Klagetråd

Blitt dårlig her også. Utkjørt, kvalm og kaster opp. Iskald plutselig, men bakerovn etter bevegelse. Utrolig lei og samtidig utrolig takknemlig.

Gruer meg så sykt til helgen nå:sorry: skal både lørdag og søndag jobbe 14 timer hver dag fra 08:00-22:00 o_O har vært så sliten hver dag de siste dagene og i går så klarte jeg bare å være oppe i 1 time, før jeg måtte legge meg nedpå og orket ikke gå 2 minutter til butikken engang:sorry: har en følelse om at jeg kommer til å begynne å grine foran kollegaen min :(

Gruer meg så sykt til helgen nå:sorry: skal både lørdag og søndag jobbe 14 timer hver dag fra 08:00-22:00 o_O har vært så sliten hver dag de siste dagene og i går så klarte jeg bare å være oppe i 1 time, før jeg måtte legge meg nedpå og orket ikke gå 2 minutter til butikken engang:sorry: har en følelse om at jeg kommer til å begynne å grine foran kollegaen min :(
Det hørtes skikkelig tøft ut :Heartred
Har du vurdert å be om (gradert) sykemelding?

Fy, som jeg hater å være kvalm!! Jeg har emetofobi, så jeg har mest lyst til å legge meg i fosterstilling og gråte... Var ikke kvalm med mine to første, så jeg var veldig lite forberedt på å bli kvalm denne gangen.

Der kom første oppkastet også :depressed: Har sendt emelding til legen og etterspurt kvalmestillende.. Jenta mi hadde jo oppkast på tirsdag, så det er en bitteliten sjanse for at det er omgangssyke, men jeg tror egentlig ikke det. Med omgangssyke bruker jeg alltid å få magesmerter i et par timer før oppkastet kommer. Nå var jeg "bare" kvalm før det kom. Og jeg sitter og drikker frokostshaken min nå, som jeg også tenker hadde vært utenkelig om det var omgangssyken..

Mange innlegg på klagetråden fra meg idag.. Har ikke kastet opp noe mer, men har vært kvalm, fryser og svetter om hverandre og har sovet store deler av dagen. Fikk presset ned et pizzastykke nå til middag og føler meg ørlite bedre. Håper virkelig dette er sykdom og ikke graviditeten, for dette er ikke graviditeten jeg bestilte :shifty: Jeg er student, så sykemelding er liksom ikke et alternativ. Og jeg har min mest krevende eksamen gjennom hele studiet om en måneds tid, så slike dager som dette har jeg ikke tid til..

Må klage på at 3-åringen har hatt feber i 4 dager nå (med påfølgende dårlig nattesøvn hvor han roper på meg ca. hvert 90. minutt.
Mannen sover seg selvfølgelig gjennom det meste mens jeg spretter opp av senga straks 3-åringen begynner å rope.
Har nå vært hjemme med begge ungene alene i 2 dager da barnehagen har vært stengt (planleggingsdager).
Nå har også 1-åringen blitt syk (øyebetennelse + snørrete og hoste).
Og på toppen av det hele har mannen sannsynligvis (en «mild») bihulebetennelse. Som eneste friske i familien føler jeg at jeg blir springende fra den end til den andre.
Elsker selvfølgelig barna og mannen min, men kjenner at det blir litt godt å dra på jobb i morgen :shy:

Jobbe i barnehage når man er konstant trøtt , svimmel/ ør og kvalm er ikke en dans på roser..
Jobb fra 08.00-15.30 etterfulgt av kurs fra 19-20.
Føles så ensomt og urettferdig å måtte gi 100% når man egentlig har 40%..Kollegaer vet om " kirsebæret", får noe slakk av det. Vil jo bare sove når jeg kommer hjem, så en kjip hverdag for tiden. Heldigvis bare en måned til 12 uker og jul!

Hadde filmkveld i kveld med ei veldig god venninne og to til som jeg kjenner litt. Jeg har fortalt venninna mi at jeg er gravid, men jeg hadde ikke trodd at hun skulle fortelle det til begge disse to.. fikk gratulasjoner fra begge, og jeg vet at hun har sagt det til moren sin.. Bah. Jeg må ta meg en prat med henne i morgen for å minne henne på hvem sin nyhet dette er å dele… kjenner jeg blir skikkelig sur faktisk!

Er det andre som sliter med å få i seg mat? Jeg er så himla kvalm, men klarer altså ikke tanken på mat. Vet at det hjelper å spise lite og ofte, men jeg sliter med å få meg til å spise. Blir skikkelig dårlig av å tenke på mat, jeg klarer ikke å skrive handleliste engang. Blir bare dårlig og må legge den fra meg. Nå er kl.13. Og jeg har spist en halv klementin og en kiwi i dag... Blir aldri sulten og å gå på en matbutikk har jeg ikke klart på mange uker. Jeg spiser alltid litt middag, men samboer må lage all maten stort sett. Kommer det bilder av mat på insta/facebook så må jeg bare scrolle videre før jeg rekker å se noe av det. Er det flere som har det sånn??

Gikk i over en uke og var sikker på at dette ikke skulle gå veien fordi jeg ikke var blitt kvalm. Har gått på Xonvea sonen jeg fikk positiv test. Nå er kvalmen kommet for fult så da er jeg ikke bekymret lenger, men fy.f@**^# å slitsomt dette er! Heldigvis virker det som Xonvea tar de værste toppene, noe som gjør at jeg får i meg mat og ikke er helt sengeliggende slik som sist. Men skulle så gjerne ønske jeg kunne være mere «normalt» gravid denne gangen.

Får i det minste håpe svangeskapet varer mer enn 25 uker denne gangen :Heartpink

Er det andre som sliter med å få i seg mat? Jeg er så himla kvalm, men klarer altså ikke tanken på mat. Vet at det hjelper å spise lite og ofte, men jeg sliter med å få meg til å spise. Blir skikkelig dårlig av å tenke på mat, jeg klarer ikke å skrive handleliste engang. Blir bare dårlig og må legge den fra meg. Nå er kl.13. Og jeg har spist en halv klementin og en kiwi i dag... Blir aldri sulten og å gå på en matbutikk har jeg ikke klart på mange uker. Jeg spiser alltid litt middag, men samboer må lage all maten stort sett. Kommer det bilder av mat på insta/facebook så må jeg bare scrolle videre før jeg rekker å se noe av det. Er det flere som har det sånn??
Har det ikke fullt så ille, men ganske ille. Klarer som regel finne ett eller annet jeg kan se for meg å få ned (havregryn, frukt, yoghurt, hjemmebakte horn, plutselige innfall om middager), men det er virkelig ikke alltid vi har i hus det jeg har lyst på. Hva jeg orker varierer også veldig, og mye kommer opp igjen. Blir kvalm bare av å skrive dette :grumpy:

Klarer ikke se bilde av eller forholde meg til smelta ost av alle snodige ting! :hilarious:

Hadde det sånn sist, fikk ikke i meg noe mat og nesten ikke drikke fra uke 5-10, da ble jeg lagt inn på sykehuset.
Denne gangen har jeg gått på Xonvea siden jeg fikk posetiv test, det har gjort at kvalmen ikke er like ikke, nå er jeg bare kvalm hele tiden, men får i meg mat og drikke.

Ja dessverre. Klarer ikke lage matpakke kvelden før fordi da må jeg se på maten i kjøleskapet og forholde meg til hva jeg kanskje orker å spise i morgen.. haha. Sist klarte jeg ikke hjelpe til med mathandling eller noe fordi jeg ble kvalm av å gå inn i matbutikker. Men får plutselige innfall om mat jeg har lyst på da! Spiste tre epler til kvelds i forgårs, prøvde det samme i går men da klarte jeg bare to små biter :hilarious:
Sist ga det seg rundt uke 12. Så gleder meg til det! Uheldigvis er jeg 11 + 0 lillejulaften, men håper jeg klarer å nyte noe likevel :schocked028

Back
Topp