Kommentarer til vekttråden

Vekta gjorde eit lite byks i dag, 2 kilo oppgang. Har lagt merke til at eg er litt meir svolten for tida og JM var fornøyd med liten oppgang :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Men hvorfor må du gå ned hvis du er normalvektig?

Jeg må ikke det(og vil helst ikke det), men jeg kommer helt sikkert til å gjøre det etter fødselen.
Og selv om jeg ifølge bmi er normalvektig så ser jeg ut som jeg er undervektig allerede nå.
Om jeg da kommer til å gå ned rundt 12 kilo etter fødselen så vil jeg ikke se ut.

Jeeeeez!

Jeg har blitt et beinrangel med kul på magen, så det blir neppe et vakkert syn og jeg skal gå ned så mye :p
må gå ned 13 kg fra vekten jeg har nå til bmi'en min sier at jeg er undervektig, men armer, fingre og resten av kroppen viser noe annet mener nå jeg og de rundt meg. Er ikke pent når beinene stikker ut :/

Får stå på etter fødselen og bygge litt muskler for å fyll i hudslafsene ^^

Kjenner til det.. føler jeg har mer lår denne gang. Men både rumpeballene, ansikt og armer er skrumpet inn! :p

Blir litt muskelbygging her også når lillebror er 2-3 mnd :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Jeg må ikke det(og vil helst ikke det), men jeg kommer helt sikkert til å gjøre det etter fødselen.
Og selv om jeg ifølge bmi er normalvektig så ser jeg ut som jeg er undervektig allerede nå.
Om jeg da kommer til å gå ned rundt 12 kilo etter fødselen så vil jeg ikke se ut.

Skjønner…

Får prøve å være flink og spise riktig og godt :-) Viktig å få i seg den næringen man selv trenger, og babyen trenger, hvis man ammer. Er selv redd for å gå i fellen og ende opp med å spise for lite - kroppen min fungerer sånn at når jeg er mye stressa, så sier den ikke ifra at jeg trenger mat. Og så surrer jeg bare. Uff.

hvordan går det jenter?

Jeg får jo helt åndenød når jeg går på vekta om dagen! 109,7 viste den i dag... det er 24,7 kg opp det...

Men det må sies at jeg er veldig usikker på hvor mye jeg egentlig har lagt på meg, for jeg veide meg ikke noe særlig ofte før akkurat, og hormonene jeg gikk på da jeg ble gravid har gjort sitt til at oppgangen begyndte lenge før graviditeten :P

Jeg prøver å være flink å spise sunnere (for klarer jo ikke å holde meg HELT unna søtsakene..er jo tross alt jul også) også gå dit jeg kan, ikke bare kjøre bil! Men vekta går fortsatt bare oppover. Har gått opp 27 kg siden startvekte. Så nå er jeg vel overvektig tenker jeg :/ snart må jeg bli kvitt dette søtsuget!!! Jeg klarer snart ikke se meg selv i speilet lengre! Og ikkeminst, gruer meg til å måtte pynte meg til julaften!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er 29+2 og veier ca 9 kg mer nå. Synes kiloene kommer i rykk og napp, og julen gjør selvfølgelig også sitt bidrag :P

Jeg prøver å være flink å spise sunnere (for klarer jo ikke å holde meg HELT unna søtsakene..er jo tross alt jul også) også gå dit jeg kan, ikke bare kjøre bil! Men vekta går fortsatt bare oppover. Har gått opp 27 kg siden startvekte. Så nå er jeg vel overvektig tenker jeg :/ snart må jeg bli kvitt dette søtsuget!!! Jeg klarer snart ikke se meg selv i speilet lengre! Og ikkeminst, gruer meg til å måtte pynte meg til julaften!

Du kan prøve å ta kalsiumtabletter og magnesiumtabletter som tilskudd. Har vore mykje forskning på det og resultat viser at dersom du får i deg nok av dei to vil søtsuget minske/bli borte.
Verdt å prøve?

Du kan prøve å ta kalsiumtabletter og magnesiumtabletter som tilskudd. Har vore mykje forskning på det og resultat viser at dersom du får i deg nok av dei to vil søtsuget minske/bli borte.
Verdt å prøve?
Ang kalsiumtabletter så skal man sjekke verdiene først hos lege. Magnesium er bare å ta:) ellers er det krom jeg har hørt stagger søtsuget...

hvordan går det jenter?

Jeg får jo helt åndenød når jeg går på vekta om dagen! 109,7 viste den i dag... det er 24,7 kg opp det...

Men det må sies at jeg er veldig usikker på hvor mye jeg egentlig har lagt på meg, for jeg veide meg ikke noe særlig ofte før akkurat, og hormonene jeg gikk på da jeg ble gravid har gjort sitt til at oppgangen begyndte lenge før graviditeten :P
Jeg har gått først ned og så opp. Jordmødrenesammenligner hele tiden med startvekt og synes oppgangen min tydeligvis er grei (8kg i uke 32). Men siden jeg i utgangspunktet var overvektig og at jeg gikk ned fram til uke 12 og har da gått opp 14 kg på 8 uker, så synes jeg det er litt mye. De siste 12 ukene har gått opp en hel kg i uken... Det er ganske mye synes jeg...

Jeg har gått først ned og så opp. Jordmødrenesammenligner hele tiden med startvekt og synes oppgangen min tydeligvis er grei (8kg i uke 32). Men siden jeg i utgangspunktet var overvektig og at jeg gikk ned fram til uke 12 og har da gått opp 14 kg på 8 uker, så synes jeg det er litt mye. De siste 12 ukene har gått opp en hel kg i uken... Det er ganske mye synes jeg...

I grunn er det omvendt på meg... jeg FØYK opp i vekt de første 12 ukene, men de neste 20 ukene har jeg bare gått opp 4-5 kg tilsammen....

Verdt å prøve?

Ja kanskje jeg skal prøve det! :) selvfølelsen er jo helt på bånn når det eneste jeg vil er å slutte å spise godteri, men umulig når det er det eneste jeg faktisk har lyst på ! :( så kan vel ikke akkurat tape på å prøve :) takk for tipset :)

Eg føle at eg har vore heldig med vekta fram til no. Gjekk ned 3 kilo dei første 14 vekene, og ut i frå startvekt har eg lagt på meg 2 kilo (30+4). Er som tidlegare nemnt overvektig frå før og har ein del å ta frå. Målet er å unngå tre tall på vekta FØR komma teiknet, med det er kun 4 kilo dit så anser målet mitt til å vera litt for optimistisk da eg sansynleg vil legga på meg meir på slutten. MEN, det er vel lov til å håpe? Og klare eg å trappe ned/slutte med godteri blir det sikkert ikkje så verst tall på vekta.

Har fortsatt kun gått opp 1kg fra startvekt! Er 31+3. Gikk ned 3 kg de første ukene som gravid, så hvis en regner med de har jeg gått opp 4kg. Jeg er småbekymret, men er vel ikke så mye å gjøre. Babyen vokser ihvertfall som hun skal, så det er bra:) håper bare ikke jeg går ned mye i ammetiden for da er det ikke mye igjen av meg til slutt! Merker jo at klær er blitt større, utenom over magen da:p

Har fortsatt kun gått opp 1kg fra startvekt! Er 31+3. Gikk ned 3 kg de første ukene som gravid, så hvis en regner med de har jeg gått opp 4kg. Jeg er småbekymret, men er vel ikke så mye å gjøre. Babyen vokser ihvertfall som hun skal, så det er bra:) håper bare ikke jeg går ned mye i ammetiden for da er det ikke mye igjen av meg til slutt! Merker jo at klær er blitt større, utenom over magen da:p

Du kan få litt av meg ;)

Her har jeg gått opp over 2 kilo på 1 uke takket være næringen jeg får på sykehuset.

Fortsatt 2 kilo til startvekt, men har til sammens gått opp 6 kilo fra minste vekt i svangerskapet og er nå i uke 30+2 :)

Back
Topp