Laufey og Skarven

Mini har bikket 3 måneder, tiden går sykt fort!
Var på kontroll dag, og han går ikke nok opp i vekt. Så mye for fullammingen jeg har jobbet så hardt for.. Så da blir det erstatning i tillegg da. Jeg er så trist :(
Både fordi vi må tilbake til delamming, men og fordi han tydeligvis ikke har fått nok mat de siste ukene :sad010 Til gjengjeld har han vokst veldig i lengden, hele 64 cm nå.

Fikk og snakket med barnelegen. Hun ville avvente litt mtp de sure oppstøtene han plages sånn med, fordi han ikke helt oppfyller kravene for refluks. Og vi får henvisning til fysioterapeut fordi mange han kommentert at han er stiv i kroppen. Hun kunne ikke se noe galt, men greit å være på den sikre siden.

I tillegg regner det. Æsj.
 
Mini har bikket 3 måneder, tiden går sykt fort!
Var på kontroll dag, og han går ikke nok opp i vekt. Så mye for fullammingen jeg har jobbet så hardt for.. Så da blir det erstatning i tillegg da. Jeg er så trist :(
Både fordi vi må tilbake til delamming, men og fordi han tydeligvis ikke har fått nok mat de siste ukene :sad010 Til gjengjeld har han vokst veldig i lengden, hele 64 cm nå.

Fikk og snakket med barnelegen. Hun ville avvente litt mtp de sure oppstøtene han plages sånn med, fordi han ikke helt oppfyller kravene for refluks. Og vi får henvisning til fysioterapeut fordi mange han kommentert at han er stiv i kroppen. Hun kunne ikke se noe galt, men greit å være på den sikre siden.

I tillegg regner det. Æsj.
Ånei, får ikke håpe det er refluks, det unner jeg INGEN. Men dårlig vektoppgang kan jo være et symptom der. (Sånn obs obs) hvordan er formen din ? Du skal se du klarer å jobbe mot fullamming igjen (om det er det du ønsker):) Hvordan er formen din ?
 
Ånei, får ikke håpe det er refluks, det unner jeg INGEN. Men dårlig vektoppgang kan jo være et symptom der. (Sånn obs obs) hvordan er formen din ? Du skal se du klarer å jobbe mot fullamming igjen (om det er det du ønsker):) Hvordan er formen din ?
Om det faktisk er refluks eller ikke vet jeg ikke, men det kommer opp igjen hvertfall. Han plages så mye, sammen med mye luft i magen. Han har så vondt og brøler så høyt han bare kan, og det gjør så vondt å ikke kunne gjøre det bra :sad010 Natta var lang.. Kaster hodet fram og tilbake og gråter fordi det er ekkelt. Det blir litt bedre hvis han ligger på venstre side på armen min, men vi kan jo ikke bare ligge sånn. Skeivt hode på Mini og ødelagt rygg og søvn på mammaen...

Formen min er Ok. Jeg skulle gjerne ha fullammet, vi har jo gjort det nå i noen uker og det er veldig behagelig sammenlignet med flasking. Men det hjelper jo ikke når det ikke er nok. Helsesøsteren snakket om at babyer kunne bli vant til å ikke bli mette, så de bare aksepterte det lille de fikk. Man kan si hjertet knuste fullstendig bare ved tanken :sad010

Legen mente det ikke var refluks fordi han ikke gulpet så mye. Vel, i dag har han gulpet ned både seg selv og meg og lekematta og det meste egentlig. Ting blir liksom bare verre :(
 
7. November. For en fantastisk dato! 7. November for ett år siden flyttet en liten blasto inn, og livet skulle aldri bli det samme igjen! I dag er blastoen blitt til det fantastiske lille sikletrollet på 3,5 måneder, er som sitter på fanget mitt og nekter å sove! Skravla går, mammaen undrer fælt på hva det snakkes om, det høres hvertfall positivt ut :D

Forrige uke var jo nedturen et faktum, da vekta var alt for lav. Den siste uka har vi prøvd hardt å få inn erstatning her og der i tillegg, men det vil den unge herremannen ha seg frabedt. Hvis jeg prøver med flaska er det vill brøling og leting etter puppen. Pappaen klarer å lure ned noen ml nå og da, men helst må jeg ut av huset og være borte en stund før erstatning er ok. Og jeg er jo aldri borte en stund...

Uansett! Jeg hadde lite håp, men dagens veiing viste 410 gram opp! Trodde ikke en så liten kropp kunne gå opp så mye på en uke, særlig ikke når han bæsja rett før timen og. Men da gidder vi ikke stresse mer med erstatning hvertfall. Pappaen får gi litt hvis de en sjelden gang er alene over tid, og siden jeg måtte levere tilbake den fantastiske pumpa så må jeg enten kjøpe ny eller godta erstatning. Ingen av de andre pumpene jeg har funker... Men har frosset ned litt da, som skal i smaksprøvene når den tid kommer

For et år det har vært!
Spent på hva det neste har å by på!

(Og hvis noen trenger å ansette en happy programmerer med masse biologisk bakgrunn og nesten en doktorgrad, så er jeg ledig fra mai :D)
 
Hedningefest overstått! Og for en dag det ble! Overraskende mange kom, og det ble rett og slett en flott dag. Venninna mi var seremonimester siden folk fra Bifrost ikke kunne, og hun gjorde en kjempejobb. Det var så vakkert! Og da fadderne/vergene avla sin ed om å alltid stille opp for Mini, ja da måtte jeg jammen felle noen tårer :p

Maten etterpå var nydelig, kake var kjempegode, det hjemmebryggede ølet vi skålte med i knesettingen var godt, mini fikk så masse oppmerksomhet og så mange fine gaver, og alt var bare koselig! Selv bestemor kom, og sa ikke et ord om at det var hedensk tvers gjennom :smug:

Eneste skåret i gleden for min del var at jeg var dausliten! Lagde maten og mesteparten av kakene selv, og selv om pappa var hovedansvarlig for maten så var det sinnsykt mye jobb! Noe som egentlig ikke hadde vært et problem om jeg ikke hadde hatt en liten Mini som helst ville være med mamma og ikke alle disse fremmede menneskene... Jeg lagde og store deler av pynten og alle bordkortene selv, og siden jeg ikke fikk alle delene før dagen før, så var jeg grisetidlig oppe om morgenen før for å få ferdig. Ble en kort natt... Men men! Det ble bra!

Og om få dager er det lille trollet mitt fire måneder! :eek:
 
Så bra med overstått og vellykket hedningefest :) Vi hadde også hedningefest i går! Men vi hoppet over seremoni og hadde kun fest da :eek: Vet ikke om det er innafor eller vanlig men det ble nå sånn :p Så kjekt å høre at bestemor stilte og ikke kommenterte noenting :D
Du har gjort en enorm jobb da! Holy moly! Godt jobba ❤️ Jeg måtte ha masse hjelp og bakte ikke en eneste kake. Kjøpte og fikk familie til å bake :p Kan godt forstå du er sliten etter det! Jeg trodde jeg var sliten, men hadde vært halvdau hvis jeg skulle gjort så mye som deg! Håper du får slappet av og hentet deg inn igjen snart ❤️
 
Jeg ler enda, hedningefest :hilarious: Men så bra det ble vellykket til tross for at du måtte gjøre ca alt :wideyed: Du er rå! Og for ikke å glemme, så kjempebra at bestemor kom! Nå får du lande litt og tenker over hvor godt det er å ha det overstått :rolleyes:
 
Supermamma alså! Har det blitt noe bedre ifht refluks symptomene ? Jeg har visst glemt å svare deg. Hva er hedningfest?:hilarious:
 
Så bra med overstått og vellykket hedningefest :) Vi hadde også hedningefest i går! Men vi hoppet over seremoni og hadde kun fest da :eek: Vet ikke om det er innafor eller vanlig men det ble nå sånn :p Så kjekt å høre at bestemor stilte og ikke kommenterte noenting :D
Du har gjort en enorm jobb da! Holy moly! Godt jobba ❤️ Jeg måtte ha masse hjelp og bakte ikke en eneste kake. Kjøpte og fikk familie til å bake :p Kan godt forstå du er sliten etter det! Jeg trodde jeg var sliten, men hadde vært halvdau hvis jeg skulle gjort så mye som deg! Håper du får slappet av og hentet deg inn igjen snart ❤️
Jeg tror det er ganske vanlig for dem som ikke er med i human-etisk forbund, eller er like alternativ som meg :)

Jeg fikk masse hjelp jeg og da, for all del. Rett skal være rett, mamma passet Mini masse, og deltok masse på kjøkkenet med rydding og sånn, og pappa var hovedansvarlig for maten. Ikke har jeg vært gjennom masse operasjoner heller. Alene hadde jeg aldri klart meg, det er helt utrolig hvor lite man får gjort med baby i hus :O

Nå har jeg hentet meg godt inn, tror jeg. Litt sliten, og mystisk svimmel, men ikke så halvdød som jeg var på søndag!

Og vel overstått til din lille skatt :Heartred
 
Jeg ler enda, hedningefest :hilarious: Men så bra det ble vellykket til tross for at du måtte gjøre ca alt :wideyed: Du er rå! Og for ikke å glemme, så kjempebra at bestemor kom! Nå får du lande litt og tenker over hvor godt det er å ha det overstått :rolleyes:
Jeg fikk masse hjelp! Jeg var ikke så totalt alene og forlatt som jeg kanskje gav inntrykk av :p Men det var mye arbeid, det må jeg innrømme. Og jeg har lært vanvittig mye når det gjelder organisering hvor jeg ikke kan ha totalkontroll selv, men andre skal utføre ting jeg bare har i hodet mitt...

Jeg var ganske imponert over at bestemor faktisk kom! Ikke sa hun noe stygt om noe heller. Hvertfall har ikke mamma sagt noe, og det pleier å komme ganske fort :p
Det skal nevnes at hun aldri fortalte meg, verten, at hun kom da. Hun bare var der. Og dagen etter nektet hun å bli med på restelunsj hjemme hos oss, selv om hun aldri har vært hos oss. Skulle tro hun ville se hvor vi bor liksom. Men nei, hun skulle sitte på hotellet. Jaja... Man kan ikke vinne med den dama, og det tror jeg ikke er målet heller. Men jeg liker ikke den forskjellsbehandlingen hun legger opp til når det gjelder oldebarna, hun gir langt større pengegaver til jentene enn til guttene. Det er ikke direkte bra...

Anyhow... Det er over! Skal ikke feire noe igjen før jul :p
 
Supermamma alså! Har det blitt noe bedre ifht refluks symptomene ? Jeg har visst glemt å svare deg. Hva er hedningfest?:hilarious:
Refluksproblemene har økt! De siste nettene har ikke vært bra.. Men vi skal på helsestasjonen i morgen, så da får vi se..

Hedningefest er min bestemors betegnelse på alt som ikke er dåp. Det er stor synd å ikke døpe barn nemlig. De fleste i min familie har gjort som Lean og bare hatt fest, noen få har hatt seremoni med Human-etisk forbund. Men vi tok det hakket lenger og hadde en knesetting! Var i kontakt med bifrost, åsatru-samfundet, og fikk hjelp til å lage seremoni. Venninna mi var Gode, altså den som leder seremonien, og det var skikkelig trivelig! Ifølge min søster så flere i publikum svært sjokkert ut da jeg fortalte dem om gangen i dette (i påvente av at Mini skulle våkne), og beklaget at vi ikke kom til å blote morkaka fordi det var vinter :laughing002 Den får ligge i fryseren til vi har et godt sted å grave den ned.

Vi tok den ikke helt ut da, egentlig skulle vi vært i en lysning i skogen, og hatt skikkelig lysning av ve og fått blotet den morkaka. Men vi fikk ikke til det helt, så det ble en kortversjon. Med oldemødre i rullestol lot det seg ikke gjøre annerledes. Fikk skålt i hjemmebrygget øl da :D
 
Refluksproblemene har økt! De siste nettene har ikke vært bra.. Men vi skal på helsestasjonen i morgen, så da får vi se..

Hedningefest er min bestemors betegnelse på alt som ikke er dåp. Det er stor synd å ikke døpe barn nemlig. De fleste i min familie har gjort som Lean og bare hatt fest, noen få har hatt seremoni med Human-etisk forbund. Men vi tok det hakket lenger og hadde en knesetting! Var i kontakt med bifrost, åsatru-samfundet, og fikk hjelp til å lage seremoni. Venninna mi var Gode, altså den som leder seremonien, og det var skikkelig trivelig! Ifølge min søster så flere i publikum svært sjokkert ut da jeg fortalte dem om gangen i dette (i påvente av at Mini skulle våkne), og beklaget at vi ikke kom til å blote morkaka fordi det var vinter :laughing002 Den får ligge i fryseren til vi har et godt sted å grave den ned.

Vi tok den ikke helt ut da, egentlig skulle vi vært i en lysning i skogen, og hatt skikkelig lysning av ve og fått blotet den morkaka. Men vi fikk ikke til det helt, så det ble en kortversjon. Med oldemødre i rullestol lot det seg ikke gjøre annerledes. Fikk skålt i hjemmebrygget øl da :D
Så sykt stilig å lese om, som en film og høres veldig koselig ut! Har du bedt om en henvisning til barnelege ?
 
Jeg fikk masse hjelp! Jeg var ikke så totalt alene og forlatt som jeg kanskje gav inntrykk av :p Men det var mye arbeid, det må jeg innrømme. Og jeg har lært vanvittig mye når det gjelder organisering hvor jeg ikke kan ha totalkontroll selv, men andre skal utføre ting jeg bare har i hodet mitt...

Jeg var ganske imponert over at bestemor faktisk kom! Ikke sa hun noe stygt om noe heller. Hvertfall har ikke mamma sagt noe, og det pleier å komme ganske fort :p
Det skal nevnes at hun aldri fortalte meg, verten, at hun kom da. Hun bare var der. Og dagen etter nektet hun å bli med på restelunsj hjemme hos oss, selv om hun aldri har vært hos oss. Skulle tro hun ville se hvor vi bor liksom. Men nei, hun skulle sitte på hotellet. Jaja... Man kan ikke vinne med den dama, og det tror jeg ikke er målet heller. Men jeg liker ikke den forskjellsbehandlingen hun legger opp til når det gjelder oldebarna, hun gir langt større pengegaver til jentene enn til guttene. Det er ikke direkte bra...

Anyhow... Det er over! Skal ikke feire noe igjen før jul :p
Så bra! Ble litt småstressa selv bare av tanken på å gjøre så mye alene :hilarious: Men det er noe med det altså, å gi kontrollen til andre, jaggu ikke bare bare :wideyed:

Det høres veldig spesielt ut! Kom hun langveis fra også siden hun bodde på hotell? Og forskjellsbehandling er iallefall ikke greit.. Spesielt ikke når det gjelder ens egne barn! Min morfar, lillegutts olderfar (hans eneste oldebarn foreløpig), hadde for seg noe greier for en tid tilbake der han sa han kun ville gi gave til barnebarn, og jeg kjente det stakk langt inn i hjerterota! Ikke pga penger og verdi og den greia, men fordi han ikke ville, og dermed gjorde forskjell.. Heldigvis tok han til fornuft, og det håper jeg din bestemor også gjør altså! For det er ikke greit :shifty:
 
Så sykt stilig å lese om, som en film og høres veldig koselig ut! Har du bedt om en henvisning til barnelege ?
Det var skikkelig koselig, anbefales! :)
Vi har vært innom legen på helsestasjonen, hun mente i utgangspunktet at det ikke er refluks fordi han ikke har sprutgulper. Så vi måtte bare se det litt an.. Når mannen kommer hjem nå skal jeg finne ut hvordan jeg får hevet hodeenden på senga mi, så får vi alle sove med hevet hode og håpe det hjelper :)
 
Så bra! Ble litt småstressa selv bare av tanken på å gjøre så mye alene :hilarious: Men det er noe med det altså, å gi kontrollen til andre, jaggu ikke bare bare :wideyed:

Det høres veldig spesielt ut! Kom hun langveis fra også siden hun bodde på hotell? Og forskjellsbehandling er iallefall ikke greit.. Spesielt ikke når det gjelder ens egne barn! Min morfar, lillegutts olderfar (hans eneste oldebarn foreløpig), hadde for seg noe greier for en tid tilbake der han sa han kun ville gi gave til barnebarn, og jeg kjente det stakk langt inn i hjerterota! Ikke pga penger og verdi og den greia, men fordi han ikke ville, og dermed gjorde forskjell.. Heldigvis tok han til fornuft, og det håper jeg din bestemor også gjør altså! For det er ikke greit :shifty:
Det var stress nok :p
Må lære meg å skrive ned hvordan jeg vil ha ting, så blir det bedre hvis andre skal gjennomføre mine planer :p

Forskjellsbehandling er så ufint! Bestemor er dronningen av forskjellsbehandling. Jeg tror knapt jeg fikk et «gratulerer» da hun fikk høre om graviditeten. Men et par måneder etterpå ble det kjent at favorittbarnebarnet skal bli far neste år, og det har vi fått høre særdeles mye om. Men så får jo de jente da. Merkelig nok er det jenter som er favoritter blant oldebarna, blant barnebarna var det bare guttene som var Ok. Så langt ser det ut til at jentene får over dobbelt så mye i pengegave ved fødsel/dåp enn guttene, så vi er spente på hva den nyankomne får. Det handler ikke egentlig om penger, det er bare prinsippet, og det at hun hardnakket hevder å aldri forskjellsbehandle hverken barn, barnebarn, eller oldebarn. Noe vi alle veit er veldig veldig feil...

Bestemor kommer ikke til å endre seg. Hun har vært sånn bestandig. Familien min bor 10 timer unna, så alle mine bodde på hotell hele helga. Det føltes litt rart søndag da alt av svigerfamilie som overnattet i byen kom ramlende inn (selv bestemoren i rullestol, som de bar opp alle trappene og inn), mens fra min side kom bare foreldre og søsken.

Men men. På begge sider har Mini søskenbarn som har vokst opp hos besteforeldrene, så noe forskjellsbehandling blir han nok utsatt for uansett. Og sånn er jo livet. Må bare passe på at det ikke blir for synlig for ham :(
 
Det var skikkelig koselig, anbefales! :)
Vi har vært innom legen på helsestasjonen, hun mente i utgangspunktet at det ikke er refluks fordi han ikke har sprutgulper. Så vi måtte bare se det litt an.. Når mannen kommer hjem nå skal jeg finne ut hvordan jeg får hevet hodeenden på senga mi, så får vi alle sove med hevet hode og håpe det hjelper :)
Så bra da.
Det kan og være stille reflux, alså. Og en barnelege er den beste til å vurdere dette er min erfaring.. Men nå er jeg ekstremt preget av reflux monsteret og uvillige leger både på helsestasjon og fastlegekontor.
 
Det var stress nok :p
Må lære meg å skrive ned hvordan jeg vil ha ting, så blir det bedre hvis andre skal gjennomføre mine planer :p

Forskjellsbehandling er så ufint! Bestemor er dronningen av forskjellsbehandling. Jeg tror knapt jeg fikk et «gratulerer» da hun fikk høre om graviditeten. Men et par måneder etterpå ble det kjent at favorittbarnebarnet skal bli far neste år, og det har vi fått høre særdeles mye om. Men så får jo de jente da. Merkelig nok er det jenter som er favoritter blant oldebarna, blant barnebarna var det bare guttene som var Ok. Så langt ser det ut til at jentene får over dobbelt så mye i pengegave ved fødsel/dåp enn guttene, så vi er spente på hva den nyankomne får. Det handler ikke egentlig om penger, det er bare prinsippet, og det at hun hardnakket hevder å aldri forskjellsbehandle hverken barn, barnebarn, eller oldebarn. Noe vi alle veit er veldig veldig feil...

Bestemor kommer ikke til å endre seg. Hun har vært sånn bestandig. Familien min bor 10 timer unna, så alle mine bodde på hotell hele helga. Det føltes litt rart søndag da alt av svigerfamilie som overnattet i byen kom ramlende inn (selv bestemoren i rullestol, som de bar opp alle trappene og inn), mens fra min side kom bare foreldre og søsken.

Men men. På begge sider har Mini søskenbarn som har vokst opp hos besteforeldrene, så noe forskjellsbehandling blir han nok utsatt for uansett. Og sånn er jo livet. Må bare passe på at det ikke blir for synlig for ham :(
Det er nok veldig lurt! Men da har du lært til neste hedningefest :rolleyes:

Huff, sånt gjør bare vondt.. Skjønner ikke at de ikke skjønner det selv! Det går jo ikke an å holde på sånn :( Det handler ikke om pengene nei, men det er ikke noe gøy når ens eget barn blir behandlet annerledes enn andre i samme familie.. Er man mindre verdt da eller, hva er det liksom?

Så trasig.. Du får bare passe på ja, selvom det ikke skulle vært nødvendig :(
 
Den lille raringen min har blitt 5 måneder! Herregud så rar den ungen er :p Han skravler og skravler og skravler, armer og bein går ustanselig, og absolutt alt han får tak i skal legges over fjeset, etterfulgt av pustevansker og vill sprelling.. Han snur seg fra rygg til mage, og kan egentlig snu seg andre veien og, men han glemmer stadig hvordan det gjøres. Kjefter på lekene sine og spiser på alt. Mat er livet, gulrot, svisker, søtpotet, banan, fruktmoser, grøt, alt er helt konge. Og han er så latterlig blid :happy093
Sover godt så lenge jeg er der, mye om natta om lite på dagen. Reflux er fremdeles et problem, nå er vi henvist til barnelege. Og han har fått atopisk eksem :arghh: Det kom etter at vi starta med mat.. Men vet ikke om han reagerer på noe. De tørre flekkene sprer seg hvertfall :arghh: Hn virker ikke å bry seg noe særlig om det da, så håper det ikke klør. Vi smører masse..

Parforholdet går ikke all verden. Det viste seg at de tingene som irriterte meg før, nå irriterer meg sånn tusen ganger mer (og alle bare døde av sjokk, hvem i all verden kunne forutsi det? :rolleyes:). Helsesøstra skulle sjekke om det var noe vi kunne gjøre for å forhindre brudd. Og vi må jo prøve. Det var jo ikke sånn dette skulle gå!

Ellers er det jammen snart jul. Vi feirer her for første gang, og for første gang i livet skal jeg ikke feire med foreldrene mine. For andre gang i livet skal jeg ikke feire i huset jeg vokste opp i. Jeg har blandede følelser for hele opplegget. Det er en million ting som må gjøres, og med en liten mann som trenger mamma til underholdning på dagen og soving på natta, samt x antall puppinger, så får ikke mammaen gjort alt som skulle vært gjort..

I morgen kommer svigermor. Da får hun underholde. Jeg håper bare vi slipper hele «når får jeg mini med meg på helgeovernatting alene»-debatten, for det gidder jeg ikke flere ganger :arghh: Ungen klarer ikke sove sammen med faren sin engang, som han har møtt nesten hver dag hele livet. Hva slags foreldre hadde vi vært om vi hadde sendt babyen til en bestemor fire timer unna, som han har møtt fem ganger i hele sitt liv? :arghh: Galskap..

Feirer forøvrig Minis femmåneders dag med å få mensen tilbake! Hadde et håp om at den skulle holde seg unna så lenge jeg ammet, men nei.. Men da får jo syklusen ekstra god tid til å stabilisere seg til vi skal igang med søskenforsøk. For vi skal jo det. Det skal jo ordne seg, og bli bra igjen. Det må jo det.. Jeg trenger et julemirakel.

Og så tenker jeg tilbake på denne tiden i fjor, som stort sett besto av kvalme, blod, ultralyder, og redsel. Tenk at vi kom oss gjennom det, og fikk denne fantastiske lille fyren :love7

Håper alle har hatt en fin advent, nå er julen snart her :Heartred:santa
 
Det meste av julen er avsegstyrt, svigermor har reist hjem, vi har vært gjennom både kveite og ribbe og lutefisk og pinnekjøtt og lammelår... Alt lagd av meg, samtidig som jeg stort sett har styrt med Mini. Var absolutt ikke så mye hjelp i svigermor som jeg hadde håpet på :p

Mini har blitt mer mammadalt, nå er ikke pappaen Ok lenger heller. Men jeg har heldigvis klart å få Mini til å sove på sofaen både på dagtid og om kveldene. Han sover bedre om nettene, så lenge han får ligge klint inntil meg. Jeg som har bygget opp hele dobbeltsenga etter alle kunstens regler måtte bare fjerne hele greia, han nekta å ligge der. Han gnudde seg ned og la seg på tvers i senga, så får prøve noe nytt :p Refluxen er bedre enn på lenge, dvs mindre plaget. Det går i perioder det der, jeg vet ikke hvorfor og jeg skjønner ikke greia. Kanskje er det noe jeg spiser, noe han spiser...?

Eksemet er veldig mye bedre da! I en av julegavene var det en hjemmelagd krem, lagd av ei som har et barn som er fryktelig plaget. Hun dyrker urter i Hagen sin og lager krem, hun hadde prøvd alt omtrent på ungen sin, før hun begynte å lage selv og etter mye prøving endte med denne, og har brukt den i flere år. Så vi prøvde, og det funker! Det kan selvfølgelig være tilfeldig og at det bare var resultatet av at vi har vært flinke og smurt masse, men første juledag så ting allerede bedre ut.. Så hvem vet :p

Så langt har julen vært fin. Vi klarte ikke målet om å være ferdige før lille julaften, men vi kom nå sånn passe i mål. Vanskelig å feire jul i eget hjem for første gang, visste ikke hvor noe av pynten skulle være, og pynten besto av diverse som er tilfeldig samlet opp gjennom årene, ingen systemer eller noe :p

Mini fikk masse klær til jul, og noen leker. Selv fikk jeg en liten haug med veldig praktiske og drit kjedelig ting :hilarious: Tydelig at man har blitt voksen :hilarious:

I går strakk Mini ut hendene mot meg for at jeg skulle løfte ham ut av vippestolen :Heartred Han fortsatte i dag med å strekke dem opp mot pappaen for å få komme ut av stolen, og mot meg da han satt på pappaens arm da jeg sto opp. Føler jeg har ventet en evighet på akkurat det :love7 Ellers har Mini begynt å trekke beina opp under seg når han ligger på gulvet, han får en og en halv fot opp i krabbestilling! Får håpe den siste halve foten drøyer en stund, mammaen er ikke klar for all denne utviklingen :p
 
Back
Topp