Laufey og Skarven

For en historie, og for en knalltøff dame du er!! Godt å høre at ting går bedre❤️ Og vettu, sålenge lille er mett og fornøyd, så er det det viktigste! Er jo supert at du får til å delamme! Her gikk det bare i to uker før Henrik nekta puppen og bare ville flaske!
Vi har/hadde også den besafe-stolen! Hata den; helt til Henrik ble 5/6 mnd! Da begynte den å passe! Vi hadde heldigvis en britax-stol i tillegg!
Takk for gode ord :Heartred
Mini er mett og fornøyd, og det er absolutt det viktigste :) Han er fryktelig glad i puppen da, mye mer enn flaskene, han leter stadig. Men han spiser jo bare litt fra puppen før han sovner, i motsetning til flasken hvor han faktisk får i seg en god del. Og det har noe å si for søvn.. Denne uka har han så langt bare fått erstatning to dager da, resten pumpemelk, og det er fint. Jeg er veldig glad for at han tar begge deler, det gir en uvant frihet når pappaen kan ha ham alene en stund :D

Jeg vet ikke helt med den besafen, det kan tenkes den hadde blitt bedre uten nyfødtinnlegg. Men han satt som en liten potetsekk på en måte, helt sammentrykket. Maxi Cosien er helt annerledes, han sitter mye bedre. Så veldig takknemlig for at de så dette og tilbød oss en annen stol!
 
Helt gale hva de kan prestere å kalle folk «bare» fordi de er førstegangs og «ikke vet bedre»! Tror de forskjellige barselavdelingene skulle hatt seg en ordentlig oppstramming ja.
Ja, har fått kommentarer jeg også på at han er tidlig ute med ting :) Mammahjertet er superstolt :D ❤️
Her går det greit. Har fremdeles utlagt tarm og en halv lukkemuskel :/ Håpet er at de kan fikse meg sånn noenlunde før jul. Helt horribelt å dra inn for å føde og tro at jeg skulle hjem igjen etter et par dager og alt skulle være supert. 6 uker etterpå kommer jeg hjem og er ødelagt :(
Selv mannen fikk spørsmål om det! De sendte oss jo hjem til slutt med antibiotika i tablettform og både jeg og Mini fikk voldsom diare. Så da mannen ringte inn for å spørre om vi kunne bytte type eller noe så fikk jammen han og et nedlatende "første barnet, eller...?". Jeg skjønner at de får mange teite spørsmål fra førstegangsforeldre, og sikkert fleregangsforeldre og, men det føles ikke noe kult likevel. Alt bare rant gjennom den lille kroppen, vi skifta over 20 bæsjbleier en dag liksom..

Men men. Det gikk over.

Det er så trist at det gikk sånn med fødselen din :( Jeg håper så inderlig at de klarer å fikse det der, og at du blir helt bra igjen!
 
Åh, ble helt sliten av å lese jeg, stakkars dere og det dere har vært igjennom! Husker veldig den følelsen du beskriver fra barsel første gangen, strevde voldsomt med amming med storebror og alle de ulike beskjedene gjorde meg bare håpløs tilslutt. Det er mange flotte på St Olav, men mange som regelrett bidro til å ødelegge starten med storebror (kombinert med heisesykepleier som skjønte nada av våre utfordringer). Denne gangen gikk heldigvis alt knirkefritt fra start. For en kontrast det var, for å si det sånn, og vi hadde bare en brøkdel av utfordringene dere hadde. Godt at ting ser lysere ut nå! Det er magisk med all utviklingen. Mitt lille julibarn er nå straks 3 måneder og wow, det er en baby nå, ikke bare nyfødt klump som bare er opptatt av puppen (lillelarve aldrimett ble et tidlig kallenavn)!

Håper du nyter den fine høstdagen i dag!
Helt imponert over at noen faktisk gadd å lese alt det der :p
Sånn i ettertid ser jeg veldig mange ting som ble gjort og sagt på St Olavs som ikke hjalp oss i det hele tatt, tvert imot. Det med alle de forskjellige rådene var jo bare forvirrende, jeg turte nesten ikke prøve å gi ungen mat til slutt i fare for å gjøre feil. Hvis vi får flere barn vil jeg heldigvis ha en liten trygghet med meg i hvordan det har fungert bra før. Det gikk jo langt bedre så fort jeg kom hjem og ikke lenger var redd for at noen skulle komme å si at jeg gjorde feil. Og nå lenge etterpå gjør jeg jo masse "feil", men det fungerer for oss. Og da driter jeg i at man eeegentlig skal gjøre det sånn og sånn :p

Utviklingen er helt utrolig! Han følger sånn med, han vil opp og se på alt hele tiden, han følger meg og pappaen med øynene, og han smiler så jeg smelter fullstendig når jeg kommer bort til ham :Heartred Han kan nok fremdeles være lillelarve aldrimett han her da, men det er jo fordi han bare sovner i stedet for å spise :p

Men det er helt utrolig å følge med på ham! Han blir mer og mer seg selv for dag på en måte :Heartred

Og nå har vi jo hatt en helt nydelig uke! Ganske fint i grunn :D
 
Åh Herrefred for en start på barsel tiden :eek::eek:

Du er råtøff :Heartred
Takk :Heartred
Jeg hang nå med så godt jeg kunne :p

Og det er vel det vi gjør alle sammen?
Spesielt her inne føler jeg det er litt mer sant..
Det er så mange utfordringer man aldri hadde sett for seg, på alle mulige måter!

Brutalt..
 
Min lille godklump er 10 uker!
Hvor blir tiden av??

Jeg tror vi må besøke legen en runde med Mini, han er så fryktelig plaget med sure oppstøt. Det kommer opp, og han svelger, og det kommer opp igjen, og han svelger. Og han blir mer og mer frustrert. Såvidt jeg har skjønt kan gaviscon funke som et slags lokk så det ikke kommer opp hele tiden, men helsesøster hadde ingen erfaring med det og ville ikke råde oss til hverken det ene eller det andre, bare å avlegge fastlegen et besøk. Så vi får vel gjøre det. Han er fremdeles mye plaget med luft, og vi prøver alt mulig av bevegelse der og for at det skal bli bedre..

Ellers har han begynt å bli skeptisk til andre! Det trodde jeg ikke kom før senere.. Men jeg merker at ungen reagerer på at det er andre folk rundt ham, særlig hvis jeg blir borte (dvs han ikke kan se meg, jeg er jo aldri borte egentlig). Hadde div slekt på besøk i dag, så lenge han fikk sitte hos meg så pludret han og smilte og var så søt og sjarmerende mot de som prøvde å få kontakt, men så fort de samme folkene fikk ham på fanget så var det total krise.

Nå må jeg få fikset innbydelsene til velkomstfesten. Jeg tror det blir en skikkelig fin feiring av det lille gullet mitt, så får vi bare ignorere gamle oldemødre som nekter å delta, "fordi de går ikke i hedningefest!".
Neivel bestemor, da får du bare sitte der alene da, jeg døper ikke barnet mitt bare fordi du plutselig er superkristen :p
 
Helt imponert over at noen faktisk gadd å lese alt det der :p
Sånn i ettertid ser jeg veldig mange ting som ble gjort og sagt på St Olavs som ikke hjalp oss i det hele tatt, tvert imot. Det med alle de forskjellige rådene var jo bare forvirrende, jeg turte nesten ikke prøve å gi ungen mat til slutt i fare for å gjøre feil. Hvis vi får flere barn vil jeg heldigvis ha en liten trygghet med meg i hvordan det har fungert bra før. Det gikk jo langt bedre så fort jeg kom hjem og ikke lenger var redd for at noen skulle komme å si at jeg gjorde feil. Og nå lenge etterpå gjør jeg jo masse "feil", men det fungerer for oss. Og da driter jeg i at man eeegentlig skal gjøre det sånn og sånn :p

Utviklingen er helt utrolig! Han følger sånn med, han vil opp og se på alt hele tiden, han følger meg og pappaen med øynene, og han smiler så jeg smelter fullstendig når jeg kommer bort til ham :Heartred Han kan nok fremdeles være lillelarve aldrimett han her da, men det er jo fordi han bare sovner i stedet for å spise :p

Men det er helt utrolig å følge med på ham! Han blir mer og mer seg selv for dag på en måte :Heartred

Og nå har vi jo hatt en helt nydelig uke! Ganske fint i grunn :D

Ja, det var den følelsen jeg satt med og, bestemte ikke selv liksom. Men noen av de var supre da, og hjalp godt. Denne gangen ble vi værende i under 1,5 døgn, og det halve døgnet var kun fordi han ble født kl 2 på natta :p De bare «Jaa det er jo sånn felles utsamtale i kveld hvis dere vil ha middag først» «ehnei hadet!» :p Vi hadde en 3-åring og hund vi ville hjem med og da :) samboer hadde allerede tatt av senga og vi hadde ryddet opp etter oss (han jobber på st Olav da, så er litt husvarm), så vi var vel ute av døra idet papirene våre kom ut av skriveren :p

Jeg gjør lite etter boka og trives med det jeg :p Hvis jeg er i humør til å ta diskusjonen med helsepersonell gjør jeg det, hvis ikke jatter jeg med. Husker forrige helsesykepleier hevet øyebrynene over at vi samsov med og nattammet storebror som da var 10 mnd, hun skulle bare visst at vi fortsatt samsover, og nå alle fire :hilarious: Er på flyttefot og har solgt senga til storebror så har ikke noe valg heller :hilarious:

Åh, det er jo helt magisk! Og de derre små glimtene av personlighet som kommer mer og mer frem! Storebror sovnet alltid på puppen her og om det er noen trøst, ble bedre mellom 3-4 mnd, da tok ikke måltidene timesvis lengre.

Og haha i siste posten din, hedningfest!!!!!
 
Min lille godklump er 10 uker!
Hvor blir tiden av??

Jeg tror vi må besøke legen en runde med Mini, han er så fryktelig plaget med sure oppstøt. Det kommer opp, og han svelger, og det kommer opp igjen, og han svelger. Og han blir mer og mer frustrert. Såvidt jeg har skjønt kan gaviscon funke som et slags lokk så det ikke kommer opp hele tiden, men helsesøster hadde ingen erfaring med det og ville ikke råde oss til hverken det ene eller det andre, bare å avlegge fastlegen et besøk. Så vi får vel gjøre det. Han er fremdeles mye plaget med luft, og vi prøver alt mulig av bevegelse der og for at det skal bli bedre..

Ellers har han begynt å bli skeptisk til andre! Det trodde jeg ikke kom før senere.. Men jeg merker at ungen reagerer på at det er andre folk rundt ham, særlig hvis jeg blir borte (dvs han ikke kan se meg, jeg er jo aldri borte egentlig). Hadde div slekt på besøk i dag, så lenge han fikk sitte hos meg så pludret han og smilte og var så søt og sjarmerende mot de som prøvde å få kontakt, men så fort de samme folkene fikk ham på fanget så var det total krise.

Nå må jeg få fikset innbydelsene til velkomstfesten. Jeg tror det blir en skikkelig fin feiring av det lille gullet mitt, så får vi bare ignorere gamle oldemødre som nekter å delta, "fordi de går ikke i hedningefest!".
Neivel bestemor, da får du bare sitte der alene da, jeg døper ikke barnet mitt bare fordi du plutselig er superkristen :p

Hehehe.. huff.. hedningefest faktisk! Jeg støtter deg og er helt enig ❤️ Her blir det heller ikke dåp, men vi har heldigvis ikke fått noen kommentarer på at vi holder navnefest istedet :) Jeg syns ikke man skal døpe barn på grunn av besteforeldres ønsker, tradisjoner osv. Er man ikke kristen er det vel litt rart å døpe kidsa mener nå jeg :eek:
 
Så fort tiden går :eek: Godt å høre dere har det bra, tross litt luft og oppstøt! Kos deg gløgg med lille klumpen din, så håper jeg dere får en helt super hedningefest :hilarious:❤️
 
Ja, det var den følelsen jeg satt med og, bestemte ikke selv liksom. Men noen av de var supre da, og hjalp godt. Denne gangen ble vi værende i under 1,5 døgn, og det halve døgnet var kun fordi han ble født kl 2 på natta :p De bare «Jaa det er jo sånn felles utsamtale i kveld hvis dere vil ha middag først» «ehnei hadet!» :p Vi hadde en 3-åring og hund vi ville hjem med og da :) samboer hadde allerede tatt av senga og vi hadde ryddet opp etter oss (han jobber på st Olav da, så er litt husvarm), så vi var vel ute av døra idet papirene våre kom ut av skriveren :p

Jeg gjør lite etter boka og trives med det jeg :p Hvis jeg er i humør til å ta diskusjonen med helsepersonell gjør jeg det, hvis ikke jatter jeg med. Husker forrige helsesykepleier hevet øyebrynene over at vi samsov med og nattammet storebror som da var 10 mnd, hun skulle bare visst at vi fortsatt samsover, og nå alle fire :hilarious: Er på flyttefot og har solgt senga til storebror så har ikke noe valg heller :hilarious:

Åh, det er jo helt magisk! Og de derre små glimtene av personlighet som kommer mer og mer frem! Storebror sovnet alltid på puppen her og om det er noen trøst, ble bedre mellom 3-4 mnd, da tok ikke måltidene timesvis lengre.

Og haha i siste posten din, hedningfest!!!!!
Noen av de som var der var helt nydelige, og særlig om et par av de studentene har jeg bare gode ting å si! Nå når jeg tenker tilbake så er det jo helt teit å være redd for å ikke klare å amme «riktig», men i den bobla hvor alt handla om vekt og veiing og pumping og flasker så var det ikke så lett heller. Og hun ene barnepleieren var fantastisk, jeg er glad for at hun var der! Og jeg tror jo at de som var der oppriktig ville hjelpe, det ble bare litt mye når alle hadde forskjellige meninger om alt og ingenting hjalp. Men hvis jeg er så heldig at jeg får oppleve det igjen så vil det nok bli en ganske annen opplevelse, fordi jeg vil være mye tryggere på meg selv :)

Haha, jeg jatter stort sett med :p Men hun helsesykepleieren vi endte opp med (vet ikke hvorfor de bytta, vi var innom mange :p) er helt super! Jeg liker henne veldig godt, og hun er veldig lett å prate med. Hun syntes det var helt supert at vi samsov hvis det var det som gav oss begge mest søvn, og hun er ikke fanatisk på amming for alle penga heller. Vet jo ikke hvordan hun reagerer hvis vi fortsetter om 8 måneder, men men :p Jeg husker godt hvor kjipt det er å ligge alene om natta å være redd og ønske man kunne sove i foreldrenes seng, så hvis Mini trenger å sove med meg så gjør vi det. Hvertfall en stund framover :)

Og hedningefest ja! Jeg er spent på hvordan familien skal reagere :hilarious:
 
Hehehe.. huff.. hedningefest faktisk! Jeg støtter deg og er helt enig ❤️ Her blir det heller ikke dåp, men vi har heldigvis ikke fått noen kommentarer på at vi holder navnefest istedet :) Jeg syns ikke man skal døpe barn på grunn av besteforeldres ønsker, tradisjoner osv. Er man ikke kristen er det vel litt rart å døpe kidsa mener nå jeg :eek:
Hun har jo rett da, det blir hedningefest :hilarious: Det er bare holdningen hennes jeg sliter litt med, at alt skal være på hennes måte eller så driter vi i det. Hun finnes ikke kristen resten av tiden, så hvorfor det er så viktig at ungen min må døpes det vet jeg ikke. Men akkurat her er jeg og far helt enige, vi er ikke kristne eller medlem av statskirken eller noe, og vi kommer ikke til å oppdra ham i den kristne tro. Så da blir dåp veldig feil..

Synd min bestemor ikke kommer egentlig, jeg hadde likt å se fjeset hennes når vi skal ha norrøn knesetting, og på sikt blote morkaka :hilarious:
 
Så fort tiden går :eek: Godt å høre dere har det bra, tross litt luft og oppstøt! Kos deg gløgg med lille klumpen din, så håper jeg dere får en helt super hedningefest :hilarious:❤️
Vi koser oss masse :Heartred
Og hedningefesten tror jeg blir skikkelig fin! Må bare finne ut hvor jeg skal grave ned morkaka :hilarious:
 
Hun har jo rett da, det blir hedningefest :hilarious: Det er bare holdningen hennes jeg sliter litt med, at alt skal være på hennes måte eller så driter vi i det. Hun finnes ikke kristen resten av tiden, så hvorfor det er så viktig at ungen min må døpes det vet jeg ikke. Men akkurat her er jeg og far helt enige, vi er ikke kristne eller medlem av statskirken eller noe, og vi kommer ikke til å oppdra ham i den kristne tro. Så da blir dåp veldig feil..

Synd min bestemor ikke kommer egentlig, jeg hadde likt å se fjeset hennes når vi skal ha norrøn knesetting, og på sikt blote morkaka :hilarious:
Hehe.. ja, blir jo sånn sett det vi har :p Skjønner deg godt! Helt idiotisk å ha sånne holdninger når man kun er kristen til såper, bryllup og begravelser. Hun som går glipp av noe❤️ Håper dere får tidenes hedningefest :)
 
Dagene går.. Måtte ta ut nyfødtinnlegget fra bilstolen, med pose i så ble det rett og slett ikke plass! Mini begynner å bli stor!
Han smiler hele tiden, og har ledd et par ganger og. Det må jo være verdens søteste lyd :love7

Prøver å planlegge til denne hedningefesten. Plutselig hadde vi invitert alle våre tanter og onkler i tillegg til Minis nærmeste familie + de vi omgås i hverdagen, og hvis alle kommer blir det 45 mennesker! Og jeg skal lage mat og kaker selv! Herregud, skyt meg..

Jeg er ingen designer. Prøver å finne noen fine løsninger for bordpynt, men det er jammen ikke lett. Jeg vil ikke ta helt av heller, kjøpe masse (riktignok veldig fin!) pynt som aldri blir brukt igjen. Så tenker vi går for en løper over papirduk, og blomster og lys. Og servietter. Og små fargede steiner. Og plutselig blir det figurer og ballonger og kongler og alt mulig :hilarious:

Kroppen er veldig endret. Selv om jeg føler meg ganske lik, bare med lett såre bryster som vekselvis er steinharde og helt myke, så er det ikke det. Jeg har fått nye proporsjoner. Selv om jeg er 4-5 kg lettere enn da jeg ble gravid, er kroppen større på en måte. Jeg syns jo selv jeg har vært flink, flere turer med barnevogn, og noen runder med svømming. Vinterjakken jeg ikke fikk igjen i forrige uke går igjen denne uka..

Men så prøvde jeg bunaden.. Det er 5 uker igjen til knesettingen, og det er minst 15 cm for lite stoff for å få igjen bunaden over puppene :arghh: Og det var uten BH :arghh:

Jeg vet jo at jeg må slutte å spise sjokolade hele tiden, kanskje et stramt regime de neste fem ukene gjør noe. Men hvordan skal jeg overleve? :hilarious:
 
Åå den sjokoladespisinga! Feeeeel you! Hvordan miste suget på det? Til tross for sjokolade og kjeks har jeg faktisk gått ned 14 kg! Gikk kun opp 8 som gravid. Må være amminga jeg kan takke for det. Sitter her og ammer i natten og humrer. Hedningefesten:hilarious::laughing001 Husker gamle oldemor i faren til sønnen min sin famile reagere veldig på at noen valgte navnefest istedenfor dåp:laughing021
 
Åå den sjokoladespisinga! Feeeeel you! Hvordan miste suget på det? Til tross for sjokolade og kjeks har jeg faktisk gått ned 14 kg! Gikk kun opp 8 som gravid. Må være amminga jeg kan takke for det. Sitter her og ammer i natten og humrer. Hedningefesten:hilarious::laughing001 Husker gamle oldemor i faren til sønnen min sin famile reagere veldig på at noen valgte navnefest istedenfor dåp:laughing021
Hedningefest er tingen :D Kan jeg sende de plutselig religiøse slektningene til dere, så de får dekket det plutselige behovet for kirke? :p
 
Det var den mageøvinga!
Mini bestemte seg for at å ligge på mage er bare tull, og så rulla han jammen seg over på rygg!
Og nå gjør han det hver gang vi prøver å legge ham på mage :hilarious:

Lille finingen min er 12 uker i dag! Som tiden flyr!
 
Back
Topp