Kor mange tvillinggravide e vi her?

Ja nå er vi vel snart alle over den magiske grensen! :wav

Jeg var på kontroll i går å alt så supert ut med de små :)
Begge lå på rundt 1400-1500 g nå, jenta 7% over og gutten 6% over snittet :)
Livmorhalsen var lukket å fin (lå på rundt 4).Gutten hadde plantet seg fint i bekkene mens jenta satt med rumpa ned :)
De trodde ikke jeg kom til å gå lenger enn 38 uker men at jeg kom til å bli satt igang mellom 38-39 hvis ingen ting hadde hent til da :)

Jeg har også dette med nummenhet i hendene!!Føler meg skikkelig klumsete for tiden! JM sa at det kom sikker av vannsamling i kroppen.

Jeg har også blitt fortalt at jeg blir satt igang uke 39.. Orker ikke tanken på å skulle gå overtid iallfall :-P venninnå mi gikk gravid med eneggede tvillinger for to år siden, mener hun gikk til uke 38 iallfall..

Jeg har hele tiden fått beskjed fra Haukeland om at det blir fødsel på meg i uke 36 (eneggede). fastlegen/jm har aldri nevnt noe om fødsel. Har bare vært hos jm en gang da, men legen er helt med på det haukeland gjør. Hun får visst rapporter fra de hver gang jeg har vært der. Veldig greit :) her var det nesten 100 gram forskjell på gutten da jeg var på ktr i forrige uke, men det gjorde ingenting. De var veldig store sist så det hadde flatet ut litt mer på den ene enn den andre denne gangen.

Jeg har heldigvis sluppet unna nummenheten i armer og hender. Det hadde jeg da jeg gikk gravid sist (bare hendene) og det var utrolig ubehagelig. Litt vann i beina har jeg, Dvs nok til å få noen gode hakk inn i anklene når jeg tar av meg sokkene på kvelden. ;) Hehe.. Har vel egentlig hatt det siden uke 20 ca, men synes ikke det har blitt så mye mer de siste ukene.

Selvfølgelig har guttene snudd rundt på hele magen min. De lå så flott til lenge. Tv1 med hodet godt plantet langt nede i bekkenet og rumpa ut på høyre side mens tv2 lå halvveis på tvers på venstre side. På ktr før helgen lå tv1 (som nå er blitt tv2) på tvers helt oppunder ribbeina og broren ligger på hodet ned i bekkenet. Rare barn! Magen ,in er helt skjev og ser ordentlig merkelig ut når jeg får kynnere.

Tar dere magnesiumtilskudd? Hjelper det mot kynnere? Jeg har så mye kynnere på natten for tiden at jeg sliter veldig med søvnen. I tillegg har jeg fått noe magevirus eller omgangssyke. Begynte fredag kveld med vondt i magen, kastet opp hele middagen og var oppe flere ganger natt til lørdag. Lørdag fortsatte det med oppkast og diaré, mens søndag g mandag var grei. I går begynte det igjen og i natt måtte jeg opp flere ganger. Tror jeg å ta en tlf til legen og høre hva jeg skal gjøre. Blir jo litt bekymret selv om jeg kjenner godt med bevegelser og ofte.

Hvor langt er du på vei nå?

Jeg blir også litt frustrert overforskjellige beskjeder fra forskjellige leger... Selv går jeg og venter på KS dato. To leger har sagt uke 38, men siste lege (som søkte) sa 10 dager før termin... Da er jeg jo 39 uker!

Jeg er 31+1 i dag.

Sånn tenker jeg, er foreløpig rolig på det. MEN, det er jo litt forskjell på om det er 13 uker igjen eller 9 uker igjen... OG så følger de vel ekstra godt med på dere som har eneggede ja :)

Ja, det er litt forskjell! Det vil jo være forskjell på ungene fra uke 36 til uke 39 også. For min del kunne de gjerne kommet ut nå snart, men vil jo at de skal bli litt større og ikke være premature. Jordmora i går sa at uke 32 er neste milepæl, og uke 36 etter det. Håper å ha dem inni der til da ihvertfall ;)

Har og fått vasket det meste av klær og utstyr nå :) Godt å ha det klart!

Jeg har ikke begynt å vaske ennå :p
Klarer liksom ikke stole på at det er en jente der :p De har sagt det 3 ganger da! Stoler dere andre 100 % på kjønn? Hehe

Jeg er over 31 uker, men håper veldig på å nå 36-37 uker :)

Her ligger hun minste i hodeleie, har gjort det de siste mnd. Hun andre ligger i sete og litt på tvers og skrå ;) Hun er den
mest aktive, så det er mest bevegelse på min høyre side.

Tok for første gang sånn sparketest på sykehuset i går. Satt i en stressless med to belter over magen. Kjente ikke så mange spark da, men fikk registrert gode hjerterytmer på begge jentene :) Det ble og registrert rier/kynnere! Det jeg hele tiden har trodd vært spark/press fra tv1 opp i ribbeina viser seg å være kynnere! Haha, har ikke trodd jeg har hatt det jeg :p

Jeg tar ikke noe magnesiumtilskudd.
Æsj, magevirus høres ikke noe særlig ut nå! :( God bedring! Håper det gir deg snart :)

Hehe, jeg stoler på at det er jenter der inne ;) Flere jordmødre og leger som har sagt det, så håper det er sant ;) I verste fall må rommet males om og alt rosa må byttes ut :p

Så kjedelig at du plages med magen lollo83 :(
Håper det gir seg snart!

Jeg har også fått vasket opp nesten alt av klær, har kun å få skrudd opp sengene så er vi i boks!
Er så redd for jeg havner i Bodø å må ligg der oppe å ikke ha alt iorden hjemme (er litt kontrollfrik) :p

Jeg tar ikke noe magnesiumtilskudd..Har faktisk ikke hørt snakk om det heller..

Har dere mye press på ribbena?? Her kjennes det ut som de turner i dem!!
Kjenner det skal bli godt å bli ferdig men håper dem holder seg irod til etter uke36 :)

Kor langt e du kommet Lollo83? Kæm e det som har termin først av oss egentlig?

Her ligger begge guttan med hodet ned, håper de holder sæ sånn. :)

2.juli her :)

28 juni her. :-) så jeg satser bare på at vi kommer oss forbi 17 mai, da er man passert 34 uker. ;-)

15. Juli har jeg termin :) er 28+4 i dag. Magen har heldigvis vært ok i dag, men jeg er veldig spent på hva natten bringer... skal ut og spise med noen jenter fra termingruppen til storesøster på fredag, men har sagt jeg må avvente til i morgen med å svare helt før jeg vet om jeg kan pga magen. Hadde vært så koselig å treffe de igjen. Sist vi hadde "bare mamma-kveld" var dagen før vi skulle reise til syden så da måtte jeg stå over.

Haha, jeg henger etter som alltid. Ikke ett eneste plagg til guttene er vasket, og den ene sengen er nettopp hentet. Den ligger fortsatt i deler baki bilen min. Hr ikke orket å bære den inn. Skal få en seng til, men vi kommer nok til å bare bruke en i starten. Har ikke plass til to på soverommet vårt. ;) vogn har vi heller ikke bestilt enda. Kanskje på tide å gjøre det.. Tenkte jeg skulle kjøpe ammepute brukt. Hvilken har dere andre kjøpt? Jeg er litt usikker på om det blir sissels eller my breast friend. Har egentlig fått anbefalt den siste.

Jeg stoler veldig på legene som har sagt to gutter til oss. Ikke vanskelig å se at det er det når de begge ligger og skrever og viser familiejuvelene hver gang vi er på ul ;)

Jeg har ei "ammepute" som heter form fix eller noe sånn.. Virker veldig god, kjøpt i sverige.

Jeg ligger også dårlig ann med å ordne ting.. Men er jo bare i uke 31.. Så tar det med ro. ;-)

Stoler også på at det er ei jente og en gutt fordi tre forskjellige har sagt det på ul og min magefølelse sier at det stemmer..

Har termin 26. juli :) Ligger litt bak dere jeg :) Jeg har kjøpt en ammepute, som den de har på tvillingforeningen sine sider- vet ikke hva den heter- fikk både den og my breast friend anbefalt av en venninne som fikk tvillinger for 6 mnd siden :)

I dag gjorde jeg meg klar for å dra til JM, skulle hente papirene mine og oppdaget at jeg skulle ha vært hos JM på TIRSDAG og ikke i dag torsdag... aaarrrggghhhh, er det mulig? Er det lov å skylde på pregnant brain? ;) Det resulterte i ny time først om tre uker...jeg hadde jo end el spm jeg ville snakke med henne om, og jeg hadde sett fram til å få høre hjertelyd igjen, og ikke minst spent på hvor mye magen har vokst siden sist.. Jaja, det kan vel skje den beste ;) Skal på ny ktr på Haukeland igjen fredag om en uke, så da får jeg jo sett de på skjermen da (UL).

På Haukeland sjekker de jo ikke blodtrykk, blodprosent eller urin... Nå er det snart fire uker siden jeg var hos JM sist og fikk sjekket dette, syns dere jeg burde gå innom legen og få sjekket det nå- og ikke vente tre uker til jeg har ny time hos JM? Blir så usikker...Særlig siden jeg føler jeg har fått en del vann i kroppen..

Jeg har ikke vasket noen klær enda, venter til vi har kjøpt ny kommode til de små :) Det skal jeg prøve å få til neste uke, så¨da blir det vasking av de få klærne jeg har kjøpt, og så får jeg telle opp og se hva som trengs videre :) Sengen er på plass- men ikke skrudd opp. Tenker også å prøve oss på at de deler seng de flrste mnd, men det kommer jo an på hvordan søvnmønster de har etc, men det får vi ta stilling til da! Har også kjøpt lekegrind, siden vi har hund, kan det være greit å ha de oppe fra gulvet hvertfall i begynnelsen. Skal sanrt bestille vogn fra kiddies.24, den kommende oldefaren skal kjøpe den til oss :) Gleder meg til vi kan hente den :)

Et lite spørsmål til slutt (ble langt dette her...): Kan man bruke vippestol- type babybjørn- helt fra babyene er nyfødt, eller er det en "aldersgrense" de anbefaler der?

Skyld på pregnant brain! ;)
Jeg ville nok fått en time på legekontoret for å ta de nødvendige prøvene, bare for sikkerhets skyld :)
Til tross for en del vann i kroppen de siste ukene, var urinen og blodtrykket mitt fint på tirsdag! Min største frykt nå er svangerskapsforgiftning, sånn at jeg må settes i gang tidlig :-/

Ang babybjørn vippestol aner jeg ikke... Har selv kjøpt new born- sett til tripp trapp-stoler vi

Allea: kanskje vi sees på Haukelandanderte fredag da. Jeg skal også på ktr da ;) ville gått til legen for sjekk av urin og blodtrykket jeg også. Gravidhjernen er et merkelig fenomen. Jeg er utrolig glemsk jeg også. Ktr husker jeg, men lite av alt annet... Er sissels ammepute de selger på tvillingforeldreforeningen sine nettsider. :)

jeg ville ikke brukt babybjørn vippestol fra fødselen av. Den går ikke an å legge helt ned (altså at den blir helt flat). Vi fikk låne en sånn til lille, men tror ikke vi brukte den før hun var rundt 3 mnd. Vi har to andre stoler som kan legges helt ned (en fisker price og en annen jeg ikke husker merket på) Denne gangen siden de vi lånte babybjørnstol av trenger den selv nå. ;)

Så spennende med endelig dato for ks da, K<3tærten! Er jo bare 1,5 mnd igjen da. :)

Jeg var forresten og handlet matchende sengetøy til guttene og lille i dag på Kid. Supersøtt rosa med sauer til lille, og blått med sauer til guttene :) måtte bare ha det!

Så spennende med dato da K<3tærten .. Er da man kjenner det begynner å nærme seg. ;-)

Så gøy med keisersnitt dato K <3 tærten. Så spennende!

Ang. babybjörn vippestolen står det i bruksanvisninga at den kan brukes fra barnet e 3,5 kg. Den brukes ikke så mye i starten da, siden dem sover mye da å vippestolen bør ikke være soveplassen. Men vi har væl begynt å bruke den når dem va 4-6 uker. E jo 3 forskjellige liggestillinger du kan stille den inn på å da har dem ganske bra liggestilling. E nu hværtfall våres erfaring. Som det står i bruksanvisninga så e den utvikla i samråd med barneleger og liggestillingen e ergonomisk riktig. :)

Vi har nu vært kjæmpe fornøyd med våres og ungan har likt den vældig godt, så vi ska kjøpe en til. :)

Back
Topp