Kva gjer du på akkurat no?

Ligger å synes synd på meg selv.. Virker som jeg har fått omgangssyken.. Mannen er borte denne uken.. Har lyst på cola men har ikke mer igjen :/

Så trist med migrene:(. Har selv så mye hodepine i detta svangerskapet de e helt J å ha det aå ofta
Det er heilt grusomt! Men eg har vore velsigna med veldig få anfall i svangerskapet (kanskje 1 kraftig og 1 mildt pr mnd no, mot 1-3 dagar kvar veke heilt utslått før eg blei gravid).

d8e9c31d030d47cdd9ac0bda8fc6a26b

Sitter/ligger i lenestolen i halvmørket etter å ha vore i migrene"koma" sidan i formiddag. Flinke mannen har rydda og hengt opp julegardiner mens eg sov. Hører på måltidslydar frå kjøkkenet.

Det er heilt grusomt! Men eg har vore velsigna med veldig få anfall i svangerskapet (kanskje 1 kraftig og 1 mildt pr mnd no, mot 1-3 dagar kvar veke heilt utslått før eg blei gravid).
Oj da har de blitt bedre i svangerskapet då

På vei i seng, trøtt og sliten som alltid. Lurer på om jeg kunne sovet en uke om jeg fikk muligheten

Absolutt! Skal unngå alt av hormoner etterpå og, i håp om at migrenen ikkje kjem tilbake...

Uff migrene er ikke noe særlig. Går du på medisiner for dette til vanlig? Jeg mistenker at det er det jeg sliter med... Har to typer hodepine, den ene starter med en slags flimring eller noe uklarheter foran øynene før hodepinen kommer sigende. Blir da helt slått ut og ikke noe smertestillende hjelper... Må ligge i et kalt rom uten lys eller lyd... Har vært til legen flere ganger tidligere, men bare fått beskjed om at det ikke er migrene, men vanlig hodepine... Vært ekstra ille etter at jeg ble gravid... Varer over flere dager når jeg får det nå...

Edit: veldig Off topic så jeg nå... :)

Har bunkret meg til i senga med pc, tlf og frokost:-) barna er sendt til skolen, og her kommer det vaskedame idag, så da vil jeg ikke være i veien. Derfor tar jegmed glede og leggermeg litt igjen:-)

Uff migrene er ikke noe særlig. Går du på medisiner for dette til vanlig? Jeg mistenker at det er det jeg sliter med... Har to typer hodepine, den ene starter med en slags flimring eller noe uklarheter foran øynene før hodepinen kommer sigende. Blir da helt slått ut og ikke noe smertestillende hjelper... Må ligge i et kalt rom uten lys eller lyd... Har vært til legen flere ganger tidligere, men bare fått beskjed om at det ikke er migrene, men vanlig hodepine... Vært ekstra ille etter at jeg ble gravid... Varer over flere dager når jeg får det nå...

Edit: veldig Off topic så jeg nå... :)
Dei siste åra har migrenen min blitt verre og verre og eg har prøvd ut diverse ulike typar medisin, både forebyggande og anfallsmedisin. Gjekk på Topimax forebyggande fram til litt før eg slutta på prevensjon, det fungerte ganske bra. Anfallsmedisin virkar av og til, kjem an på om eg er flink til å ta den med det samme/ved første antydning til vondt.

Hos meg begynner det ofte med lette smerter i/bak høgre auget, og veldig lysfølsomhet og så blir det kraftigare til neste dag (som ofte er heilt grusom, med kvalme og), og så litt bedre på dag tre og bra igjen dag fire. Er det først blitt ille klarar eg ingen ting, og dag 2 blir som regel tilbrakt i seng på mørkt rom, sover masse.

Håndball og strikketøy!
3ff611c335c0bacab0d8532b74ce8969

Dei siste åra har migrenen min blitt verre og verre og eg har prøvd ut diverse ulike typar medisin, både forebyggande og anfallsmedisin. Gjekk på Topimax forebyggande fram til litt før eg slutta på prevensjon, det fungerte ganske bra. Anfallsmedisin virkar av og til, kjem an på om eg er flink til å ta den med det samme/ved første antydning til vondt.

Hos meg begynner det ofte med lette smerter i/bak høgre auget, og veldig lysfølsomhet og så blir det kraftigare til neste dag (som ofte er heilt grusom, med kvalme og), og så litt bedre på dag tre og bra igjen dag fire. Er det først blitt ille klarar eg ingen ting, og dag 2 blir som regel tilbrakt i seng på mørkt rom, sover masse.

Høres ikke godt ut :( jeg har som regel hatt det over et par dager, men siden jeg ble gravid har det vært er par ganger hvor jeg har hatt det over en hel uke... Tenker å snakke med legen igjen når min fastlege er tilbake i januar nå.

Høres ikke godt ut :( jeg har som regel hatt det over et par dager, men siden jeg ble gravid har det vært er par ganger hvor jeg har hatt det over en hel uke... Tenker å snakke med legen igjen når min fastlege er tilbake i januar nå.
Sikkert lurt. Det fins mange alternativ å prøve ut og god mulighet for bedring om det er migrene. Eg (som veldig mange andre) blir klart verre av hormonprevensjon, så det er utelukka etter fødselen. Elles er det beste ein kan gjere å sørge for regelmessig søvn og mat, samt å unngå stress...

Her ligger jeg på sengen og trykker på tlf.
Forkjølet for 4 gang I svangerskapet. drita lei... I tillegg til alle mine andre svangerskapsplager. Og I morgen er det jobb igjen. Full nisse fest for store og små. Så her er det bare å få litt søvn på øynene, så eg har energi til å ta fatt dagen i morgen

Sikkert lurt. Det fins mange alternativ å prøve ut og god mulighet for bedring om det er migrene. Eg (som veldig mange andre) blir klart verre av hormonprevensjon, så det er utelukka etter fødselen. Elles er det beste ein kan gjere å sørge for regelmessig søvn og mat, samt å unngå stress...

Jeg har ikke gått på noen form for prevensjon på mange år og ikke tenkt på om det har hatt noe betydning eller ikke... Men er veldig stressa i hverdagen og har vært det i lang lang tid... Noen perioder Værre en andre og merker godt at også hode er vondere i de periodene...

Ligger i senga og får ikke sove. Ble brått usikker på om vi fortsatt har en gjeldende innboforsikring. har hatt gjennom LO, men ved siste betaling av medlemskontingent var det noe rart så vet ikke om den ble gjennomført. Reiser på juleferie fredag, så må ringe i morra å høre, må ha den på plass før vi reiser :o

Back
Topp