Kor mange tvillinggravide e vi her?

Æ fikk forresten my brest friend ammeputa. Ho æ fikk den fra va vældig fornøyd med den å sa den va grunn til at ho klarte å dobbeltamme. :)

Tenkte jeg skulle bestille en fra Amazon.com. Var ikke så avskrekkende pris på den der og med toll og moms ble det ikke så mye som jeg trodde. ;)

Jeg har ammepute etter storebror, så jeg tenkte å prøve den først å se om den er brukbar :) Hvis den blir for liten så får jeg sende mannen ut på shopping! :D

Har dere sladrevenn her inne?? :)

Nei, har ikke sladrevenn her inne. Kordan e formen din Amie82?

Har ammepute etter storesøster jeg og, men den vet jeg blir for liten for to. Min svigerinne får låne den :) ingen sladrevenn på meg heller.

ImageUploadedByBV Forum1367267665.188584.jpg

Legger ut et bilde her av småguttan i magen. :) ikke de beste 3D bildan, men syns de va bra fin likevel. :) <3 <3

Artig å se sånne bilder :)

Var på ekstrakontroll i går. Gjennomstrømning i navlesnor og inn til hjernene var helt fine :)
Fikk også spurt overlegen på fødeavd om når jeg kunne forvente å bli satt igang. Hun sa at hvis det ikke har skjedd noe innen uke 38, så vil jeg bli satt i gang! :)
Ohwæææææ! Altså vil jentene være ute innen 6 uker!!

Det blir jo omtrent samtidig med deg K <3 tærten!

Nei, har ikke sladrevenn her inne. Kordan e formen din Amie82?

Ser det er så mange som har det, men jeg kjenner ingen her inne personlig så jeg har ikke fått meg det jeg heller..
Men nå har jeg BV på Iphonen så det er fort å oppdatere hvis det hender noe :)

Formen e ok ;) føl meg som en sprængt blåhval! Trur de har dæ bra trangt dar inne!Har veldig mye vondt i ryggen og ribbebena...Spessielt når de e veldig aktiv.
E veldig spent på neste kontroll som e om ei uka kor stor dem e blitt!
Fikk telefon fra Bodø i dag å har fått beskjed at jeg må være der oppe fra 13 juni å fram til termin.

Så flotte 3d bilder av gutta dine!! <3<3
Kordan e formen din?

Tenk, at det nærmer sæ slutten for oss. :) e jo ikke så lenge til juni og babyan sikkert begynner å komme. Spennende!

E du i uke 37 da Amie82? Når du ska til Bodø? Å blir du innlagt da?

Har dokker begynt å kjenne nå modningstegn?

Her e formen opp og ned som den har vært hele tiden. Utmattelsesfølelsen e det verste. Mye ryggvondt her å, litt i bekken, og mye ondt på toppen av magen. Det strekker å presser mye. Magen e like stor, hvis ikke litt større enn æ va med de to andre. Har begynt å kjenne litt modningstegn å. Mye kynnere. Sist kontroll va livmorhalsen 35 mm, så håper ikke den har blitt nå kortere. :-/

Charieo og Amie82: Spennende tider i møte :) Det er virkelig ikke så lenge til altså :) Jeg tror jeg er "sistemann" ut her, er vel den som har termin sist av oss, så jeg følger jo selvsagt ekstra spent med dere som nærmere dere et par skritt mer enn meg ;)

Mamma til sim og sam: Dette er kanskje et dumt spm, men hva er egentlig modningstegn, og når skal man kjenne det i så fall? Jeg er jo førstegangsgravid, så jeg er helt noldus på dette ;) Jeg har en del kynnere da, selv når jeg er i ro, og for å si det sånn så er det ikke noe behagelig å sitte på do (beklager- her snakker jeg rett fra levra ;) ) Det kjennes veldig ømt og vondt ut "der nede", men ikke som at det skal komme noe ut altså. Og korsrygggen verker ja... men det er bare fordi jeg er sliten i ryggen tror jeg- ikke sånn type murring.. men jeg vet ikke..

Jeg var og besøkte en venninne som nettopp har fått en liten jente- fikk meg en liten reality-check må jeg si!!! Et levende lite menneske som er helt avhengig av mamman og pappan sin. Og jeg får to!!!!!!!!!!! Jeg tenker så mye på og er liksom redd for at jeg ikke skal strekke til liksom :( Det er litt slitsomt å tenke på... Jeg mener, jeg vil jo det beste for begge to- den følelsen kom omtrent med en gang jeg så pluss-tegnet på graviditetstesten, men hva om jeg ikke får det til... Er det vanlig å få litt panikk nå rundt denne tiden kanskje enten man bærer på en eller to babyer??? (Uke 28)

Er i uke 37 da jeg må reise oppover :) Blir ikke innlagt, må bo på hotell...Men håper jeg slipper å vente for lenge!
Har mye familie der oppe så det er jo bra :)

Jeg har mye murringer å kynnere får jeg så fort jeg rører på meg.Er veldig hoven nedentil.
Livmorhalsen lå på ca 40 mm sist kontroll så jeg er er veldig spent på hvordan den er på tirsdag.
Håper de små holder seg irod til uke 35 men da er det helt greit at de kommer!!Legen sa at da var det veldig trygt for dem å komme til verden da :) Har så mye smerter og ubehag....Klarer lite sammen med mann og storebror å det sliter kjenner jeg :( Forrige svangerskap var helt fantastisk å jeg koset meg skikkelig, men denne gangen gleder jeg meg bare til det er over... huff nå er jeg skikkelig sytete :confused1

Jeg har tenkt en del på det samme Allea! Hvordan skal jeg klare to?? Jeg som ikke har erfaring med 1 en gang :-/ Å når kommer den skikkelige mamma-følelsen? Nå er det liksom bare noe som er inni magen min... Men har trua på at følelsene kommer når jentene er her, og at jeg klarer å mestre det å være tobarnsmamma :)

Hvilke modningstegn skal man se etter? Er også ganske blank på dette....
Har ihvertfall flere kynnere nå og merker at det er mindre plass til jentene inni der. Hoven, liksom litt oppsvulmet nedentil her også :-/
Å en del vann i føttene :-( Det er skikkelig kjipern :-( Ikke vondt, men litt ubehagelig. Må ut å kjøpe meg et par nye, større joggesko kjenner jeg :-/

Allea: ingen spørsmål e dumme spørsmål! :) e nok ikke bare bare å være førstegangs å i tillegg ha to i magen. Sånn sett e æ veldig glad for at æ har to fra før å spesielt det at æ har gode ammeerfaringer fra de to andre.

Ang. modningstegn så tenker æ det e murringer/menssmerter, kynnere, hoven og stikking nedentil. :) varierer litt katti sånne modningstegn kommer og fra person til person. Æ har f.eks hatt kynnera siden uke 16 å det trenger nødvendigvis ikke da være modningstegn heller før senere i svangerskapet. Menssmerter har æ begynt å kjenne litt innimellom og stikkninger hadde æ i helga som va. Kommer å går litt. Hoven nedentil e æ å. Håper du skjønte litt mer. :)

Skjønner godt at du får litt panikk nu når det nærmer sæ slutten, men trur nok det e helt normalt og spesielt for dæ som skal ha to små. Det beste rådet æ kan gi dæ e å ta ting litt som det kommer. Føl dæ frem litt så finner du løsninger på kordan livet blir best mulig for dokker med to små. En god mamma trur æ nok du kommer til å bli uansett! Morsfølelsen kommer etterhvert å ting ordner sæ etterhvert. Å hvis det e ting du lurer på så må du bare spørre, å bruk tiden på sykehuset etter fødselen til å spørre å få barnepleier til å vise hvis det e nå dokker lurer på. Som sagt så e ingen spørsmål dumme!! ;)

Æ vil råde dæ til at pappaen e vældig involvert å hjelper til med en gang med det han kan, at det ikke bare blir mye på dæ. Da får du kanskje ikke den der strekker ikke til følelsen, hvis dokker deler mye på arbeidet og kosen. :) håper det hjalp litt. Må bare spørre om det e nå anna du lurer på. :)

Amie82: får du dekka hotellet da? E det sånn pasienthotell? Så kjedelig at du må være borte fra mannen og kommende storebror da, men de setter dæ væl i gang i hværtfall i uke 38 en gang.

Æ ser sånn på det at de gjerne kan holde sæ inni magen så lenge som dem får lov. Går gjerne til termin, fordi æ tenker at det e mer sannsynlig at alt går lettere etter fødselen da, med amming, de klarer å suge, slipper å være inne på sykehus lenger enn nødvendig, nå som e ganske viktig for mæ som har 2 små hjemme å. :) de blir jo litt større jo lenger de får være inni magen, å da blir å mindre mas med vektoppgang etter fødsel og vekking etter 3 timer for å få mat i dem osv. Så æ håper æ får gå så lenge som mulig. :) skal heller tåle de plagan som e på slutten hvis det blir lettere etter fødselen. :) siste graviditeten her, så får bare "nyte" alle vondtan så lenge æ kan, fordet om det ska bli deilig å bli ferdi å få kose med guttan på utsida. Æ gleder mæ! <3 <3

Ny ultralyd og kontroll av guttan i dag, livmorhalsen va 35 mm og det va siste gang han målte den sa han. Hvis det starter etter uke 34 så prøver de ikke å stoppe fødsel sa han. Næsten skummelt at det nærmer sæ sånn.

Guttan va ellers veldig lik i størrelse, og begge lå på -10% i forhold til gjennomsnittet i forhold til hvis det hadde vært en i magen. Kordan ligger dokkers små ann? Han mente det va normalt i forhold til at de va to å at de hadde det vældig bra inni der hværtfall. :)

Var på ktr i går jeg også. Fikk beskjed om at de ikke stopper etter uke 33. Det er jo bare 2,5 uke til! Hjelp! Vet ikke hvordan de ligger ift gjennomsnittet, men begge to var nærmere 2 kg nå. :) målte ikke livmorhalsen denne gangen. Fikk beskjed om at alt ligger til rette for vaginal fødsel. Veldig fornøyd med å få den beskjeden. :) :) begge to ligger i hodeleie nå og det er bare max 6 uker igjen!

Back
Topp