Laufey og Skarven

Og... Mannens bror skal bli far igjen. De kuppet jula denne gangen og. Var visst uplanlagt denne gangen og. Svigermor er selvfølgelig det lykkeligste i hele verden, og jeg, jeg satt på do og gråt. Igjen.

Det er ikke like ille som da vi hadde prøvd i evigheter og de ble uplanlagt gravide ti minutter etter at de ble sammen. Nå har vi jo tross alt verdens fineste lille Mini, jeg er ikke barnløs, det er så teit å reagere sånn. Det var bare hele greia med at de hadde lagd en laaaaaang film, med film av da kommende far fikk se graviditetstesten og alt. Vi får aldri oppleve det, det blir aldri noen overraskelser. Vi har to på frys, og de skal få sin sjanse, men hvis de ikke funker så er jeg jammen ikke sikker på om det blir flere runder stimulering. Ikke har jeg jobb framover heller..

Dagens klage. Det er ikke så lett å vite hvorfor man reagerer som man gjør, eller forstå det selv. Hele IVF-greia har vært langt tyngre enn jeg noensinne hadde sett for meg, etterfulgt av et ganske hardt svangerskap. Alt verdt det, selvfølgelig. Men det er noe i det å skulle gi slipp på disse drømmene som alltid har vært der, samtidig som man ser andre få det man selv egentlig ønsker seg. Må nok jobbe litt med meg selv der. Jeg er så uendelig heldig, jeg fikk alt jeg ønsket meg..

Jeg tror det ligger mest i at vi sleit så lenge, mens det tilsynelatende bare skjer for dem. I tillegg kuppet de jula denne gangen og, og selvfølgelig er det alt alle snakker om. Og jeg kjenner ganske godt på det at de bor på samme sted som svigers, og naturlig nok sees hele tiden. Jeg ser jo hvor mye mer av både tid og penger som brukes på Minis søskenbarn sammenlignet med ham, og selv om pengene ikke betyr noe egentlig, så er det litt stusslig å se at søskenbarna får mer. Særlig når mine egne foreldre gjør det samme med mine søskens barn.

Jaja. Det går seg vel til. Ingen vet hva fremtiden bringer, og jeg skal nyte hvert sekund med den lille fyren jeg er så heldig å ha. Selv når han brøler og ikke vil sove, eller når han bare insisterer på å bli bært :p :Heartred:Heartred
 
Det er så koselig å lese oppdateringer fra deg, ikke like ofte jeg er innom å kommenterer som før men følger med altså! Så herlig med utviklingen til lille mini, og at du klarer å nyte det selv når en del annet er litt stridt. Ikke like gøy at du føler du må ordne så mye selv, det må være slitsomt! Dette burde jo egentlig vært jula hvor du ble båret på hendene tenker jeg.. Så at det blir noen rare/vonde følelser med enda en gravidannonsering kan jeg virkelig godt forstå! Jeg kan også fortsatt streve litt med det, selv om vi nå har gutten vår godt på vei. Det trigger vel noen følelser man har hatt i seg så lenge, i tillegg til at det definitivt kan føles tungt at det går så lett for enkelte hvis de ikke samtidig er gode på å se dere og hva dere har vært igjennom (og kanskje skal gjennom videre). Og skjevfordeling er hvertfall aldri greit.. Men håper du får det hele litt på avstand nå når jula er over og fortsetter å kose dere med den lille familien deres :Heartred Også heier jeg hardt på at ny jobb er rett rundt hjørnet!
 
Fastlegen sendte oss til barnelege med refluksmistanke og utslett/eksem. Barnelegen tok masse intoleranse-/allergitester, og plutselig fant de intoleranse mot kumelk og hvete! Så nå prøver vi å leve uten begge to. Mini er så glad i puppen, og vi har jo endelig funnet et opplegg som fungerer godt med amming og mat ved siden av, så jeg vil ikke droppe ammingen. Legen antok at han ville vokse det av seg, og det kan vi jo bare håpe på.

Om ikke annet så fikk jeg et veldig plutselig spark i ræva til å leve sunnere. Plutselig var sjokoladen lagt bort uten problemer :p

Så skal vi på røntgen med magen og, for å sjekke disse reflukstendensene. Kanskje alt blir bedre med skjerpet kost? Det er lov å håpe. Jeg hadde ikke forventet allergi eller intoleranse i grunn, det er veldig få symptomer på det såvidt jeg kan se. Men vi får nå prøve. Synd for meg som eeelsker melk og meieriprodukter, men hva gjør man vel ikke for at små Minier skal ha det bedre :)
 
Stakkars forsømte dagbok!

Min fine lille Mini har blitt 10 måneder, og han er en solstråle uten like :love7 Vi har levd melke-/hvetefritt siden januar, men ny runde med testing nå nettopp ga oss tommel opp på melk, så nå er vi i lett tilvenning :)

Så fryktelig mye har skjedd siden sist jeg var innom dagboka! Vi kjøpte plutselig hus, og har solgt leilighet og flytta! Tok over rett før corona stengte landet, så da flytta vi like godt. Det å selge rett etter at landet har stengt og ingen tør å dra på visning var skummelt! Men vi hadde is i magen, og fikk solgt til prisantydning til slutt :D

Men kanskje det rareste av alt skjedde i går. Jeg har følt meg så dårlig i det siste, vært så fryktelig svimmel og uvel. Siste mens virket helt vanlig, men var etterfulgt av hele 12 dager med brun spotting :eek: Sammen med noen rare blåmerker, blodprøvestikk som blødde sykt mye, og noe tannkjøttbetennelseaktig så var det ikke så gøy å være meg i grunn. Jeg regnet med det var jernlagrene som nærmet seg veldig tomme. Ikke for det, st Olavs nekter å gi meg jerntransfusjon før lagrene er helt tomme, og erfaringsmessig blir de jo ikke det, de bare forblir rett over st Olavs grense :rolleyes:

Men uansett. Legen rekvirerte masse blodprøver, og insisterte på en graviditetstest og bare for sikkerhets skyld. Hun kjenner historien godt og var enig med meg i at den nok var negativ, men hun ville bare være sikker. Så inn på lab, tappet for blod, så på do og tisse i kopp. De var så opptatt da jeg var ferdig, og mann og barn ventet på meg ute, så jeg bare satte koppen på anvist sted og dro. Etter tre år med blendahvite tester og til slutt fire innsett av ICSI-egg før spiren satt var det jo ingen tvil, den testen ville komme tilbake negativ.

En times tid etterpå ringte legen min. Positiv test :eek::eek::eek:

Testetøsen våknet umiddelbart, og det er jo ingen tvil. Det er et eller annet der! Det passer overhodet ikke med når jeg skulle hatt EL eller når vi har hatt sex (kan telle antall ganger det siste halve året på én hånd :oops:), og all den spottingen.. Om man følge mensen skal jeg være enten 6+2 eller 2+2, og testene ser ikke ut som noen av delene. Så om det har vært en graviditet men jeg har mistet, eller om jeg har hatt EL på et helt annet merkelig tidspunkt, det vites ikke. Vi blir henvist til sykehuset for en sjekk hvertfall.

Jeg har ikke det helt store håpet. Men det er jo der. Bare det å ha fått til noe som helst selv er jo ganske fantastisk! Testene er langt sterkere enn i går, men sammenligningsgrunnlaget er dårlig. Så ja. Vi får vente og se :)

862BBB7D-1925-4D2F-A761-58E7D2006E16.jpeg
 
Stakkars forsømte dagbok!

Min fine lille Mini har blitt 10 måneder, og han er en solstråle uten like :love7 Vi har levd melke-/hvetefritt siden januar, men ny runde med testing nå nettopp ga oss tommel opp på melk, så nå er vi i lett tilvenning :)

Så fryktelig mye har skjedd siden sist jeg var innom dagboka! Vi kjøpte plutselig hus, og har solgt leilighet og flytta! Tok over rett før corona stengte landet, så da flytta vi like godt. Det å selge rett etter at landet har stengt og ingen tør å dra på visning var skummelt! Men vi hadde is i magen, og fikk solgt til prisantydning til slutt :D

Men kanskje det rareste av alt skjedde i går. Jeg har følt meg så dårlig i det siste, vært så fryktelig svimmel og uvel. Siste mens virket helt vanlig, men var etterfulgt av hele 12 dager med brun spotting :eek: Sammen med noen rare blåmerker, blodprøvestikk som blødde sykt mye, og noe tannkjøttbetennelseaktig så var det ikke så gøy å være meg i grunn. Jeg regnet med det var jernlagrene som nærmet seg veldig tomme. Ikke for det, st Olavs nekter å gi meg jerntransfusjon før lagrene er helt tomme, og erfaringsmessig blir de jo ikke det, de bare forblir rett over st Olavs grense :rolleyes:

Men uansett. Legen rekvirerte masse blodprøver, og insisterte på en graviditetstest og bare for sikkerhets skyld. Hun kjenner historien godt og var enig med meg i at den nok var negativ, men hun ville bare være sikker. Så inn på lab, tappet for blod, så på do og tisse i kopp. De var så opptatt da jeg var ferdig, og mann og barn ventet på meg ute, så jeg bare satte koppen på anvist sted og dro. Etter tre år med blendahvite tester og til slutt fire innsett av ICSI-egg før spiren satt var det jo ingen tvil, den testen ville komme tilbake negativ.

En times tid etterpå ringte legen min. Positiv test :eek::eek::eek:

Testetøsen våknet umiddelbart, og det er jo ingen tvil. Det er et eller annet der! Det passer overhodet ikke med når jeg skulle hatt EL eller når vi har hatt sex (kan telle antall ganger det siste halve året på én hånd :oops:), og all den spottingen.. Om man følge mensen skal jeg være enten 6+2 eller 2+2, og testene ser ikke ut som noen av delene. Så om det har vært en graviditet men jeg har mistet, eller om jeg har hatt EL på et helt annet merkelig tidspunkt, det vites ikke. Vi blir henvist til sykehuset for en sjekk hvertfall.

Jeg har ikke det helt store håpet. Men det er jo der. Bare det å ha fått til noe som helst selv er jo ganske fantastisk! Testene er langt sterkere enn i går, men sammenligningsgrunnlaget er dårlig. Så ja. Vi får vente og se :)

Vis vedlegget 328176
Wow! Så kult hvis du er gravid igjen!
Samme skjedde jo med oss. Vi hadde sex 1 gang den mnd det skjedde! Så SLT er mulig :D åååh.. du må komme deg på tul!
 
Wow! Så kult hvis du er gravid igjen!
Samme skjedde jo med oss. Vi hadde sex 1 gang den mnd det skjedde! Så SLT er mulig :D åååh.. du må komme deg på tul!
Jeg tror vi heller mer og mer mot TUL på mandag, jeg må vite hva det her er :p

Jeg bare håper det ikke er noe fra mai, som er på vei ut.. Det er jo ingen biologisk god forklaring på når dette ellers skulle ha skjedd :bookworm::wideyed:

Men bare det å bli gravid er jo et under i seg selv, det hadde jeg jo aldri trodd vi skulle få til :wacky:
 
Jeg tror vi heller mer og mer mot TUL på mandag, jeg må vite hva det her er :p

Jeg bare håper det ikke er noe fra mai, som er på vei ut.. Det er jo ingen biologisk god forklaring på når dette ellers skulle ha skjedd :bookworm::wideyed:

Men bare det å bli gravid er jo et under i seg selv, det hadde jeg jo aldri trodd vi skulle få til :wacky:
Ja, jeg ser den! Hadde heller ikke klart å vente :p
Så utrolig spennende! Du må oppdatere her når du har vært på tul ❤️ Krysser fingrer for at det er en hjemmelaget spire inni der :) Så kult!
 
Ja, jeg ser den! Hadde heller ikke klart å vente :p
Så utrolig spennende! Du må oppdatere her når du har vært på tul ❤️ Krysser fingrer for at det er en hjemmelaget spire inni der :) Så kult!
Det store problemet er bare at hvis det nå har skjedd et mirakel og jeg er under 5 uker (som testene hinter til) så er det kanskje for tidlig på mandag. Og da er det sure penger for å ikke få vite noe uansett :shifty: Tror det avhenger mye av testen i morgen (for det blir jo selvfølgelig test i morgen :D) og om det ser ut til å stige eller ei. Det ser sånn ut nå, men det er jo ikke så lett å tolke. Oppdatering blir det uansett :D
 
Det store problemet er bare at hvis det nå har skjedd et mirakel og jeg er under 5 uker (som testene hinter til) så er det kanskje for tidlig på mandag. Og da er det sure penger for å ikke få vite noe uansett :shifty: Tror det avhenger mye av testen i morgen (for det blir jo selvfølgelig test i morgen :D) og om det ser ut til å stige eller ei. Det ser sånn ut nå, men det er jo ikke så lett å tolke. Oppdatering blir det uansett :D
Testet du i dag? Hvordan så det ut?
Kanskje dra til legen og ta blodprøve først da? Og så ul etterpå? Eller hva tenker dere? Jeg dør av spenning! :p
 
Testet du i dag? Hvordan så det ut?
Kanskje dra til legen og ta blodprøve først da? Og så ul etterpå? Eller hva tenker dere? Jeg dør av spenning! :p
Selvfølgelig testet jeg i dag :D
Jeg syns det ser bra ut, men må teste igjen nå når jeg kommer hjem for å ha en ettermiddagstest å sammenligne med. Skal legge dem ut når jeg kommer hjem :D

Jeg vet ikke hva vi går for, vet ikke hvor fort st Olavs gir time for sjekk heller :wideyed:
 
Selvfølgelig testet jeg i dag :D
Jeg syns det ser bra ut, men må teste igjen nå når jeg kommer hjem for å ha en ettermiddagstest å sammenligne med. Skal legge dem ut når jeg kommer hjem :D

Jeg vet ikke hva vi går for, vet ikke hvor fort st Olavs gir time for sjekk heller :wideyed:
Wæææ så spennende! Jeg krysser fingrer for at alt er sånn som det skal være og at dere får ul snart ❤️
 
Oi! Så sjukt kult:eek::dummy:;) Håper det er en spire der! Jeg har også blitt gravid igjen med mini som nå er 10,5mnd. IVF igjen her da men er 5+5 i dag og jeg synes testene dine ser litt svake ut til å være 6+2. Tipper el har vært på et annet tidspunkt! Hvis du ikke vil kaste bort pengene så kan du jo ta to blodprøver med 48 timer mellom! Da får du jo et klart svar. En UL så tidlig vil jo neppe vise så mye. Masse lykke til!!!
 
Nye bilder.. Jeg vil påstå det er en økning der! Vet ikke hvor bra hele samlebildet ble, men de to små er hhv babyplan (dog utgått på dato) og RFSU fredag, lørdag og søndag ettermiddag/kveld. Samtidig er det stadig større eller mindre mengder blod på daglig basis, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om noe som helst :oops:
76244CCE-801E-465B-9E15-8BB29C499BA9.jpeg
52EE09D4-2A0C-4D17-9E74-220508465357.jpeg
51BA5ACC-B69B-4A11-9060-1F88FE8584F6.jpeg
 
Oi! Så sjukt kult:eek::dummy:;) Håper det er en spire der! Jeg har også blitt gravid igjen med mini som nå er 10,5mnd. IVF igjen her da men er 5+5 i dag og jeg synes testene dine ser litt svake ut til å være 6+2. Tipper el har vært på et annet tidspunkt! Hvis du ikke vil kaste bort pengene så kan du jo ta to blodprøver med 48 timer mellom! Da får du jo et klart svar. En UL så tidlig vil jo neppe vise så mye. Masse lykke til!!!
Jeg så det Tipsi, jeg bare glemte å legge igjen spor! Så utrolig gøy, gratulerer :happy093

Jeg tror heller ikke jeg er over 6 uker, men hvis man følger mensen så er det eneste alternativ. Jeg skjønner ingenting av noe som helst :p
Har ikke bestemt meg for hva vi skal gjøre. Jeg kan jo dra til legen, jeg må bare ta et valg :p
 
Wæææ så spennende! Jeg krysser fingrer for at alt er sånn som det skal være og at dere får ul snart ❤️
Bilder ute :D
Jeg vet ikke hvor fort det går når de skal vurdere hvor langt noen har kommet, man skulle jo tro det gikk fort i fall noen ikke ville beholde. Ikke at det på noen måte gjelder meg da, men :confused:
 
Bilder ute :D
Jeg vet ikke hvor fort det går når de skal vurdere hvor langt noen har kommet, man skulle jo tro det gikk fort i fall noen ikke ville beholde. Ikke at det på noen måte gjelder meg da, men :confused:
Jeg ser fin stigning på testene :D ååååh.. krysser alt! Det sies jo at det er veldig vanlig å blø tidlig i svangerskap da! Og det stiger jo pent på testene. Jeg er optimistisk og velger å tro at dette er en hjemmebakt terminspire ❤️
 
Jeg ser fin stigning på testene :D ååååh.. krysser alt! Det sies jo at det er veldig vanlig å blø tidlig i svangerskap da! Og det stiger jo pent på testene. Jeg er optimistisk og velger å tro at dette er en hjemmebakt terminspire ❤️
Jeg er ikke sikker på om dette kan klassifiseres som vanlig, det har vært blod daglig i snart 3 uker :eek: Men med unntak av de fire dagene jeg hadde mensen (eller trodde jeg hadde det) så har det vært gammelt og brunt. Hadde en anelse lyserosa i går, og en god del mer brunt i går etter at vi gikk en lang tur, men ellers har det stort sett vært mest på papiret og et par dråper i truseinnlegget. Men det ser jo ut til at det stiger. Og jeg hadde flere runder med masse blod med Mini, og han lever i beste velgående..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om noenting :p Har kjent en del murringer og «tak» de siste dagene, men om det er noe jeg legger ekstra merke til fordi jeg vet om graviditeten eller om det har vært sånn lenge, det vet jeg ikke. Sist lå jeg rett ut med kvalme fra 3+5, sånn er det (heldigvis!) ikke nå! Bare dødstrøtt, og forvirret :p
 
Woow, sååå kult!! Gratulerer, håper og krysser fingrene for at dette går bra!! Samme skjedde jo her, og har skjedd med flere her inne siste året❤️❤️
 
Back
Topp