Koranopplesning i kirken...

ORIGINAL: *Meya*
Men som Hilly påpeker her, det er jo IKKE MUSLIMER SOM HAR KREVD DETTE!

Virker som om mange ikke har lest hele artikkelen gitt. [:)]

Jeg syns i allefall at det er veldig trist at en ting som var ment som brobygging mellom barn av ulike religioner nå blir brukt som et argument for at Norge blir "snikislamisert" og at "de er ute etter å ta oss".

Om man setter seg inn i hva som ble lest - om Jesus - og setter seg inn i tankegangen hvorfor dette ble gjort, så tror jeg at mange kan være enige i at dette var et forsøk på brobygging og en gest av toleranse.

ORIGINAL: Vesla222

Jeg syns i allefall at det er veldig trist at en ting som var ment som brobygging mellom barn av ulike religioner nå blir brukt som et argument for at Norge blir "snikislamisert" og at "de er ute etter å ta oss".

Om man setter seg inn i hva som ble lest - om Jesus - og setter seg inn i tankegangen hvorfor dette ble gjort, så tror jeg at mange kan være enige i at dette var et forsøk på brobygging og en gest av toleranse.

ORIGINAL: Helene Burugle

Utrolig mange stygge kommentarer her...

Så vidt jeg vet så er vel både Kristendommen og Islam to religioner som stammer fra Jødedommen. (correct me if I am wrong)

Så i teorien tror kristne og muslimer på omtrent det samme, bare med litt forskjellige syn? (okei, ganske forskjellige syn på enkelte ting, men det er ikke poenget)

Så så lenge ikke presten ba alle jentene i kirken om å dekke til håret og alle mennene om å gro skjegg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor dette er så forkastelig.

Kanskje det var en koselig og hyggelig tekst fra Koranen som passet bedre enn noen av de tekstene i Bibelen? [:)]

Jeg er verken muslim eller kristen. Jeg tror på...noe... Men vet ikke helt hva.

Har lest første side i denne tråden og allerede kommet opp i et helt utrolig antall idiotiske uttalelser. Enkelte av dere er så dumme at jeg blir provosert - når har man tenkt å vedta loven mot folk som frivillig planter huet godt opp i rassen for så å aldri fjerne det derfra igjen?

Nei, dette blir for mye for en skarve lunchpause. Får se om jeg kommer sterkere tilbake i kveld. Etter gullrekka. Hvis jeg gidder. Sukk.

ORIGINAL: Lille_frosk

ORIGINAL: et_lite_vesen

ORIGINAL: Lille_frosk

Islam og kristendom stammer fra samme religion i bunnen, jødedom. Men har utviklet seg derfra til to egne religioner. Om du leser Koranen så står det mye av det samme som i Bibelen. I Bibelen står det mindre om Jesus enn i Koranen. I Koranen så står det at Jesus er en profet, dvs. at muslimer ikke tror Jesus var Guds sønn, men en profet. Men Koranen har altså mer fortellinger om Jesus enn Bibelen.

Om kirken leste om Jesus fra Koranen så ser jeg ikke helt problemet, så lenge det handler om Ham og ikke Allah eller den viktigste profeten i Islam. En gang er greit, men jeg synes IKKE det skal bli en vane.

Men om Koranen ble lest under skolegudstjenesten så kanskje de små håpefulle lærte noe,kanskje de lærte at Islam og Kristendom ikke er SÅ forskjellige som en skal ha det til i dag.

Da får de dra til en moskè og få det lest opp derfra!

Som Vesla222 skrev: Brobygging er en fin ting.

Dessuten i dag er muslimene en gruppe som blir utsatt for endel fremmedhat, og noen ganger kan en trekke parareller til jødene tidlig på 1930 -tallet FØR 2 verdenskrig. Og da mener jeg det er SMART å drive med FOLKEOPPLYSNING. Og da ser jeg ikke problemet med at det ble lest om JESUS fra Koranen i KIRKA. Det handlet jo om JESUS, Guds sønn!!! Ikke om Allah eller andre ting som er særegent for Islam!

Fremmedfrykt er det mest skummle i denne verden! Og nå synes jeg det er urett mot muslimer.

En skal ikke tåle den urett som ikke rammer seg selv - skrev Arnulf Øverland som en VARSEL på 30 -tallet om jødehetsen som foregikk i europa. Nordmenn tok det ikke på alvor. Hva skjedde? Jo de kom til Norge også.

Og ja jeg vet at endel terrorrhandlinger er utført av muslimer, men det er viktig huske på at disse er EKSTREMISTER. Og det kunne like gjerne vært en kristen. En trenger ikke dra lenger enn til Knutby, og saken der for å finne GALE handlinger utført av EKTREMISTISKE kristne!

lillefrosk.. fordi du har hodet godt plantet på riktig sted...

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Regan

Herre.... Er vi et muslimsk land nå plutselig?
Får kjøpe meg burkini i sommer jeg da og integrere meg i mitt EGET land.

Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her

Hahahaha, seriøøst?

*Skrulle*[8D]

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Har lest første side i denne tråden og allerede kommet opp i et helt utrolig antall idiotiske uttalelser. Enkelte av dere er så dumme at jeg blir provosert - når har man tenkt å vedta loven mot folk som frivillig planter huet godt opp i rassen for så å aldri fjerne det derfra igjen?

Nei, dette blir for mye for en skarve lunchpause. Får se om jeg kommer sterkere tilbake i kveld. Etter gullrekka. Hvis jeg gidder. Sukk.
Den er sikkert sletta når vi er hjemme igjen.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Den er sikkert sletta når vi er hjemme igjen.

Vel, jeg fikk i det minste tuktet liitegrann.

Enig med de over,må være den teiteste tråden ever..
Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
Jeez folkens, stress ned!!

ORIGINAL: Missi_85

Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her

Hahahaha, seriøøst?

*Skrulle*[8D]
Vi er på god vei. Bare se på Abid Raja som sniker seg inn i SV, stortingsvisepresidenten er pakistaner, og hele pakken. Bare pass på! [8D]

Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
Det er sånne barn som gjør sånt som noen gjorde med sønnen min, frøs han ut av fotballaget fordi han er muslim.

Det er sånne barn som gjør sånt som noen gjorde med sønnen min, frøs han ut av fotballaget fordi han er muslim.

Trist å høre! [:(][:(]

Fy søørn så ekkelt! Det er akkurat slik at blir når de voksne må snakke høyt og nedsettende om enten "muslimer" eller "utlendinger".. Kjenner jeg blir så forbanna!
Selv har jeg en far som er både muslim og utlending, men han har ikke prøvd å "ta over styresmaktene".. [8D] Jeg og min bror er døpt, og jul og andre "kristne" høytider har vi alltid feiret..
Er ikke det er tegn på at ikke alle muslimer prøver å omvende dere?
På tide at folk skiller mellom religion og ekstremisme, type al qaida.. Wake up!

Hahahaha, seriøøst?

*Skrulle*[8D]
Vi er på god vei. Bare se på Abid Raja som sniker seg inn i SV, stortingsvisepresidenten er pakistaner, og hele pakken. Bare pass på! [8D]

Jaja, for det blir det samme som å lese fra koranen i KIRKEN! Skal ta med meg bibelen å preike i en moske jeg..
MEeen vi må jo bare godta det ellers er vi jo rasister, trangsynt osv osv...
Haleluja![:)]

Hvilke barn?? Nå kjenner jeg nesten jeg blir provosert!! Snakk om å dra alle under en kam! *dobbeltmoral*

ORIGINAL: heidu

Hvilke barn?? Nå kjenner jeg nesten jeg blir provosert!! Snakk om å dra alle under en kam! *dobbeltmoral*
Ja, barna til de som sitter og slenger dritt om muslimer, som de ikke har peiling på.

Hahahaha, seriøøst?

*Skrulle*[8D]

Jaja, for det blir det samme som å lese fra koranen i KIRKEN! Skal ta med meg bibelen å preike i en moske jeg..

Sakset fra artikkel:
"Sogneprest vil lese fra Koranen under skolegudstjenesten i morgen, noe som skaper sterke reaksjoner i lokalmiljøet."

Det er altså ikke "muslimene" som er den store stygge ulven her...

og kilden har du her:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914

ORIGINAL: nyckelpigan09

Hahahaha, seriøøst?

*Skrulle*[8D]

Sakset fra artikkel:
"Sogneprest vil lese fra Koranen under skolegudstjenesten i morgen, noe som skaper sterke reaksjoner i lokalmiljøet."

Det er altså ikke "muslimene" som er den store stygge ulven her...

og kilden har du her:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914

Har ikke sagt at muslimene er den store stygge ulven, men jeg syns ikke koranen hører hjemme i kirken.

Men du ser at det her ikke var muslimene?

Back
Topp