Kor mange tvillinggravide e vi her?

Helt sikkert deilig å ha barnefri en kveld. Godt å ta ting i eget tempo :)
Vi har jo samboeren sin 3,5år gamle sønn her av og til, men denne helga er han hos mora. Husarbeid og avslapping står på planen her..

Vi har ikke tenkt så hardt på navn enda...har skrevet ned ei liste hver, og driver å legger til og stryker navn alt etter dagsformen ;) Kommer vel til å ha noen å velge mellom, og bestemme oss helt når vi ser jentene :) Foreløpig er det ingen wow-navn vi bare må ha...

Vi venter nok å til guttan kommer før vi velger navn for å se ka som passer, men lista med forslag e ganske kort. :) e vanskelig med navn.

Typisk at man våkner tidlig når man har barnefri morgen. :)

Vanskelig nok å skulle finne ett navn syns jeg!! Men vi har kommet fram til en liste, som vi tar fram i ny og ne, og prøver å si navnene sammen av og til for å se om det "passer" :) I går spurte min mann hvordan det gikk med guttene, men brukte to navn vi har snakket om, og det hørtes helt feil ut syns jeg :) Så det er rart det der!

Var til jordmor på fredag, det gikk greit. Hadde SF-mål på 31 nå i uke 24 :) Hun lo litt da hun viste hvor hun satt krysset på helsekortet ;) Fikk også høre hjertelyd- det har jeg ikke hørt før :) TV1 hadde 150 ca og TV2 hadde 140 ca. Og da hun målte på TV2, så spurte hun "Var det på mandag du skulle på Haukeland igjen?" Herregud, jeg blir helt paranoid av det jeg- var det noe galt liksom? De er jo to forskjellige indivvider der inne, er vel helt normalt at de ikke har lik hjerterytme????? MEN det kan jo hende hun bare spurte meg for å spørre, og at det ikke hadde noe med hjertelyden å gjøre!!! Av og til blir jeg helt hysterisk... :/

Men det blir spennende på ny UL på mandag likevel- selv om jeg plutselig ble redd for at noe skulle være galt...

Dumt spørsmål: Hvis dere bruker bæresele, kommer dere til å kjøpe slik at dere har to? Slik at både du og mannen kan bære samtidig? Jeg har en MeiTai, men lurer på om jeg skal kjøpe en Ergobaby eller Manduca også? Nødvendig??

Har hørt at det e vanlig at de har litt forskjellig hjerterytme, så det e nok helt normalt. Ho spurte nok sikkert bare for å få vite. :) sist æ va hos jordmor så kjente ho å på magen kordan de lå. Da lå tv1 med hodet ned og tv2 med hodet opp. Spennende å se kordan det utvikler sæ fremover. Om de snur mye på sæ fortsatt. Bynner vel å bli trangt snart. Å har jo litt å si for kordan fødsel blir? Ka tenker dokker andre om fødselen? Litt tidlig å tenke på enda kanskje? ;)

Her og har de hatt forskjellige hjerterytmer på målingene, og det er visst helt normalt :)
Har begynt å tenke litt på fødsel, men ikke konkludert med noe eller snakket med noen om det. Synes det er vanskelig å forholde seg til det, når jeg ikke vet hvordan det kan foregå. Har jo aldri gjennomgått en fødsel før, så har ingenting å sammenligne det med. Vet ikke hva jeg ønsker eller ikke, så tror jeg tenker at de på sykehuset vet hva som er bra for meg.... Har fått vite at de setter epidural uansett da, så tror ikke jeg får velge der. Synes forsåvidt det høres helt greit ut med det jeg.

Her har de også forskjellig hjerterytme. jeg fikk beskjed opp Haukeland at det var helt normalt. :) nå har ikke jeg vært på ktr hos legen siden uke 22, men da lå sf-målet på 24 cm, så det kan høres ut som om du ligger litt høyere enn meg, Allea.

Ang. bæresele så har vi manduca. Har lurt litt på å skaffe en til med tiden, men det er vel storesøster som kommer til å sitte mest i den Til og begynne med. Tror vi får se an behovet etter hvert, men godt mulig vi skaffer en til sånn at jeg kan ha en på magen og en på ryggen ;)

Her ligger tv1 langt nede i bekkenet i hodeleie og tv2 halvveis på tvers. Han driver og snur seg hele tiden og jeg merker det spesielt på natten. Kjempeekkelt! I morges hadde jeg en kjempekul helt oppunder ribbeina (ca midt i). Skikkelig merkelig. Håper tv2 snur seg sånn at jeg slipper unna ks. Har ikke tenkt så mye mer på fødselen enn at jeg helst vil føde så naturlig som mulig. Noen som vet om man må ha epidural på Haukeland uansett når det er tvillingfødsel? Hadde ikke det sist så vil gjerne gjøre det uten denne gangen også (hvis jeg får lov). Glemte å spørre om det da jeg var der på fredag.. Bomullsdotter i hodet for tiden. Alt blir glemt om jeg ikke skriver det ned.

Nå er forresten bilen min solgt.. Buhu! Jeg som gjerne ville beholde den.... Men år det er umulig å få plass til tre barneseter i den så sier det seg selv at den må bort.

Her og ligger tv1 med hodet godt nedi bekkenet, håper hun holder seg der selv om det er mye press på blæra mi :-O tv2 har ligget litt i alle retninger de siste ul'ene, men på den siste så lå hun i seteleie. Den dagen var jeg på føden på kontroll, og da fikk jeg beskjed om at det var nesten best om tv2 lå i seteleie, for da var det lettere å "hale/dra" henne ut! Høres brutalt ut, men legen forsikra meg om at det var helt vanlig å gjøre det...

Har fått beskjed om at jeg kommer til å få epidural uansett på Haukeland, dette for å være forberedt og kunne gjøre om epiduralen til keisersnitt-epidural hvis det er nødvendig, og at mor slipper unødvendig vondt hvis de må opp (inni der) og snu eller dra ut ja... :/ Høres brutalt ut men...

På OUL lå tv1 i hodeleie-langt nede, og tv2 med hodet opp og litt på tverr. Jeg også kjenner mye romstering nedi magen, og det kjennes da virkelig ut som om de stuper kråke inni der...ikke bare behagelig alltid for så si det sånn.... Fikk også beskjed om at hvis tv1 lå i hodeleie, så gjorde det ikke så mye hvis tv2 lå i seteleie, før fødselskanalen var allerede åpen. Men det vil de uansett vurdere utfra størrelse på bekkenet og diverse annet sa de.

Nå lager jeg sjokoladekake til mannen, og sitter og strikker på babyteppe mens jeg venter. Har ALDRI vært interessert i slike huslige ting, men nå er det visst redebygging på høyt nivå i heimen!!! ;) Min mor bare ler av meg :)

Og vi har endelig hatt en stor våropprydning, og kasta ut en del rot og gamle møbler som vi ikke bruker, fått ny sofa, og begynner å få på plass litt barneutstyr :) Jeg er veldig fornøyd :) Tror mannen holder på med litt nesting også- han skal plutselig male her og der, skifte det og det ;) Liker det :)

Hehe, det hørtes ganske brutalt ut å dra ut tv2, men det må vel sikkert til i mange tilfeller. har vært mye turning her siden oul. Da lå begge på hodet. Etter operasjonen i hamburg lå begge i sete og så snudde tv2 seg da vi kom hjem. Tv1 snudde seg sikkert da bekkenplagene mine gikk litt over. Regner hvertfall med at de gav seg litt etter at han la seg langt ned i bekkenet. Veldig godt å slippe unna symfyseaua hele tiden. ;)

Tenkte egentlig det med epiduralen som du har fått beskjed om, Allea. Blir vel til at man må ha... Får høre på neste ktr hva de sier.

Det er jo så herlig å få ryddet ordentlig opp og kastet ting man egentlig ikke trenger. Oppfriskende! Vi har skrudd sammen nye møbler til lille sitt rom i dag. Hun har fått et lite bord med to stoler og var såååå fornøyd! Tk en ordentlig opprydning der også. pakket bort babyleker som hun ikke bruker lengre. Nå må vi bare få ut det store klesskapet som bare står og opptar plass der inne. Skal ha en liten ommøblering også før vi er helt fornøyd. :)

UKE 28 i dag! :D

Mine har også forskjellige hjerterytmer ;) Så ligger tv1(gutten) i bekkene med hode ned og tv2 (jenta) med hode opp mellom ribbeina (å det kjennes godt)..De har ligget slik fra starten av så jeg er bra spent på om det blir slik ved fødselen.

Jeg ønsker ikke epidural :( Er mer redd for den en selve fødselen!
Spurte JM om det var slik at jeg måtte ha det, men hun kunne ikke svare meg skikkelig på det siden jeg skal føde på et annet sykehus å hun var usikker på hvordan rutinene deres var.Men det trodde hun ikke.
Sa med henne at jeg ønsket å snakke med JM der oppe slik at jeg får forhørt meg litt rundt hvordan det kan bli.

UKE 28 i dag! :D

Mine har også forskjellige hjerterytmer ;) Så ligger tv1(gutten) i bekkene med hode ned og tv2 (jenta) med hode opp mellom ribbeina (å det kjennes godt)..De har ligget slik fra starten av så jeg er bra spent på om det blir slik ved fødselen.

Jeg ønsker ikke epidural :( Er mer redd for den en selve fødselen!
Spurte JM om det var slik at jeg måtte ha det, men hun kunne ikke svare meg skikkelig på det siden jeg skal føde på et annet sykehus å hun var usikker på hvordan rutinene deres var.Men det trodde hun ikke.
Sa med henne at jeg ønsket å snakke med JM der oppe slik at jeg får forhørt meg litt rundt hvordan det kan bli.

Har det på samme måten som deg ang. epiduralen. Min søster hadde en veldig dårlig opplevelse med det da hun fødte i fjor høst, så vil gjerne slippe den. Lurt å forhøre seg på sykehuset, ja. Jeg må gjøre det også.

Har det på samme måten som deg ang. epiduralen. Min søster hadde en veldig dårlig opplevelse med det da hun fødte i fjor høst, så vil gjerne slippe den. Lurt å forhøre seg på sykehuset, ja. Jeg må gjøre det også.

Ja jeg synes den virker skummel!
Mange synes det var supert med epiduralen mens andre har blitt plaget i ettertid av den..
Men bare tanken på at de skal sette en nål inn i ryggen på meg gjør meg dårlig!
Jeg fødte storebror uten noe form for smertelindring, de satte på meg maske med lystgass da det stod på som værst men den ville jeg ikke ha så den kom fort i retur!
Hadde en kjempe flott fødselsopplevelse sist :) Klart det var sykt vondt, men det var fort glemt!
Så håper hvis det lar seg gjøre at jeg får slippe mye styr å la kroppen gjøre jobben sin :)

På tirsdagen var jeg på kontroll på sykehuset :) Er jo der annenhver uke, så det blir litt sånn vanesak... Men nå begynner jentene å bli så store at det er litt lettere å forholde seg til det :) Nå veier de ca 1200g hver, og ligger bittelitt under snittet :) Tenk da! Nesten 2,5kg med baby inni magen :happy4
Spurte også om det var vanlig å måle livmorhalsen, men legen sa hun hadde slutta med det, så fremt det ikke var noen plager med nedpress og masse kynnere. Kynnere vet jeg ikke hva er og ikke føler jeg no nedpress, så da får jeg stole på henne :)

Ha en finfin dag alle sammen :)

Samme sa min lege da vi var på sykehuse sist :) Å da sjekket di kun størrelsen og morkake/navlesnor :)
Skal tilbake 22 April :) Trengte ikke å komme tilbake før det var gått 4 uker siden alt så bra ut :)

Ja tenk at det vokser 2 små babyer der inne <3<3

I dag har jeg og mannen 4 års Bryllupsdag <3 Har lovet han og snuppen pannekaker til middag da det er det beste de vet :D Så blir det sikkert noe godt til dessert for å feire dagen!

Ha en kjempe fin dag!! :D

Kor langt e du på vei Charieo? Æ va på kontroll i går hos gynekologen å han va fornøyd med vekst på guttan, men han sa at de lå på ca 800 gram hver. Syns det va litt lite, men lurer på om han ikke helt har peiling. I tvilling uke for uke kalenderen står det i uke 29 1300-1400 gram hver. E jo litt forskjeller, men det va nu endel forskjell syns æ.

Ellers så lå begge med hodet ned å beinan mot hverandre. Ligger sikkert å sparker hverandre å e begynt å krangle allerede. :)

Ellers skal vi på 3D ultralyd i mårra, så det blir spennende.

Ha en fin dag jenter og alle småttiser i magen! :)

Gratulerer med bryllupsdag Amie82 :)

På tirsdag da jeg var på kontrollen var jeg 29+0. Legen regnet ut fra hodemål+magemål, og da lå de rundt 5% under snittet begge to. De siste ukene så har de vokst litt over 100g hver i uka, så de vokser fort nå :) Ser i papirene nå, at mine lå i underkant av 800g da jeg var på kontroll i uke25+0. Hvor langt er du kommet nå Mamma t sim og sam?

Æ e 28+4 i dag. Æ trur nok det va ren gjetning fra han.

Måtte forresten betale 54 kroner i går å, vet ikke om æ nevnte det her inne tidligere, men spurte hværtfall ka det va æ betalte for å det va da materialet han brukte når han undersøkte mæ. :-/ altså en kondom som han trer på den der for å ta ul av livmorhalsen, litt gele og litt papir.

Hm... Merkelig å ta betaling for det, selv om det ikke var store summen :-/ Trodde alt var gratis i forb. med svangerskapskontroller uansett jeg :)

Back
Topp