Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Vesla222
Jeg syns i allefall at det er veldig trist at en ting som var ment som brobygging mellom barn av ulike religioner nå blir brukt som et argument for at Norge blir "snikislamisert" og at "de er ute etter å ta oss".
Om man setter seg inn i hva som ble lest - om Jesus - og setter seg inn i tankegangen hvorfor dette ble gjort, så tror jeg at mange kan være enige i at dette var et forsøk på brobygging og en gest av toleranse.

ORIGINAL: Helene Burugle
Utrolig mange stygge kommentarer her...
Så vidt jeg vet så er vel både Kristendommen og Islam to religioner som stammer fra Jødedommen. (correct me if I am wrong)
Så i teorien tror kristne og muslimer på omtrent det samme, bare med litt forskjellige syn? (okei, ganske forskjellige syn på enkelte ting, men det er ikke poenget)
Så så lenge ikke presten ba alle jentene i kirken om å dekke til håret og alle mennene om å gro skjegg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor dette er så forkastelig.
Kanskje det var en koselig og hyggelig tekst fra Koranen som passet bedre enn noen av de tekstene i Bibelen? [:)]
Jeg er verken muslim eller kristen. Jeg tror på...noe... Men vet ikke helt hva.

ORIGINAL: Lille_frosk
ORIGINAL: et_lite_vesen
ORIGINAL: Lille_frosk
Islam og kristendom stammer fra samme religion i bunnen, jødedom. Men har utviklet seg derfra til to egne religioner. Om du leser Koranen så står det mye av det samme som i Bibelen. I Bibelen står det mindre om Jesus enn i Koranen. I Koranen så står det at Jesus er en profet, dvs. at muslimer ikke tror Jesus var Guds sønn, men en profet. Men Koranen har altså mer fortellinger om Jesus enn Bibelen.
Om kirken leste om Jesus fra Koranen så ser jeg ikke helt problemet, så lenge det handler om Ham og ikke Allah eller den viktigste profeten i Islam. En gang er greit, men jeg synes IKKE det skal bli en vane.
Men om Koranen ble lest under skolegudstjenesten så kanskje de små håpefulle lærte noe,kanskje de lærte at Islam og Kristendom ikke er SÅ forskjellige som en skal ha det til i dag.
Da får de dra til en moskè og få det lest opp derfra!
Som Vesla222 skrev: Brobygging er en fin ting.
Dessuten i dag er muslimene en gruppe som blir utsatt for endel fremmedhat, og noen ganger kan en trekke parareller til jødene tidlig på 1930 -tallet FØR 2 verdenskrig. Og da mener jeg det er SMART å drive med FOLKEOPPLYSNING. Og da ser jeg ikke problemet med at det ble lest om JESUS fra Koranen i KIRKA. Det handlet jo om JESUS, Guds sønn!!! Ikke om Allah eller andre ting som er særegent for Islam!
Fremmedfrykt er det mest skummle i denne verden! Og nå synes jeg det er urett mot muslimer.
En skal ikke tåle den urett som ikke rammer seg selv - skrev Arnulf Øverland som en VARSEL på 30 -tallet om jødehetsen som foregikk i europa. Nordmenn tok det ikke på alvor. Hva skjedde? Jo de kom til Norge også.
Og ja jeg vet at endel terrorrhandlinger er utført av muslimer, men det er viktig huske på at disse er EKSTREMISTER. Og det kunne like gjerne vært en kristen. En trenger ikke dra lenger enn til Knutby, og saken der for å finne GALE handlinger utført av EKTREMISTISKE kristne!

ORIGINAL: Fridasinmamma
ORIGINAL: Regan
Herre.... Er vi et muslimsk land nå plutselig?
Får kjøpe meg burkini i sommer jeg da og integrere meg i mitt EGET land.
Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her
ORIGINAL: Bouncy ButtocksDen er sikkert sletta når vi er hjemme igjen.
Har lest første side i denne tråden og allerede kommet opp i et helt utrolig antall idiotiske uttalelser. Enkelte av dere er så dumme at jeg blir provosert - når har man tenkt å vedta loven mot folk som frivillig planter huet godt opp i rassen for så å aldri fjerne det derfra igjen?
Nei, dette blir for mye for en skarve lunchpause. Får se om jeg kommer sterkere tilbake i kveld. Etter gullrekka. Hvis jeg gidder. Sukk.
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: Bouncy ButtocksDen er sikkert sletta når vi er hjemme igjen.
Har lest første side i denne tråden og allerede kommet opp i et helt utrolig antall idiotiske uttalelser. Enkelte av dere er så dumme at jeg blir provosert - når har man tenkt å vedta loven mot folk som frivillig planter huet godt opp i rassen for så å aldri fjerne det derfra igjen?
Nei, dette blir for mye for en skarve lunchpause. Får se om jeg kommer sterkere tilbake i kveld. Etter gullrekka. Hvis jeg gidder. Sukk.
ORIGINAL: Missi_85Vi er på god vei. Bare se på Abid Raja som sniker seg inn i SV, stortingsvisepresidenten er pakistaner, og hele pakken. Bare pass på! [8D]
Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her
Hahahaha, seriøøst?
*Skrulle*[8D]
ORIGINAL: Missi_85Det er sånne barn som gjør sånt som noen gjorde med sønnen min, frøs han ut av fotballaget fordi han er muslim.
Enig med de over,må være den teiteste tråden ever..
Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
Jeez folkens, stress ned!!
ORIGINAL: Missi_85Det er sånne barn som gjør sånt som noen gjorde med sønnen min, frøs han ut av fotballaget fordi han er muslim.
Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
ORIGINAL: Missi_85Vi er på god vei. Bare se på Abid Raja som sniker seg inn i SV, stortingsvisepresidenten er pakistaner, og hele pakken. Bare pass på! [8D]
Hahahaha, seriøøst?
*Skrulle*[8D]
ORIGINAL: heiduJa, barna til de som sitter og slenger dritt om muslimer, som de ikke har peiling på.
Hvilke barn?? Nå kjenner jeg nesten jeg blir provosert!! Snakk om å dra alle under en kam! *dobbeltmoral*
ORIGINAL: heidu
Hahahaha, seriøøst?
*Skrulle*[8D]
Jaja, for det blir det samme som å lese fra koranen i KIRKEN! Skal ta med meg bibelen å preike i en moske jeg..
MEeen vi må jo bare godta det ellers er vi jo rasister, trangsynt osv osv...
Haleluja![:)]
ORIGINAL: nyckelpigan09
ORIGINAL: heidu
Hahahaha, seriøøst?
*Skrulle*[8D]
Jaja, for det blir det samme som å lese fra koranen i KIRKEN! Skal ta med meg bibelen å preike i en moske jeg..
MEeen vi må jo bare godta det ellers er vi jo rasister, trangsynt osv osv...
Haleluja![:)]
Sakset fra artikkel:
"Sogneprest vil lese fra Koranen under skolegudstjenesten i morgen, noe som skaper sterke reaksjoner i lokalmiljøet."
Det er altså ikke "muslimene" som er den store stygge ulven her...
og kilden har du her:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914