjekket ut mulighetene der. Føler meg så langt godt ivaretatt hos privat, så er spent på veien videre hvis det blir en lang prosesso_O

Hei dereTS her!

Har du eggløsning av deg selv?

Jeg har pco (ikke pcos) og har eggløsning av meg selv, men ofte relativt lange sykluser (32-38 dager). Har 28-30 dager med letrozol, så har brukt det nå for å slippe så lange sykluser.

Oppdatering fra meg: 9 dpo etter første kur med femar - fremdeles negativ g-test. Krysser fingre og tær for at jeg kan dele litt mer positiv erfaring senere i syklusen :P

Blir spennende framover for flere av oss skjønner jeg!:happy: Har ikke prøvd offentlig gyn enda, er såpass ny i gamet at jeg ikke har sjekket ut mulighetene der. Føler meg så langt godt ivaretatt hos privat, så er spent på veien videre hvis det blir en lang prosesso_O

Det gjør det! Gleder meg til å følge dere alle sammen :) Medicus er privat. Det viktigste er jo at man føler seg ivaretatt og så lenge du gjør det så er det supert tenker jeg

Har du eggløsning av deg selv?

Jeg har pco (ikke pcos) og har eggløsning av meg selv, men ofte relativt lange sykluser (32-38 dager). Har 28-30 dager med letrozol, så har brukt det nå for å slippe så lange sykluser.

Hei! Usikker, jeg har veldig lange sykluser (over 50 dager). Har gått to runder på letrozol tidligere (før den jeg har hatt nå som jeg enda ikke vet om vil fungere, kun på dag 12). Men ettersom de tidligere rundene ikke har resultert i graviditet har jeg nå fått ovitrelle for å være sikker på at egget slipper når jeg får positiv eggløsningstest :) så jeg håper jeg får det denne runden! De siste rundene på letrozol har jeg fått positiv el-test på dag 18. Jeg har også fått pco konstatert, men ingen andre symptomer enn uregelmessig mens og manglende el, er normalvektig og kjenner meg ikke igjen i symtomer som akne og økt hårvekst etc. Har dog kjent på lite energi, håper det bedrer seg med ekstra D-vitamin og hjelp for lavt stoffskifte :) Leste i dag på nett at lavt stoffskifte også kunne føre til uregelmessig syklus så håper at ting påvirker hverandre helhetlig og at det snart er min tur å se to streker på test❤️

Oppdatering fra meg: 9 dpo etter første kur med femar - fremdeles negativ g-test. Krysser fingre og tær for at jeg kan dele litt mer positiv erfaring senere i syklusen :p
Spennende! Håper for deg:love017 Har du fått positive eltester eller vært hos gyn å fått bekreftet at du har hatt el?

Spennende! Håper for deg:love017 Har du fått positive eltester eller vært hos gyn å fått bekreftet at du har hatt el?
Tusen takk for det :) 11 dpo i dag, fremdeles blenda :(
Var hos gyn CD 13, viste en follikkel på 21 mm - så jeg antar at eggløsning skal skje som normalt da? :P Tatt blodprøver i desember under syklusen også, de var ok. Gubben har tatt sædprøve, alt er bra.
Får håpe at testen i morgen viser to streker, men jeg har mine tvil nå :( :P

Tusen takk for det :) 11 dpo i dag, fremdeles blenda :(
Var hos gyn CD 13, viste en follikkel på 21 mm - så jeg antar at eggløsning skal skje som normalt da? :p Tatt blodprøver i desember under syklusen også, de var ok. Gubben har tatt sædprøve, alt er bra.
Får håpe at testen i morgen viser to streker, men jeg har mine tvil nå :( :p

I utgangspunktet, ja - men det er ikke alltid det skjer EL allikevel. Jeg pleier å be om (og får alltid) sette Ovitrelle for å garantere EL. Lykke til :)

Hei dere :)
Jippi! Oppfølging i dag hos gyn som fant 2 modne eggposer på strl 15 mm. Forventet eggløsning ons-tor denne uken. Skal ta eggløsningstester fremover å sette sprøyte når jeg får positiv, om jeg ikke får helt positiv skal jeg uansett sette onsdag kveld.
Slimhinnen så også fin ut. Her har metformin hjulpet! Har tidligere gått på letrozol alene, men det er første gang alt ser «så fint ut». Jeg håper så inderlig at det vil klaffe denne måneden! :happy:

... Det skal forresten nevnes at forrige svangerskap klaffet det på første forsøk (ny partner nå). Så jeg har bare tenkt at «jeg fungerer vel som jeg skal» :P
Ps. Han har levert sædprøve, den var også ok

Dag 3 med letrozol idag. Merker jeg ikke er like spent og optimistisk denne pp..:( Nesten fått litt avsmak for tanken på alt.. Er så dritt lei blenda tester :shifty: Har tatt meg nok sammen til å bestille legetime til uka for å sjekke om hormonene har blitt bedre :nailbiting:

Spennende å følge med på dere alle:) Det er så godt å ha et trygt sted å få blåst ut litt frustrasjon:hungover:

Ååå? Dette var ikke jeg klar over? :) Kanskje jeg burde høre om det neste syklus?

49B23AE6-0830-44C3-BA01-568F80C7903F.png

Mest sannsynlig har du nok det, men hvis man har prøvd lenge og er lei så er det greit å ta i bruk alle hjelpemidler man kan, så er man i hvert fall på den sikre siden :D

Hei! Har eggløsning av meg selv, men har fått nokså lange sykluser etter ivf og flere sa/ma. Dette er første syklus etter ma og jeg tar må letrozol. Har noen gjort det samme og fikk dere tidligere el da? Får det jo vanligvis, men er litt spesielt siden det er rett etter ma...

Back
Topp