Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei igjen..
Liten oppdatering.
Jeg rakk å være hjemme i 3 dager før jeg fredag forrige uke fikk en massiv blødning hjemme. Større enn jeg noen gang tidligere har hatt. Ble hentet med ambulanse hjemme og ble sendt til sykehuset med blålys og sirener.
I ambulansen fikk jeg rier og framme på sykehuset målte de 4 cm åpning og regelmessige rier. Mannen min fikk komme inn og vi lå på fødestue hele helgen. Alle trodde jeg gikk i fødsel, men merkelig nok så dabbet det hele av. Er nå innlagt igjen på observasjon og denne gangen er det ikke håp om å få komme hjem før lille er født.
Fått 3. lungemodningssprøyte nå og de vurderer dag for dag. Blødningen kommer og går og jeg er stadig inne til ultralyd for sjekk. Livmorhalsen min er visst moden og når det først starter med blødning og rier så går det fort i fødsel.
Har vært nærme keisersnitt flere ganger nå, men de prøver å strekke det så mange dager som mulig. Ingen her tror jeg går til uke 37 og de fleste tror det er snakk om dager. Får jeg en massiv blødning igjen så tar de nok keisersnitt. Når blødningene kommer får jeg ofte rier samtidig så jeg er nødt til å være forberedt på alt.
Vet at hver dag i magen for lillesøster er gull verdt, men jeg sliter ofte med blandede følelser. Utrolig utfordrende psykisk å ikke vite eller ha noe å forholde seg til. Jeg kan føde om 2 timer eller om 3 uker.
De tør ikke sende meg hjem lenger..
Heldigvis er de så fine her at etter å ha fortalt og grått over hvor tøft det er å stå i alene og et stort savn etter de hjemme så har de tilrettelagt og gjort unntak sånn at mannen min får komme og besøke meg når vi vil. Da må han screenes av sykepleier og bli værende på rommet til han drar igjen og selvfølgelig være frisk. Han er i selvvalgt karantene så det skal ikke være noe problem.
Lillegutt hjemme får også komme og besøke meg, men da må vi være på lekeplassen utenfor sykehuset og jeg må kjøres ut i rullestol.
Høydepunktet idag er å få klemme litt på gutten min og spise en is ute i sola. Lengter etter å få gå ut.
Sykehusene er nå i grønn beredskap så far får være med på nyfødt intensiv når den tid kommer. Krysser fingrene for at det forblir sånn!
Har hatt det helt forferdelig de siste dagene og har brutt sammen flere ganger. Personalet her har sagt at de gjør alt de kan for at jeg ikke skal få depresjon i situasjonen og forstår at det er hjerterått å sitte alene adskilt fra familien i ukesvis. Nå klarer jeg å holde ut enda noen uker om nødvendig. Fantastiske kalnes sykehus
Dagene går sakte fram mot 30 fullendte uker. Det er neste milepæl
Å det er jo en kjempeflott vekt Hvordan går det med dere nå? Tenker mye på dereÅh
Åh, tusen takk
Ho er ca 1400 g så veldig fin str. Utfyller seg selv fint og ser ikke mager ut i det hele tatt. Hele 40 cm er ho og så litt lenger enn det som er normalt for alderen.
Gratulerer så mye jeg fødte i uke 29+0 for 4.mnd siden. Jenta di høres veldig sterk ut, som allerede klarer seg uten pustehjelp. Hun må være litt av en tøffing!Tusen takk alle sammen
Lille er veldig sterk. Puster nå uten pustehjelp og spiser, tisser og bæsjer veldig bra. Veldig våken og oppmerksom. De lurer på om ho ikke kan være eldre enn de har målt på ultralyd da ho er veldig moden for alderen og har veldig sterk og fin hud. Det kan nok stemme for jeg vet når jeg ble gravid og stusset over å bli satt 12 dager tilbake på ultralydtermin. De mistenker at ho har vært liten hele veien pga morkaka.
I går lå hun til brystet mitt og var helt vill etter puppen. Det er ikke vanlig når de er så små, sier de. Hun fordøyer veldig bra og klarer å snu hodet sitt selv når hun ligger på magen. Lille, sterke jenta mi
Pappa måtte reise hjem til storebror igår.. det var trist..
Vi vet ikke når vi kan ses igjen eller når jeg får ser lille storebror hjemme. Overlegen her på barsel var innom og sa ho trodde jeg ville bli positivt overrasket når jeg kommer til intensiven. Ho hadde vært i et møte med intensiv og de skjønner at jeg ikke kan holdes borte fra lille hjemme i 10 uker, så jeg har et håp På intensiven har de også mer kontroll over pårørende og fedre som kommer og går i og med at det er mange færre innlagte enn på barsel. Og så tenker de på antall uker det er snakk om. Håper!
Hei igjen Hvordan går det med dere?Tusen takk alle sammen
Lille er veldig sterk. Puster nå uten pustehjelp og spiser, tisser og bæsjer veldig bra. Veldig våken og oppmerksom. De lurer på om ho ikke kan være eldre enn de har målt på ultralyd da ho er veldig moden for alderen og har veldig sterk og fin hud. Det kan nok stemme for jeg vet når jeg ble gravid og stusset over å bli satt 12 dager tilbake på ultralydtermin. De mistenker at ho har vært liten hele veien pga morkaka.
I går lå hun til brystet mitt og var helt vill etter puppen. Det er ikke vanlig når de er så små, sier de. Hun fordøyer veldig bra og klarer å snu hodet sitt selv når hun ligger på magen. Lille, sterke jenta mi
Pappa måtte reise hjem til storebror igår.. det var trist..
Vi vet ikke når vi kan ses igjen eller når jeg får ser lille storebror hjemme. Overlegen her på barsel var innom og sa ho trodde jeg ville bli positivt overrasket når jeg kommer til intensiven. Ho hadde vært i et møte med intensiv og de skjønner at jeg ikke kan holdes borte fra lille hjemme i 10 uker, så jeg har et håp På intensiven har de også mer kontroll over pårørende og fedre som kommer og går i og med at det er mange færre innlagte enn på barsel. Og så tenker de på antall uker det er snakk om. Håper!
Hei igjen Hvordan går det med dere?
Å så godt å høreHei
Hei
Det går strålende. Rolig og snill liten frøken som har ressurser til å si ifra når ho ikke er helt fornøyd. Løfter hodet sitt og er veldig sterk. Veldig våken til tider og syns tilogmed hun smiler er nok grimaser bare, men gliser noe innmari når jeg godprater med henne.
Er utrolig interessert i puppen og gaper veldig og får noen ordentlige tak. Sykepleierne er helt imponerte og sier at ho kommer til å amme tidlig. Er 32 uker imorra og ble 2 uker gammel igår.
Har også kommet over 1500g nå og vokser noen gram hver dag. Ho gikk ned til 1280 før det snudde.
Ellers går alt helt fint og ho har aldri vært ustabil. Enn så lenge en ordentlig solskinnshistorie til tross for omstendighetene.
Er på permisjon i helga og tilbake igjen imorra
Går alt fint med dere?
Gratulerer jeg fødte også prematurt (uke 34) på Kalnes i desember 2017! Fikk utrolig god behandling der og gutten min var preget av blødninger (jeg hadde brune småblødninger fra uke 10 - uke 22). Alt så fint ut, men da minstemann ble født så lå han i et helt brunt fostervann. Det jeg husker som det verste var at jeg måtte krangle meg til å få komme inn på sjekk fordi de mente at jeg bare hadde kynnere (ja, hadde jo bare 2 barn fra før...). Vi måtte bli i 3 uker helt til han fant ut at han like godt kunne ta flaska da fikk vi reise hjem 2 dager senere. Han er nå en sunn og frisk 2åring som skravler som en foss og er akkurat som de andre barna
Å så fint å lese positiv oppdatering fra degAlt er bare bra. Ikke lenge før ho bikker 2kg nå. Milepæl! Veier 1850g og har blitt 42/43cm. Hun tas snart av varmeseng også fordi ho regulerer temperaturen sin så fint selv.
Neste på planen nå er å begynne å legge ho oftere til så ho kan lære seg å amme selv og ikke trenge sonde. De har ikke sett så små sutte så iherdig som hun gjør så det er ikke sikkert det er så lenge til. Sitter ute i sola på utsiden av sykehuset mens jeg skriver. Så rart å kjenne at det nesten er sommer. Ble innlagt i mars.. hvor ble der av tiden haha. Sjekk gjerne notteliten.design på Instagram om noen vil se hvordan hun ser ut. Vil helst ikke legge ut bilder overalt på nett.
Så nydelig liten frøkenAlt er bare bra. Ikke lenge før ho bikker 2kg nå. Milepæl! Veier 1850g og har blitt 42/43cm. Hun tas snart av varmeseng også fordi ho regulerer temperaturen sin så fint selv.
Neste på planen nå er å begynne å legge ho oftere til så ho kan lære seg å amme selv og ikke trenge sonde. De har ikke sett så små sutte så iherdig som hun gjør så det er ikke sikkert det er så lenge til. Sitter ute i sola på utsiden av sykehuset mens jeg skriver. Så rart å kjenne at det nesten er sommer. Ble innlagt i mars.. hvor ble der av tiden haha. Sjekk gjerne notteliten.design på Instagram om noen vil se hvordan hun ser ut. Vil helst ikke legge ut bilder overalt på nett.