Tusen takk!!
ja, det gikk lynraskt etter at vannet ble tatt. Før det skjedde det fint lite bortsett fra modningsrier natt il tirsdagen, men de gav seg etter at ballongen var falt ut.
Ojoj, Allea, her skjer det ting raskt! Masse masse lykke til. Fikk ballong da jeg ble satt i gang også og den gjorde virkelig jobben sin.
får håpe du er mer heldig enn meg når du kommer på barsel da og får enerom. Jeg ble egentlig lovet det av jm på obsposten, men da vi skulle flyttes til barsel fikk vi beskjed om at jeg måtte på dobbeltrom. Litt kjipt, men det gikk greit... hvis du ikke får enerom der å du bare spørre hver eneste dag. Mas i vei! hsr du fått enkeltrom på obsposten forresten? Jeg ble såååå fornøyd da eg fikk det. nærmeste rommet til føden
Vi kom hjem fra barsel på mandag og allerede samme dagen ringte hs til meg. I dag kom hun på hjemmebesøk for å veie guttene og se hvordan ting fungerer. Tv1 har vært flink gutt og lagt på seg 90 gram på to dager.
tv2 derimot, lille myggen min, har bare lagt på seg 10 gram! Han vil bare sove og vi sliter skikkelig med å få i ham mat. Ikke vil han suge på puppen heller... Eller dvs i natt fikk han i seg masse mat både fra puppen og flaske, Men på,dagtid er det en kamp. Fikk noen tips fra hs om å ikke la måltidet vare lengre enn en halvtime sånn at han får sove nok frem til neste måltid. I tillegg må vi hjelpe ham litt med å få tak på flaskesmokken. De måltidene han har fått etter at hs var her har gått mye bedre. han virket mer våken og har slukt maten. Håper bare han får lagt på seg litt mer de neste dagene. Skal ned på hs for ny veiing på fredag. Merker det sliter litt på meg at han ikke tar puppen så godt Og tårene sprenger litt på. Jeg pumper for harde livet for at melkemengden min skal opprettholdes. Jeg har mer enn nok melk til begge to nå, men vil jo gjerne fortsette å amme mest mulig.
Husker ikke hvem som spurte, men ja, jeg hadde epidural. Ble anbefalt det så legen ville ikke ta vannet før kateteret lå klart i ryggen. det var ikke vondt å få det, men litt ekkelt at noen jobbet bak i ryggen min. Det tok litt tid å få det på plass og så en testdose for å sjekke at den fungerte som den skulle. Ble litt kvalm og susete av den, men det hjalp veldig å ligge på siden. Riene fikk en pangstart da vannet ble tatt og var vanvittig intense. Kan ikke huske at jeg hadde så vonde rier i det hele tatt sist... Tror rett og slett kroppen min fikk sjokk av intensiteten. Gikk jo fra 1-2 til 5 cm på rekordtid... Da jm kalte på anestesilege sa jeg til henne at jeg egentlig hadde vært veldig skeptisk til epidural, men at nå var jeg veldig glad for den.