Kommentarer til vekttråden

Veldig fornøyd med at vekta ikke går så fort oppover nå som tidligere. Lurer på hva det kommer av. Kanskje fordi jeg har flyttet inn i hus med trapper? :p jeg er i generelt bedre form så antageligvis beveger jeg meg litt mer uten at jeg tenker over det
 
Gått opp 10kg tot av vekta før graviditet, er i uke 34+5. Målet er å gå opp 12 kg. Men begynner å få vann i kroppen :-S
 
Nå er jeg tilbake til startvekt. Gikk ned 10 kg i uke 9 pga kvalme. Nå har jeg gått opp 10 kg totalt. Litt overrasket, men har jo vært sykemeldt og mye i ro pga bekkenet, så da er det ikke rart. Håper jeg slipper å gå opp så mye mer.
 
Nå er jeg tilbake til startvekt. Gikk ned 10 kg i uke 9 pga kvalme. Nå har jeg gått opp 10 kg totalt. Litt overrasket, men har jo vært sykemeldt og mye i ro pga bekkenet, så da er det ikke rart. Håper jeg slipper å gå opp så mye mer.

Du har jo ikke gått opp 10kg hvis du gikk ned 10kg under startvekt da.. man begynner ikke å telle kg før startvekt er nådd! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Du har jo ikke gått opp 10kg hvis du gikk ned 10kg under startvekt da.. man begynner ikke å telle kg før startvekt er nådd! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
Det tror jeg er alt etter hvem du spør. I følge min jm så telles det fra laveste vekt. Symes det høres rart ut jeg da:p
 
Det tror jeg er alt etter hvem du spør. I følge min jm så telles det fra laveste vekt. Symes det høres rart ut jeg da:p

På helsekortet er det et eget felt hvor det står "vekt før graviditet" eller noe lignende.
Er vel en grunn til at det feltet eksisterer. ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Du har jo ikke gått opp 10kg hvis du gikk ned 10kg under startvekt da.. man begynner ikke å telle kg før startvekt er nådd! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
Teknisk sett så har jeg jo det, da jeg har veid meg på hver kontroll og det står oppført på helsekortet. Men ut i fra startvekt er jeg jo fornøyd med at jeg ikke har gått opp. Hadde de regnet det slik du sier hadde jeg fremdeles vært innlagt og på ernæringsdiett. :p
 
Teknisk sett så har jeg jo det, da jeg har veid meg på hver kontroll og det står oppført på helsekortet. Men ut i fra startvekt er jeg jo fornøyd med at jeg ikke har gått opp. Hadde de regnet det slik du sier hadde jeg fremdeles vært innlagt og på ernæringsdiett. :p

Må ikke glemme at man går opp en del kilo i baby, vann, blod, og div så du har nok ikke så mye vektøkning i deg selv men i "baby", og det forsvinner ganske raskt etter fødsel.
Og da er du nok raskt ned på laveste vekten du hadde i svangerskapet igjen :)
 
På helsekortet er det et eget felt hvor det står "vekt før graviditet" eller noe lignende.
Er vel en grunn til at det feltet eksisterer. ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Jeg går til "hundre" forskjellige jm og tre leger. De sier at 8kg som jeg har gått opp er veldig fin økning. Jeg påpeker da at jeg i utgangspunktet var overvektig og idealvekten min er mer lik da jeg hadde gått ned fram til uke 12. Men nei de regnet fra startvekt... Kjenner jeg er litt uenig med de :p
 
Jeg har nå gått opp 20 kg siden jeg ble gravid... Er i uke 33 og tenker egentlig bare uææææ hver gang jeg går på vekta hehe.. :p
 
Er no i veke 35 og er no 100 gram mindre enn den dagen eg vart gravid! Lillegutt ligger med rompa opp i magesekken og gjer den liten! Eter nesten ikkje noko, men gjer det ofte fordi eg bøir gåandes konstant små svolten uten å klara å få i meg nok mat. Fleire som har kommentert at eg ser smalare i ansiktet og eg har fått meir tydelig guttemage fordi handtaka er blitt mindre.
 
Har ligget i flere uker på ca samme vekt, plutselig opp 1,5 kg på 2 dager. Hmmm... Jeg ser jo hva som er årsaken - masse vann!
 
Det var litt mer ja! Får satse på at det forsvinner :) Gleder meg til å begynne å trene skikkelig igjen! :D
Man kan regne med at ca 10 kg forsvinner rett etter fødsel. Så kommer det an på hvor mye av resten av vekten er fett eller vann...
 
Man kan regne med at ca 10 kg forsvinner rett etter fødsel. Så kommer det an på hvor mye av resten av vekten er fett eller vann...
Greit å vite :) Men jeg skjønner liksom ikke helt hvor vekta har lagt seg, for jeg er ikke blitt noe tykkere og har ikke merket noe spesielt med vann i kroppen.. Både armer og ben osv er som de alltid har vært :p Magen min er heller ikke spesielt stor..
 
Er utrolig spent på hva jeg veier nå etter fødsel siden jeg kun gikk opp et par kg. Tror jeg skal spørre om å få veie meg idag:)
 
Er utrolig spent på hva jeg veier nå etter fødsel siden jeg kun gikk opp et par kg. Tror jeg skal spørre om å få veie meg idag:)

Spennande!! Synes og det blir spennande å sjå tallet på vekta etter lillegutt er kommen ut. Gjekk opp 3 kilo for så å gå ned 3,1 kilo. Har no gått opp ca 300 gram totalt, så det blir spennande :)
 
Jeg skulle ønske jeg kunne spole tilbake å gjøre graviditeten om igjen, så skulle jeg gjort alt jeg kunne for å slippe å gå opp 32kg! Nå sitter jeg her å tenker at alt jeg har trykket i trynet ikke var verdt det ( selv om jeg vet hvor vanskelig det har verdt å motstå)!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp