Kommentarer til vekttråden

Opp 1 kg siden sist uke! Wow :-D Bare 3 kg igjen før startvekt nå :-)

Hvis det går i samme fart frem til termin så vil det si jeg går opp 5 kg fra startvekt. Da veier jeg isåfall 80kg! Yikes.. aldri veid så mye før :-P

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Var på svangerskapskontroll 9 des, og da hadde jeg økt 1,2 kg, altså opp til 76 :D
Har slitt med diaré i natt, så gikk på vekta istad for moroskyld, og nå veier jeg plutselig bare 72,5!
Kan jeg ha gått ned så mye det siste døgnet, eller har dette skjedd litt etter litt siden forrige kontroll tro? For nå har jeg mistet nesten alt jeg la på meg, veide jo 72 i startvekt.. (Skal sies at det var 10-12 kg for mye altså, for er bare 159 cm ;) )

Var på svangerskapskontroll 9 des, og da hadde jeg økt 1,2 kg, altså opp til 76 :D
Har slitt med diaré i natt, så gikk på vekta istad for moroskyld, og nå veier jeg plutselig bare 72,5!
Kan jeg ha gått ned så mye det siste døgnet, eller har dette skjedd litt etter litt siden forrige kontroll tro? For nå har jeg mistet nesten alt jeg la på meg, veide jo 72 i startvekt.. (Skal sies at det var 10-12 kg for mye altså, for er bare 159 cm ;) )

Kjem veldig an på om du kun har brukt di eiga vekt? Ingen vekter er like :( Så JM anbefalte meg og kun bruka den vekta heime.
Så kjem det an på om du hadde vatn i kroppen 9 desember, om du hadde ete noko, kva type kle du hadde på deg osv.
Ved diaré mistar du mykje veske så eg hadde ikkje tatt tallet for god fisk. Gå på vekta om nokon dagar og mulig den vil visa meir nøyaktig.
Lag heller ein rutine på det - eg står opp og går på do før eg står på vekta (ca 1 gong i veka evt den dagen eg skal på kontroll). Andre gjer det rett før dei legger seg.

Kjem veldig an på om du kun har brukt di eiga vekt? Ingen vekter er like :( Så JM anbefalte meg og kun bruka den vekta heime.
Så kjem det an på om du hadde vatn i kroppen 9 desember, om du hadde ete noko, kva type kle du hadde på deg osv.
Ved diaré mistar du mykje veske så eg hadde ikkje tatt tallet for god fisk. Gå på vekta om nokon dagar og mulig den vil visa meir nøyaktig.
Lag heller ein rutine på det - eg står opp og går på do før eg står på vekta (ca 1 gong i veka evt den dagen eg skal på kontroll). Andre gjer det rett før dei legger seg.
Sjekker alltid min egen vekt ift jordmor/lege, og de pleier å være ganske like :)
Dagen jeg var hos legen veide jeg meg på formiddag, og nå på kvelden.
Men, jeg hadde jo på litt klær hos legen, og nå bare undertøy og et håndkle på hodet :p
Har sikkert som du sier, bare mistet masse væske, så lar det gå et par dager før jeg tråkker opp på den igjen :)

Gått litt opp igjen etter omgangssyken, men det blir minus 1,5 kg siden forrige uke.

Grrrr jeg finner ikke det arket hvor jeg har tegnet graf over vekten :(

Plutselig ned 1/2 kg fra forrige uke igjen.. det var jo ikke helt riktig vei. Men får se neste uke igjen.

Dermed må jeg fortsatt opp 3, 5 kg før jeg er på startvekt!

33 fullgåtte uker nå

Plutselig ned 1/2 kg fra forrige uke igjen.. det var jo ikke helt riktig vei. Men får se neste uke igjen.

Dermed må jeg fortsatt opp 3, 5 kg før jeg er på startvekt!

33 fullgåtte uker nå

Da har du gått ned en god del mtp at baby og sånt veier litt nå... Var startvekt idealvekt?

Da har du gått ned en god del mtp at baby og sånt veier litt nå... Var startvekt idealvekt?

Jeg gikk ned 8, 7 kg fra startvekt - så har jo gått opp fra det igjen. Hele oversikten er jo i vektråden for uke til uke.

Jeg er 172cm høy og veide 75 kg da jeg ble gravid.. jeg mener at jeg lett kunne vært 10kg lettere - men hadde en sunn kropp og vekt. Og alle synes det var tull at jeg mente det var mye :-P Men nå i dag er jeg glad, for jeg hadde jo dermed "mer å gå på" når jeg igjen fikk hyperemesis! Alt skjer vel for en grunn..

Men at det bare er 7 uker igjen og jeg fortsatt ikke har nådd startvekt er litt urovekkende. Men jm sier jeg tåler det og at lillegutt tar det han trenger.

Etter tre dagar på sjukehus og til saman fem dagar der det har vore vanskeleg og eta, er vekta nede på 95,2 kg. Det betyr - 2 på fem dagar og totalt opp + 800 gram sia starten.

Jeg gikk ned 8, 7 kg fra startvekt - så har jo gått opp fra det igjen. Hele oversikten er jo i vektråden for uke til uke.

Jeg er 172cm høy og veide 75 kg da jeg ble gravid.. jeg mener at jeg lett kunne vært 10kg lettere - men hadde en sunn kropp og vekt. Og alle synes det var tull at jeg mente det var mye :-P Men nå i dag er jeg glad, for jeg hadde jo dermed "mer å gå på" når jeg igjen fikk hyperemesis! Alt skjer vel for en grunn..

Men at det bare er 7 uker igjen og jeg fortsatt ikke har nådd startvekt er litt urovekkende. Men jm sier jeg tåler det og at lillegutt tar det han trenger.

Hørtes helt passe ut i utgangspunktet. Men da har du jo glatt gått ned 8-10kg (eller mer) når babyen kommer ut.

Uke 33+3 og jeg har nå 1 kg igjen til jeg har nådd startvekt!
På tide :p

Hørtes helt passe ut i utgangspunktet. Men da har du jo glatt gått ned 8-10kg (eller mer) når babyen kommer ut.

Kan sikkert stemme det.. hvertfall hvis det plutselig ikke skjer noe. I dette tempoet så er jeg nok endel kilo under startvekt etter fødselen. Gikk ned 17 kg fra dagen jeg fødte til dagen etter fødsel med storesøster. Var mye vann går jeg utifra - da gikk jeg først ned 10 kg under startvekt også gikk jeg opp 7 kg over startvekten igjen. ikke pent..var undervektig da!

Har gått opp 12 kilo i svangerskapet, fra 72 i startvekt, til 84 nå. Er 32+3 i dag. Men er veldig overraska over å ikke ha gått opp noe i jula, var nemlig 84 kg 1,5 uke før jul også :D Håper velta går saktere oppover nå, og at jeg ikke går over 90 kg totalt.

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Gruer meg til å veie meg når jeg kommer hjem, etter to ukers juleferie. Men jeg tar det ikke så tungt, er jo ikke lenge igjen nå :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp