Klagetråden

Så merkelig at du ble snudd i døra hos gynekologen!! Du har jo lange og noe uregelmessige sykluser. Hva slags utredning fikk du? Og gikk du privat? Føler ofte de er mer interesserte i å prøve behandling da. Skjønner godt du er skuffa når det var den responsen du ble møtt med ❤️
Eneste utredningen jeg har hatt er vanlig gynekologisk undersøkelse! Mange fine egg osv.. men jeg prøvde å forklare at mine sykluser er ustabile og veldig lange.. sist syklusperiode varte i 47 (!) Dager! Jeg burde heller fått prøvd å fått noe for å få syklusen litt kortere.. selv om jeg har prøvd under 1 år.. :( har heller ikke fått svar på hvorfor jeg får svake positive g-tester.. også blir de negative.. jeg har også kun fått 1-2 eggløsningstester som var positive igjennom denne prøveperioden.. altså hele.. men man må jo ha eggløsning før mensen osv.. men er så vanskelig når den er såå lang! ❤❤
 
Eneste utredningen jeg har hatt er vanlig gynekologisk undersøkelse! Mange fine egg osv.. men jeg prøvde å forklare at mine sykluser er ustabile og veldig lange.. sist syklusperiode varte i 47 (!) Dager! Jeg burde heller fått prøvd å fått noe for å få syklusen litt kortere.. selv om jeg har prøvd under 1 år.. :( har heller ikke fått svar på hvorfor jeg får svake positive g-tester.. også blir de negative.. jeg har også kun fått 1-2 eggløsningstester som var positive igjennom denne prøveperioden.. altså hele.. men man må jo ha eggløsning før mensen osv.. men er så vanskelig når den er såå lang! ❤❤
Så kjipt!! Min gynekolog skreiv ut letrozol til meg når jeg fikk time etter 7pp´er, hadde selv lange og uregelmessige sykluser.. Er veldig slitsomt for ventetiden føles så mye lengre!! Hun sa til meg at når de er så uregelmessige, så er det ikke sikkert jeg hadde el hver pp. Sa de noe om hvorfor de ikke ville forsøke medikamentell behandling?
 
Så kjipt!! Min gynekolog skreiv ut letrozol til meg når jeg fikk time etter 7pp´er, hadde selv lange og uregelmessige sykluser.. Er veldig slitsomt for ventetiden føles så mye lengre!! Hun sa til meg at når de er så uregelmessige, så er det ikke sikkert jeg hadde el hver pp. Sa de noe om hvorfor de ikke ville forsøke medikamentell behandling?
Hun sa ikke mer enn at jeg er ung.. og at siden førstemann kom til med prevensjon så burde det gått nå også ganske kjapt.. men det er jo 5 år siden! Men her sitter jeg med de laaaaange syklusene.. føles ekstratungt når jeg får sterke menssmerter som gjør at jeg må sykemelde meg hver eneste gang jeg har mensen.. det blir heller ikke tatt tak i! :(:(
 
Hun sa ikke mer enn at jeg er ung.. og at siden førstemann kom til med prevensjon så burde det gått nå også ganske kjapt.. men det er jo 5 år siden! Men her sitter jeg med de laaaaange syklusene.. føles ekstratungt når jeg får sterke menssmerter som gjør at jeg må sykemelde meg hver eneste gang jeg har mensen.. det blir heller ikke tatt tak i! :(:(
Skjønner jeg kjempegodt!! Du kan bestille privat time hos annen gynekolog? ❤️
 
Den er pinefull! ser at du har prøvd lenge! :eek: Hvordan går det hos deg? <3
Jeg skal ha forsamtale på en fertilitetsklinikk snart, så håper jeg de kan hjelpe oss på veien :happy: Ikke klart å bli gravid, så håper det skjer noe snart ❤️
 
Jeg skal ha forsamtale på en fertilitetsklinikk snart, så håper jeg de kan hjelpe oss på veien :happy: Ikke klart å bli gravid, så håper det skjer noe snart ❤️
Håper det skjer noe snart for oss begge! <3 Jeg skal ha time til gynekolog 9 januar.. men det føles ut som år og dag.. fordi da har det gått 1 år ca.... og frikortet mitt funker ikke mer daa i tillegg... så vurdere sterkt privat for å få fortgang fordi jeg tviler på at jeg blir gravid før hjelpen.... selv om jeg har kun prøvd siden februar...
 
Håper det skjer noe snart for oss begge! <3 Jeg skal ha time til gynekolog 9 januar.. men det føles ut som år og dag.. fordi da har det gått 1 år ca.... og frikortet mitt funker ikke mer daa i tillegg... så vurdere sterkt privat for å få fortgang fordi jeg tviler på at jeg blir gravid før hjelpen.... selv om jeg har kun prøvd siden februar...
Krysser fingrene for oss begge :happy: Skjønner det føles lenge ut til. På denne tiden av året ifjor ventet jeg på min første time hos gynekolog i januar :p
 
Klage ja - har ikke blitt gravid ennå :mad: når jeg ble medlem her i vår tenkte jeg - hva er vitsen jeg blir “altid” gravid nesten uten å prøve! “jeg rekker garantert ikke å bli medlem på skjult engang” boy was I wrong :p
Men ok livet er ikke så ille...jeg bare ser blå babyting over alt :dummy:
 
Når klokka slår 12 på halloween fylles hjemmet mitt med jul. Jeg elsker jula og alt som har med jul å gjøre. Men i år lar det vente på seg. Alle rundt meg lurer på hva som skjer. Ingen vet at jeg egentlig går med klump i halsen hele tiden å gråter når jeg er for meg selv. 22.november skulle vi egentlig bli 4 i vår familie. Men sånn gikk det ikke. Jeg hadde en MA i påsken men ble gravid igjen i august. Så nå er jeg akkurat ferdig med blødningene etter siste MA. Håper jeg har en spire i magen som blir til termin før mai kommer. Det kommer til å bli en tung måned dersom jeg går med tom mage da også.
 
Hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid når man faktisk prøver? Altså, jeg er bare ferdig med pp3, og på vei inn i pp4 snart, håper jeg.. Bare TR dukker opp. Så jeg skal ikke klage, men sist jeg ble gravid, ble jeg det på p-piller, som jeg aldri har glemt å ta... Så da blir det jo litt fortvilende, at man faktisk ikke blir gravid når man prøver... :hilarious:
 
Kan klage over noe annet i dag som ikke har med Svangerskap å gjøre? Kan det slutte å snø nå??? Vi har sikkert 2 meter nå......Dritlei dårlig vær og nedbør......Vil ha soooooool og sommer :)
 
Kan klage over noe annet i dag som ikke har med Svangerskap å gjøre? Kan det slutte å snø nå??? Vi har sikkert 2 meter nå......Dritlei dårlig vær og nedbør......Vil ha soooooool og sommer :)
Og vi her på Østlandet sutrer over at det aldri ble vinter :shy:
 
Jeg trenger å få ut litt frustrasjon... :( Jeg er i pp4, å fikk i dag mensen... jeg hadde en SÅ god følelse denne måneden på at det skulle klaffe... men neida... fikk mensen å hadde lyst å begynne å grine... jeg følte jeg hadde festeblødning og smerter på fredag som var.. jeg var overbevist.. er så lei meg..
 
Jeg trenger å få ut litt frustrasjon... :( Jeg er i pp4, å fikk i dag mensen... jeg hadde en SÅ god følelse denne måneden på at det skulle klaffe... men neida... fikk mensen å hadde lyst å begynne å grine... jeg følte jeg hadde festeblødning og smerter på fredag som var.. jeg var overbevist.. er så lei meg..
Kjenner følelsen, helt lov å føle det slik :Heartred
 
Takk♥️ Ingen som vet at vi prøver, orker ikke spørsmål hver måned.. så det er veldig godt å kunne få ut litt frustrasjon til mange i samme båt..
Nei det er slitsomt med spørsmål hele tiden, selv om det er velment. Vi er åpne om at vi prøver denne runden, og har prøvd såpass lenge nå at folk har sluttet å spørre... Litt sårt det også :sorry:
 
Back
Topp