Kor mange tvillinggravide e vi her?

Da har jeg lagt ut fødselshistorien på juli-forumet :)
Har lest den. Litt av en fødsel. Godt det gikk bra :-) gratulerer igjen, til dere begge. Tenk at du har jentene dine ute nå. Er rart å tenke på at snart sitter vi alle med to babyer i fanget..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Følte jeg burde legge ut bilde først siden jeg etterlyste.. Her rr uke 33 bilde.. Har ikke tatt noen ordentlige bilder etter det.. Flere som føler de holder på å sprekke?? ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1369055742224.jpg
    1369055742224.jpg
    43 KB · Visninger: 84
Hvordan går det med dere jenter?? Nå som både Charieo og Momsepia (snek litt innpå juni13..) har født,så nærmer det seg veldig med oss også!! :) :) :) Håper alle har det bra hvertfall-og at vi venter noen uker til ;)

Her går det bra. Ingen tegn til at de skal komme enda. 34+3 i dag. Men magen e stor å det e utrolig ømt på toppen av magen. Klør, strekker, svir og brenner liksom i huden. Skal til gynekolog igjen på mandag, så det blir litt spennende. Va på kontroll hos jordmor forrige onsdag, å da mente ho at tv2 hadde snudd sæ i seteleie. Æ e litt usikker, for kjenner fortsatt mest spark på toppen av magen.

Vi va forresten på sånn tvillingforberedende kurs å vi syns det va nyttig. Litt visste vi jo fra før siden vi har to små allerede, men likevel greit med en gjennomgang. Spesielt nyttig syns vi det va når vi hadde om fødsel, omvisning på føden, og tiden etter fødsel, barseltiden. Syns det e greit å være litt forberedt, spesielt siden vi har to små gutta. For at barseltiden skal gå lettest mulig va det riktig for oss å være litt forberedt. :) trenger ikke bety at det e riktig for alle.

Lollo83: ho som du hadde på rommet ditt når du lå innlagt, som fikk tvillingan i uke 28, va faktisk på tvillingforberedende kurs med oss. Alt går bra med de små nu. Nu ska de bare vokse sæ stor og sterk. :) de va 1110g og 1160 g.

Her går det bra. Ingen tegn til at de skal komme enda. 34+3 i dag. Men magen e stor å det e utrolig ømt på toppen av magen. Klør, strekker, svir og brenner liksom i huden. Skal til gynekolog igjen på mandag, så det blir litt spennende. Va på kontroll hos jordmor forrige onsdag, å da mente ho at tv2 hadde snudd sæ i seteleie. Æ e litt usikker, for kjenner fortsatt mest spark på toppen av magen.

Vi va forresten på sånn tvillingforberedende kurs å vi syns det va nyttig. Litt visste vi jo fra før siden vi har to små allerede, men likevel greit med en gjennomgang. Spesielt nyttig syns vi det va når vi hadde om fødsel, omvisning på føden, og tiden etter fødsel, barseltiden. Syns det e greit å være litt forberedt, spesielt siden vi har to små gutta. For at barseltiden skal gå lettest mulig va det riktig for oss å være litt forberedt. :) trenger ikke bety at det e riktig for alle.

Lollo83: ho som du hadde på rommet ditt når du lå innlagt, som fikk tvillingan i uke 28, va faktisk på tvillingforberedende kurs med oss. Alt går bra med de små nu. Nu ska de bare vokse sæ stor og sterk. :) de va 1110g og 1160 g.

Tenkte meg hun hadde vært på kurs med dere. Hn sa de hadde vært på kurset nemlig. Jeg fikk vite at det hadde gått bra med fødselen før jeg dro hjem fra KK. Leste om de i avisen i går også. Var det der du også så det Eller? Vi hadde planer om kurset vi og, men det kom litt for brått på.

Jeg er 32+4 og var på ny ktr på KK i dag. Tv1 ligger i hodeleie og veier ca 2 kg nå. Tv2 (som har vært minst frem til for to uker siden) har vokst seg til 2,3 kg og har snudd seg til seteleie. Blodstrømmene er fine, men blir det forandringer på de til neste ktr om to uker blir jeg satt i gang da. Det er litt forskjell i mengde fostervann, men begge har det bra foreløpig. :) er fare for at de utvikler ttts igjen så det er derfor jeg settes i gang om de merker noe endringer i blodstrømmene om to uker.

hvordan går det hos deg da, Allea?

Tenkte meg hun hadde vært på kurs med dere. Hn sa de hadde vært på kurset nemlig. Jeg fikk vite at det hadde gått bra med fødselen før jeg dro hjem fra KK. Leste om de i avisen i går også. Var det der du også så det Eller? Vi hadde planer om kurset vi og, men det kom litt for brått på.

Vi som va på kurset har en gruppe på facebook å e venn med ho på Facebook å, så fikk vite det der. Men leste å i avisen i går ja. :)

Det blir nån spennende uker på dæ framover da Lollo83. Tenk at du kanskje har guttan dine i arman om en 2-3 ukers tid. :)

Vi klarer ikke helt bestemme oss om vi skal melde oss på kurs-tror det skal gå ett her i Bergen i beg. av juni. Vi får se...

Alt bra her-skal opp på ktr på fredag,blir kjekt å se hvor mye de forhåpentligvis har vokst :) Det er tungt,men alle prøver er fine,så da kan jeg jo ikke klage :) så lenge guttene har det bra og trives :) det er jo det viktigste ;) men dårlig med nattesøvn,og ikke mye aktivitet som skal til før jeg får vondt og det er ubehagelig.

31 uker i dag :)

Bra å høre at det er bra med dere også :) stå på ;)

Jeg tør ikke melde oss på kurset som skal være i juni siden vi ikke vet helt hva som skjer om to uker... I tillegg er den siste kursdagen samtidig som vi har beskjed om igangsetting. Hadde terminen vært senere eller had jeg skulle gått til uke 38 had vi sikkert vært med på det. Hadde vært morsomt å gå på kurs med noen man "kjenner" herfra ;)

spennende med ny ktr på fredag da, Allea. :)

Hvordan gikk kontrollen, Allea? Og hvordan gikk det hos gyn, mamma til sim og sam? Har du en i hode og en i sete?

Gikk bra hos gynekologen. Begge ligger i hodeleie som æ trudde. :) fortsatt -10% i vekstavvik på begge, så de følger nu sin egen kurve hvertfall. Fikk ikke ny time, så det begynner å nærme sæ slutten. Litt blanda følelser for det. 35+1 i dag, så det blir spennende å se når de bestemmer sæ for å komme. Æ håper fortsatt de holder sæ inne lengst mulig, men skal selvfølgelig bli godt å få kroppen tilbake. :) nu skal æ til jordmor 5.juni å fastlegen 18.juni, å da sa gynekologen at fastlegen skal henvise til vurdering på KK etter det. Så sånn e planen fremover her. Hvis ikke nå skjer av sæ sjøl før den tid da. Spennende. :)

Så bra at alt er bra, det er da virkelig ikke mange ukene igjen for deg da mamma til sim og sam :)

Gikk også bra med meg på ktr, guttene vokser jevnt- de veier ca 1900 gram hver nå- og estimert til mellom 3 og 3,5 kg hvis jeg går til termin (!!!) Hjelp! Hvor stor kan denne magen bli liksom ;) Men legen på kk sa at jeg blir nok satt igang i uke 39 om ikke noe har skjedd :) Ny ktr fredag om tre uker :) Mine ligger også i hodeleie, men gyn sa at det var "best" at nr2 lå i seteleie, fordi hvis det skulle skje noe, som feks at de må hjelpe til å få han ut, så er det lettere å ta tak i en fot enn hodet! Haha, absurde greier... men de ligger nå som de ligger, det er fint lite å gjøre med det, og det stresser jeg heller ikke med :)

Har hatt noen kraftige kynnere i det siste, ganske regelmessige og ubehagelige, men de har liksom gått over av seg selv, så har ikke gjort noe med det. Det er vel positivt at livmoren trener? Men det er nesten som jeg føler på meg at det bygger seg opp liksom... kanskje bare noe jeg innbiller meg.... Har dere mye kynnere?

Og hvordan går det nå med deg, lollo83? Og hva med deg, Amie82??

Jeg har mye kynnere også. Føler de kommer uansett hva jeg gjør, men spesielt mye på natten. Nesten litt slitsomt! Har også hørt at å ha nr 2 i sete er bra. Her gjør nr2 det, mens nr1 ligger i hodeleie. Ellers er bekkenplagene blitt vesentlig bedret. Begynte hos fysio i forrige uke og har allerede hatt to timer der. Det har gjort susen! jeg har visst vært så spent i alle musklene rundt bekkenet og i ryggen at alt hadde låst seg. Fysioterapeuten fant en del ømme trykkpunkter som han har presset på til de var mindre vonde. Fy søren så vondt det var!! Svetten rant og tårene sprutet. etter første timen hadde jeg så gangsperr at jeg knapt klarte å ta i huden der han hadde trykket.... Men mye bedre nå. :)

blir forresten kanskje igangsetting neste uke allerede her. Siden tv2 har vokst så mye og har en del mer fostervann enn tv1 lurte legen på om transfysjonssyndromet har begynt Igjen. Så om det er forandringer i blodgjennomstrømningene til ktr i neste uke setter de meg i gang da. Skummelt og spennende! I tillegg har mannen skadet foten sin så han går vondt og bruker litt krykker for å komme seg rundt. Passer veldig bra må jeg si... :(

Blir spennende å se hvor lenge de holder seg magen da, mamma til sim og sam! Er du rundt uke 38 når du skal til Legen? Da er det vel på tide med en vurdering på kk, ja. Er litt rart at det går mot slutten av sv.skapet. Jeg har vært litt delt ang dette sv.skapet. Er magisk å være gravid og å kjenne på alle bevegelser, men det har vært slitsomt også. Blir godt å kunne ligge på gulvet og leke med lille igjen. :)

I dag har jeg vært en tur innom obs-posten på KK,etter jeg i natt hadde sinnsykt vondt i korsryggen og fremme/nede i magen,og smertene kom ganske regelmessig... Ikke klar for noen fødsel enda!!! Alt var bra,men livmorhalsen var forkortet en del nå. Fikk velge om jeg skulle dra hjem,eller om de skulle legge meg inn til observasjon-vi fant vel ut at siden vi har så kort vei var det best å dra hjem :) Og resepten: hvile og ny måling av livmorhals og kontroll på søndag. Men skal ringe med en gang det begynner igjen (har heldigvis dabbet litt av nå,men fremdeles ganske ubehagelig..) Snakk om å bli tatt litt på senga her-ikke har jeg pakket fødebag,ikke har vi satt opp senga,ikke vasket alle klærne enda.. Hjelpe meg! Det var litt skummelt ja!!!

Ojda, Allea! Litt skummelt det her da! Så bra at det har roet seg. og greit å få dra hjem da! jeg slapper bedre av hjemme enn på obs-posten.. Merker jeg lurer veldig på hvordan livmorhalsen min er nå. Den har ikke blitt målt på ca 1,5 mnd.

Egentlig litt godt å høre at det er flere enn oss som ikke er heLt klare med det praktiske. Jeg bør el strengt tatt ha med bagen på ktr over helgen så den må pakkes asap. Sengen vår står demontert i vindfanget og vi har ikke kjøpt madrass til den enda. Får gjøre det i morgen. I dag er det avslappings på sofaen siden fysioterapeuten har trykket med full i blåmerker på høyre hofte og lår (har ikke blåmerker altså, men det føles sånn...).

M I.

Så godt at det roa sæ Allea! Æ føler mæ heller ikke klar for fødsel enda, men ska bli godt å få dem ut når tiden e inne for det. Det verste nu for tiden e at det e ømt å gjør så ondt på toppen av magen. Strekker og brenner sånn i huden.

Så spennende Lollo83. Tenk at du kanskje har guttan dine i arman i næste uke. Masse masse lykke til hvis du blir satt i gang neste uke!

Har jo helt glemt å foreslå et lite tvillinggravidtreff i byen igjen, å nu e det vel kanskje for sent.

Ja, blir spennende å se kor lenge de holder sæ inni magen. Æ e i uke 38 når æ ska til legen ja. E vel tid for en vurdering da ja. På søndag e æ 36 uker. Syns tiden går vældig fort nu. Her e heller ikke fødebagen pakka. Men det meste ellers e sånn noenlunde klart. Senga må få en liten kontroll og må heve sengebunnen, å kjøpe ny madrass, ellers e vel det meste klart. Gleder mæ masse til småguttan kommer! :) <3 <3

Hvordan står det til med dere? Flere små som er klar for å melde sin ankomst? Jeg var på ktr i går og blodgjennomstrømningene så flotte ut, begge guttene vokser fint og derfor ble det ingen igangsetting da. Heldigvis! Trenger de siste to ukene på å få alt klart. Både det praktiske og Det psykiske som skjer i hodet mitt. Begge lå i hodeleie nå og ble estimert til nesten 2,4 kg og litt over 2,5 kg :)

Så godt at alt ser bra ut Lollo83 og at du slipper igangsetting. Her ser også alt fint ut. Va hos jordmor i går og alt står bra til. :)

Blir du satt i gang om to uker uansett Lollo83?

Så godt at alt er bra med dere! Alt bra her og,men det er tungt nå,masse "vondter" her og der... Kommer meg omtrent ikke ut av huset :( Min neste ktr er fredag 14-da er jeg 34 uker. Og min jordmor var visst helt fullbooket fremover,så hun kunne ikke gi meg flere timer (!).. Litt rart,men jeg føler meg godt ivaretatt på Haukeland da,så det går vel fint :) Hadde vært koselig med et treff ja,mamma til sim og sam-men for min del så tror ikke jeg at jeg klarer faktisk.. Kanskje vi kunne prøvd å treffes når babyene at kommet,og rutinene er begynt å falle på plass?? Er så spent på hva de neste ukene vil bringe!!! Noen som har hørt fra Amie82 forresten? Lenge siden vi har hørt noe derfra?

Back
Topp