Klagetråd

Ja dessverre. Klarer ikke lage matpakke kvelden før fordi da må jeg se på maten i kjøleskapet og forholde meg til hva jeg kanskje orker å spise i morgen.. haha. Sist klarte jeg ikke hjelpe til med mathandling eller noe fordi jeg ble kvalm av å gå inn i matbutikker. Men får plutselige innfall om mat jeg har lyst på da! Spiste tre epler til kvelds i forgårs, prøvde det samme i går men da klarte jeg bare to små biter :hilarious:
Sist ga det seg rundt uke 12. Så gleder meg til det! Uheldigvis er jeg 11 + 0 lillejulaften, men håper jeg klarer å nyte noe likevel :schocked028
Har det ikke fullt så ille, men ganske ille. Klarer som regel finne ett eller annet jeg kan se for meg å få ned (havregryn, frukt, yoghurt, hjemmebakte horn, plutselige innfall om middager), men det er virkelig ikke alltid vi har i hus det jeg har lyst på. Hva jeg orker varierer også veldig, og mye kommer opp igjen. Blir kvalm bare av å skrive dette :grumpy:
Ja eneste som gjør at jeg får i meg litt mat et sånne plutselige innfall med ting som frister. Ingen andre ting enn det går ned da. Får heldigvis i meg en del drikke (saft med sukker, juice, yt osv.) for å prøve å få i meg noe næring

Gikk i over en uke og var sikker på at dette ikke skulle gå veien fordi jeg ikke var blitt kvalm. Har gått på Xonvea sonen jeg fikk positiv test. Nå er kvalmen kommet for fult så da er jeg ikke bekymret lenger, men fy.f@**^# å slitsomt dette er! Heldigvis virker det som Xonvea tar de værste toppene, noe som gjør at jeg får i meg mat og ikke er helt sengeliggende slik som sist. Men skulle så gjerne ønske jeg kunne være mere «normalt» gravid denne gangen.

Får i det minste håpe svangeskapet varer mer enn 25 uker denne gangen :Heartpink
Er det lov å spørre hvordan det gikk med svangerskapet som kun varte til uke 25? :Heartred Du må jo selvfølgelig ikke svare hvis du ikke føler for det

Er det lov å spørre hvordan det gikk med svangerskapet som kun varte til uke 25? :Heartred Du må jo selvfølgelig ikke svare hvis du ikke føler for det
Det har vært en lang og humpete reise, men går fint med lille jenta nå :Heartpink
Ho har nettopp begynt å gå, full fart og stort sett blid hele tiden. Lungesyk og nedsatt hørsel, men ellers frisk og sprek jente. :)

Da var minste syk med nesten 40 i feber og øyekatarr + muligens starten på ørebetennelse) og eldste har feber og øre- og halsbetennelse.
Fikk pencilinkur til han hos legen i dag, men den kastet han nettopp opp av :arghh:
Nu må det snart være nok… drittlei av sykdom!

Jeg skjønte plutselig at (bank i bordet)
1) Jeg kan ikke spise rakfisk i jula og 2) da har jeg et problem, for det er en tradisjon det er vanskelig å slippe unna...

Er så forbaska lei av at kroppen min bare ikke er laget for å bære fram barn... Det helvetes vekkenet er helt krise den gangen her også, og nå har det begynt enda tidligere/verre enn forrige graviditet. Klarte jo ikke å fullføre forrige svangerskap til termin da jeg var på nippet til å havne i rullestol pga invalidiserende bekkenløsning. Har jo nå lille på 18 mnd som er i en fase hvor hun helst vil bli mye bært rundt og trenger mye hjelp til av/påkledning osv. Samboer prøver å avlaste så godt han kan heldigvis. Nå ligger jeg rett ut på sofaen med en stor hotellpute mellom beina og skal ikke gjøre noe mer i dag...

Det som plager meg mest akkurat nå er at jeg er så inni H.. trøtt HELE tiden. Jeg ligger å sover til langt utpå dagen, så sover på sofaen på ettermiddagen, å fortsatt så sitter jeg med følelsen av at jeg såvidt klarer å holde meg våken hele tiden! Barna vet ikke noe enda, men spurte om jeg hadde fått en sykdom som gjør meg så trøtt hele tiden :laughing021

Fikk henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset 10. januar, og da er jeg 13+4. Hadde virkelig håpet jeg skulle få litt tidligere, siden det er anbefalt før 13+6.. Vurderer å ringe i morgen og spørre om tidligere time

Fikk henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset 10. januar, og da er jeg 13+4. Hadde virkelig håpet jeg skulle få litt tidligere, siden det er anbefalt før 13+6.. Vurderer å ringe i morgen og spørre om tidligere time
Du er jo innenfor 13+6 da, men forstår jo at man ønsker tidligere. Kapasiteten er nok ganske sprengt på mange sykehus.

Er klassekontakt og han andre som er klassekontakt i tillegg til meg er en stor tosk..
Alt arbeid faller på meg. Drit i å ta sånne verve om du ikke gidder utføre det! Blæh:shifty:

Jeg har litt veske i livmor, som av og til kan komme som friskt blod. Har sjekket embryo og det er friskt og fint i uke 7+3 og vesken ligger ikke i nærheten av forstersekken. Flere som har opplevd eller opplever det?

Hadde sett fram til første jordmortime idag, men den ble avlyst pga sykdom. Så nå må jeg vente enda ei uke. Så det å få otul før jul tror jeg henger i en tynn tråd nå…
Hvor langt er du påvei? Jordmor hadde ikke ledig til meg før jeg er 10+0 og legen hadde ikke ledig før 12+0

Hehe, vi fikk på nyttåraften kl. 15 her.. Også 13 uker da, men bestilt en 20'ende privat for å ha bilder til julegavene

Back
Topp