Kor mange tvillinggravide e vi her?

Jeg har ingen barn fra før av jeg, så det gjør det kanskje litt lettere :) Samboer har en på 4 fra før av som er på en 3 ukers sommerferie hos oss nå. Kjenner det kan bli litt av en prøvelse... Men han har besteforeldre og onkl i nærheten som har lyst til å hjelpe :)
Trodde samtlige av dere hadde en toåring ish! ;) men vet ikke om det er noe bedre å få første som tvillinger heller. :) da er jo alt nytt. Selv om det føles slik her også.

Har med meg kun jenta på butikken, Luxus!
 
Ojj Allea!! Så spennende da!! Du e heldigvis kommet bra langt da. Kanskje vi havner på føden/barsel samtidig da.

Hadde faktisk litt på følelsen at du kom til å få om ikke så alt for lenge! :) ønsker dæ masse lykke til når tiden e inne! :)


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Jeg var og veide mine to i dag (14 dager gamle) og Herman veier nå 3070 g og Sofie 2805 g :) Begge har lagt på seg over 250 g på en uke! Jeg bare ammer dem så godt å få bekreftet at de får i seg nok :)

Her kommer HS til torsdag. Hun ville gjerne komme forrige uke, men da kunne ikke vi.

Så fantastisk at de legger så godt på sæ! :)


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Er satt i gang... iiiikkkk!!!! Nå skjer det-eller hvertfall om noen dager! :) gruer meg,samtidig som jeg gleder meg til å hilse på guttene!
Kanskje vi ses på barsel da mamma t sim og sam! ;)


Termin 26.juli med guttene mine :)
 
Er satt i gang... iiiikkkk!!!! Nå skjer det-eller hvertfall om noen dager! :) gruer meg,samtidig som jeg gleder meg til å hilse på guttene!
Kanskje vi ses på barsel da mamma t sim og sam! ;)


Termin 26.juli med guttene mine :)
Lykke til :D


♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥
 
Iiiiik!!! Så spennende Allea!! Masse lykke til!!! Kordan e du satt i gang? Ballongkateter eller modningspiller eller? Hadde på følelsen at du kom til å få før mæ. Rart!! ;) masse lykke til hværtfall!! Håper alt går kjæmpe bra!! Kanskje vi ses på barsel ja! :D


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Ballongkateter,det murrer godt i korsryggen nå! Hehe,så du hadde det på følelsen altså? Jeg trodde jeg kom til å gå helt til uke 39,er på mange måter litt lettet nå,men samtidig skjedde det litt fortere enn jeg var forberedt på!


Termin 26.juli med guttene mine :)
 
Ballongkateter,det murrer godt i korsryggen nå! Hehe,så du hadde det på følelsen altså? Jeg trodde jeg kom til å gå helt til uke 39,er på mange måter litt lettet nå,men samtidig skjedde det litt fortere enn jeg var forberedt på!


Termin 26.juli med guttene mine :)
Lykke til! Håper du får en fin opplevelse;)


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Tenk at du snart får hilse på guttan dine! Så spennende! :) håper du får en fin fødsel! :)


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Allea; tenk at du snart får hilse på de. :) spennende da :)
 
Tusen takk!! :) ja, det gikk lynraskt etter at vannet ble tatt. Før det skjedde det fint lite bortsett fra modningsrier natt il tirsdagen, men de gav seg etter at ballongen var falt ut.

Ojoj, Allea, her skjer det ting raskt! Masse masse lykke til. Fikk ballong da jeg ble satt i gang også og den gjorde virkelig jobben sin. ;) får håpe du er mer heldig enn meg når du kommer på barsel da og får enerom. Jeg ble egentlig lovet det av jm på obsposten, men da vi skulle flyttes til barsel fikk vi beskjed om at jeg måtte på dobbeltrom. Litt kjipt, men det gikk greit... hvis du ikke får enerom der å du bare spørre hver eneste dag. Mas i vei! hsr du fått enkeltrom på obsposten forresten? Jeg ble såååå fornøyd da eg fikk det. nærmeste rommet til føden ;)

Vi kom hjem fra barsel på mandag og allerede samme dagen ringte hs til meg. I dag kom hun på hjemmebesøk for å veie guttene og se hvordan ting fungerer. Tv1 har vært flink gutt og lagt på seg 90 gram på to dager. :) tv2 derimot, lille myggen min, har bare lagt på seg 10 gram! Han vil bare sove og vi sliter skikkelig med å få i ham mat. Ikke vil han suge på puppen heller... Eller dvs i natt fikk han i seg masse mat både fra puppen og flaske, Men på,dagtid er det en kamp. Fikk noen tips fra hs om å ikke la måltidet vare lengre enn en halvtime sånn at han får sove nok frem til neste måltid. I tillegg må vi hjelpe ham litt med å få tak på flaskesmokken. De måltidene han har fått etter at hs var her har gått mye bedre. han virket mer våken og har slukt maten. Håper bare han får lagt på seg litt mer de neste dagene. Skal ned på hs for ny veiing på fredag. Merker det sliter litt på meg at han ikke tar puppen så godt Og tårene sprenger litt på. Jeg pumper for harde livet for at melkemengden min skal opprettholdes. Jeg har mer enn nok melk til begge to nå, men vil jo gjerne fortsette å amme mest mulig.

Husker ikke hvem som spurte, men ja, jeg hadde epidural. Ble anbefalt det så legen ville ikke ta vannet før kateteret lå klart i ryggen. det var ikke vondt å få det, men litt ekkelt at noen jobbet bak i ryggen min. Det tok litt tid å få det på plass og så en testdose for å sjekke at den fungerte som den skulle. Ble litt kvalm og susete av den, men det hjalp veldig å ligge på siden. Riene fikk en pangstart da vannet ble tatt og var vanvittig intense. Kan ikke huske at jeg hadde så vonde rier i det hele tatt sist... Tror rett og slett kroppen min fikk sjokk av intensiteten. Gikk jo fra 1-2 til 5 cm på rekordtid... Da jm kalte på anestesilege sa jeg til henne at jeg egentlig hadde vært veldig skeptisk til epidural, men at nå var jeg veldig glad for den. ;)
 
Ble æ siste tvillingmamma ut da? :) i dag kl 7.17 og 7.37 fikk vi møte småguttan våres. Tv 1 va 3470g og 49 cm og tv2 va 3020g og 48 cm. De sliter litt med blodsukkeret etter fødsel, så tv 2 måtte opp på barneklinikken for litt overvåkning.


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Ble æ siste tvillingmamma ut da? :) i dag kl 7.17 og 7.37 fikk vi møte småguttan våres. Tv 1 va 3470g og 49 cm og tv2 va 3020g og 48 cm. De sliter litt med blodsukkeret etter fødsel, så tv 2 måtte opp på barneklinikken for litt overvåkning. Håper på at han kommer ned i kveld. :)


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Ble æ siste tvillingmamma ut da? :) i dag kl 7.17 og 7.37 fikk vi møte småguttan våres. Tv 1 va 3470g og 49 cm og tv2 va 3020g og 48 cm. De sliter litt med blodsukkeret etter fødsel, så tv 2 måtte opp på barneklinikken for litt overvåkning. Håper på at han kommer ned i kveld. :)


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3

Gratulerer så masse med guttene :) Kos dere masse og nyt tida :)
 
Ble æ siste tvillingmamma ut da? :) i dag kl 7.17 og 7.37 fikk vi møte småguttan våres. Tv 1 va 3470g og 49 cm og tv2 va 3020g og 48 cm. De sliter litt med blodsukkeret etter fødsel, så tv 2 måtte opp på barneklinikken for litt overvåkning.


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
Gratulerer så masse. :) jeg hadde 19 min mellom mine. Og du tjue. Er det ca det som er vanlig? Flotte tall på barna. :) hvor store er storesøsknene igjen? Er de stolte eller? ;)
 
Gratulerer så mye, Allea og mamma til sim og sam! Sikkert koselig å være på barsel sammen da :) Nyt dagene! Når kom guttene dine, Allea?
 
Veldig koselig å treffe dæ og guttene på barsel Allea!! :) storebrødrene passer på de små. Største e 3 år og 3 mnd og minste e 20 mnd.


<3 Termin 2.juli med småguttan mine <3
 
Merker dere andre forskjell i personligheten på tvillingene? Her er tv2 utrolig kosete og vil helst bare ligge på magen til mamma eller pappa hele tiden, mens tv1 er flinkere til å sovne av seg selv i kurven vi har i stuen. :) De har like godt matvett nå da (heldigvis), men tv1 er litt flinkere på puppen enn tv2.
 
Merker litt forskjell på de :) ikke mye :) sliter med ammingen jeg da... Slitsomt å ikke få det til-eller det vil si guttene suger ikke så godt enda,og vi er fremdeles på et strengt materegime med x antall ml hver 3.time.. Og så skal også jeg pumpe hver 3.time-så er det ikke mange timene igjen. Guttene hadde ikke lagt på seg etter vi kom hjem på tirsdag (hadde besøk av kjempehyggelig helsesøster i går),men vi skal veie igjen på onsdag,så da får vi se :) skal ikke legge skjul på at jeg er litt småstressa av hele situasjonen.... :( men det positive er jo at de sover ganske godt-trur de har et godt sovehjerte!! Så vi får hvertfall litt søvn innimellom 3.timers intervallene :)


Termin 26.juli med guttene mine :)
 
Back
Topp