Koranopplesning i kirken...

Er egentlig litt overrasket over at det ikke er muslimene som er mest sinte her. Presten tar jo faktisk det som står i koranen og bruker det til intekt for kristendommen. Litt som: "muslimene har fått med seg mye, men de glemte det viktigste. Vi kristne derimot har skjønt det."

Fikk litt hakeslep når jeg så det på nyhetene i går ja! Jeg synes ikke noe om det, hvorfor skal man ta andre religioner inn i "kristendommens hus" da? Tviler på at opplesning fra bibelen ville blitt tatt godt imot i feks en moskè også.

ORIGINAL: Regan

Herre.... Er vi et muslimsk land nå plutselig?
Får kjøpe meg burkini i sommer jeg da og integrere meg i mitt EGET land.

Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vi kommer til å bli det.. det er jeg helt sikker på... Ikke at landet blir muslimsk.. men at de kommer til å ta over styresmaken her

Ok[8|]

Øhhhh..... Det virker som om det er en del her som bruker FrP / Demokratene som sin kilde til "sannheten om muslimene" her. Man kan jo bli ordentlig paranoid av mindre.. Kanskje på tide å legge fremmedfrykten til side og faktisk prøve å bli kjent med noen muslimer i stedet? Jeg har i allefall aldri noensinne, verken her eller i Midtøsten, møtt noen med et slikt motiv [:)]

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914 der er nyheten fra NRK.

Det har ikke noe med at jeg er redd for å høre om islam og hva som står i koranen. Det har ingenting å gjøre i en julegudstjeneste som er et ledd i en kristen tradisjon. Trenger ingen brobygging i den kristne juletradisjoner. Vi trenger ikke å blande de to religionene sammen, fordi de er ikke like.

Jeg er ikke i mot brobygging mellom mennesker, men kan ikke se at det er noen grunn for å blande relgioner sammen. Jeg tror virkelig ikke muslimer er for å få opplest fra Bibelen under en muslimsk høytid. Og det forstår jeg veldig godt! Er absolutt ikke mot muslimer, jeg har flere venner som er det og vi respekterer hverandres tro og ferdig med det.

ORIGINAL: Vesla222

Øhhhh..... Det virker som om det er en del her som bruker FrP / Demokratene som sin kilde til "sannheten om muslimene" her. Man kan jo bli ordentlig paranoid av mindre.. Kanskje på tide å legge fremmedfrykten til side og faktisk prøve å bli kjent med noen muslimer i stedet? Jeg har i allefall aldri noensinne, verken her eller i Midtøsten, møtt noen med et slikt motiv [:)]

Hva vet du om jeg kjenner noen muslimer eller ikke? Jeg tror på det jeg sier.. sier bare hva jeg tror jeg.. sitter selvsagt ikke med noen fasit.. men jeg tror det

ORIGINAL: Tøsa

Synes du høres litt paranoid ut på den fronten der altså...

Synes ikke jeg er paranoid i det hele tatt jeg[:)]

Lurer litt på om det hadde vært like mye hysteri hvis sognepresten feks skulle lese noe fra Buddismen, jødedommen under ei skolegudstjeneste (sistnevnte er forøvrig en uting uansett syns jeg. Er ikke spesielt intr i at det skal drives forkynnelse i skolensregi uansett religion).

ORIGINAL: Tamiria

Syns jeg ikke noe om. I kirken hører man om bibelen. Vil jeg høre på koranen så går jeg til en moske da. Det får da være måte på.[&:]

sign.

ORIGINAL: Tamiria

Syns jeg ikke noe om. I kirken hører man om bibelen. Vil jeg høre på koranen så går jeg til en moske da. Det får da være måte på.[&:]

Herregud så paranoide, smålige, sjalu og grinete mange her inne, og selvsagt, ute i verden, er... Jeeeez... Blir helt skremt over at mine barn faktisk må omgås deres barn. Eller, det får de vel ikke da, sånnsett, de får vel ikke omgås med muslimer. 

ORIGINAL: Benedicte23

Hva synes dere om at det skal leses fra koranen i julegudstjenesten? Jeg mener at det er helt forkastelig. Integreringspolitikken har gått alt for langt!!!

Hvor har du fåttt det fra???

Eller er det enda en tråd?.. av disse.. u name it[;)]

ORIGINAL: Hilly77

Hva synes dere om at det skal leses fra koranen i julegudstjenesten? Jeg mener at det er helt forkastelig. Integreringspolitikken har gått alt for langt!!!

Hvor har du fåttt det fra???

Eller er det enda en tråd?.. av disse.. u name it[;)]
Det er riktig, sto i Dagbladet eller VG i går.

ORIGINAL: et_lite_vesen

ORIGINAL: *Meya*

Det har jo null og nada med integrering å gjøre.

Historien om Jesus i Quran er ikke så annerledes enn i Bibelen, bare at vi tror ikke Gud er hans far, kun at han er født ved ett mirakel. Det kapitelet han skal lese, handler mest om tiden før Jesu fødsel, hva vi tror at Maria gjorde og sa, før hun fødte. Hvordan hun gikk til daddelpalmen, som jo også står i Bibelen.

Synes det er intollerant å nekte. Hvorfor protesterer man på det? Det har vært gjort flere ganger før, i andre kirker, men nå skal det reageres på, fordi nå er muslimene fienden... Sykt.

Hva mener du om å lese høyt fra bibelen i en moskè da?

Koranen er en "forlengelse" av det gamle testamentet... så mao- gjøres det hverdag rundt om kring i verden i moskeer[;)][:D]

Herregud så paranoide, smålige, sjalu og grinete mange her inne, og selvsagt, ute i verden, er... Jeeeez... Blir helt skremt over at mine barn faktisk må omgås deres barn. Eller, det får de vel ikke da, sånnsett, de får vel ikke omgås med muslimer. 

Men da syns selvfølgelig du det er greit at man leser fra bibelen i moskeen også?

Jeg kjenner at jeg gir fletta i hele kirken...

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7428914 der er nyheten fra NRK.

Det har ikke noe med at jeg er redd for å høre om islam og hva som står i koranen. Det har ingenting å gjøre i en julegudstjeneste som er et ledd i en kristen tradisjon. Trenger ingen brobygging i den kristne juletradisjoner. Vi trenger ikke å blande de to religionene sammen, fordi de er ikke like.

Hva vet du om at de ikke er like???

Hvor mye kan du om islam? eller om kristendommen feks??

Bortsett fra det man hører om fra media, og sånne selvmordsbombe greier....

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Men da syns selvfølgelig du det er greit at man leser fra bibelen i moskeen også?

Jeg kjenner at jeg gir fletta i hele kirken...
Det skjer faktisk. I og med at vi tror på Bibelen i sin opprinnelige form. Jeg har hørt det... Ikke ofte, sikkert like skjelden som Quran leses i kirken...

Back
Topp