Kor mange tvillinggravide e vi her?

Hvordan går det med dere?

I dag har jeg en litt tung dag, men skal snart til en venninne og spise lunsj, så forhåpentligvis blir dagen bedre... :) Har nesten ikke sovet i natt, finner ingen stilling som det er behagelig å ligge.. :( Enten er det korsryggen eller ryggen som gjør vondt, eller så er det magen, ellers så er det pusten...for ikke å snakke om de FEM gangene jeg måtte opp på do... :crybaby2 Og attpåtil så jobbet mannen seint i går, og da kommer han hjem i halv elleve tiden, og legger seg ikke før sent.. og da våkner jeg når han kommer og legger seg, hadde nettopp duppet av. OG attpåtil så ligger han da og snorker og breier seg... :smiley-angry016 Så, etter en natt med nesten ingen søvn i det hele tatt, stod jeg opp klokken halv seks. Aaarrgghh..

Og jeg syns det er blitt så tungt å puste- er det noen av dere som har det sånn? Magen blir jo større, så det er vel ikke så rart, men det er ganske ubehagelig- og kynnere som kommer ganske ofte. Buhu :) Har bare lyst å legge meg på gulvet i fosterstilling å hylgrine akkurat nå :smiley-angry017

Måtte bare lette hjertet litt, så det ikke går ut over stakkars mannen min når han står opp :)

Huff, det hørtes ut som en slitsom natt. Skjønner godt at du trenger å lette hjertet litt! Bare pøs det ut. Vet godt at dagene går litt opp og ned. Sliter med det jeg og... Sovingen er heldigvis blitt bedre, men merker godt det du sier med pusten. Klarer ikke snu meg fra side til side, men må liksom pause på midten (på rygg) en stund før jeg snur meg videre. Har du sånn sklilaken du kan ligge på? Det er helt genialt for da kan du bare vri deg rundt uten å måtte humpe med deg hofter og mage. Jeg fikk låne av min søster. Hun kjøpte det pga veldig bekkenløsning da hun var gravid. Tror hun kjøpte det på Babykos på Kokstad, men de er nedlagt nå. Tror det er mulig å få tak i på helsebutikker (type den som ligger rett ved Essoen i Skjoldskiftet, politistasjonen i Fana sine gamle lokaler).

Håper du har hatt en fin dag på lunsj hos venninnen din hvertfall! :) pleier å hjelpe på humøret å komme seg ut litt.

Jeg var på ktr hos legen i dag. hun ville ikke søke om svangerskapspenger til meg pga bekkenet mitt som er så kranglete at jeg ikke hadde klart å jobbe uansett... Så da lir det videre sykemelding. Var på vekten og fant ut at jeg har lagt på meg 5 kg på 5 uker... Jaiks! Det er jo helt villt. Hadde lagt på meg lite på sist ktr da, men nå er jeg plutselig i +9 kg. Jaja, jeg er jo ikke så flink med kostholdet for tiden og må ha oe sukker hver dag. Tror jeg får prøve å skjerpe meg litt.. Blodtrykket og blodprosenten var fin så legen var fornøyd. Hun målte ikke sf eller sjekket hjertelyd siden jeg er på sykehuset så ofte. Ny ktr på sykehuset på fredag. Var forresten innom hm ettåring og kjøpte meg noen nye klær. Magen er så stor allerede og jeg sliter med å få plass i klærne mine. Ble en jeanstunika, en topp og en kjole på meg. Kjolen skal jeg bruke på 17. mai. Må bare finne noen fine sko og tilbehør til den. :)

I morgen ettermiddag skal jeg på forestilling som elevene på skolen jeg jobber på setter opp. Gleder meg veldig og har fått VIP-sete :) blir så koselig å se hva de har fått til! Jeg var i komiteen, så har vært med mye i planleggingen, men lite på innøving...

Håper dagen ender bedre enn siden startet :)

Merker godt at noen dager er tyngre enn andre ja! Greit å få det ut her på et forum der man vet hvordan det er ;) Jeg sover heller ikke så godt for tida, og det ender med at jeg våkner med opphovna øyne. Skikkelig lekkert :p

Høres ut som det gikk greit på kontroll da lollo83 :)
Antrekket på 17.mai har jeg ikke tenkt på enda, men må jo se om jeg finner noe fint og behagelig å ha på meg :)

Jeg hadde litt egenpleie i dag! En etterlengta frisørtime med farging og klipping var veldig deilig :)

Ellers så lurer jeg litt på hvor mye og regelmessig dere kjenner liv fra de to i magen? Legen mente jeg burde komme inn på ekstrakontroll dersom jeg kjenner mindre en dag i forhold til dagen før... Men synes det er så stor forskjell på dagene jeg. Noen dager er det full fart inni der, mens andre dager er det relativt rolig. Blir jo litt bekymra når det er lite, men vet ikke om jeg skal bli "redd" av den grunn...

Sender nån trøsteklemmer din vei Allea! Håper du klarer å få sove litt bedre etterhvert, men skjønner godt ka du mener. Sliter å litt om nettene. Men klarer nu å sovne igjen etter doturer, snuinger og ryggvondt. Kanskje du kan prøve sånne ørepropper for å slippe litt unna snorkinga. :)

Kjenner en god del liv i løpet av dagen her. Hvis du føler du kjenner lite liv en dag, så kan du prøve å drikke litt kald saft/brus. Dytte litt på magen for å prøve å få respons tilbake. Hvis det fortsatt er lite aktivitet, så bør du nok ringe. Hvis du er bekymret så er det uansett bedre å ringe en gang for mye. :) stol på magefølelsen!

Hadde en mye bedre natt i natt :) Må vel bare regne med at det går litt opp og ned :) Og dagen i dag er mye bedre også :) Sklilaken var et godt tips, skal undersøke det ja :)

Da jeg leste hva du hadde kjøpt på HM, lollo83, fikk jeg en litt sånn "Hjelp, 17. mai kommer jo faktisk ja..." Hadde ikke tenkt så langt jeg.. Hva skal en ha på seg :) De har en del fint på HM, så får ta meg en tur innom der jeg også :)

Jeg kjenner bevegelse hver dag, men det er stor forskjell fra dag til dag hos meg også. Kjenner best tvilling 1, virker som han er mest aktiv, men kan hende morkaken beskytter litt bedre hos tvilling 2. Ellers så kjenner jeg igjen et visst mønster da, ofte om ettermiddag/kveld er de aktive, og tidlig om morgenen.

I dag skal jeg kjøpe ørepropper og se om det tar det "verste" av snorkingen ;) Hehe, takk for gode tips :)

Her er det veldig opp og ned hvor mye liv jeg kjenner. Tv1 kjenner jeg nesten hele tiden, mens tv2 har sine rolige perioder. Har en gang vært inne på kontroll for lite liv på henne og vært minutter fra å ringe sikkert to ganger til! Når vi var der på kontroll hadde det gått over ett døgn uten liv. Jeg var livredd! Tv2 var rolig på ultralyden også, men alt var i orden og samme kveld var hun superaktiv igjen. Slitsomt å ha det sånn!

Mye liv her i magen hvertfall... På begge to. De ligger stort sett rolig når jeg er i bevegelse, men med en gang jeg setter/legger meg neover det bevegelser. Og når jeg kjører bil.. Regner med det er fordi de blir litt skvist da ;)

Hehe, Allea, jeg fikk litt 17.mai-panikk jeg også, så det var vel derfendret endte opp med en kjole jeg kan bruke. Sklilakenet heter forresten Easyslide ;)

huff, skjønner godt du blir bekymret, K<3 tærten. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite.

Hvordan er det med nattlige dobesøk for dere andre? Er du ofte opp, mamma til sim og sam? Jeg er oppe max en gang , men det er ikke hver natt heldigvis *bank i bordet*...

Jeg er sjeldent oppe om natten egentlig, men sliter mye med leggkramper!
Ellers syntes jeg det begynner å bli ganske så tungt nå. Plutselig fått skikkelig bekkensmerter den siste uka og totalt gangsperre. Vekta viser også +12 kg Gikk bare opp 9 kg forrige graviditet og magemessig har jeg passert der jeg var forrige fødsel nå... Føler jeg liksom er på overtid fysisk, men ikke klar psykisk for at de skal komme. Er 30+2 nå... Venter i spenning på KS dato!

Men jeg sliter veldig med søvnen da Tenker og drømmer mye og har mye vondt i både mage og rygg!

Passert forrige magemål jeg også. Er mye større nå allerede enn det jeg var to dager på overtid med lille. Synes det meste er tungt jeg også, men får heldigvis sove på natten. Å strekke på leggene på dagtid skal visst hjelpe mot kramper på natten, men barokken prøvd det så vet ikke med sikkerhet. Verdt et forsøk kanskje? Vet du at du skal ha ks? Har du bedt om det eLler er det bestemt for deg? Kanskje du har skrevet noe om det før, men jeg får ikke letet gjennom a,le innleggene nå.

Mye liv her i magen hvertfall... På begge to. De ligger stort sett rolig når jeg er i bevegelse, men med en gang jeg setter/legger meg neover det bevegelser. Og når jeg kjører bil.. Regner med det er fordi de blir litt skvist da ;)

Hehe, Allea, jeg fikk litt 17.mai-panikk jeg også, så det var vel derfendret endte opp med en kjole jeg kan bruke. Sklilakenet heter forresten Easyslide ;)

huff, skjønner godt du blir bekymret, K<3 tærten. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite.

Hvordan er det med nattlige dobesøk for dere andre? Er du ofte opp, mamma til sim og sam? Jeg er oppe max en gang , men det er ikke hver natt heldigvis *bank i bordet*...

Æ lurer å litt på ka antrekket blir på 17.mai. Hmm, må fundere litt på det.

Varierer litt kor ofte æ e oppe, men vil ikke si det e så voldsomt myed egentlig. Kan sove hele natta uten å gå på do å nån netter to gang i løpet av natta. Har væl litt sammenheng med om æ sover godt eller om det e mye rygg/mage vondt å mye snuing. Varierer litt det å. Har kjent litt til leggkramper også om natta, men ikke så voldsomt mye. :)

I går var det plutselig masse liv fra begge to igjen, så det er litt forskjellig fra dag til dag. Men kjenner at tvilling to er den mest aktive :)

Jeg er vel opp på do ihvertfall en gang per natt, og ofte tidlig på morgenen når samboer drar på jobb. Synes egentlig det er greit å reise seg fra senga av og til, for kjenner at rygg/bekken/bein stivner lett hvis jeg ligger/sitter i samme stilling lenge. Synes det er det verste nå, føler meg som en eldgammel mann med gikt når jeg reiser meg opp av og til :-/
Har også fått en del vann i beina :-( går med støttestrømper og prøver å holde meg unna sukker og salt, men klarer ikke å unngå vannansamling likevel...

Men men :) Man må vel tåle litt når man har to inni der ;)

Hehe, huff! Fikk forresten høre av frisøren at jeg så høygrsvid ut. Hun ble litt forfjamset da jeg sa det var 10 uker igjen til termin ;)

På omvisning på fødeavdelinga fikk jeg og kommentar fra ei jordmor om at nå var jo jeg like stor som de som kom inn dit for å føde :p

Jeg får høre på sykehuset at jeg er liten til å vente tvillinger, men det føles som en mager trøst når jeg får høre av alle hvor stor jeg er ellers

Jeg skal ha KS ja - blanding av eget ønske og første fødsel. Fikk en fødselskade da så skal helst ikke føde setebarn eller over 4 kg. Tv2 ligger i sete, men hun kunne jo lagt seg i hvilkensomhelst stilling etter at tv1 var født. Ønsket derfor KS og fikk til beskjed at det fikk jeg - legen sendte inn papirer på forrige kontroll.

Var på kontroll i dag :) Jentene vokser begge to, men den ene litt mer enn den andre. de er innafor normalen begge to, men han ville ringe til Haukeland uansett. Så hvis de vil ha meg på en sjekk må jeg opp dit på kontroll. Det har hele tiden vært litt forskjell på dem, og den er ikke stor, rundt 50-70gram.
Legen jeg var til i dag sa at de brukte å sette i gang eneggede tvillinger rundt uke 36, tidligere har en annen lege sagt at jeg kan gjerne gå til termin dersom alt er bra med alle. Det er ikke første gangen ulike leger forteller meg ulike ting. Synes det er litt frustrerende og veldig vanskelig å forholde meg til det! Skal ta det opp neste uke når jeg skal på ny kontroll...
Ellers har jeg fått en del vann i beina, opp til lårene ca :( det vistes på vekta i dag ihvertfall... Jeg er nok litt bekymret for svangerskapsforgiftning, men normalt blodtrykk og ingen spor i urin :)

Hvor langt er du på vei nå?

Jeg blir også litt frustrert overforskjellige beskjeder fra forskjellige leger... Selv går jeg og venter på KS dato. To leger har sagt uke 38, men siste lege (som søkte) sa 10 dager før termin... Da er jeg jo 39 uker!

Jeg også har fått ulike beskjeder fra ulike leger/jm etc... Litt vanskelig å vite hva man skal forholde seg til... Av hun som tok ordinær UL på meg fikk jeg høre at jeg kunne fint gå helt til termin. Så sier JM at det er "vanlig" at man ikke lar tvillinggravide gå lenger enn til uke 39. Men det er vel derfor vi går til litt hyppigere kontroller enn de som har en i magen, nettopp for å følge med for å se hvordan svangerskapet utvikler seg, både med tanke på mor og barn, og når det nærmer seg, vil det nok være lettere å si noe om hvor langt vi skal gå?

Sånn tenker jeg, er foreløpig rolig på det. MEN, det er jo litt forskjell på om det er 13 uker igjen eller 9 uker igjen... OG så følger de vel ekstra godt med på dere som har eneggede ja :)

Jeg blir ofte litt nummen i armene og hendene- er litt hoven føler jeg da.. Er det noen andre som har det? Av og til er det sånn at jeg ikke klarer å holde rundt et glass før jeg har knepet litt og ristet litt på hånden.. det er litt ekkelt syns jeg..

I morgen er jeg 27 uker- føler jeg har kommet over en magisk grense, og kan endelig slippe skuldrene LITT lenger ned... :hello2
Tiden går fort jenter!!! :schoked025

Æ ska på kontroll til legen min i morgen. 30+2 idag. Glukosebelastning i mårra. Usj, kan ikke si æ gleder mæ. :(

Blir spennende å se når de vil ut de her babyan. :) æ fikk beskjed fra gynekologen æ går til at æ blir satt i gang 1 uke før termin hvis det ikke skjer nå av sæ sjøl innen den tid.

Ellers har æ nu fått vaska det meste av babyklærne til guttan. Har vel en maskin til med litt ullklær som skal vaskes. Så bynner å bli klart egentlig. Vogna har vi fått, bilseter har vi kjøpt, tvillingvugga e i hus, trekket på ammeputa må bare vaskes, så vi e ganske klar nu. Tenkte det va greit å få gjort det nu, før det blir enda tyngre. Håper selvfølgelig de holder sæ inne i hværtfall 9 uka til. :)

Back
Topp