Kraftig blødning uke 27

Vil bare oppdatere og si at lillesøster ble født i dag tidlig. Hadde rier i 30 timer før det endelig bikka over 4 cm og da gikk det fort.

Fikk epidural fordi jeg var så utslitt og skjønner nå at de to timene jeg fikk hvile før pressriene mest sannsynlig redda livet til lillemor. Morkaka løsna under pressriene og kom ut i deler samtidig som babyen. Ho hadde nesten ikke puls da ho først kom ut og alt stod på meg. Samla de siste kreftene jeg hadde og pressa til jeg nesten kasta opp. Skumleste jeg har opplevd i hele mitt liv.

Morkaka så ikke ut og hadde store hull, rifter og infarkter. Den var tykk på en side og flat på den andre. Før pressriene kom sjekka de med ultralyd da de var redde for at morkaka delvis lå foran livmorhalsen. At kroppen min forsiktig hadde jobba seg mot 3 cm rier i 30 timer var veldig heldig da morkaka mest sannsynlig hadde kollapset fort ved sterke rier. Fikk store blødninger da det åpnet seg mot 10 cm og på 9 cm måtte jeg bare begynne å presse.

Ingen andre enn jeg kunne fått henne ut fortere og keisersnitt hadde de ikke rukket. Hun var rosa og fin i fargen, men hadde bæsjet i fostervannet så ho var tydelig stressa. En vene i navlesnoren kollapset også. Denne jordmora hadde jeg forrige helg og var den eneste som mente at denne babyen måtte ut. Alle andre ønsket å ha henne inne så lenge som mulig, men selv hadde jeg en følelse av at ho må ut. Morkaka hadde kunnet kollapse når som helst og hadde ikke holdt mange dagene til så jeg syns det er skummelt at legene kan tillate noen å gå med store blødninger i så mange uker. Flere av de trodde også at det ikke var morkaka som var problemet.

Sprøtt hvordan morsfølelsen ofte er rett. Nå ligger hun i kuvøse og er stabil, men vi er forberedt på at hun kan bli mindre stabil de første dagene. Har så vidt fått se henne og snart skal jeg inn og få ha henne på brystet. Alle her sier hun har hatt englevakt❤️
Gratulerer med baby ❤️ Krysser fingrene for at alt går bra videre!

Vil bare oppdatere og si at lillesøster ble født i dag tidlig. Hadde rier i 30 timer før det endelig bikka over 4 cm og da gikk det fort.

Fikk epidural fordi jeg var så utslitt og skjønner nå at de to timene jeg fikk hvile før pressriene mest sannsynlig redda livet til lillemor. Morkaka løsna under pressriene og kom ut i deler samtidig som babyen. Ho hadde nesten ikke puls da ho først kom ut og alt stod på meg. Samla de siste kreftene jeg hadde og pressa til jeg nesten kasta opp. Skumleste jeg har opplevd i hele mitt liv.

Morkaka så ikke ut og hadde store hull, rifter og infarkter. Den var tykk på en side og flat på den andre. Før pressriene kom sjekka de med ultralyd da de var redde for at morkaka delvis lå foran livmorhalsen. At kroppen min forsiktig hadde jobba seg mot 3 cm rier i 30 timer var veldig heldig da morkaka mest sannsynlig hadde kollapset fort ved sterke rier. Fikk store blødninger da det åpnet seg mot 10 cm og på 9 cm måtte jeg bare begynne å presse.

Ingen andre enn jeg kunne fått henne ut fortere og keisersnitt hadde de ikke rukket. Hun var rosa og fin i fargen, men hadde bæsjet i fostervannet så ho var tydelig stressa. En vene i navlesnoren kollapset også. Denne jordmora hadde jeg forrige helg og var den eneste som mente at denne babyen måtte ut. Alle andre ønsket å ha henne inne så lenge som mulig, men selv hadde jeg en følelse av at ho må ut. Morkaka hadde kunnet kollapse når som helst og hadde ikke holdt mange dagene til så jeg syns det er skummelt at legene kan tillate noen å gå med store blødninger i så mange uker. Flere av de trodde også at det ikke var morkaka som var problemet.

Sprøtt hvordan morsfølelsen ofte er rett. Nå ligger hun i kuvøse og er stabil, men vi er forberedt på at hun kan bli mindre stabil de første dagene. Har så vidt fått se henne og snart skal jeg inn og få ha henne på brystet. Alle her sier hun har hatt englevakt❤️
Gratulerer så mye❤️ Kom litt tårer i øynene da jeg leste dette, har vært bekymret i flere uker for dere❤️ Takk og lov at det gikk «godt» under fødselen og krysser fingrene for at det fortsetter sånn. Hvor mye veier hun? Var størrelsen god i forhold til svangerskapslengde? Syntes det er helt sykt at du fikk gå så lenge med såpss blødninger og er oppriktig skremt at morkaken var i såpass dårlig forfatning. Håper du oppdaterer oss jevnlig, ser det er mange fler enn meg som tenker på dere❤️

Åh
Gratulerer så mye❤️ Kom litt tårer i øynene da jeg leste dette, har vært bekymret i flere uker for dere❤️ Takk og lov at det gikk «godt» under fødselen og krysser fingrene for at det fortsetter sånn. Hvor mye veier hun? Var størrelsen god i forhold til svangerskapslengde? Syntes det er helt sykt at du fikk gå så lenge med såpss blødninger og er oppriktig skremt at morkaken var i såpass dårlig forfatning. Håper du oppdaterer oss jevnlig, ser det er mange fler enn meg som tenker på dere❤️

Åh, tusen takk❤️
Ho er ca 1400 g så veldig fin str. Utfyller seg selv fint og ser ikke mager ut i det hele tatt. Hele 40 cm er ho og så litt lenger enn det som er normalt for alderen.

Gratulerer så mye! skulle ønske leger stolte mer på mødres magefølelse!

Gratulerer med babyen.

Hvis det hjelper,jeg ble født i uke 30
Var 34 cm lang og ca 920 g.(men toegget tvilling),søstra mi var ca 1400-1500g, husker ikke lengde men hun har alltid vært 3-6 cm lengre enn meg.

Alt gikk bra den gang og ingen senskader.

Gratulerer så mye med lillepia:Heartred
Så godt å høre at du har fått henne ut og at alt går fint tiltross for de dramatiske timene/dagene den siste tiden. Kjenner jeg blir veldig opprørt over at de lot deg gå så lenge og at de ikke hørte på magefølelsen din.
Det holdt på å gå galt med min første pga de ikke hørte på min morsfølelse. Men nr.2 hørte de litt mer og satt meg tilslutt igang...heldigvis. Da var også min morkake helt ødelagt og babyen var avmagret(dysmatur).
Nå med nr.3 hørte alle på meg:hilarious:
Trist at det må gå så langt før de tar morsfølelsen på alvor:(

Godt å høre at hun er stor for alderen.:happy: Håper alt går fint videre fremover for dere :Heartred

Gratulerer så masse med jenta, godt å høre at du har fått henne trygt på utsiden nå :Heartred

Gratulera med den lille. Skummelt at det var svikt i morkaka. Bra ei jordmor støtta deg, enkelte tenker at baby har det best inni mor lengst mulig men ein sjelden gang må man gripa inn.

Gratulerer så mye med lille tutta:love017 Har dessverre samme erfaring med å ikke bli hørt på, holdt på å miste jenta mi da jeg fødte nr 2. Skulle hatt keisersnitt, men ble ikke hørt. Heldigvis overlevde hun, med knapp margin. Håper alt går bra med lille jenta di❤ Kose deg masse med lille nurket på brystet:Heartred

Wow, snakk om spennende lesing!
Gratulerer så mye ❤️ Håper du har det bra og alt går fint fremover ❤️

Måtte tørke tårer her. For en lesning. Og utrolig at de lot deg gå så lenge med babyen, du er kjempe sterk! Fantastisk å lese at alt tross alt gikk bra <3

Gratulerer❤️❤️❤️

Gratulerer så mye med lillesøster! krysser alt jeg har for at hun vokser seg stor og frisk! Ta vare på deg selv! Du har vært gjennom noen tøffe uker!
Lykke til videre til deg og dine! Håper du fortsetter å oppdatere ❤️

Oi, oi, for en opplevelse!! Gratulerer med lille frøkna! Så godt det gikk bra... Jeg tenkte første gang du skrev at det var utrolig at de lot deg komme hjem i det hele tatt, jeg var bekymret for at det skulle gå galt da! Godt hun er på utsiden. Jeg ble ikke hørt under mitt 4. svangerskap heller, og fikk en traumatisk fødsel nettopp av den grunn. Synd det skal være sånn! 1400 er en fin vekt ja, det går nok veldig fint :-) Godt hun var fin i fargen når hun kom også. Lykke til videre!!

Gratulerer så mye:happy:❤️
Så bra at det gikk bra! Skummelt at de lot deg gå så lenge. Håper du får skryte til hun som var uenig med de andre. Kanskje hun da står enda mer på neste gang og får snudd tankene til noen leger.
Masse lykke til videre :) ❤️

Back
Topp