Laufey og Skarven

Hei kjære Laufey ❤️ Hvordan går det med deg? Tenker på deg og håper du har det bra etter forholdene ❤️
 
Så trist å høre at du skal møte på sånne mennesker nå. :Heartred:Heartred:Heartred Jeg syntes det er veldig rart at mange som jobber i omsorgsyrker kan være så lite vennlige. Det skulle vært en plikt at alle som jobber med assistert befruktning, har overflod av empati. De møter mennesker som er på sitt mest sårbare hver dag.

Kanskje det er mulig å få fastlegen til å henvise til en privat gynekolog, hvis dere har det i nærheten av der du bor. Sender deg i alle fall masse varme og styrke, og håper at du slutter å blø snart:Heartred


Så leit at du måtte oppleve dette og så kjipt med sure folk på telefonen hos St. Olavs! Det kan ødelegge en ellers hyggelig dag, og når bakgrunnen for at du ringer er så vond så burde det være mulig å fremskaffe *litt* vennlighet! Men jeg håper med deg at kroppen ordner opp selv og at det så raskt og greit som mulig. ❤️


Hei kjære Laufey ❤️ Hvordan går det med deg? Tenker på deg og håper du har det bra etter forholdene ❤️

Tusen takk for alle gode ord og tanker :Heartred
Jeg har det etter forholdene fint, det er så travelt for tiden at jeg har ikke tid til å tenke så mye på det. Blør fremdeles da, men nå har jeg jo kommet helt rundt så kanskje dette er vanlig mens igjen.

Ellers har jeg vært i kontakt med Aleris, som hvertfall ville undersøke mulighetene for jerntransfusjon. Kommer til å koste skjorta og halve armen å gjøre det privat, men jeg kan ikke ha det sånn her resten av livet. Og St Olavs nekter jo :smiley-angry016 Forbannede St Olavs, jeg blir så frustrert av dem :smiley-angry019

Vi får se hvordan det går :woot:
 
Jeg blør fremdeles..
Torsdag og fredag denne uka kom det ingenting, og jeg trodde det endelig var over. Men Neida, i går tok det til igjen, rødt og friskt blod i store mengder. Nå har det holdt på i 6,5 uke. Jeg bare svimler rundt, jeg er så svimmel og svak for tiden, kroppen min kjennes helt tom ut. Skal prøve å finne en privat gynekolog, dette er jo bare galskap. At et svangerskap som avsluttes i uke 5 omtrent generere lengre blødninger enn etter fødsel, det henger ikke helt på greip.

Vi får se om jeg finner noen som ikke har tatt ferie, førstevalget mitt er stengt til august :shifty:
 
Blødde i ganske mange uker jeg også. Men jeg har hatt mensen i seks uker også flere ganger.
Det er slitsomt. Krysser fingra for at det gir seg snart, men burde nok sjekkes ut ja, høres ikke så bra ut.
 
Jeg blør fremdeles..
Torsdag og fredag denne uka kom det ingenting, og jeg trodde det endelig var over. Men Neida, i går tok det til igjen, rødt og friskt blod i store mengder. Nå har det holdt på i 6,5 uke. Jeg bare svimler rundt, jeg er så svimmel og svak for tiden, kroppen min kjennes helt tom ut. Skal prøve å finne en privat gynekolog, dette er jo bare galskap. At et svangerskap som avsluttes i uke 5 omtrent generere lengre blødninger enn etter fødsel, det henger ikke helt på greip.

Vi får se om jeg finner noen som ikke har tatt ferie, førstevalget mitt er stengt til august :shifty:
Stor klem til deg ❤️ Håper du får noe hjelp hos privat gyn.
 
Blødde i ganske mange uker jeg også. Men jeg har hatt mensen i seks uker også flere ganger.
Det er slitsomt. Krysser fingra for at det gir seg snart, men burde nok sjekkes ut ja, høres ikke så bra ut.
Så kjipt å måtte ha det sånn flere ganger :arghh: Aldri vært borti noe sånt før, har visst vært heldig der :wideyed:
 
Stor klem til deg ❤️ Håper du får noe hjelp hos privat gyn.
Heldigvis får man hjelp privat, når det offentlige svikter! Jeg elsker privat! Første ledige jeg fant var i går kveld, i utgangspunktet på en klinikk jeg ikke har god erfaring med, men bytta til en annen gynekolog og det var en veldig fin opplevelse, i den forstand at noe sånt er det :shy:

Hun var helt sjokkert over behandlingen jeg fikk av St Olavs, og mente det burde rapporteres. Men jeg husker jo ikke hvem jeg snakket med, og jeg kjenner at jeg gidder ikke... Uansett, hun kunne heller ikke skjønne når denne graviditeten hadde funnet sted, for den passer ikke inn i syklusen i det hele tatt. Hun tok UL og alt ser fint ut inni der, ingen tegn til rester. Men slimhinnene er helt tynne, noe som tyder på at det ikke er noen syklus i det hele tatt akkurat nå. Hun antok at det har vært en graviditet utenfor livmoren, men at den har blitt avsluttet før det ble et problem. Så nå må jeg inn igjen for blodprøver, og hvis det er hCG igjen må jeg på en proverarunde for å nullstille systemet. Jeg fikk positiv test mandag morgen, så det må sjekkes at det ikke er noe annet som gir utslag og. I tillegg tok hun en prøve av slimhinna i livmora, ikke helt sikker på hva hun sjekker der.

Det skjer hvertfall noe, og det er hyggelig å bli hørt og tatt på alvor. Betaler i dyre dommer for det, men likevel. 7 uker med blod er mer enn nok kjenner jeg!
 
Heldigvis får man hjelp privat, når det offentlige svikter! Jeg elsker privat! Første ledige jeg fant var i går kveld, i utgangspunktet på en klinikk jeg ikke har god erfaring med, men bytta til en annen gynekolog og det var en veldig fin opplevelse, i den forstand at noe sånt er det :shy:

Hun var helt sjokkert over behandlingen jeg fikk av St Olavs, og mente det burde rapporteres. Men jeg husker jo ikke hvem jeg snakket med, og jeg kjenner at jeg gidder ikke... Uansett, hun kunne heller ikke skjønne når denne graviditeten hadde funnet sted, for den passer ikke inn i syklusen i det hele tatt. Hun tok UL og alt ser fint ut inni der, ingen tegn til rester. Men slimhinnene er helt tynne, noe som tyder på at det ikke er noen syklus i det hele tatt akkurat nå. Hun antok at det har vært en graviditet utenfor livmoren, men at den har blitt avsluttet før det ble et problem. Så nå må jeg inn igjen for blodprøver, og hvis det er hCG igjen må jeg på en proverarunde for å nullstille systemet. Jeg fikk positiv test mandag morgen, så det må sjekkes at det ikke er noe annet som gir utslag og. I tillegg tok hun en prøve av slimhinna i livmora, ikke helt sikker på hva hun sjekker der.

Det skjer hvertfall noe, og det er hyggelig å bli hørt og tatt på alvor. Betaler i dyre dommer for det, men likevel. 7 uker med blod er mer enn nok kjenner jeg!
Så godt å høre at du endelig har fått hjelp og blitt godt behandlet ❤️ Helt horribelt at sykehuset oppfører seg sånn! Skjønner godt at du er lei etter så lang tid ja :( Håper det blir bra igjen veldig snart!
 
Elsker også privat :Heartred

God bedring.

Trist dere mistet.
 
Hei kjære Laufey ❤️ Hvordan gikk alt dette til slutt? Hvordan har du det? Jeg tenker på deg ❤️
 
Hvordan går det med deg Laufey? ❤️
 
Hei kjære Laufey ❤️ Hvordan gikk alt dette til slutt? Hvordan har du det? Jeg tenker på deg ❤️
Hvordan går det med deg Laufey? ❤️
Jo takk som spør :)
Det går fint! Dvs, jeg jobber meg halvt ihjel i håp om å bli ferdig før jul, men jeg har ikke helt trua. Søker jobber, får intervjuer, blir slått på målstreken :arghh:

Babymessig skjer det ikke en dritt. Kroppen virker å være tilbake i lage igjen, den følger hvertfall den 28-dagers syklusen jeg er vant til. Har ikke tatt den så langt at jeg faktisk har sjekket etter EL, men det blir vel snart det og. Vi har bestemt oss for at hvis ingenting skjer og jeg fremdeles ikke har fast jobb innen april så blir det fryseforsøk. Vi har to egg på frys, og vil jo ha flere barn!

Mini går i barnehage og virker til å trives med det! Han er en fantastisk sær liten fyr, med sterke meninger og stort sett godt humør. Han eeelsker puppen, problemet er at der er det ganske tomt! Det holder ikke lenger til å få ham til å sovne igjen, men han vil stadig ligge på puppen. Hele natta helst. Da sover ikke mor for å si det sånn..

Vi har prøvd å nattavvenne, noe som fører til at han vil ha pupp hele dagen heller. Såeh.. Jeg vet ikke :wacky:

Hvordan går det med dere? Jeg må lese meg opp, blir lite babyverden om dagen :wideyed:
 
Nesten ett år senere på dagen... Hei dagbok, her er jeg igjen :hello

Hva skjer...? Jo nå skal du høre...
Jakten på lille-skarven skjer!

Det siste året har jeg blitt gravid to ganger helt naturlig! Begge gangene har vært merkelige, bestått av masse masse blod, og er antatt å ha funnet sted i en eggleder. Men hei, jeg fikk faktisk oppleve å plutselig være gravid :eek:

Vi hadde ikke helt trua på å klare det selv etter den greia sommeren 2020. Planen var da å sette inn et av de to vi har på frys i april i år omtrent. Så i januar i år begynte jeg å ta EL-tester for å ha alt klart for naturlig syklus og innsett i april. Men de ble jo knallpositive med en gang, for jeg var gravid igjen! Denne runden ble også et blodbad, men kortere enn første runde...

Så i februar fikk jeg plutselig ny jobb! Drømmejobben! Den jeg har jobbet for å få siden tidenes morgen! Så da ble det ikke noe innsett i april da.. Hele mitt St Olavs-hat har bare vokst for hver gang jeg har noe med dem å gjøre (neida, det finnes flotte unntak! Men enkelte avdelinger der burde gå på et kurs i holdningsendring og pasientomsorg...). Så vi landa på å få Spiren til å flytte eggene våre!

Corona skjedde jo og i alt det her. Og ikke minst, corona-vaksine skjedde. Den føkka så hardt med min kjære 28-dagers syklus at det gjør direkte vondt. Det gjør faktisk mer vondt og :hilarious::mad:

Uansett... Vi hadde møte med Spiren forrige uke, tilfeldigvis på syklusdag 2. Og etter å ha snakka om flytting av egg og tidsperspektiv og kostnader så starta jeg plutselig med stimulering heller :eek:

Så ja.. Syklusdag 8, sprøytedag 7! 225 bemfola og fyremadel er visst greia nå! Fyremadel er bedre enn cetrotide, den svir ikke. Og magen er ikke så øm som tidligere, og eggstokkene kjennes foreløpig ikke ut som drueklaser, litt stinn bare. Riktignok griner jeg som et lite barn hvis jeg ser på Bjørnis sammen med 2-åringen (Bjørnis er så flink og snill og god :sad010), lunta er litt kortere, men ellers er det mest en kraftig forkjølelse som dominerer min hverdag.

Har jeg trua? Ikke egentlig. Jeg antar jeg blir overstimulert igjen... Eller gravid og mister.. Eller noe annet bare føkker opp alt. Jeg skulle aldri gjøre det her mer, og likevel, her er jeg. De to på frys på st Olavs er backup, jeg tror ikke det blir flere enn denne éne stimuleringsrunden.

2-åringen, min kjære Skarv, gjør at alt går mye bedre enn før! Sekundær barnløshet er ingenting sammenlignet med primær. Ikke i nærheten engang. Selvfølgelig er det både trist og leit om vi ikke får flere, og jeg gjør jo tydeligvis mye rart for å få flere, men hele opplevelsen er en annen.

Spiren er forøvrig i en helt annen klasse enn fertilitetsseksjonen på st Olavs! Jeg gruer meg ikke for å dra dit liksom :p Det jeg derimot gruer meg til er om jeg faktisk skulle bli gravid og bli like dårlig som sist, for jeg liker jo faktisk jobben min nå, og trur ikke sjefen blir direkte fornøyd om jeg blir sykemeldt :eek:

Hmm... Hva mer?

Kontroll på onsdag! Håper alt står bra til, at alt bare fungerer og vi får ut et normalt antall egg og at de lar seg befrukte og vokser og kan settes inn og blir baby.. Tror jeg på det? Ikke litt engang :hilarious:
 
Oppdateringer er ikke min sterke side, særlig ikke når det går dårlig :bag:

Det ble tatt ut et fint antall egg (jeg husker faktisk ikke hvor mange :wideyed:), bare tre av dem lot seg befrukte, og et stakkars egg delte seg i det hele tatt. Men det var bare 2-delt da det ble satt inn, og jeg hadde ikke store trua. 7 DPO skulle jeg teste ut ovitrellen, og fikk knallpositiv test. Som holdt seg knallpositiv (ingen endring) i et par uker. hCG ble målt (103, mot 73 to dager senere) og ingenting ble funnet på UL. Mistanke om ny EXU, men vanskelig å si når det ikke kan sees og hCG synker. Man gjør heller ikke noe når hCG synker...
Så nå har jeg blødd og blødd og blødd i 2-3 uker. Ganske likt forrige runde, med hCG som ikke stemmer med tidslinja, og et eller annet er helt feil her. Min mistanke om tette eggledere er fremdeles der..

6. graviditet kom og gikk, ser ut til at jeg snart er ferdig å blø...

Det positive er at St Olavs fra januar av er åpent i helgene, så naturlig syklus blir et mer aktuelt tema der. Og den bedritne legen har visst ikke pasientkontakt lenger, så jeg trenger ikke bekymre meg for å møte henne heller. Så da slipper vi å bruke mer penger privat! Funderer fremdeles litt på om det hadde vært verdt det å få skylt gjennom egglederne bare for å prøve, men..
 
Oppdateringer er ikke min sterke side, særlig ikke når det går dårlig :bag:

Det ble tatt ut et fint antall egg (jeg husker faktisk ikke hvor mange :wideyed:), bare tre av dem lot seg befrukte, og et stakkars egg delte seg i det hele tatt. Men det var bare 2-delt da det ble satt inn, og jeg hadde ikke store trua. 7 DPO skulle jeg teste ut ovitrellen, og fikk knallpositiv test. Som holdt seg knallpositiv (ingen endring) i et par uker. hCG ble målt (103, mot 73 to dager senere) og ingenting ble funnet på UL. Mistanke om ny EXU, men vanskelig å si når det ikke kan sees og hCG synker. Man gjør heller ikke noe når hCG synker...
Så nå har jeg blødd og blødd og blødd i 2-3 uker. Ganske likt forrige runde, med hCG som ikke stemmer med tidslinja, og et eller annet er helt feil her. Min mistanke om tette eggledere er fremdeles der..

6. graviditet kom og gikk, ser ut til at jeg snart er ferdig å blø...

Det positive er at St Olavs fra januar av er åpent i helgene, så naturlig syklus blir et mer aktuelt tema der. Og den bedritne legen har visst ikke pasientkontakt lenger, så jeg trenger ikke bekymre meg for å møte henne heller. Så da slipper vi å bruke mer penger privat! Funderer fremdeles litt på om det hadde vært verdt det å få skylt gjennom egglederne bare for å prøve, men..

Så leit å se at det fortsatt ikke har gått veien med søskenspire ❤️ Håper det går veien når dere kan komme i gang med offentlig hjelp.
Har ingen erfaring med skylling av eggledere, men tenker at hvorfor ikke prøve, dersom det ikke har noen negative bivirkninger...
Krysser fingrene for at spira snart sitter ❤️
 
Syklusen er fremdeles på bærtur, vi er på dag 53..
Jeg er så lei. Det tar så lang tid alt. Har snakket med spiren, men de mente det bare var å vente. Siden vi ikke flytter eggene dit var de ikke så veldig interessert i hva som skjer med meg nå, og den ser jeg jo. De har jo fått betaling..

Snakka med St Olavs, de har plass til oss, men med denne syklusen blir det jo aldri noe. Må ha en ordentlig syklus før innsett i naturlig syklus.. Det har hele tiden ligget veldig i bakhodet at om et innsett går dårlig så går det jo bra, vi får ut flere egg. Men siste uttak har slått hull på hele den tanken, vi får tydeligvis ikke det. Så da er det disse to på frys da. De er liksom eneste håp..

Så skal det leveres og forsvares en doktorgrad, oppussing, jobb.. Hektisk liv!
 
Fredag er mensen ventet, og hvis den kommer omtrent da, har jeg hatt en normal syklus! Forrige syklus ble på 54 dager, men jeg har håp for denne :) EL var på ca normalt tidspunkt såvidt jeg kunne tolke, men sliter med kort LH-topp som ikke vises på morgenurin. Det blir et problem.

Hvis denne syklusen er normal, kontaktes St Olavs umiddelbart, og vi prøver å sette inn egg kommende syklus! Jeg er spent! De sa de hadde byttet ut en del av staben, og blitt litt mer fleksible. Kanskje det er håp for LH-topp som ikke er på morgenurin og. Merkelig at hos private er dette en selvfølge at er en ting, mens i det offentlige så er det ikke det :rolleyes:

Men det er gøy at det skjer noe :)
 
Mensen kom fredag som forventet, så da er vi i rute! UL på St Olavs mandag! Det blir interessant :)

Må bare krysse alt og håpe det ordner seg med den LH-toppen.. Mine to små egg, de føles veldig som siste sjanse. Kanskje lar det seg gjøre å få ut flere, selv om det ikke gikk sist. Men kanskje disse to er siste sjanse?

Jeg vet det er mange som måler stigning/får smilefjes på annet enn morgenurin, og melder det inn som morgenurin. Men når? Har gjort det selv en gang, men det endte vel i kjemisk om jeg ikke husker feil. Kan det ikke bare funke? :rolleyes:
 
Kvelden før kvelden. Eller noe sånt :p
Jeg er dårlig på oppdatering.
Men! Første UL gav elendige resultater, tynn slimhinne på 3 mm og kaaaanskje en follikkel på vei, ellers lite. Så vi venta mer. Ny UL dag 15, vanligvis har jeg alt hatt eller har EL da. Men denne gangen var det en treig syklus! Heldigvis var alt bra på dag 15, og det ble positiv test dag 18. Samme som med Mini! Får håpe det bringer lykke :)

Så i morgen flytter en av Minis to trillingsøsken (pr def :p) inn. Jeg håper han eller hun blir der og koser seg fram til desember :Heartred

Skremmende hvor mye trua jeg har på det her! Det gjør fallhøyden langt større. Og hvorfor skulle jeg ha trua? Jeg har vært gravid 6 ganger, 1 barn. Jeg er fullstendig klar over at sannsynligheten er ikke all verden. Men likevel har jeg trua. Både jeg og mannen snakker om det som om det er et faktum, det er skummelt.

Men vi må jo bare prøve og se :)
 
Heier på deg imorgen ❤️
 
Back
Topp