*TreSøteSmå*
Gift med forumet
ORIGINAL: Bare Kari
Hva er vitsen med det lurer jeg på? Man går da vel i kirken fordi man er kristen vel?
Synes ikke det er forkastelig, for det bryr meg midt i julegrana, men ser ikke poenget..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Bare Kari
Hva er vitsen med det lurer jeg på? Man går da vel i kirken fordi man er kristen vel?
Synes ikke det er forkastelig, for det bryr meg midt i julegrana, men ser ikke poenget..
ORIGINAL: snusmumrikNei da hadde det stått dårlig til i DNK [:D]
Ser virkelig ikke problemet jeg... Det er jo ikke sånn at det kun leses fra bibelen i kirken.. Er det en god historie som kan settes i sammenheng med kristendommen så hender det jo ofte at presten tar det opp i talen sin.
I mitt bryllup leste for eksempel presten en sangtekst av Paul Simon, uten at sangen var særlig religiøs, ser ikke forskjellen på dette og at han hadde lest noe fra koranen.
Det handler jo ikke om at presten prøver å lure oss til å bli muslimer... [8|]
ORIGINAL: *Nothernstar*Tror nok det vil bli vinklet slik at "se så like vi er, men alikevell går muslimene feil fordi de fornekter treenigheten og konseptet med Guds Sønn"...
Syns ingenting om det, nei teksten er ikke så "muslimsk" men det er snakk om prinsipper. I kirken går kristne mennesker som vil høre fra Bibelen og kristen religion, ikke fra Koranen. Det må gå en grense her ellers vil det ingen ende ta. Nei, jeg tror ingen muslimer har bedt om dette og det er ikke deres skyld men når til og med en kristen prest bruker fra Koranen så kan man lure på hvor langt dette kan gå.
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: snusmumrikNei da hadde det stått dårlig til i DNK [:D]
Ser virkelig ikke problemet jeg... Det er jo ikke sånn at det kun leses fra bibelen i kirken.. Er det en god historie som kan settes i sammenheng med kristendommen så hender det jo ofte at presten tar det opp i talen sin.
I mitt bryllup leste for eksempel presten en sangtekst av Paul Simon, uten at sangen var særlig religiøs, ser ikke forskjellen på dette og at han hadde lest noe fra koranen.
Det handler jo ikke om at presten prøver å lure oss til å bli muslimer... [8|]
ORIGINAL: solo super
tamtitam la la la... å jul med din glede....
rusler ut av tråden igjen,ser de "muslimske vakt hundene" ordner opp...
Hilly.... tar meg en kaffe jeg og resten av marsipan grisen jeg slakta i går[:D] Kommer sterkere tilbake[:D]
ORIGINAL: ¤Woolfmother¤
finnes det en link til denne saken? Har ikke hørt om det og vil gjerne lese litt![:)]
ORIGINAL: Anna Anka
Er det NOEN som helst steder man kan unngå islamtilpasset norsk kultur lengere???
finnes det en link til denne saken? Har ikke hørt om det og vil gjerne lese litt![:)]
jeg vil gjerne lese litt om denne saken jeg, syns forøvrig ikke at koranen har noe i Norsk kirke å gjøre, men leser gjenre saken for å få et innblikk i hva dette EGENTLIG dreier seg om
ORIGINAL: Hilly77
jeg vil gjerne lese litt om denne saken jeg, syns forøvrig ikke at koranen har noe i Norsk kirke å gjøre, men leser gjenre saken for å få et innblikk i hva dette EGENTLIG dreier seg om
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914
værsågod :)