Kor mange tvillinggravide e vi her?

Æsj, altså Amie82! Håper du ikke får påvist svangerskapsforgiftning :-/ God bedring videre!

Mine prøver er foreløpig stabile, utenom at det blir bare mer og mer proteiner i urinen :-( Legen har sagt at vi må bare ta en dag om gangen... Var på føden i sted, men fikk permisjon frem til imorgen med klar beskjed om å komme med en gang jeg kjenner noe symptomer. Deilig å være hjemme ihvertfall :)
Tirsdag er en milepæl, da er jeg uke 34, så håper formen min holder seg stabil til da. Hørtes ut på legen at de ville sette meg i gang da, så det er vel bare å forberede seg på fødsel :)
så spennende da! må være en spesiell følelse at om noen dager så sitter du nok med jentene dine i armkroken...
Masse lykke til iallefall! Og håper ikke formen din forverrer seg iløpet av helga...

Har vært slapp å ikke klart å fungert skikkelig.Så ble det verre da jeg på Torsdag prøvde meg å være litt effektiv å få gjordt noe hjemme både inne og ute:-/Har mye vann i kroppen å i natt/dag har jeg hovnet opp i ansiktet, fikk hodepine og kvalme.dovner av i føtter og hender hele tiden.Har utsatt å ta kontakt med jm da jeg er redd for at det er bare jeg som overdriver..Jm ble sint da jeg sa det,men det er så vanskelig å vite hvor dårlig og hva som skal til for å ta kontakt.var heldighvis hun jeg går fast til som var på vakt da jeg kom inn :) Blodtrykket er greit,urinprøven var også grei men di er ikke fornøyd med alle di sterke kynnerne jeg har så jeg får ikke dra hjem.Håper jeg får reise hjem i morgen!Får ikke til å slappe av her.

Så flott at du straks er kommet til uke 34 Charieo! jeg blir 33 på tirsdag.Jeg håper så indrlig at di holder seg irod til jeg er kommet over uke 35!Tvillingene ligger godt over i vekt her så det er positivt!

Huff da, satser på dere klarer holde babyene inne til uke 35 iallfall.. Det er det jeg selv har satt som mål.. :-P har hatt fem døgn innlagt på sykehuset selv, livmorhalsen var vist 0,5 cm bare.. Men nå er jeg hjemme og har sofatjeneste :-) har ikke vi termin samtidig chareio? 28 juni..for jeg er i uke 34 på onsdag i følge sykehuset..

Åååå her skjer det stadig ting.
Masse lykke til Charieo og Amie82 <3
Håper deres håpefulle får bli litt til i magehusene deres :)

Huff da, satser på dere klarer holde babyene inne til uke 35 iallfall.. Det er det jeg selv har satt som mål.. :p har hatt fem døgn innlagt på sykehuset selv, livmorhalsen var vist 0,5 cm bare.. Men nå er jeg hjemme og har sofatjeneste :) har ikke vi termin samtidig chareio? 28 juni..for jeg er i uke 34 på onsdag i følge sykehuset..

Har termin 28.juni ja :) Har vel forskjellig syklus, så derfor vi bytter på forskjellig dag ;)
Håper du får ha dine inni magen så lenge som mulig! Er det bare avslapping som gjelder nå fremover eller?
Her har de aldri målt livmorhalsen, men jeg har vel ikke hatt noe særlig til kynnere eller nedpress heller.

Åååå her skjer det stadig ting.
Masse lykke til Charieo og Amie82 <3
Håper deres håpefulle får bli litt til i magehusene deres :)

Ja, action her ;)
Takk for det Amahel <3 Enten så har jeg med barnevogn eller så er jentene på nyfødtintensiven ved neste Haugesund-treff ;)

Ja, action her ;)
Takk for det Amahel <3 Enten så har jeg med barnevogn eller så er jentene på nyfødtintensiven ved neste Haugesund-treff ;)
Om de velger å sette deg i gang neste uke, så er det vel stor sjanse for at du har med barnevogn ;)
Uansett så tror jeg dette skal gå fint.
Men ikke glem at jeg kan komme innom anytime så dagene ikke blir så lange for deg når du er på sykehuset ;)

Oj, her har det skjedd ting, ja. Svf på de begge, amie82 og Charieo? Godt dere blir tatt vare på av sykehuset da! Jeg har vært innlagt på Haukeland noen dager jeg også. Fikk så vondt i øverste del av ryggen, ribbeina og brystet i tillegg til pustevansker og vondt nr jeg prøvde å trekke pusten ordentlig på torsdag kveld, så KK ville ha meg inn for en sjekk. Var der til i går. Mye blodprøver og ekg'er for å utelukke blodpropp i lungene. Var heldigvis ikke det! De tror det var muskulært, men jeg har fått beskjed om å ringe tilbake om jeg blir dårlig igjen.

Fikk forresten en dame med tvillinger i nabosengen på fredag. Hun ble ikke lenge på obsposten siden vannet hennes gikk på kvelden. Hun var nesten 28 uker på vei da tvillingene hennes ble født. Skikkelig skummelt for det gikk så fort. tror vannet gikk mellom 20 og 20.30 (husker tidspunktet ca fordi jeg hadde vært på dagligstuen og sjekket om je kunne se idolfinalen, men de had ikke tv2 der), plutselig var rommet fullt av lege, jm og diverse apparater. Jeg gikk ut igjen for at hun skulle få fred og kom inn igjen litt før 22 for å hente meg noen klær så jeg kunne ta en dusj. Da jeg kom tilbake fra dusjen var mannen hennes i ferd med å pakke med seg de siste tingene hennes, for de var blitt flyttet over til føden. Vet ikke når de ble født da, men fikk vite av jm i går at de var født og at alt hadde gått bra.

Allea: jeg hadde ringt tilbake til legen og krevd å få komme inn. Jeg fikk beskjed fra KK da jeg var der om at jeg msjekke bt og urin hver uke frem mot fødselen. Ringte legen som egentlig ikke hadde tid, men jeg sa bare at jeg hadde fått beskjed fra KK at jeg måtte ha time dagen etter. Nå har legen min puttet meg innimellom andre timer sånn at det blir gjort.

Fikk reise hjem i går :) Å det var så deilig å komme hjem til senga vår!
Formen er ikke tipp topp, blir nervøs av alle slags tegn å er kjempe redd for at noe skal skje nå.
Har mye vann i kroppen, stikkinger og er hoven nedentil.I dag har jeg hatt en del mens smerter men tar det så mye med ro som jeg kan!
Har fått streng beskjed om å ta det med ro!ellers så måtte jeg innleges igjen.
Mannen er heldigvis veldig hjelpsom å tar det meste av gjøremål :)

Har termin 28.juni ja :) Har vel forskjellig syklus, så derfor vi bytter på forskjellig dag ;)
Håper du får ha dine inni magen så lenge som mulig! Er det bare avslapping som gjelder nå fremover eller?
Her har de aldri målt livmorhalsen, men jeg har vel ikke hatt noe særlig til kynnere eller nedpress heller.

;)

Her måler de vist ved ver kontroll fra uke 24.. Så ble litt tatt på senga da jeg absolutt ikke hadde forventet det..
Men ja, må vist ta det med ro fremover.. Men som jeg sier når jeg nærmer meg uke 36 Så kan jeg jo gjør litt mer..før etter uke 36 må de jo bare komme..

Fikk reise hjem i går :) Å det var så deilig å komme hjem til senga vår!
Formen er ikke tipp topp, blir nervøs av alle slags tegn å er kjempe redd for at noe skal skje nå.
Har mye vann i kroppen, stikkinger og er hoven nedentil.I dag har jeg hatt en del mens smerter men tar det så mye med ro som jeg kan!
Har fått streng beskjed om å ta det med ro!ellers så måtte jeg innleges igjen.
Mannen er heldigvis veldig hjelpsom å tar det meste av gjøremål :)

Godt du kom hjem da. :-) dagene går litt fortere hjemme enn på sykehuset.. Derfor jeg tar det veldig seriøst med å ta det ro, orker ikke være på sykehuset så lenge.. ;-) men prøvene på svangerskapsforgiftning er fortsatt fine vel??

Godt du kom hjem da. :-) dagene går litt fortere hjemme enn på sykehuset.. Derfor jeg tar det veldig seriøst med å ta det ro, orker ikke være på sykehuset så lenge.. ;-) men prøvene på svangerskapsforgiftning er fortsatt fine vel??

Jeg hadde kun utslag på proteiner på urinpøven og litt forhøyet blodtrykk.Har ligget veldig lavt hele svangerskapet så sikkert derfor di trodde det var starten på sf + at jeg har en del vann i kroppen.
Blodprøvene var fine så da fikk jeg dra hjem.Men mærker at hvis jeg ikke tar det med ro så blir jeg fort sliten..I går ettermiddag var jeg ute i finveret sammen med storebror å lekte litt ,å da vi kom inn fikk jeg masse kynnere og stikkinger i underlivet men ga seg når jeg fikk slappet av;)
Ja dagene går mye fortere hjemme å så sover jeg best i min egen seng så sykehuse håper jeg slipper før det blir fødsel:) Jm er veldig nøye å følger meg opp så jeg føler meg trygg :)
Er så uvant for meg å må ta det så mye med ro! Sist svangerskap var jeg kjempe aktiv! Gikk på fjellturer og pusset opp hus helt fram tel fødsel :-p

Jeg hadde kun utslag på proteiner på urinpøven og litt forhøyet blodtrykk.Har ligget veldig lavt hele svangerskapet så sikkert derfor di trodde det var starten på sf + at jeg har en del vann i kroppen.
Blodprøvene var fine så da fikk jeg dra hjem.Men mærker at hvis jeg ikke tar det med ro så blir jeg fort sliten..I går ettermiddag var jeg ute i finveret sammen med storebror å lekte litt ,å da vi kom inn fikk jeg masse kynnere og stikkinger i underlivet men ga seg når jeg fikk slappet av;)
Ja dagene går mye fortere hjemme å så sover jeg best i min egen seng så sykehuse håper jeg slipper før det blir fødsel:) Jm er veldig nøye å følger meg opp så jeg føler meg trygg :)
Er så uvant for meg å må ta det så mye med ro! Sist svangerskap var jeg kjempe aktiv! Gikk på fjellturer og pusset opp hus helt fram tel fødsel :p
kjenner til det.. Jeg har jo vært på farten stort sett hele tiden, shoppet, lekeland med storesøsken osv.. Vasket hus og ordnet babyutstyr.. Nå skal man ligge på sofaen og prøve å få med seg at andre gjør det "riktig" :p
men, bedre at de holder seg i magen litt til. :)

Da har jeg vært hos JM, og BT var helt fint, ingen utslag på urin- bittelitt lav blodprosent, men ingenting å si på det :) Da senker jeg skuldrene og ser fram til neste UL på Haukeland neste fredag. SF-målet var i dag på 36 (uke 30), jordmor sa det var en fin kurve :) *flinke guttene* ;)

JM spurte om vi hadde tenkt å gå på tvillingforberedende kurs- vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt det da, så vi meldte oss ikke på det kurset de hadde i Bergen i slutten av april.. men JM snakket jo veldig mye om at det var veldig lurt å gå på dette kurset da, og "anbefalte oss det på det varmeste". Er det noen av dere som har vært på dette kurset- og hva er deres erfaringer? Er det nyttig?

JM sa jo for eksempel at man får vite litt mer om hvordan en tvillingfødsel er- men jeg er jo på en måte klar over at man ikke står i batikk-kjole og synger ungene ut, samtidig som man puster og spiser skillingsboller! Jeg er jo klar over at det er mye utstyr og overvåkning, og flere personer til stede etc. Jeg føler jo at jeg stoler på de som er der- uten at jeg nødvendigvis trenger å vite detaljert hva jeg går til. Men det kan være andre ting som er nyttig med det kurset?

Da har jeg vært på kontroll også. Begge veier gode 2,2 kg (uke 34+3) og hadde det bra :)

Jeg derimot hadde +3 på ketoner og legen syntes +12 kg var altfor lite med tvillinger når jeg er så tynn fra før. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, eier ikke matlyst for tiden og spiser alt jeg har lyst på...

Hvor mye har dere andre gått opp og hvordan er dere vektmessig fra før? Jeg hadde en BMI på 18,7 før graviditeten - altså akkurat undervektig.

Jeg har gått opp 16-17 kg.. Men ingenting den siste mnd. ingen reaksjon på det. Var normalvektig før svangerskapet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Så bra bt og urinen var fin, Allea. Går til legen hver uke og sjekker udelt jeg også nå, men bt ligger stabilt på 120/70 og urinen er helt fin. :)

jeg har ike veid meg på et par uker, men sist jeg var på ktr hos legen (uke 27+ noen dager) hadde jeg gått opp 9 kg. Bmien min var 28 eller 29 før keg ble gravid så jeg synes det bare er greit at jeg ikke legge på meg så mye. Men tror nok jeg har gått opp mer siden den gang. Er jo 32 uker i dag... Skal il legen senere i uken. Tør ikke veie meg hjemme for vekten vår lever litt sitt eget liv. prøvde den før forrige ktr og da sa den at jeg veide rundt 15 kg mindre enn jeg veide før jeg ble gravid... Det stemmer jo ikke i det hele tatt, så jeg gidder ikke veie meg hjemme lengre. Skal på ktr med ul på Haukeland denne uken også. gleder meg til å se guttene igjen og få ite hvor store de er. Synes det begynner å bli lovlig tungt å bære på magen nå, og mannen er helt fascinert over hvor stor den er.... Bare litt over 4 uker igjen til igangsetting!

Så bra at bt og urin er bra hos deg og lollo83 :) Her i heimen er mannen og bascinert og litt skremt (!!?) av hvor stor magen er ;) Haha, og det er for såvidt jeg også :) Er tungt ja..... :/ Blir spennende på ktr igjen og se hvor mye de har vokst da! Jeg også skal opp der på fredag!

Jeg hadde BMI på 25 når jeg var på ktr 9 uker på vei. Veide 82 ca da, og nå: 106!!! Altså lagt på meg 24 kg da.. men har mye vann i kroppen, og føler strengt tatt ikke det er så mye på kroppen, mest magen, puppene, og kanskje litt rompe/lår. Så jeg tenker, det får bare være- jeg spiser sunt, men unner meg noe godt i ny og ne :) Stresser ikke så mye akkurat med det nå :) Men jeg håper jo det stagnerer LITT nå da......

Noen her inne som har hørt noe mer til Charieo? Har hun fått jentene sine enda?

lollo83: Bare fire uker til igangsetting???? Hjelp- tiden går fort!!! Er det fordi du har eneggede gutter du blir satt i gang da?

Tror det er onsdag eller torsdag jeg skal, hvis jeg ikke husker helt feil. Ja, bare fire uker igjen. Eller litt over da siden det sikkert ikke blir i helgen. Er pga at de er eneggede og at vi måtte ha ttts-operasjonen. Det er visst en viss fare for at babyene kan danne nye forbindelser mellom seg i morkaken så derfor tør ikke legene å la meg gå lengre enn til uke 36. veldig spennende og litt skummelt egentlig! Hehe... Jeg er klar for å være ferdig med graviditeten, men ikke helt klar for å bli trebarnsmor enda.

Jeg tenker ikke så mye på vekten egentlig. Spiser det jeg vil, men prøver å spise sunt i hverdagene. Har heldigvis ikke den store cravingsen etter smågodt som jeg hadde sist. Følte det var det eneste jeg spiste da jeg gikk med lillemor...

Så bra at bt og urin er bra hos deg og lollo83 :) Her i heimen er mannen og bascinert og litt skremt (!!?) av hvor stor magen er ;) Haha, og det er for såvidt jeg også :) Er tungt ja..... :/ Blir spennende på ktr igjen og se hvor mye de har vokst da! Jeg også skal opp der på fredag!
Magebilde?? :) skal se om jeg finner jeg og.. Alle kommenterer jo at jeg sprekker snart..blir liksom litt lei av å si ; ja, men det er to og de vil ha plass.. ;)
ænoen som følger med på firlingmammaen forresten? Hun fra august eller september..

Da har jeg lagt ut fødselshistorien på juli-forumet :)

Back
Topp