Koranopplesning i kirken...

ORIGINAL: Bare Kari

Hva er vitsen med det lurer jeg på? Man går da vel i kirken fordi man er kristen vel?
Synes ikke det er forkastelig, for det bryr meg midt i julegrana, men ser ikke poenget..

Ser virkelig ikke problemet jeg... Det er jo ikke sånn at det kun leses fra bibelen i kirken.. Er det en god historie som kan settes i sammenheng med kristendommen så hender det jo ofte at presten tar det opp i talen sin.
I mitt bryllup leste for eksempel presten en sangtekst av Paul Simon, uten at sangen var særlig religiøs, ser ikke forskjellen på dette og at han hadde lest noe fra koranen.

Det handler jo ikke om at presten prøver å lure oss til å bli muslimer... [8|]

ORIGINAL: snusmumrik

Ser virkelig ikke problemet jeg... Det er jo ikke sånn at det kun leses fra bibelen i kirken.. Er det en god historie som kan settes i sammenheng med kristendommen så hender det jo ofte at presten tar det opp i talen sin.
I mitt bryllup leste for eksempel presten en sangtekst av Paul Simon, uten at sangen var særlig religiøs, ser ikke forskjellen på dette og at han hadde lest noe fra koranen.

Nei da hadde det stått dårlig til i DNK [:D]

Syns ingenting om det, nei teksten er ikke så "muslimsk" men det er snakk om prinsipper. I kirken går kristne mennesker som vil høre fra Bibelen og kristen religion, ikke fra Koranen. Det må gå en grense her ellers vil det ingen ende ta. Nei, jeg tror ingen muslimer har bedt om dette og det er ikke deres skyld men når til og med en kristen prest bruker fra Koranen så kan man lure på hvor langt dette kan gå.

finnes det en link til denne saken? Har ikke hørt om det og vil gjerne lese litt![:)]

ORIGINAL: *Nothernstar*

Syns ingenting om det, nei teksten er ikke så "muslimsk" men det er snakk om prinsipper. I kirken går kristne mennesker som vil høre fra Bibelen og kristen religion, ikke fra Koranen. Det må gå en grense her ellers vil det ingen ende ta. Nei, jeg tror ingen muslimer har bedt om dette og det er ikke deres skyld men når til og med en kristen prest bruker fra Koranen så kan man lure på hvor langt dette kan gå.
Tror nok det vil bli vinklet slik at "se så like vi er, men alikevell går muslimene feil fordi de fornekter treenigheten og konseptet med Guds Sønn"...

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: snusmumrik

Nei da hadde det stått dårlig til i DNK [:D]

Haha... nettopp... så ser virkelig ikke hvorfor folk fyrer seg så voldsomt opp av det her...

Ser at ca 90% ikke har lest teksten,der det blir referert til saken i media..

Og 80% av disse snakker kun utifra sine egne fordommer- UTEN å sette seg inni saken.. At uttalingene blir deretter,og meget morsomt må jeg si : Tråden nominerer seg til fredags underholdning[:D]

Gad folk skulle først lest enten hele tråden..

eller lest om saken fra media..

Enda morsommere er det at: visse som tror at det er muslimene som har satt i gang dette, MEN noen er så LÅST i sin egen "boble" og forsetter å ta på seg skylappene... Vi andre som har lest og forstått hva det faktisk innebarer , blir litt som skybert i denne tråden[:D]

tamtitam la la la... å jul med din glede....

rusler ut av tråden igjen,ser de "muslimske vakt hundene" ordner opp...

Hilly.... tar meg en kaffe jeg og resten av marsipan grisen jeg slakta i går[:D] Kommer sterkere tilbake[:D]

Ka som e så galt med det?
Syns heller det e flott eg, så folk lere at det ikkje bare e kristne som tror på jesus osv.
Gamle testamentet og koranen e jo nesten like.

Sure, hvorfor ikke.[:)]

ORIGINAL: solo super

tamtitam la la la... å jul med din glede....

rusler ut av tråden igjen,ser de "muslimske vakt hundene" ordner opp...

Hilly.... tar meg en kaffe jeg og resten av marsipan grisen jeg slakta i går[:D] Kommer sterkere tilbake[:D]

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY dameeeeeeeeeeeeee... vil ha litt av den marsipan grisen jeg også... [:D]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

finnes det en link til denne saken? Har ikke hørt om det og vil gjerne lese litt![:)]

jeg vil gjerne lese litt om denne saken jeg, syns forøvrig ikke at koranen har noe i Norsk kirke å gjøre, men leser gjenre saken for å få et innblikk i hva dette EGENTLIG dreier seg om

ORIGINAL: Anna Anka

Er det NOEN som helst steder man kan unngå islamtilpasset norsk kultur lengere???

jeg vil gjerne lese litt om denne saken jeg, syns forøvrig ikke at koranen har noe i Norsk kirke å gjøre, men leser gjenre saken for å få et innblikk i hva dette EGENTLIG dreier seg om

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914

værsågod :)

Dakar sogneprest damen.. hun har blitt ille berørt, og ser ut som hun gråter... Og i KIrken blir det fortalt om nestekjærlighet- og om å være toleraNT...

ORIGINAL: Hilly77

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914

værsågod :)

haha, OMG! [:-] kommentarene under saken

Sånn går det når vi tillater kvinnelige prester.

kvinnelige prester bør steines. en styggedom

Det er en grunn til at islam ikke tillater kvinnelige imamer. Nå ser vi hvordan det har gått etter at vi fikk kvinnelige prester...

Ja en ting skal islam ha. Den religionen vet hvordan kvinnfolka skal oppføre seg og behandles !

Kristendommen har virkelig noe å lære av Islams kvinnesyn. Paradoksalt nok passer det derfor med litt koranlesing i kjærka.

Ps. kunne godt tenkt meg fire koner og.

Ja, den kjærligheten finner du IKKE i Koranen!

Det er fordi islam er HATETS religion. det ser vi bevis på hele tiden
KORANEN

Det som var poenget med den nyhetssaken, var vel at foreldrene til barnet som leste opp fra koranen ikke ønsket at han skulle gjøre det, og ikke fikk vite det før etterpå. Eller har jeg misoppfattet? Uansett så ser jeg ingenting galt med at det blir lest opp noe fra koranen i kirken, på samme måte som man kan lese opp et dikt, synge en sang, eller lignende. Nå var jo dette skolegudstjeneste? og da er jo poenget å være inkluderende vel. Det er mange fellestrekk mellom religioner, og det kan godt være en tale som handler om noe sånt. Hvorfor ikke? jeg er selv personlig kristen, og syntes det hørtes interresant ut.

Snikislamisering er et merkelig uttrykk. Hvem var det som fant på det? Nei, de dikter opp ord og lager sensasjon av den minste ting syns jeg.

Vil så gjerne spore opp denne dame-presten via email eller lignende... Fikk vondt i hjertet mitt av henne, hun har blitt slaktet uten grunn, og det så ut som hun hadde det tungt... Vil gjerne sende henne par varmende ord..

Huff atter hufff...[&o]

Back
Topp