Klagetråd

Ikke akkurat en klage, men dersom denne graviditeten går bra, så funderer jeg litt over hvordan jeg skal fortelle det to to spesifikke venninner. De er begge i gang testing/IVF, og har slitt lenge, og her kommer jeg med gravidtet nr.2 mens sønnen min er 10mmd. Føles ikke rettferdig….det blir vondt å fortelle.
Huff, ja.. det er vanskelig! Men de blir nok glade for deg likevel. Og kanskje rekker dere å være gravide sammen og kan nyte barsel sammen? Hvis de er i gang med IVF altså :)

Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og nå har jeg begynt å blø litt ferskt blod... huff kjente jeg bli kjempestressa nå. Nå kommer tiden frem til UL i morgen kl.16. Til å gå kjempesakte
Krysser fingrene for at det er en helt uskyldig blødning og at dere får se et lite nurk som storkoser seg i mageboligen sin i morgen på UL :Heartbigred

Nå er jeg altså så møkk lei av å vente på at sykehuset skal ringe meg tilbake :mad:
Ble lovd å få tilbakemelding senest mandag på hcg prøve tatt fredag og hva veien videre blir… men de ringer aldri!
Har purret på de for 3. gang nå, men virker som de driter i pasientene.
Hvis/når de endelig ringer meg opp kommer nok de til å få servert noen gloser og hvor lite hensynsfull de fremstår når de sier at det er mulig jeg kommer til å miste og starte å blø om noen dager + at det kan hende jeg har svangerskap utenfor livmor på undersøkelsen og så ikke følger dette opp :angry4
Greit nok at jeg er relativt sikker på at det ikke er snakk om noen exu, men etter å ha mistet 4 ganger i løpet av de siste 7 mnd. gjør det meg selvfølgelig usikker og redd når jeg får en slik beskjed.
Jeg blir bare så utrolig forbannet og oppgitt.

Ok, utblåsning slutt (for nå)!

Hjalp visst å klage for 45 min senere ringte legen. Fikk ikke sagt hva jeg mente da jeg satt i garderoben i barnehagen med flere andre foreldre, men men…

Last edited:
Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og nå har jeg begynt å blø litt ferskt blod... huff kjente jeg bli kjempestressa nå. Nå kommer tiden frem til UL i morgen kl.16. Til å gå kjempesakte
Skjønner du stresser over det altså, men mange som opplever det og likevel går det fint. Også deilig at det «bare» er til i morgen du må vente. Du kan jo ringe inn og høre om de har time tidligere på dagen.

Prøvde å bestille første legetime for oppfølging hos fastlegen men har ikke fått time før 5 desember o_O vil da være 7+6 uker på vei:inpain: hadde håpet på time tidligere.

Nå er jeg altså så møkk lei av å vente på at sykehuset skal ringe meg tilbake :mad:
Ble lovd å få tilbakemelding senest mandag på hcg prøve tatt fredag og hva veien videre blir… men de ringer aldri!
Har purret på de for 3. gang nå, men virker som de driter i pasientene.
Hvis/når de endelig ringer meg opp kommer nok de til å få servert noen gloser og hvor lite hensynsfull de fremstår når de sier at det er mulig jeg kommer til å miste og starte å blø om noen dager + at det kan hende jeg har svangerskap utenfor livmor på undersøkelsen og så ikke følger dette opp :angry4
Greit nok at jeg er relativt sikker på at det ikke er snakk om noen exu, men etter å ha mistet 4 ganger i løpet av de siste 7 mnd. gjør det meg selvfølgelig usikker og redd når jeg får en slik beskjed.
Jeg blir bare så utrolig forbannet og oppgitt.

Ok, utblåsning slutt (for nå)!

Hjalp visst å klage for 45 min senere ringte legen. Fikk ikke sagt hva jeg mente da jeg satt i garderoben i barnehagen med flere andre foreldre, men men…
For en grusom ventetid!! Men kan jeg spørre - hvordan gikk det?

Ikke akkurat en klage, men dersom denne graviditeten går bra, så funderer jeg litt over hvordan jeg skal fortelle det to to spesifikke venninner. De er begge i gang testing/IVF, og har slitt lenge, og her kommer jeg med gravidtet nr.2 mens sønnen min er 10mmd. Føles ikke rettferdig….det blir vondt å fortelle.
Forstår deg veldig godt! Hadde akkurat en venninne som mistet i uke 12. Måtte fortelle henne det siden vi skal på hyttetur i helgen og der skal alle drikke alkohol. Sa det via melding for å la henne kunne reagere på sin måte. Sa rett ut at jeg var gravid og at jeg har tenkt masse på når og hvordan jeg skulle si det. Nevnte også at jeg forstår om det er vanskelig for henne å høre. Hun ble selvfølgelig bare veldig glad på våre vegne! Jeg hadde overtenkt dette sååå lenge. Men tror også dine venninner bare blir veldig glad på dine vegne. Og så er det deres tur en annen gang :Heartpink :Heartpink

Prøvde å bestille første legetime for oppfølging hos fastlegen men har ikke fått time før 5 desember o_O vil da være 7+6 uker på vei:inpain: hadde håpet på time tidligere.
Jeg har først fått i uke 10ish. Legen mente det ikke var noen grunn til å komme for tidlig mtp. alle prøvene som skal tas. Var der på 5+6 og hun målte ingenting da. Litt overraska der og da, men nå synes jeg det egentlig er ganske så greit. Skrev henvisning til TOUL, da, det var kjekt å få på plass.

Jeg fikk beskjed av legen om å bestille time i uke 12 (første legetimen), ble litt satt ut av at det var så sent, mange uker å vente for vi å få en bekreftelse... Bestilte et par tul privat og fikk beskjed av begge at det var helt feil, han skulle kalt inn tidligere for å se stigning, kontroller og henvise til første oul i uke 12... Så jeg velger å gå til jordmor gjennom svangerskapet :confused005

Jeg fikk beskjed av legen om å bestille time i uke 12 (første legetimen), ble litt satt ut av at det var så sent, mange uker å vente for vi å få en bekreftelse... Bestilte et par tul privat og fikk beskjed av begge at det var helt feil, han skulle kalt inn tidligere for å se stigning, kontroller og henvise til første oul i uke 12... Så jeg velger å gå til jordmor gjennom svangerskapet :confused005
Noen leger er bare sikkelig dårlige på svangerskap..

Murret så mye i går ettermiddag og kveld… og igjen nå da jeg våknet.. håper det bare er «voksesmertet» Er ikke vondt men er som dagen før mensen kommer… så jo hjertet 7+2, er nå 7+5. Redd for å miste igjen…
Jeg tror det er helt normalt,men forstår bekymringen din. :Heartred Har hatt det sånn i begge mine svangerskap,og også nå. Kjenner det går litt i "rykk og napp". Dager/timer da jeg ikke kjenner noe,og så plutselig kjenner jeg det godt. Særlig på kveld,når jeg har tid til å sette meg ned.

Back
Topp