Kommentarer til vekttråden

Jeg har gått først ned og så opp. Jordmødrenesammenligner hele tiden med startvekt og synes oppgangen min tydeligvis er grei (8kg i uke 32). Men siden jeg i utgangspunktet var overvektig og at jeg gikk ned fram til uke 12 og har da gått opp 14 kg på 8 uker, så synes jeg det er litt mye. De siste 12 ukene har gått opp en hel kg i uken... Det er ganske mye synes jeg...

Jeg gikk også ned i vekt den første tida. Gikk ned ganske mye før jeg gikk sakte opp. Nå har jeg gått opp 500gr siden lørdag. Veier nå det samme som jeg veide før jeg ble gravid.

Hehe ja sender du pr post?:p neida jeg er fornøyd med slik jeg er, bare det ikke går utover babyen:) hun er over gjennomsnitt på målingene så tror hun koser seg godt inni der hehe:)
Over gjennomsnittet? Ja da er det vel hun som stjeler maten din ;) :p

Over gjennomsnittet? Ja da er det vel hun som stjeler maten din ;) :p
Hehe ja kan se slik ut ja hehe. For 1,5 uke siden ble hun målt til å være +6%. En uke etter det ble hun målt av en annen til å være +0,6%. Så egentlig litt vanskelig å vite hvem jeg skal tro på hehe. Synes det var litt stor forskjell!

Opp 400g denne uken også. Går hvertfall rette veien. Kun litt over 4kg til jeg har nådd startvekt igjen :D

Gikk totalt ned 8, 7 kg og er nå 30+2 uker på vei! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Hehe ja kan se slik ut ja hehe. For 1,5 uke siden ble hun målt til å være +6%. En uke etter det ble hun målt av en annen til å være +0,6%. Så egentlig litt vanskelig å vite hvem jeg skal tro på hehe. Synes det var litt stor forskjell!
hvis du regner ut hvor mye 6 prosent er av gjennomsnittelig vekt ved disse uker så er det ikke mange grammene da ;)

hvis du regner ut hvor mye 6 prosent er av gjennomsnittelig vekt ved disse uker så er det ikke mange grammene da ;)

Hittil har jeg gått opp 7kg. Føler at jeg spiser mye nå, så er spent (gruer meg) til neste kontroll etter jula, hehe :p Blir mye godt, og jeg skal virkelig nyte å kunne spise etter å ha slitt med hyperemesis i flere måneder.

Hittil har jeg gått opp 7kg. Føler at jeg spiser mye nå, så er spent (gruer meg) til neste kontroll etter jula, hehe :p Blir mye godt, og jeg skal virkelig nyte å kunne spise etter å ha slitt med hyperemesis i flere måneder.
Selvfølgelig skal du nyte det! Kooos deg:)

Da har jeg vært så heldig å fått bestilt meg time til ernæringsfysiolog neste fredag :) håper det gir litt motivasjon og inspirasjon til å være flinkere :D vil ikke opp mer i vekt nå :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg syns ikke man skal tenke for mye på vekt i graviditeten. Så lenge man gjør det beste man kan og ikke spiser usunt hele tiden. Jeg har svømt og gått tur hele svangerskapet. Spiser normalt, og akkuratt det samme som før graviditeten. Likevel har jeg lagt på meg 21 kg. Jeg har litt i underkant av 4 uker igjen og regner med at jeg er 25kg over startveka. Trudde virkelig ikke at dette skulle bli meg som ville gå opp 25 kg. har alltid hatt et bra syn på mosjon og mat, men når man har så mye vann i kroppen som meg så er det fort gjort og havne der. Jeg prøver og ikke tenke for mye på at jeg er mislykka, fordi jeg har gått opp så mye. Føler det er ett enormt press på det og nærmest slanke seg under en graviditet. Gjennomsnittelig skal man gå opp mellom 12-16 kg under en graviditet. Mange venninner som har gått opp både 20-35 kg. Ikke unormalt. Det er heller ikke veldig unormalt at hvis man har mye og ta av fra før eller ikke har anlegg til og legge på seg alt for mye. Tenk heller på hva som er best for den lille i magen. Eksperter kan si at jeg har gått opp mye, men jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan. Det er det viktigste ;-)

Jeg syns ikke man skal tenke for mye på vekt i graviditeten. Så lenge man gjør det beste man kan og ikke spiser usunt hele tiden. Jeg har svømt og gått tur hele svangerskapet. Spiser normalt, og akkuratt det samme som før graviditeten. Likevel har jeg lagt på meg 21 kg. Jeg har litt i underkant av 4 uker igjen og regner med at jeg er 25kg over startveka. Trudde virkelig ikke at dette skulle bli meg som ville gå opp 25 kg. har alltid hatt et bra syn på mosjon og mat, men når man har så mye vann i kroppen som meg så er det fort gjort og havne der. Jeg prøver og ikke tenke for mye på at jeg er mislykka, fordi jeg har gått opp så mye. Føler det er ett enormt press på det og nærmest slanke seg under en graviditet. Gjennomsnittelig skal man gå opp mellom 12-16 kg under en graviditet. Mange venninner som har gått opp både 20-35 kg. Ikke unormalt. Det er heller ikke veldig unormalt at hvis man har mye og ta av fra før eller ikke har anlegg til og legge på seg alt for mye. Tenk heller på hva som er best for den lille i magen. Eksperter kan si at jeg har gått opp mye, men jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan. Det er det viktigste ;-)

Jeg er helt enig, men jeg klarer ikke tenke sånn om Megselv :( søtsuget og bekkenet får frem det aller værste i meg :( har dårlig samvittighet hver eneste dag, selv om jeg prøver så godt jeg kan :/ det idealet om 12-16 kilo hjemsøker meg som har gått opp snart 30 :/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg stresser ikke veldig mye med vekten. Men jeg ønsker å holde god oversikt hvis jeg skulle få mye vann i kroppen plutselig pga at jeg hadde sf sist. Og så synes jeg det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg kan spise nå som jeg er mye i ro pga bekkenløsningen, i forhold til hvordan jeg vanligvis spiser da jeg er i mye aktivitet. Så da er vekten en grei indikator :)

Jeg blir opphengt i vekten fordi jeg synes jeg har gått opp "for lite". Blir jo selvfølgelig slik at en blir bekymret og redd for babyen.
Men enig med deg at folk må ikke henge seg for mye opp vekten heller. Det er som regel en årsak til at en går opp mye/lite. Det tror jeg kroppen regulerer selv utifra hva som trengs etter fødsel. Du kommer nok til å gå ned mye etter fødsel, men jeg kanskje ikke går ned noe. du har jo virkelig gjort ditt for å være sunn, og det er det som er viktig :) går du opp mye så er det fordi kroppen trenger det:)

Ikke sant. Du har helt sikkert vært flinkere enn meg, og enda har jeg såvidt gått opp 10 kg så langt (snart 33 uker). Jeg tror det er noe man rett og slett ikke kan gjøre så mye med. Det betyr selvfølgelig ikke at man skal gi faen i å ha et sunt kosthold. Det betyr bare at det er forskjell på folk.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ja skjønner frustrasjonen rundt vekt. Det er selvfølgelig mange psykiske lidelser som følger med selvbilde hvis det går over i hyperfokus. Det er mange sider av slike saker. Det eneste vi må huske på er at vi er kvinner og kjempe sterke som klarer oss igjennom 9mnd med graviditet. Vi får gi oss en klapp på skulderen og god samvittighet selv om vi har bekkenløsning, sitter mye stille og spiser vanlig ;-) føler man at man sliter veldig med søtsug får man prøve og ikke bli deprimert. Det er vanligvis pga graviditet og hormoner. Jeg må si det er er godt tips til folk som sliter med hvor store mengder man kan unne seg og sette opp en time hos ernæringsfysiolog. Det er kjempe nyttig! Generellt;-)
Jeg har vært hos det før og man kan også få skreddersydd en kostholdsplan for deg som er gravid også.
Veldig god ide! Skulle gjort det selv nå i graviditeten. ;-)
Vi må ha litt ros! Vi er dyktige;-)

I uke 28 var jeg gått opp 13kg totalt… Er nå 30+3 og gått opp 11kg totalt, har tatt av 2kg siden uke 28.. Regner med det kommer av stress :( Glad jeg skal til jordmor neste uke!

33 uker i dag og akkurat runda 10 kg!! :-) lurer på hvor mye jeg går opp den siste tiden? Er det normalt å legge på seg mye da?

33 uker i dag og akkurat runda 10 kg!! :-) lurer på hvor mye jeg går opp den siste tiden? Er det normalt å legge på seg mye da?

Varierer vel tror jeg.. Jeg jar gått opp mye i starten alle 3 gangene, men mot slutten stopper det opp og vekta beveger seg saktere.. Jeg har faktisk gått ned et par kg :p

Tror det er veldig individuelt. Noen sier de la på seg mest på slutten, hva det kommer av vet jeg ikke, men det er jo da man samler mest vann og er i minst fysisk aktivitet og baby legger på seg mest. Men har lest et sted at mange legger mye på seg mellom uke 19 og 24, husker ikke hvorfor...

Back
Topp