Koranopplesning i kirken...

kjenner at dette bryr meg ikke så veldig mye...det handlet jo om jesus. er ikke kristen og tror vel egentlig personlig at alle de store relilionene mer eller mindre er samme greia bare med litt andre navn..er jo så likt...så hvorfor ikke? så lenge verdiene er de vi vil stå for kan det vel være det samme hvor vi får dem fra?

ORIGINAL: Hilly77

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

finnes det en link til denne saken? Har ikke hørt om det og vil gjerne lese litt![:)]

jeg vil gjerne lese litt om denne saken jeg, syns forøvrig ikke at koranen har noe i Norsk kirke å gjøre, men leser gjenre saken for å få et innblikk i hva dette EGENTLIG dreier seg om

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914

værsågod :)

takk!
Og etter å ha lest så kan jeg svare på den saken[;)]

Enig i at foreldre bør få info om det, egentlig hadde jeg reagert mindre om det de leste det i KRL-timen eller noe fremfor å få det opplest i kirken under en gudstjeneste.

Jeg er fortsatt ikke for at man leser fra koranen under en gudstjeneste da, men har større forståelse for hvorfor hun gjør det,.
At foreldre velger å melde seg ut av statskirken av DEN grunn syns jeg blir litt drøyt.

Men dette vil det selvfølgelig være delte meninger om uansett.

syns flere her i denne tråden er på grensen til respektløse, både på den ene og den andre siden btw

Vil så gjerne spore opp denne dame-presten via email eller lignende... Fikk vondt i hjertet mitt av henne, hun har blitt slaktet uten grunn, og det så ut som hun hadde det tungt... Vil gjerne sende henne par varmende ord..

Huff atter hufff...[&o]

Noen som har lest saken? Presten skal lese opp historien om JESUS slik den er fortalt i Koranen. Jesus er ansett som en profet i koranen, og han er således omtalt. Er det så galt å vise barna likheten mellom religionene i stedet for å hele tiden fokusere på forskjellene?

hvis dette over her stemmer så sjønner jeg liksom ikke hvor problemet ligger [8|]

ORIGINAL: ene[L]

Vil så gjerne spore opp denne dame-presten via email eller lignende... Fikk vondt i hjertet mitt av henne, hun har blitt slaktet uten grunn, og det så ut som hun hadde det tungt... Vil gjerne sende henne par varmende ord..

Huff atter hufff...[&o]

Noen som har lest saken? Presten skal lese opp historien om JESUS slik den er fortalt i Koranen. Jesus er ansett som en profet i koranen, og han er således omtalt. Er det så galt å vise barna likheten mellom religionene i stedet for å hele tiden fokusere på forskjellene?

hvis dette over her stemmer så sjønner jeg liksom ikke hvor problemet ligger [8|]

Ja det ene og alene handler kun om Jesus og hans fødsel i Koranen,og hvordan jomfru maria blir omtalt i koranen .. Om jeg skal være objektiv som muslim :hadde jeg forstått oppstyret om presten skulle fortelle om profeten vår muhammed i en kirke- da kan det være grunn for slik "hysteri" Men i dette tilfelle leste sognepresten fra koranen- kun om: jesus fødsel og maria -og ikke noe annet.....

ps! Til de som skriver : hva om det hadde blitt lest om bibelen i mosken: Ja vi lærer om >JESUS - og vet at han er profet, og at jomfru maria var en hellig jomfu.. Ingen kvinne i koranen blir såååååå hellig omtalt som jomfru maria! Hun blir kalt: vår hellig mor ..

ja I MOSKEEN hører vi ofte om jesus og maria...

Noen som snakker om innsnevring her[;)] Enda presten leser om jesus

[:o][&o][:o][&o] Fordommer og uvitenhet til tusen...

Ps! mammas navn er som "maria" i tyrkisk arabisk- altså arabiske navnet for jomru maria.. Mamma har alltid vært stolt over sitt navn.. og forteller ofte om vår hellig mor...

ORIGINAL: Vesla222

Jeg vet ikke nøyaktig hva som ble lest, men det var en historie om Jesus. Så om presten syntes det var en fin ting, så tror jeg ikke det skadet hverken kristne eller muslimer [;)]  Tvert i mot så tror jeg at mange kanskje fikk seg en vekker fordi de ikke visste at også muslimer tror på Jesus (som profet), og muslimene følte seg muligens mer inkludert. Brobygging er en fin ting, mener nå jeg!

Enig med deg [:)]

ORIGINAL: Missi_85

Enig med de over,må være den teiteste tråden ever..
Blir litt skremt over at dere har barn,også begynner jeg å lure på hvilke verdier dere lærer videre til de.. [&:]
Historier om Jesus er vel velkomne uansett hvilken bok de kommer fra? Er ikke slik at han sto og forkynna om grunnprinsippene i Islam..
Jeez folkens, stress ned!!

Det må jo være det DUMMESTE jeg har hørt,ever..hahahhaha fy faen..

ORIGINAL: tigerbebis

ORIGINAL: Anna Anka

Er det NOEN som helst steder man kan unngå islamtilpasset norsk kultur lengere???

Man kan jo absolutt IKKE kalle dette "islamtilpasset norsk kultur", det blir jo bare helt sykt.

Det teiteste er at dere som skriker om snikislamisering og norsk kultur som blir fordervet, dere ser ikke at denne tekstlesningen gjør nettopp det motsatte, nemlig påpeker noe som er et slags fellestrekk i seg selv, uten hjelp fra verken prester eller imamer. Det er ingen som prøver å gjøre Norge til et muslimsk land ved å lese Jesus-historier fra koranen i kirka. D'oh!

Dere blir jo så pling i bollen av å høre ordet koran nevnt i en setning at dere ikke evner å få med dere hva som er essensen i saken, en gang. Ring meg når dere har fått huet ut av det berømte rasshølet.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Det teiteste er at dere som skriker om snikislamisering og norsk kultur som blir fordervet, dere ser ikke at denne tekstlesningen gjør nettopp det motsatte, nemlig påpeker noe som er et slags fellestrekk i seg selv, uten hjelp fra verken prester eller imamer. Det er ingen som prøver å gjøre Norge til et muslimsk land ved å lese Jesus-historier fra koranen i kirka. D'oh!

Dere blir jo så pling i bollen av å høre ordet koran nevnt i en setning at dere ikke evner å få med dere hva som er essensen i saken, en gang. Ring meg når dere har fått huet ut av det berømte rasshølet.

Hehehe. Spot on...

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Synes det er skummelt å lese om alle som er så imot dette. Jeg er selv kristen, men er ikke redd muslimer. Jeg er redd for mye, men ikke muslimer. Jeg er redd fremmedhat, krig og ekstremister.Og jeg synes det er bra ho skal lese fra Koranen om Jesus.

Back
Topp