Kor mange tvillinggravide e vi her?

Glemte å skrive at vi gir mme på flaske siden de ikke klarer å suge helt enda..


Termin 26.juli med guttene mine :)
 
Vet veldig godt hvordan du har det mtp ammingen, Allea. Guttene mine sliter også med å ta puppen ordentlig. Dvs de siste tre-fire dagene har de blitt mye flinkere, men før det har det vært mange tårer hos meg. Har hatt strenge matingstider vi også. I begynnelsen tok de puppen greit og jeg ammet de i ca. 10 minutter før jeg gav pumpemelk på flaske. Tv2 har vært sugesvak en god stund og har måttet få hjelp til å få i seg melk fra flaske også. Jeg fikk beskjed om å amme før jeg gav flaske, men det har det faktisk bare blitt rot av. Jeg har ikke fått noen av de til å ta puppen og har vært på nippet til å gi opp hele ammingen fordi de har virket forvirret av de forskjellige sugeteknikkene.

På onsdag var mannen ute og hjalp en kompis med noe så da kom samboeren til kompisen på besøk til meg. Var veldig usikker på om jeg orket besøk i det hele tatt pga alt styret med ammingen, men det var faktisk veldig godt å ha henne innom. Hun har vært gjennom litt av det samme med sin datter på 3 mnd og svigerinnen hennes også. Hun fortalte at svigerinnen hadde gitt sin sønn bittelitt melk på flaske for at han ikke skulle være dødssulten og så håndmelket frem melk i puppen før hun la han til. Prøvde det og det funket faktisk kjempebra!! :) Vi var på hs for veiing i dag og har endelig fått lov til å la guttene styre måltidene litt mer selv. I tillegg slipper vi å måle opp hvert måltid sånn at jeg kan amme mest mulig. Så nå ammer jeg nesten hele tiden. Tenker vi må gi litt nan på kvelden for at de skal sovne greit da. Tv2 måtte få litt i går og da sloknet han som et lys etterpå. Vi gir også nan på natten rett og slett for enkelhets skyld. Lettere å blande det enn å måtte ned på kjøkkenet for å varme opp pumpemelk. Nå som jeg ammer mye mer også blir det mindre å pumpe. Veldig godt egentlig! :)

Grøss, på fredag begynte jeg å få tette melkekanaler og i går var jeg rød og varm på den ene puppen. Fy søren så vondt det var. Fikk ingen av guttene til å ta den puppen ordentlig heller så jeg var lettere bekymret for at jeg skulle få betennelse, men en varm lang dusj med massering og håndmelking hjalp veldig. Nå er jeg helt bra igjen :)
 
Har dere kommet hjem fra KK nå eller, Allea og mamma til sim og sam? Hvem hadde dere som jm under fødselen forresten? Og hvordan takler storebrødrene de to nye babyene, mamma til sim og sam? Hehe, plutselig mye å lure på her ;)
 
Har kommet hjem fra KK ja :) kom hjem forrige tirsdag,etter 6 dager der,så nå har vi vært hjemme godt over en uke :) HS kom på hjemmebesøk allerede torsdagen-veldig hyggelig dame! Guttene hadde da gått ned noen gram... Og jeg fikk byga over meg,stakkarene får ikke nok mat fordi jeg ikke klarer å amme de osv osv-svartmalte hele situasjonen... Så vi måtte fortsette med mating hver 3.time. Var på kontroll igjen på helsestasjonen nå på onsdag og da hadde de gått opp ca 250 gram hver!! Da har de begge tatt igjen fødselsvekten og litt til! Føles litt bedre å holde på med matingen når vi ser at det går oppover på vekta :) sliter fremdeles med å ikke få til ammingen da... Guttene suger litt,men det er lite. Jar prøvd tipset ditt lollo83,funker litt bedre når de ikke er helt desperate ja :) Har time på ammepoliklinikken på torsdag,så håper å få hjelp der!! Ellers så blir det vel bedre-guttene er jo bare knapt to uker enda,så jeg må vel ha litt tålmodighet :) Så bra at ammingen har begynt å falle på plass for dere!! Og deilig å slippe 3.timers matingen da!! Ser fram til vi får klarsignal om det og :)


Termin 26.juli med guttene mine :)
 
Vi kom hjem mandag den 1.juli. De ble født fredags morgen 28.juni. Vi ble innlagt på barneklinikken fredagen akkurat en uke gammel pga litt lavt blodsukker og utslag på stoffskifte på føllingsprøven på Leon.


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Storebrødrene takler de nye småbrødrene utrolig bra. Tatt litt tid for han eldste å mykne opp, men nu e det klæm og suss på småguttan. Legger med et bilde av største godgutten min og Luca. ❤❤


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
ImageUploadedByBV Forum1373748636.946201.jpg


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Storebrødrene takler de nye småbrødrene utrolig bra. Tatt litt tid for han eldste å mykne opp, men nu e det klæm og suss på småguttan. Legger med et bilde av største godgutten min og Luca. ❤❤


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3

Så herlig da! Skjønne gutter! :)


❤ Termin 12. Juli ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤
 
Så fine gutter :)
Flott at de har begynt å legge på seg Allea :) Jeg sliter også med fullamming, og mine er straks 9 uker. Siste uka har de slitt veldig med magevondt når de spiser, så blir ekstra mye kaving da :-/ Satser på at det går over snart.

Har dere samboer hjemme enda? Min har vært hjemme frem til nå, men fra i morgen begynner han på jobb og jeg er alene hjemme på dagtid. Kjenner jeg gruer meg :-/ Noen av dere som har noen tips til meg, for at hverdagen skal bli enklest mulig? :)
 
Gratulerer så mye med Tvillingene alle dere flott tvillingmammaer! ❤❤

Mye å lese igjennom da jeg ikke har vært aktiv siden i Mai!

Har lagt ut tråd om min siste tid i forumet ;)
 
Kjekt å lese historien din, Amie82, og at det gikk så bra :)
Charieo: Hvordan har det gått hjemme alene med to små denne uken som har gått? Jeg må si jeg har samme tanker som deg- gruer meg litt til mannen begynner igjen etter ferien sin nå om en to ukers tid... etter han har jobbet fire uker, skal han ta ut 6 uker permisjon med meg da, så han kommer tilbake..... men jeg skal være alene i fire uker først, og føler vel ikke at rutiner eller noe som helst er på plass enda...

Har et spørsmål til dere alle: Hvordan løser dere ting i hverdagen sånn rent praktisk? Når dere er alene, når dere er to om det?

Mating: Om dere fullammer (Momsepia, vet du gjør det,vil du dele erfaringer??) klarer dere å legge til begge, eller tar dere en og en. Og hva "gjør" dere med den andre mens dere i så fall ammer den ene? Dere som også bruker mme, blir det både amming og mme nå, eller bare mme? Og samme spørsmål der :) Jeg klarer fint å mate begge med flasken, har jo to hender ;) Men så skal de jo rape, da må den ene vente, blir jo ramaskrik hvis ikke alt skjer med en gang... ;)
Er tvillingene samkjørte? Våkner eller er begge sultne på samme tid? Eller vekker dere bevisst den ene først, og så den andre? Det er jo praktisk når man er alene, men det tar jo dobbelt så lang tid med alt da... når man er to er det greit å ta de samtidig syns jeg...

Hvis dere både gir mme og ammer: Jeg ammer først, aner ikke hvor mye han drikker, men høres ut som han drikker og han raper etterpå. Så får han mme etterpå, og da spiser han like mye som han ville gjort når han ikke har fått fra pupp først. Føler jo de overspiser!! De har jo så små mager, tåler de virkelig det? Gir ca 100 ml hver gang på flaske, de godtar ikke mindre enn det..., og han ene gulper og styrer på. Han andre viser tydelig når han er mett og ikke vil ha mer, men førstemann tror jeg kunne spist to liter hvis han fikk sjangsen... HS har jo sagt de skal få pupp så mye de vil, og så supplere med mme. MEN HVORDAN KAN JEG FOR F VITE HVOR MYE HAN SKAL HA?? *frustrert og bekymret*

Bleieskift: Hvor er den ene tvillingen når den andre blir skiftet på? Hørt at vippestol er geniale der, da kan man ha de med seg, den ene kan sitte trygt i den på gulvet mens man skifter på den andre. Men mine er litt for små enda for vippestolen, jeg syns ikke de sitter/ligger godt nok enda... Bare meg som syns det? Noen erfaringer? Har babybjørn vippestol. Jeg lar nok den ene ligge i lekegrinda mens jeg skifter på den andre, men jeg liker ikke gå fra han og inn i et annet rom, selv om jeg jo vet at han på ingen måte kommer seg ut av lekegrinda på noen mnd enda ;)

Hmmm...andre ting?? Vært på kjøretur med de alene? Må innom jobben og få en underskrift på et nytt skjema til NAV, og tenkte meg da ut dit på egenhånd...skummelt!

Ellers hadde begge guttene så vanvittig mageknip i går kveld mellom halv ti og ett-to....Skikkelig desperat hyling... Herregud, hva skulle jeg gjort hvis jeg var alene da??? Det var fryktelig å se de hadde så vondt :( I dag virker det mye bedre... krysser fingrene for det.. Kan de ha reagert på min morsmelk? De drikker jo mer og mer begge to av den nå..

Tar av meg hatten for dere tvillingmammaer :) Og dere som har barn fra før: Dere skulle fått medalje :)
 
ImageUploadedByBV Forum1374521635.960345.jpg
Her er en måte jeg gjør det på, ene ligger mellom beina og venter på tur. Roer seg litt med kroppskontakt. :) gir av og til begge to samtidig. ImageUploadedByBV Forum1374521730.289468.jpg da legger jeg de sånn. :p

Og vi er overalt på egenhånd. :p mannen har jobbet hele juli, men nå fødte jeg i mai da. :)

Man klarer overraskende mer enn man tror selv altså. ;) jeg har i tillegg en med kolikk som skriker fra tre til ti timer i døgnet.
 
Takk for tips og bilde! Skal prøves ut! Har gått litt tid før jeg har "omfavnet" min nye tilværelse! Det er ikke så skummelt lenger, og vi begynner å bli kjent med de etterhvert. Nå begynner mannen på jobb igjen på mandag og skal jobbe fire uker som sagt, før han tar 6 uker permisjon. Er veldig spent på hvordan jeg og guttene takler den nye hverdagen :) De begynner å bli flinkere å suge, Sølve har nå fått et helt måltid på puppen- og virker fornøyd og mett og god :) Da er jeg så fornøyd at tårene triller :) Det skal forresten ikke så mye til før de triller fremdeles- dobbelt så lang tid med barseltårer når man får to eller??? ;)

Har forresten lagt ut fødselshistorien min på Juli-mammaenes fødselstråd :)

Og guttene blir 5 uker på onsdag- var og veide de i dag og nå har de blitt 3850 og 3780 :) Snart vokst ut av str 50 ;)
 
Takk for tips og bilde! Skal prøves ut! Har gått litt tid før jeg har "omfavnet" min nye tilværelse! Det er ikke så skummelt lenger, og vi begynner å bli kjent med de etterhvert. Nå begynner mannen på jobb igjen på mandag og skal jobbe fire uker som sagt, før han tar 6 uker permisjon. Er veldig spent på hvordan jeg og guttene takler den nye hverdagen :) De begynner å bli flinkere å suge, Sølve har nå fått et helt måltid på puppen- og virker fornøyd og mett og god :) Da er jeg så fornøyd at tårene triller :) Det skal forresten ikke så mye til før de triller fremdeles- dobbelt så lang tid med barseltårer når man får to eller??? ;)

Har forresten lagt ut fødselshistorien min på Juli-mammaenes fødselstråd :)

Og guttene blir 5 uker på onsdag- var og veide de i dag og nå har de blitt 3850 og 3780 :) Snart vokst ut av str 50 ;)

Kom du deg på NAV alene? Stort sett klarer man alltid å finne en løsning. :) jeg har vært avgårde mye alene jeg, både med to og fire barn. ;) på butikken kan man enten bruke vogna eller en i bæreselen og en i handlevogna. ;)

Jeg synes iallfall det var lettere å amme slik, da gutten ikke klarer ligge langs siden. Og da føler jeg puppene bare blir dratt alle veier. :p

Så morsomt. Gutten min veide også 3780 på seksukers kontrollen. ;) hun veide 3015 da. Har time igjen den 23 Aug. Gleder meg til å se vekt og lengde. :)

Sniker meg å leser historien din nå.


Og hvordan går det med alle dere andre tvillingmammaer??
 
Lenge siden jeg har vært innom her nå. Har liksom ikke blitt tid. Guttene vokser seg større og større for hver dag og i morgen er første dagen vi også blir helt alene siden mannen begynner på jobb igjen. Vi har vært alene hjemme i noen timer tidligere, men aldri hele dagen. Blir spennende og skummelt! :)

Vi skal på 6-ukerskontroll om 1 uke. Da er guttene 8 uker... ja, de henge litt etter med kontrollene her i kommunen. Storesøster var også 8 uker på sin 6-ukerskontroll. Spent på hvor lange de er blitt. Vekten har jeg mer kontroll på. Har vært på hs og veid ganske mange ganger og sist var for 1 uke siden. Da var de ca 4,6 kg begge to. Vi glemte å få tallene ført inn i helseboken og med min bomullshjerne så klarer jeg ikke å huske de. Hehe...

Jeg har forresten sluttet å amme tv2. Han er sugesvak og klarer ikke ta tak på puppen. Hver gang han skulle ammes var det en kamp uten like og både jeg og han var like frustrert. I tillegg fikk han litt flaske til hvert måltid og jeg måtte pumpe meg hele tiden. Jeg var utslitt, langt nede og godt på vei inn i en fødselsdepresjon da helsesøster spurte hvordan det gikk... Det var veldig godt å kunne fortelle noen hvordan ting faktisk var og at hun kunne komme med noen gode råd og hjelpe meg på rett spor. Satt frist på en uke til å få til ammingen, ellers skulle jeg gi meg (med begge to). Etter to dager fant jeg ut at tv1 klarte seg bra, mens tv2 bare ble verre og verre. Bestemte meg da for å droppe amming av tv2 og kun konsentrere meg om å få tv1 ordentlig til. Nå har vi gjort det i et par uker og både jeg, guttene og resten av familien er mye roligere og gladere. :) Begge to får tillegg på flaske om natten før jeg pumper meg. Pumpemelken får tv2 på flaske på formiddagen sånn at han hvertfall får noe morsmelk. :)

Ang. bleieskift så har jeg enten med meg vippestol på badet som den andre ligger i ellers ligger han i kurven i stuen. Det er jo bare snakk om et par minutter i stolen, så det tåler de. De sitter jo i bilstol...

Mine er litt samkjørte. De sover stort sett samtidig, men det er alltid en som våkner før den andre. Like greit siden jeg ammer en og flaskemater en. Får stort sett matet og rapet ferdig den ene før nestemann våkner. Våkner de begge samtidig så må jeg jo bare klare å mate begge samtidig. De er så små enda at jeg får de opp for å rape med en hånd. Var forresten på senteret i forrige uke og da våknet selvfølgelig begge samtidig og ville ha mat. Ble litt sjonglering på stellerommet da, ja... Det gikk ganske bra, men tok jo litt tid å få gjort alt.

Kjøre bil med de alene gjør jeg, ja. Guttene var 11 dager da jeg dro de med meg i min søster sitt utdrikkningslag. Dvs jeg var ikke med hele dagen. Kun et par timer på kvelden da vi var hos mine foreldre for å spise og ha fest. Det var første gangen jeg kjørte med de alene og det har blitt mange ganger etter det. Har hatt med meg storesøster også en gang. Heldigvis oppførte hun seg veldig bra. En av guttene hylte og var misfornøyd, men storesøster holdt roen og vi sang mange sanger for å gjøre kjøreturen litt kjekkere for henne og for å roe ham ned ;)

Nå venter klesbrettingen på meg.. Må få det unna før storesøster kommer fra bhg sånn at hun får litt oppmerksomhet da :)
 
Det kommer til å gå så greit lollo. :) jeg har vært hjemme alene med mine siden de var fem uker. Nå har mannen litt ferie igjen da, så da reiste han på fjellet med storesøsken. Mens jeg reiste først til Fredrikstad en tur, så til Moelv. Vi er stadig på farten vi. :p første kjøreturen jeg hadde med alle barna i bilen var når de var fem dager og vi skulle hjem fra sykehuset. ;) veldig glad vi slapp unna mer tid på sykehuset. Fødte jo i uke 35+0. Og reiste hjem 35+5.

Bleieskift ja. Ofte skifter jeg bare bleie på fanget. Eller i senga, sofaen, vogna. :p men de få gangene jeg skifter på badet tar jeg bare med meg den som skal ha ny bleie. Den andre ligger trygt enten i vugga eller på leketeppet. :)

Man blir sterk av å få tvillinger altså, bærer jo de bilstolene hele tiden.

Hvilken vogn har dere?? Og er dere fornøyde?? :)bilde?
 
Da har mannen begynt på jobb igjen og skal jobbe 4 uker før han tar ut 6 uker permisjon :) Første dagen alene med de i går- det gikk forsåvidt fint det :) Kjente jeg var litt stresset i begynnelsen, bare fordi jeg visste jeg var alene...For jeg har jo vært alene noen timer med de jeg også, mens mannen har vært ute og fikset noe på bilen etc, men da har jeg kunnet få han inn hvis det skulle være noe :) Men det gikk bra :) Og de fire ukene går vel fort tenker jeg :) Neste uke jobber han kveldsskift, det gruer jeg meg nok mer til, for de er ganske urolige på kveldstid... Men jeg har kjøpt meg Ergobaby bæresele med spedbarnsinnlegg- helt genial! Da kan jeg bære begge to hvis det blir nødvendig!

Prøver meg fremdeles fram med ammingen, synes begge har blitt bedre. Tv2 er den som suger best, og han får mest pupp (klarer ikke pumpe noe særlig.....så tv1 får ikke like mye :( ) Har vært inne på tanken å gi opp ammingen med tv1, men prøver litt til... Jeg og har tenkt med meg selv at nå er jeg på vei inn i en fødselsdepresjon- og skulle ønske HS bare såg hvordan jeg hadde det (er ikke så flink å si fra eller be om hjelp...) Men de siste dagene har det gått litt bedre, så kanskje jeg bare er sliten og trøtt. Skal på helsestasjonen igjen på mandag, så kanskje jeg får manne meg opp til å si noe da hvis jeg merker jeg faller litt ned igjen... Det kan jo hende at "virkeligheten" har slått inn for meg, så jeg må nok bare venne meg til min nye tilværelse :) Ting skjedde nemlig ganske fort her, vi hadde ikke planlagt å bli gravide helt enda, vi skulle vente noen år ;) Og så ble det to attpåtil, og så ble jeg plutselig lagt inn og satt i gang, og så hadde jeg en hard og tøff fødsel, så jeg tenker det er mye som skal omstilles på relativt kort tid, så er vel ikke rart følelsene går litt opp og ned??!!??

Nå har jeg avtalt med en kollega at vi skal ut på skolen neste uke når de andre lærerne begynner med planleggingsdager etter ferien :) Det blir første gangen ute på besøk med de aleine, men det tror jeg skal gå fint! Er jo nok av folk der som sikkert vil holde, så det blir ikke noe problem :)

Det høres ut som vi løser de praktiske tingene ganske likt egentlig. Vippestolene har de endelig blitt tunge nok til å sitte ok i, og det ser ut som de liker det. Ser at de sitter bedre, så da har jeg ikke noe problem med å la de sitte der litt mens jeg bader en, skifter på en eller lager til mat eller hva det måtte være! :)

De våkner noenlunde til samme tid- ikke mer enn en halvtime mellom i så fall. Enten gir jeg begge flaske samtidig, eller jeg ammer tv2 og gir tv1 flaske, eller så får de etter tur. Jeg får ikke helt til å rape de samtidig da, de krøker seg sånn at jeg trenger begge hender! Så det er en liten utfordring når de får mat samtidig. Men de må jo bare bli vvant med å vente på tur tenker jeg :)

Har TFK Twinner Twist Duo i gråfarge, og er ganske fornøyd med den. Den er tung, men ikke i forhold til at den er tvillingvogn. Har også håndbrems, og det er gull verdt i nedoverbakker! Baggene kan sikkert brukes til de er ca 6 mnd tenker jeg, ganske god plass der nå, så har måttet bygge et lite rede til de nedi der :) Når de er for store til baggene, gjør vi om til sportsvognen. Eneste minuset der er at jeg kan ikke ha ungene vendt mot meg, men det blir vel en vanesak!

Beklager rotete innlegg- i natt ble det ca fire timer søvn tilsammen!!! Gjeeesp........ Men nå sover de, og det burde vel jeg også gjort ;)

Legger ved bilde av vognen :)
TFK.jpg TFK sportsdel.jpg
Og et bilde av to fornøyde gutter i vippestolene (Guds gave til småbarnsforeldre) ;)
bilde (22).JPG
 
Heihei!

Så fint å høre fra dere! :) Har vært inne å lest inni mellom, men ikke tatt meg tida til å skrive noe. Tiden flyr jo avgårde ;)

Her går hverdagene sin gang. Noen dager er kjempeenkle, med unger som spiser rolig, pludrer litt alene og sover lange dupper samtidig. Andre dager kan være skikkelig trasige med kaving og skriking under mating og korte dupper, gjerne at den ene sover når den andre er våken og omvendt :-/ Heldigvis så blir d mindre av det siste :) Men innrømmer lett at det er beinhardt av og til! Fikk kommentar fra ei på barselgruppa om at jeg måtte jo ha d travelt, hun hadde d jo såååå travelt med ei! Hah! Ikke kom å si at man har d like travelt med 1 altså! ;) Noen dager består kun av mating, bleieskift, byssing og kosing, ikke alltid like lett å spise selv eller gå på do. Men går seg til ;)

Jentene har kommet sånn ca inn i en fast døgnrytme da, det er deilig :) Spiser som regel i 6-7tida på morgenen, deretter sover de til 9-10tida og får mat igjen da. Da først står vi opp av senga :) Stresser ikke med å komme meg opp om morgenen ihvertfall. De spiser som regel samtidig, men av og til kan det være litt forskjell. Spiser de på likt mens jeg er alene hjemme så får de flaske. Dersom de virker mer suliten får de en siste tår fra puppen. På kveldstid og natten ammer jeg som regel en til hvert måltid, sånn at en får flaske og en får pupp. Prøver litt på tvillingstilling med begge to til brystet, men er ikke kjempesuksess. Derfor er d lettere å amme når samboer eller andre er her.

Jeg prøver å få til en trilletur hver dag. Som regel går d, eller at jeg er på et kjøpesenter eller noe. Synes det er greit å dra de med rundtomkring :) De roer seg sånn av bilkjøring. Jeg har også TFK Twinner Twist Duo. Synes den er veldig grei jeg :) Har maxicosi-bilseter og ar kjøpt adapter til å feste bilsetene på vogna. Genialt for en kort handletur eller andre ærend! :) alt for tungt å bære på bilsetenemed ungene oppi ihvertfall.

Nå er det leggetid her, så får jeg skrive mer en annen dag ;)

God natt!
 
Hehe, ja begynner bli litt tungt å bære begge bilstolene samtidig nå. Men det går jo det også. :)

Her gir vi nesten ikke flaske, skulle nok kanskje gjort det i løpet av dagen for at de holder seg vel lenger mett på nan. Så jeg kanskje hadde hatt en tretimers "pause" så jeg kunne funnet på sprell med de to største. ;) men gidder ikke begynne med flaske enda.

Gruer meg til skolestart på eldstemann her jeg. Første uka må vi følge han til bussen iallfall. Da skal fire barn være klare til å ut av døra før kvart på åtte på morgenen. ;)

Er deres flinke til å ligge på gulvet og leke? Det er ikke mine, men jeg har absolutt ingen sovebabyer heller. Han skrek jo oppimot tolv timer i døgnet en stund, da var jeg rimelig svett her ja. ;) og mannfolket på jobb så han kom hjem fire og la seg klokka elleve. ;) men det er mye bedre her nå. Han var til osteopat og er mye roligere. Hun er litt bråkebøtte enda, men skal til osteopat med henne den 22.

Vi har ei svær dansk vogn. Fin nå som de er små fordi de kan ligge sammen. Men skal ha sportsvogn etterkvart, og vet ikke hva jeg vil ha da. :)

Hvor ofte er dere på helsestasjon? Vi var der på seksukers og skal inn igjen til vaksine nå, 3 mnd.
 
Nå har jeg vært hjemme alene med guttene i en uke og det går faktisk veldig bra! De får mat rett før mannen og storesøster står opp, og etter at de er dratt til bhg og jobb, hopper jeg til køys igjen og sover litt sammen med guttene. De våkner vanligvis rundt kl. 10 så da er det mating og så står vi opp. Blir som oftest ikke frokost på meg før litt utpå dagen, men det går bra (foreløpig hvertfall).

Mine har ikke lagt så mye på gulvet enda, men ser at de er våken litt lengre nå så tenker vi må finne frem matten igjen ;) De har egentlig lagt mest på fanget frem til nå. Ordentlige kosegutter :)

Momsepia: er det Basson Bjørn dypvogn dere har? Den har vi. Er ganske fornøyd med den egentig, men synes den er litt tungvint å drasse med seg. Litt vanskelig å plassere bagen oppå understellet synes jeg. Ellers er den bra. Stor og god plass til vinterposer. Planen er å bruke bagvognen til over vinteren, men er de like nysgjerrige som søsteren så må vi ha sportsvogn til jul... Så vi får se. Har enda ikke funnet en sportsvogn jeg har veldig lyst på. Vil ha en der de sitter vendt mot meg og gjerne i hver sin del.

Litt misunnelig på dere som har bilstoladapter til vognen. Det finnes ikke til den vognen vi har og jeg merker at jeg gjerne skulle hatt det. Vurderer sterkt å kjøpe en billig brukt vogn som jeg kan ha adaptere på og bare ha understellet med i bilen hvis jeg skal inn i bhg og hente storesøster eller rett innom butikken/senteret og handle småtteri.

Vi har vært på helsestasjonen ofte. De første ukene vi var hjemme var vi to ganger i uken, så gikk vi over til en gang i uken og nå har vi vært innom ca annenhver uke. I morgen skal vi på 6-ukerskontroll (selv om de er 8 uker da). Spent på hvor store de er blitt. Kjenner godt at de har lagt mye på seg siden fødselen, ja!

Om en uke skal jeg til manuellterapeut med tv2. Han har vondt i nakken sin så da blir det behandling. Var til fysio på hs rett før helgen og hun henviste videre så håper vi skal få orden på vondten. Skal forresten til legen med han i dag. Han har hatt anfall (om jeg kan kalle det det) tre ganger nå på bare et par dager. Kaver med armer og bein, sliter med pusten, skummer spytt ut av munnen og blir helt rød. JEg ser at han blir kjemperedd og han skriker hvis han får inn litt luft. Etterpå tar det litt tid å roe ham ordentlig ned. Det skjer forresten alltid når han sover. Første gangen det skjedde var midt på natten. Beholdt roen da, men det skjedde igjen på dagen etter. Nå skjedde det igjen i går kveld og jeg blir mer og mer bekymret merker jeg. Er redd for at det kan være epilepsi... Heldigvis var jeg i nærheten. Får helt noia av å tenke på om det hadde skjedd hvis jeg var i dusjen eller noe,

Lykke til med skolestart, Momsepia! Det blir en pangstart for dere hver morgen da, men det kommer sikkert til å gå bra. Lag matpakkene kvelden før og legg de i kjøleskapet, så slipper du å tenke på det hverfall ;) Jeg har begynt å finne frem klær til alle tre kvelden før og alle har hver sin knagg på badet der alt henger klart. Selv om vi bare har en som skal ut døren med pappaen synes jeg det er greit å få inn litt rutiner, for min egen del ;) Hehe...
 
Back
Topp