Kor mange tvillinggravide e vi her?

Så bra Lollo83! Men kjenner å litt den der hjelp følelsen nu når det nærmer sæ sånn. Her ligger de også med hode ned begge to. :) spennende tider vi går i møte. :)

Så utrolig spennende! Nå er det virkelig ikke lenge til :) Jeg var også til ktr forrige fredag, da hadde tv2 lagt seg ned med hode ned, så begge ligger nå med hodet ned :) Og de veide ca 1450 og 1350 gram hver (uke 28 da). Nå er jeg i uke 29, og føler de har vokst MYE bare på denne ene uken... Jeg gleder meg til neste ktr, for å se hvor mye de har vokst da :) Neste ktr er om fredag om to uker! OG i tillegg: legen jeg var til nå sist, begynte plutselig å lure litt på om det virkelig var to gutter eller om tv2 kunne være en jente.. haha :) Jeg satser på to gutter- har liksom innstilt meg på det da, så får vi se om de klarer å se noe på neste ktr. Denne gangen lå visst navlestrengen litt i veien. Jeg målte heller ikke livmorhals denne gangen, men forrige gang var den helt fin. Hovne og vonde hender derimot...blir bare verre og verre, skikkelig nummen. Men ellers er humøret og formen fin :) Jeg gleder meg til å treffe mine to små :) Men ikke helt enda ;)

Jeg er 33+2 i dag og fikk beskjed om at de ikke målte livmorhalsen mer nå (kontroll uke 32) fordi skjedde det noe nå så ble det fødsel. Mine veide 1600 og 1700 g i uke 32. Tv1 var -2 % og tv2 var -8 %. Begge deler var visst helt normalt :)

Heihei! Godt å høre at det går fint med alle :)

Liten oppdatering herfra:
Var på vekstkontroll i går, uke 33+0 og hadde høyt blodtrykk, proteiner i urinen og ødem i kroppen :-/ Hurra for svangerskapsforgiftning! Ble lagt inn på føden for observasjon, og her ligger jeg enda... Prøvene er stabile nå, men i og med at ting kan forverre seg relativt kjapt, får jeg ikke dra hjem. Eneste som hjelper mot svangerskapsforgiftning er fødsel, så er nødt til å være her frem til da. Jeg kommer til å bli satt i gang, men foreløpig venter de. Jentene har d veldig fint inni magen e da, så d er min form d kommer an på. Så nå ligger jeg her og ruger ;) Håper de kan være der ei uke til ihvertfall :)

Var på vekstkontroll i går, uke 33+0 og hadde høyt blodtrykk, proteiner i urinen og ødem i kroppen :-/ Hurra for svangerskapsforgiftning! Ble lagt inn på føden for observasjon, og her ligger jeg enda... Prøvene er stabile nå, men i og med at ting kan forverre seg relativt kjapt, får jeg ikke dra hjem. Eneste som hjelper mot svangerskapsforgiftning er fødsel, så er nødt til å være her frem til da. Jeg kommer til å bli satt i gang, men foreløpig venter de. Jentene har d veldig fint inni magen e da, så d er min form d kommer an på. Så nå ligger jeg her og ruger ;) Håper de kan være der ei uke til ihvertfall :)
lykke til søte Charieo!
Håper formen din holder seg noenlunde sånn at du får la de 2 små bli i magen litt lenger...
God bedring!!!!

God bedring og håper de små får bli i magen noen uker til!

Ojj da Charieo! Her skjer det ting. Håper formen holder seg slik at de får bli i magen noen uker til, men sikkert kjedelig å måtte ligge inne på sykehuset. Men du får prøve å ruge nån uker til. :)

Lykke til, Charieo! Godt at du er såpass langt på vei da, selv om det selvfølgelig er best om de venter litt til med sin ankomst :-)

Lykke til!!! Og krysser fingrene for at du har det såpass bra at de kan være inne litt lenger :) Du og dere blir hvertfall tatt godt vare på :)

Oj, Charieo. Masse lykke til! kjedelig med svf da, men greit at de passer på deg på sykehuset.

Tusen takk for alle lykkeønskninger :)

Alle prøver holder seg relativt stabile, men ting kan visst skje fort :-/
Fikk dra hjem på en 4timers permisjon i dag da, det var deilig! :) Håper på det i morgen også.

Ha ei fin natt dere! :)

Tusen takk for alle lykkeønskninger :)

Alle prøver holder seg relativt stabile, men ting kan visst skje fort :-/
Fikk dra hjem på en 4timers permisjon i dag da, det var deilig! :) Håper på det i morgen også.

Ha ei fin natt dere! :)
Oi her har det skjedd ting jeg ikke har fått med meg.
Hyl ut om du trenger selskap på sykehuset da.
Jeg bort jo rett over gata og er sykemeldt ;)

Hei dere :) Ble litt "skremt" av det som Charieo forteller.. Jeg har nemlig også fått så mye vann (ødem) i kroppen, spesielt hendene som er så hovne og nummen, og til tider gjør vondt..

Har ikke vært på ktr hos JM siden 5. april, og neste time er 16. mai. Men har vært på vekstkontroll på Haukeland for en uke siden, og legen målte blodtrykket mitt der og da, da jeg fortalte om mine hovne hender og føtter. Hadde da bt på 120/70, noe som ikke er høyt i det hele tatt, men jeg har lagt på 100/65 eller 100/70 hele veien (altså, hatt ganske lavt blodtrykk, noe som er normalt for meg). Så det hadde økt litt, og han sa vi skulle følge med på det. Hvis jeg følte meg verre skulle jeg ringe legen min med en gang og be om å få måle BT og jeg skulle ikke vente til neste JM-time.

Problemet er at når jeg ringte legekontoret mitt fikk jeg beskjed om jeg kunne da ikke bare komme inn og få målt BT, jeg måtte ha en time. Og fastlegen min hadde ikke noe ledig før i slutten av mai. Men jeg kunne jo evt få en time hos en turnuslege etter 17. mai helgen. Jeg ble så paff at jeg bare la på jeg... :(

Skal jeg krangle meg til å få komme inn å sjekke BT, eller skal jeg bare vente til den 16. mai når jeg skal til JM igjen? Jeg får meg ikke til å krangle med de... Hvem kan jeg ellers spørre? Og er det vanlig at man må ha en time hos legen når man skal sjekke BT?

Jeg har ikke hodepine- eneste "symptomet" jeg stresser litt med er dette vannet i hendene og føttene da... Hadde det bare vært meg det gjaldt, så hadde jeg ventet til 16. mai, men nå har jeg jo to babyer å tenke på- og jeg har jo lyst å få det sjekket, bare for sikkerhetsskyld, men jeg vil jo heller ikke virke hysterisk liksom....

Hva ville dere gjort?

Skjønner godt at du e litt urolig. Æ ville ringt på nytt å forklart situasjonen å at legen på Haukeland sa det skulle følges med på blodtrykket. Hvis de fortsatt ikke vil ta dæ inn ville æ ringt lekevakten eller prøvd å ringe jordmor på mandag for å høre om de kan skvise dæ inn der. Tar jo ikke lang tid å måle et blodtrykk. :)

Oi her har det skjedd ting jeg ikke har fått med meg.
Hyl ut om du trenger selskap på sykehuset da.
Jeg bort jo rett over gata og er sykemeldt ;)

Har ikke gidda å skrive det overalt Amahel :) Kan godt være jeg trenger litt selskap over helga :) I dag har jeg fått permisjon, så trenger ikke være tilbake før i morgen formiddag! Deilig å komme seg ut og hjem litt :)
Ellers så må jeg bare ta en dag om gangen fremover....

Merkelig at du ikke får legitime Allea! Her fikk jeg time på dagn da jeg sa jeg er gravid...
Hm...går an å ta en telefon til føden da, høre hva de sier Over telefonen, kanskje du får en ekstra sjekk der! Jeg hadde en del ødem før blodtrykket ble høyt jeg, uten at d er noen fasit. De reagerer på høyt blodtrykk når det er over 160/90, hvis de måler det så høyt tre ganger...
Jeg ville ringt føden jeg ;) Om ikke annet for å høre!

God helg til dere :)

Har ikke gidda å skrive det overalt Amahel :) Kan godt være jeg trenger litt selskap over helga :) I dag har jeg fått permisjon, så trenger ikke være tilbake før i morgen formiddag! Deilig å komme seg ut og hjem litt :)
Ellers så må jeg bare ta en dag om gangen
Du får hvertfall hyle ut da over helga evt ;)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

En liten oppdatering fra meg også!
Ble innlagt i dag med mulig svangerskaps forgiftning.Har over lengre tid følt meg dårlig å i morges måtte vi ringe jm da jeg ble verre i natt.
Begge barna ligger med hode ned,livmorhalsen var gått ifra 4,0 til 3,3 siden sist.Har mye kynnere så jeg blir registrert ofte.Håper jeg blir bedre å får reise hjem i morgen! De små må holde seg irod noen uker til!

Håper det går bra med deg Charieo!

Krysser fingrene for både deg Amie82 og Charieo!! :) Hvordan dårlig har du følt deg egentlig- sånn type vondt i magen, eller generelt uggen?? Hvis du vil dele det da.. :) Har det nemlig litt på samme måte, og blir litt "hypokonder" når jeg leser om dere her.... skal på ktr på torsdag, så tenker jeg venter til da så lenge formen ikke blir verre hvertfall...

Hold oss oppdatert!! :)

Krysser fingrene for at de holder seg inne i noen uker til Amie82 og Charieo! Men hvis de skulle komme nu så e de over det værste, bare litt små så det går nok bra. E jo betryggende å tenke på. :) Men det beste hadde jo vært hvis de va inni magen i par uker til. :)

Æsj, altså Amie82! Håper du ikke får påvist svangerskapsforgiftning :-/ God bedring videre!

Mine prøver er foreløpig stabile, utenom at det blir bare mer og mer proteiner i urinen :-( Legen har sagt at vi må bare ta en dag om gangen... Var på føden i sted, men fikk permisjon frem til imorgen med klar beskjed om å komme med en gang jeg kjenner noe symptomer. Deilig å være hjemme ihvertfall :)
Tirsdag er en milepæl, da er jeg uke 34, så håper formen min holder seg stabil til da. Hørtes ut på legen at de ville sette meg i gang da, så det er vel bare å forberede seg på fødsel :)

Back
Topp