Koranopplesning i kirken...

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: heidu

ORIGINAL: Missi_85

Enig med de over,må være den teiteste tråden ever..
Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
Jeez folkens, stress ned!!
Det er sånne barn som gjør sånt som noen gjorde med sønnen min, frøs han ut av fotballaget fordi han er muslim.

Hvilke barn?? Nå kjenner jeg nesten jeg blir provosert!! Snakk om å dra alle under en kam! *dobbeltmoral*
Ja, barna til de som sitter og slenger dritt om muslimer, som de ikke har peiling på.

Selv om noen er uenig i det muslimene står for, så betyr ikke det automatisk at de "slenger dritt" (selv om de sikkert er noen som sier usaklige ting).
Virker litt som at hvis man er uenig, så slenger man dritt. Jeg har iiiingenting i mot muslimer eller noen som helst religioner eller folk, men jeg er imot mye av det dere står får.

Kan ikke se at jeg har skrevet stygge ting, jeg sier min mening og så lurte jeg på hva dere andre mente om den nyhetsreportasjen. Det må være lov til å si sin mening, blir ikke sinte på dere for at dere mener noe annet. Ro ned litt. Vi er uenige og så får vi akseptere det. Begynne å snakke om at dere synes det er kjempe rart at vi har barn osv blir så useriøst.

Veldig enig med deg, heidu!!!

syntes det er fint jeg. Julen handler jo om Jesus, og her trekkes det fram at han finnes i flere religioner. Ellingsrud kirke er i groruddalen og på skolen der er det like mange utenlandske elever som norske (om ikke fler) derfor syntes jeg det der er spsielt viktig å se på likehtene og ikke alltid forskjellene!

Det presten skulle lese fra koranen om JESUS : Var om hans fødsel.. Og i Koranen var dette skrevet så "pent" at sognepresten valgte å kalle det for : En vakker fødsels-fortelling om JESUS...

Hva er galt med at man skal lese fra koranen: OM selveste JESUS og hans fødsel..

men noen er SÅPPAS fulle av fordommer , at de ser svart, medengang koranen blir nevt og får nærmest blockout-FØr de faktisk setter seg inn i artikkelen , og ser/leser hva det handler om faktisk! ...

JA! overrasket ? dere anti-islamister.. Det står masse vakkert i Koranen OM jesus, uten at "koranen" prøver å snikislamisere, koranen har eksistert i 1500 år- og Beretningene om JESUS også i koranan

djiiiz.. Trodde aldri at jeg skulle forsvare koranen og jesus i en og samme linje....[8|]

Her ser vi faktisk hvem som er "fiendtlig" innstilt og vennlige...

Og noen ELSKER å dra ting ut av dimensjoner, og egner ting/hendelser sine "kortentenkte" meninger...

Ikke rart: Man oppfatter det man er i stand til å oppfatte, er man ikke nok "oppegående" snevres oppfattelsen også deretter...

ORIGINAL: Hilly77

djiiiz.. Trodde aldri at jeg skulle forsvare koranen og jesus i en og samme linje....[8|]

Her ser vi faktisk hvem som er "fiendtlig" innstilt og vennlige...

Og noen ELSKER å dra ting ut av dimensjoner, og egner ting/hendelser sine "kortentenkte" meninger...

Ikke rart: Man oppfatter det man er i stand til å oppfatte, er man ikke nok "oppegående" snevres oppfattelsen også deretter...

[8|]

I kirken leser man fra bibelen! Det er Guds Hus!!

Punktum, finale!!

ORIGINAL: Miss Fat

Punktum, finale!!

Historien om Jesus er jo uansett sååå og si nesten den samme.

Det er dette som skal leses:

16Kom i hu Maria i skriften. Hun trakk seg tilbake fra sin familie til et sted i øst,
 17og anla slør fremfor dem. Vi sendte Vår ånd til henne, og den fremstod for henne som en vakker mann.
 18Hun sa: «Jeg ber den Barmhjertige bevare meg mot deg, om du har gudsfrykt.»
 19Han svarte: «Jeg er bare en Herrens utsending for å gi deg en sønn, ren av hjertet.»
 20Da sa hun: «Hvordan skal vel jeg få en sønn, da ingen mann har rørt meg? Jeg er ikke løsaktig!»
 21Han svarte: «Slik blir det! Herren sier: ’Dette er lett for meg! For Vi vil gjøre ham til et tegn for menneskene og en nåde fra Oss. Dette er avgjort sak.’»
 2425Så ble hun svanger med barnet, og trakk seg tilbake til et avsides sted.
 28
29Fødselsveene kom over henne ved et palmetre, og hun sa: «Å, hadde jeg bare vært død før dette, og gjemt og glemt!»
 3233Da ropte det til henne fra under henne: «Vær ikke lei deg! Herren har latt en bekk strømme ved dine føtter!
 36
37Og ryst palmestammen, så faller friske og modne dadler over deg!
 4041Spis og drikk, og tørk tårene! Og får du se et menneske, så si: ’Jeg har lovet den Barmhjertige en faste, og vil ikke snakke med noen i dag.’»
 44
45Så kom hun hjem til sitt folk med barnet i sine armer, og de sa: «Maria, du har gjort noe uhørt!
 4849Du Arons søster, din far var ingen dårlig mann, og din mor ingen løsaktig!»
 52
53Maria gjorde tegn henimot barnet, og de sa: «Hvordan vil du vi skal snakke til den som er et barn i vuggen?»
 5657Da sa barnet: «Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg skriften, og gjort meg til profet!

uten å ha lest svarene i denne tråden (enda)

NEI!!! skal de lese fra biblen i moskeène???

nei nei nei

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

nei nei nei
Du kan ikke stoppe oss fra det :D Om noen gjør det, er det vel vår sak? Vi tror jo på Bibelen i sin orginale form.

Punktum, finale!!

16Kom i hu Maria i skriften. Hun trakk seg tilbake fra sin familie til et sted i øst,
17og anla slør fremfor dem. Vi sendte Vår ånd til henne, og den fremstod for henne som en vakker mann.
2526Han svarte: «Jeg er bare en Herrens utsending for å gi deg en sønn, ren av hjertet.»
3334Da sa hun: «Hvordan skal vel jeg få en sønn, da ingen mann har rørt meg? Jeg er ikke løsaktig!»
4142Han svarte: «Slik blir det! Herren sier: ’Dette er lett for meg! For Vi vil gjøre ham til et tegn for menneskene og en nåde fra Oss. Dette er avgjort sak.’»
4849Så ble hun svanger med barnet, og trakk seg tilbake til et avsides sted.
5455Fødselsveene kom over henne ved et palmetre, og hun sa: «Å, hadde jeg bare vært død før dette, og gjemt og glemt!»
6061Da ropte det til henne fra under henne: «Vær ikke lei deg! Herren har latt en bekk strømme ved dine føtter!
6667Og ryst palmestammen, så faller friske og modne dadler over deg!
7273Spis og drikk, og tørk tårene! Og får du se et menneske, så si: ’Jeg har lovet den Barmhjertige en faste, og vil ikke snakke med noen i dag.’»
7879Så kom hun hjem til sitt folk med barnet i sine armer, og de sa: «Maria, du har gjort noe uhørt!
8485Du Arons søster, din far var ingen dårlig mann, og din mor ingen løsaktig!»
9091Maria gjorde tegn henimot barnet, og de sa: «Hvordan vil du vi skal snakke til den som er et barn i vuggen?»
9697Da sa barnet: «Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg skriften, og gjort meg til profet!

Fin tekst, men jeg synes det blir feil likevel!

Skal man lese fra bibelen i moskeen da??

Hva er poenget med det lurer jeg på....[8|] Muslimer flest går vel ikke i kirken, men i moskeen....

ORIGINAL: Benedicte23

Hva synes dere om at det skal leses fra koranen i julegudstjenesten? Jeg mener at det er helt forkastelig. Integreringspolitikken har gått alt for langt!!!
jepp

Punktum, finale!!

25Han svarte: «Jeg er bare en Herrens utsending for å gi deg en sønn, ren av hjertet.»
3334Da sa hun: «Hvordan skal vel jeg få en sønn, da ingen mann har rørt meg? Jeg er ikke løsaktig!»
4142Han svarte: «Slik blir det! Herren sier: ’Dette er lett for meg! For Vi vil gjøre ham til et tegn for menneskene og en nåde fra Oss. Dette er avgjort sak.’»
4849Så ble hun svanger med barnet, og trakk seg tilbake til et avsides sted.
5455Fødselsveene kom over henne ved et palmetre, og hun sa: «Å, hadde jeg bare vært død før dette, og gjemt og glemt!»
6061Da ropte det til henne fra under henne: «Vær ikke lei deg! Herren har latt en bekk strømme ved dine føtter!
6667Og ryst palmestammen, så faller friske og modne dadler over deg!
7273Spis og drikk, og tørk tårene! Og får du se et menneske, så si: ’Jeg har lovet den Barmhjertige en faste, og vil ikke snakke med noen i dag.’»
7879Så kom hun hjem til sitt folk med barnet i sine armer, og de sa: «Maria, du har gjort noe uhørt!
8485Du Arons søster, din far var ingen dårlig mann, og din mor ingen løsaktig!»
9091Maria gjorde tegn henimot barnet, og de sa: «Hvordan vil du vi skal snakke til den som er et barn i vuggen?»
9697Da sa barnet: «Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg skriften, og gjort meg til profet!

Fin tekst, men jeg synes det blir feil likevel!

Skal man lese fra bibelen i moskeen da??

Om imamen vil det, stopper ikke vi ham i alle fall...

ORIGINAL: Mrs Lutz

ORIGINAL: Benedicte23

Hva synes dere om at det skal leses fra koranen i julegudstjenesten? Jeg mener at det er helt forkastelig. Integreringspolitikken har gått alt for langt!!!
jepp
JAMMEN HAR VI MUSLIMER BEDT OM DETTE? Svar meg på det!

nei nei nei
Du kan ikke stoppe oss fra det :D Om noen gjør det, er det vel vår sak? Vi tror jo på Bibelen i sin orginale form.

ok. jeg mener at i kirken leser man fra biblen.

nei nei nei

Ja, men det er tydeligvis denne presten uenig i...

nei nei nei

Ja, men det er tydeligvis denne presten uenig i...

ja, da er han og jeg uenige

ORIGINAL: Tamiria

Syns jeg ikke noe om. I kirken hører man om bibelen. Vil jeg høre på koranen så går jeg til en moske da. Det får da være måte på.[&:]

Hellt enig!! Finnes jammen grenser her!!
Blir litt provosert her jeg..

Back
Topp