Klagetråd

Etter en forholdsvis god dag er kvalmen tilbake for fullt i kveld. Ikke lett å bli klok på!!

Hehe mulig. Tror jeg ringte for 2 uker siden, er 7+3 i dag. Er bare redd for at de henviser meg for seint til toul. Har vært med ivf klinikken på ul i dag og alt er fint til nå. :)
Er det jeg er redd og… men ordner seg sikkert :)

Måtte avlyse ul i morgen fordi minsten er syk :( privat ul, 6+5 altså. Ville bare se om det er noe der. :(

Jeg er kvalm! Elsker att jeg er det men hater å være kvalm :)
Haha , ja jeg stresser av å ikke være kvalm , kunne egentlig tenkt meg litt kvalme så jeg ikke hadde så god matlyst haha !! Var kvalm de første 4 mnd med min førstefødte , gutt men d blir litt feil klage over at man ikke er kvalm så det er litt ironi her ;)

Kjenner det begynner å ta på å gå rundt å være konstant sliten og kvalm (selv om jeg er så heldig at jeg foreløpig ikke laster opp). Tungt å ta seg av en syk unge på 11 mnd når man kommer hjem fra jobb når man føler man går på reservebatteri selv… er klar over at jeg er privilegert som har han og en i magen, men trengte likevel å få utløp for frustrasjon

Omg! Nå har enda en venn som jeg ikke har fortalt at jeg er gravid til spurt meg om jeg er i god form… nå er det en annen venninne som har sladret. Fy faen altså :shifty: jeg latet som ingenting til han, for han har stakkar ikke gjort noe, men hun andre skal jeg snakke med i morgen. Hva er galt med folk? Er det virkelig så utenkelig at dette er noe jeg har lyst å dele selv? Eller er det bare mine venner som overhodet ikke tenker på annet enn å være den som får «lov til» å fortelle en nyhet (som ikke omhandler dem engang)??

Omg! Nå har enda en venn som jeg ikke har fortalt at jeg er gravid til spurt meg om jeg er i god form… nå er det en annen venninne som har sladret. Fy faen altså :shifty: jeg latet som ingenting til han, for han har stakkar ikke gjort noe, men hun andre skal jeg snakke med i morgen. Hva er galt med folk? Er det virkelig så utenkelig at dette er noe jeg har lyst å dele selv? Eller er det bare mine venner som overhodet ikke tenker på annet enn å være den som får «lov til» å fortelle en nyhet (som ikke omhandler dem engang)??
Enkelte altså.. det der er sikkelig dårlig gjort!

Nei, det er ugreit altså...

Må bare klage litt over kvalmen og formen generelt. Har hele uken vært hjemme med en syk 3 åring, men ikke vært i form selv. Kjenner nå at jeg er helt ødelagt.
Kan ikke huske at jeg var så dårlig de forrige gangene jeg gikk gravid, dette er hvertfall mer enn forventet :happy090

Blir kvalm bare av tanken på babygrøt. Så i går fikk lille brødskive til kveldsmat :happy8

Dette er hvorfor vi ikke sa noe til noen. Folk forsnakker seg og folk tenker dessverre ikke alltid over det. Som gravid er man plutselig allemannseie og det er irriterende.

Jeg har også fått høre via via om graviditeter men da holder jeg munn om det og ‘later som ingenting’ og venter med å gratulere den det gjelder når de selv deler det nettopp fordi det er den gravide som skal få lov til å dele det selv. Jeg hadde blitt så skuffet og såret :facepalm:

Er så trøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :sleep011
Ble under 4 timers søvn i natt. Har mest lyst til å bare dra hjem og legge meg, men har et viktig møte i 11 tiden jeg må på.
Krysser fingrene for at jeg ikke sitter og gjesper i møte med potensiell ny arbeidsgiver.

Dette er hvorfor vi ikke sa noe til noen. Folk forsnakker seg og folk tenker dessverre ikke alltid over det. Som gravid er man plutselig allemannseie og det er irriterende.

Jeg har også fått høre via via om graviditeter men da holder jeg munn om det og ‘later som ingenting’ og venter med å gratulere den det gjelder når de selv deler det nettopp fordi det er den gravide som skal få lov til å dele det selv. Jeg hadde blitt så skuffet og såret :facepalm:
Du har helt rett! Og jeg har brukt å gjøre som deg om jeg hører via via fra andre.. blir godt å nå 12 uker, så kan jeg dele med alle og slippe det sladret :laughing002 Men da kommer vel kommentarer om at jeg spiser for mye/for lite, trener for mye/for lite, har for liten/for stor mage (spiser du ikke/er du sikker på at det ikke er to inni der)?:laughing002

Sååå kvalm på kveldstid. Både slitsomt og "godt" med symptomer!! :/

Last edited:
I dag er formen skikkelig dritt. Våknet opp med sår hals og hodepine. Tett nese, kvalm og enda mindre lyst på mat enn tidligere. Trodde nesten ikke det var mulig. Så i dag blir jeg vel å ligge rett ut på sofaen. Altså motivasjon for å skulle orke å gå gjennom et helt svangerskap per dags dato må gjerne prøve å finne meg, for det trengs sårt

Etter omgangssyke i helga er formen blitt mye dårligere. Kaster opp alt jeg spiser igjen. Hjelper ikke at nettene er dårlige også, tror jeg blir kvalmere av mindre søvn. Trøtt, kjørt og kvaaalm.

Back
Topp