Kor mange tvillinggravide e vi her?

Her feirer vi forresten påske hjæmme hos min mamma og pappa i Vestre Jakobselv. Deilig med finnmarkspåske! :)
 
Gratulerer med ny bil Allea! :D
Vi har Wolksvagen Touran :) kjøpte den i mai i fjord å er kjempe fornøyd! God plass! :)

Ønsker dere alle en God Påske!! :cool05
 
Har en skikkelig bedriten dag/dager!! :(
Alt er tungt og vondt, uansett hvordan jeg ligger eller sitter så er det noe så blir ubehagelig :(
Matlysten er elendig,å halsbrann har jeg konstant.
Klarer ikke å følge opp sønnen min skikkelig å må ha mye hjelp fra pappaen.Stakkars liten han skjønner ingen ting å blir både sint og lei seg når ikke mammaen strekker til....
Så får jeg dårlig samvittighet for at jeg føler det slik!!Det er jo ingen ting jeg ønsker meg mer enn å bli mor igjen!
Tørr liksom ikke å klage eller si hvordan jeg har det når noen spør, for jeg vil ikke at de skal tro jeg utakknemelig...

Trengte bare å få det ut!!
 
Godt å få det ut :)
Her går det litt opp og ned... Men beundrer dere som har barn fra før altså! Er kanskje litt egoistisk å si dette, men akkurat nå er jeg glad for at samboerens 3åring ikke er min og at han tar seg av legging bl a. Er med å leker og hjelper til så mye jeg klarer, og tar pauser når jeg må :) Dere som har ansvar for barn mens dere er gravide imponerer meg :)
Så, godt jobba! Alle skjønner at noen dager er verre enn andre :)
 
Huff, så trasig at det e tunge dager for dæ. Skjønner godt ka du mener når det gjelder samvittighet ovenfor kommende storebror. Her e vi heldigvis hjæmme hos mamma å pappa på påskeferie nu med min bror og søster, så guttan får mye oppmerksomhet fra andre også så vi får litt avlastning. Har du mulighet for å få litt avlastning?
 
Ja samvittigheten den gnager godt!! :( Tror jeg traff skikkelig veggen i går...gråt å var helt ute av meg..
Har heldigvis en mann som er flink å finne på ting sammen med han å ta vare på meg :) Ellers så har vi lite avlastning annet enn barnehagen å den har vært stengt noen dager å det kjennes godt! Hadde planlagt å finne på så mye i påsken sammen med gullgutten min men det har mest blitt innetid..
Nå er det heldigvis ikke så mange uker igjen så det er bare holde ut å heller se fram til alt vi kan finde på når jeg klarer å være aktiv igjen :)

Regner med dere koser dere godt på påskeferie i Nord :)
Her snør vi inne!! Kan ikke huske sist vi har hatt så mye snø!
 
Huff, så trasig at det e tunge dager for dæ. Sender en klem, for e væl egentlig ikke så mye man kan si. :) tvillingene må jo bare være inni magen en stund til. Prøv å finne på litt rolige ting med storebror som du kan være med på. Spille spill, kose, tegne, male så får heller mannen ta sæ av de aktive lekestundan en periode. Skjønner storebror at han skal bli storebror? Går jo ann å prate litt med han om det. Kanskje prøve å være litt i forkant i de situasjonan der du ikke klarer å hjelpe/være med på det han vil. Vet det e vanskelig. Lett å si, men vanskelig å gjøre. Si ifra til mannen når du trenger litt pause, å at han da må ha fokus på storebror. Avledning fungerer også godt her. Så får du heller prøve å spare litt krefter å utnytte den tida der du føler dæ noenlunde grei til å tilbringe tid sammen med storebror å gi masse oppmerksomhet og kos når du klarer. Vet ikke om det e til nå hjelp det her, men men. :) håper du får litt avlastning nu når barnehagen begynner igjen. :) klem
 
E det forresten nån av dokker andre tvillinggravide som skal/har vært på 3D ultralyd? Vi skal 12. April. :)
 
Har en skikkelig bedriten dag/dager!! :(
Alt er tungt og vondt, uansett hvordan jeg ligger eller sitter så er det noe så blir ubehagelig :(
Matlysten er elendig,å halsbrann har jeg konstant.
Klarer ikke å følge opp sønnen min skikkelig å må ha mye hjelp fra pappaen.Stakkars liten han skjønner ingen ting å blir både sint og lei seg når ikke mammaen strekker til....
Så får jeg dårlig samvittighet for at jeg føler det slik!!Det er jo ingen ting jeg ønsker meg mer enn å bli mor igjen!
Tørr liksom ikke å klage eller si hvordan jeg har det når noen spør, for jeg vil ikke at de skal tro jeg utakknemelig...

Trengte bare å få det ut!!
Uff, ikke noe bra å føle det sånn.... Som Charieo sier, er jeg også UTROLIG imponert over dere som har små barn fra før!! Jeg bøyer meg i støvet for dere!! Jeg er sikker på at dere gjør alt dere orker og kan for at storebrødre/søstre skal ha det bra. Men bare husk på at det er tungt å bære på tvillinger- og det er ingen grunn til å gi seg selv dårlig samvittighet :) Bare det at dere tenker så mye på både storebror/storesøster, tvillingene i magen og mannen viser at dere har mye omsorg og kjærlighet- og at du/dere er en GOD mor allerede :)

Jeg skal forresten til JM for første gang i morgen :) Er litt spent :) Er det noe det er lurt å spørre om? Jeg har så mange spørsmål, men nå har jeg visst glemt alt jeg tenkte jeg skulle ta opp med henne... Typisk meg.... :)

mamma til sim og sam: vi hadde ikke tenkt å ta 3D UL, men jeg hører det er så mange som skal det, så jeg begynner kanskje å tenke litt mer på det :) Si fra hvordan det er da!!
 
Det skal æ. Har vært med de to storebrødrene, så må jo bare gjøre det nu å. :) men når æ ringte å bestilte sa han at tvillinggravide helst burde hatt 3D ul rundt uke 24, så e litt spent på om det blir nå bra bilder. :)
 
Er i uke 24 nå jeg, så da spørs det om vi får summet oss til det... Skal på Haukeland på mandag på poliklinikken der, da blir det vel UL da, så da får vi jo sett de igjen :) Tror forresten det blir UL, men hun jeg snakket med der oppe var ikke sikker hva de skulle sjekke, så vi får se!! :) Men det blir spennende med 3D da- du kan jo få utrolig fine bilder!
 
Det blir nok ul! Det e jo veksten å sånn dem ska holde øye med, å det får dem bare gjort ved ultralyd. :) så gøy med ultralyd da. ;)
 
Æ e forresten 27+4 i dag. Kommer til å være nærmere 29 uker på 3D ulyralyden. :)
 
Takk for fine tilbakemeldinger! <3
Han er klar over at han skal bli storebror å at mamma må passe på dem i magen til di blir store nok til å komme ut,
å at det er derfor mamma ikke klarer så mye :)
Han sier til andre at mamma passer på lillesøster og lillebror i magen sin å når det blir sommer så detter di ut ;) hehe! Han er bra søt <3
Var til JM i går å urinprøven var ikke så bra, enda så tok jeg den der siden jeg var fri for uringlass..Hadde blod og eggehvite i urinen å må tilbake med ny prøve i morgen å så mæ jeg ta ein blodprosent.
symfysemålet var på 34!
Så var jeg til Fysioterapauten etterpå å ble teipet.Hjelper noe på bekkene med ekstra støtte.

Hadde lyst å dra å ta 3D ultralyd da jeg var i Bergen men ble ikke tid, var med storebror å det var helt fantastisk å få se babyen i magen med 3D. Tror ikke det blir denne gangen da jeg er 27+3 i dag å jeg må til Bodø hvis jeg skal fått tatt det.

Hvordan er formen deres?? :) Ikke mange ukene igjen nå!Tiden går jo så fort! :)
 
Her begrunner jeg virkelig å kjenne på det å ha stooor mage. Prøver å få til en god spasertur hver dag, og gikk en times- tur både i går og dagen før. I går kveld var korsryggen og beina helt ødelagte :-/ Bedre i dag, men kjenner det godt i korsryggen fortsatt. Håper bare at jeg ikke må ha ryggplager resten av svangerskapet, selv om jeg tenker det er litt naturlig når magen blir større :-/
Ellers er formen min fin :) Synes det er godt å pusle litt rundt her hjemme og forberede huset til jentene kommer :) Har investert i tørketrommel nå, så skal begynne å vaske opp litt babyklær og utstyr :)
Tiden går jo så fort! Har allerede komme inn i uke 28, og tror det er meget sannsynlig at jentene er her om ti uker :)
 
Amie82: lørdagen din høres helt lik ut som min tirsdag denne uken. Traff veggen totalt da lille begynte å krangle da vi var på vei ned for å kle oss til bhg. Tårene trillet og trillet og lille ble helt paff av å se mamma sånn. Har jeg hatt dårlige dager tidligere, har jeg pleid å skjule det godt for henne, men det klarte jeg ikke på tirsdag. Fikk kommet oss til bhg og jeg var på vei til jobb, men kom ikke lengre enn til parkeringsplassen før jeg ringte og sa jeg ikke kom. Fikk en legetime senere på dagen og er nå 100% sykemeldt. Utrolig godt å kunne styre dagene sine selv. Ble helt stresset av å måtte være steder til faste tidspunkt. Blir litt sånn i morgen siden jeg må levere lille i bhg, så kjøre bilen min opp til svigers og bytte bil med de før jeg skal på ktr på Haukeland. Svigerfar har vært så grei at han har tatt på seg å vaske bilen min for meg. Har en som skal komme og se på den i helgen nemlig, så da er det greit at den er ren. Mannen er offshore, så han får jo ikke gjort det... og jeg klarer ikke gjøre det selv.

Greit at gutten din forstår litt av det som skjer da. Min lille er litt for liten til det enda... vi har sagt til henne at mamma har baby i magen, men hun har nettopp funnet ut hvor magen er og at det faktisk heter magen, så hun bare klapper seg på sin mage når vi sier noe om det. Hehe.. hun er en liten raring. :)

Så flink du er som går tur hver dag, Charieo! Blir lite gåing på meg da. Vagger avgårde i slow motion. Bekkenet er ikke så gale lengre, men kynnerene kommer som perler på en snor om jeg anstrenger meg eller beveger meg litt raskt. Lite trivelig! De kommer om natten også, så jeg sliter godt med å sove. Lille skal jo ha oppmerksomhet når hun kommer fra bhg også, så jeg har null overskudd til jobb lengre.

Vi skal ikke på 3D ul. Hadde det ikke med lille heller, og siden jeg får ul på sykehuset hele tiden så holder det.

Endelig har vi funnet ny bil! Har ikke fått den enda da, men har sagt vi skal ha den :) Chevrolet Tahoe blir det på oss. 11 år gammel, men den ser veldig bra ut. Faren min var og prøvekjørte den for oss tidligere i dag (siden den står i et annet fylke og han var der på jobbreise, så passet jo det perfekt).

Blod og eggehvite i urinen, er det tegn på sv.skapsforgiftning det? Jeg har så lite peiling på det der. Får håpe prøven i morgen ser bedre ut da, Amie82. :)
 
Så bra at du ble 100% sykemeldt da lollo83! Viktig å ta vare på seg selv!Er jo kjempe flott at du har klart å jobbe så lenge! :) Å gratulerer med ny bil!! :D

Hadde blod i urinen i dag også men det trenger ikke å være noe "fare" av den grunn..JM skulle ringe meg iløpe av dagen men jeg har enda ikke hørt noe... Føler meg ganske grei så det lover jo bra ;)
Har vært å levert gogutten min til mamma og pappa nå så vi får oss en kjærestedag/kveld <3 så i kveld skal vi stase oss opp å dra i bursdag (å håper på tilig kveld) :) Blir godt å sove lenge i morgen!!

Bekkene mitt setter en stopper for turgåing men jeg prøver å komme meg litt ut å gå :)
 
Her har formen hvert ganske bra i påska egentlig. Fått litt avlastning å fått slappa mye av. Men kjenner det godt i bekken og korsrygg når vi har vært ute å lekt eller gått tur. Ekstra mye kynnere også hvis æ e mye i aktivitet. Å merker vældig godt at magen begynner å bli stor. Presser vældig og strammer mye på toppen av magen, så må strekke ut magen innimellom på sofan i løpet av dagen.
 
Så deilig med en kjæreste kveld/dag å sove lenge da Amie83! Det fortjener dokker virkelig og det her må dokker bare nyte! :)

Her skjønner ikke minste kommende storebror nå av at det e babyer i magen å største storebror e heller ikke så voldsomt opptatt av det. Ser liksom at magen e der og kommenterer den innimellom å sir ja når vi spør om det e baby i magen, men ikke nå spesielt mer enn det. :)

Her sliter vi veldig med navn da. Har dokker andre bestemt/tenkt på navn?
 
Lys våken kl.8!!! Tror ikke jeg klarer å sove lenge jeg... Å så er det så rart stille i huse..Tror ikke det blir lenge før jeg henter gullet <3 Men var sykt godt med en alenekveld!

Vi har falt litt for Loke og Jonette Othelie Men tror ikke navnene blir bestemt før jeg har fått sett tvillingene! Navnene må liksom passe til dem
 
Back
Topp