Klagetråd

Så kjedelig at den har gått over:/ til meg har den hatt kjempe god effekt- å jeg bruker kun 2 tabletter hvær kveld! Å når jeg sier kjempe god effekt sammenligner jeg formen med forrige svangerskap hvor jeg var 100% sykmeldt og kun lå på romme i fra uke 6-13… prøve å trappe ned til 1 tablett og merket at dagene blir tyngre.. kjedelig at den ikke virker for alle:/
Deilig! Går på 3 ×phenergan nå + væske på sykehuset, og det fungerer sånn at jeg ikke kaster opp så mye :) Men mersom 100% sykemeldt ja og så si sengeliggende. Håper det bedrer seg i andre trimester

Deilig! Går på 3 ×phenergan nå + væske på sykehuset, og det fungerer sånn at jeg ikke kaster opp så mye :) Men mersom 100% sykemeldt ja og så si sengeliggende. Håper det bedrer seg i andre trimester
Krysser alle fingre og tær for at det blir bedre! Et så kjedelig å ha d sånn:(

Burde du ikke ha noe mer kvalmestillende enn bare Phenergan?

Burde du ikke ha noe mer kvalmestillende enn bare Phenergan?
Følte meg litt bedre før jeg ble verre igjen. Og når jeg var på sykehuset på fredag ble vi enige om at jeg først prøver øker til 3 tabletter med phenergan, og hvis jeg ikke blir bedre skal jeg starte på zofran :)

På sykehuset er de s0 optimistiske og mener det med stor sannsynlighet bedrer seg mellom 12 mot 14 uker. Men leser jo om så mange med HG som har det hele svangerskapet, så vet ikke om jeg har helt troa.

Men heldigvis minimalt med spying iallfall nå

Følte meg litt bedre før jeg ble verre igjen. Og når jeg var på sykehuset på fredag ble vi enige om at jeg først prøver øker til 3 tabletter med phenergan, og hvis jeg ikke blir bedre skal jeg starte på zofran :)

På sykehuset er de s0 optimistiske og mener det med stor sannsynlighet bedrer seg mellom 12 mot 14 uker. Men leser jo om så mange med HG som har det hele svangerskapet, så vet ikke om jeg har helt troa.

Men heldigvis minimalt med spying iallfall nå
Har du prøvd Stemetil? Eller Largactil? (Eller ev. Afipran, men den er bare anbefalt å bruke i fem dager og derfor ikke så godt egnet ved svangerskapskvalme). Det gis vanligvis før man forsøker Zofran.

Videre god bedring! Godt å lese at spyingen har roet seg litt nå. Håper det holder seg.

Har du prøvd Stemetil? Eller Largactil? (Eller ev. Afipran, men den er bare anbefalt å bruke i fem dager og derfor ikke så godt egnet ved svangerskapskvalme). Det gis vanligvis før man forsøker Zofran.

Videre god bedring! Godt å lese at spyingen har roet seg litt nå. Håper det holder seg.
Fikk Afipran intravenøst de to første dagene på sykehuset før jeg fikk phenergan! Ikke prøvd noen av de andre :) Takk for tips! Skal høre litt om det ikke bedrer seg!

Tusen takk! Har både fått til å luftet meg litt og spist litt fiskeboller, så en mye bedre dag idag iallfall!!

Ja ikke sant! Og merket overhode ikke noe bedring ved å øke dosen heller
Jeg ble skikkelig dårlig når jeg prøvde å øke dosen så jeg trappet fort ned og sluttet helt :wtf:

Må klage: Orker ikke gå, kun ligge og sitte pga kvalmen. Jeg har avtalt hjemmekontor, så jeg har ikke tenkt at jeg trenger sykmelding. Det begynner dog å tære skikkelig på det mentale å sitte alene dag ut og dag inn. Usikker på om jeg burde be om en gradert sykemelding da jeg må legge meg mye ned ila arbeidsdagen og hvile. Det er jo ikke bra. Føler det er litt nederlag på en måte.

Må klage: Orker ikke gå, kun ligge og sitte pga kvalmen. Jeg har avtalt hjemmekontor, så jeg har ikke tenkt at jeg trenger sykmelding. Det begynner dog å tære skikkelig på det mentale å sitte alene dag ut og dag inn. Usikker på om jeg burde be om en gradert sykemelding da jeg må legge meg mye ned ila arbeidsdagen og hvile. Det er jo ikke bra. Føler det er litt nederlag på en måte.
Høres ut som du kan trenge det.

Jeg har også fått tilbud om å bare ta hjemmekontor, men jeg hadde ikke sjangs. Både fordi jeg ikke presterer i det hele tatt når jeg er så dårlig som nå, og fordi jeg ikke orker å ha det hengende over meg. Vurderte også gradert sykemelding, men fant ut at det også ble vanskelig, for jeg kommer til å føle at det er et jag å få inn de timene jeg skal når jeg er skikkelig dårlig. Så jeg valgte 100% og har virkelig ikke angret (selv om jeg har kjempe dårlig samvittighet for resten av teamet såklart, men helsa først) :Heartpink
Og som legen sa til meg - du kan erstattes på jobb, men hjemme er du uerstattelig. Så man må ha overskudd til å leve litt også, ikke bare eksistere.

Hvorfor kan jeg ikke lære?!
Får akutt lyst på "Godt&blandet", mumser innpå over halve posen... Altså prøver å stoppe før, men hånda finner bare veien inn i posen på nytt av seg selv, også videre til munnen:think005 går så langt at jeg ender opp med å kaste opp... Sykt irriterende!

Må bare klage litt. Er så drittlei. Overalt står det om det fantastiske andre semesteret og hvordan ting letter, glød og greier. Ifølge tul er jeg 14+5 nå. Ikke ser jeg noe babymage (greit nok den, siden jeg hadde ekstra på magen fra før og oppblåst), men fryktelig kjedelig med alle som har fått sine. Ikke sover jeg spesielt godt, brystene er blitt ømme igjen siste par ukene etter noen ukers pause, leddsmerter og hodepine, slapp, kviser og utslitt.
Måtte bare blåse ut litt

Flere som er sinnsykt varme om dagen? Føler jeg snart renner bort! Svetter også mye på natta, og det er så ekkelt... Sengetøyet blir jo helt vått, og klistrer seg til kroppen.
Sitter i sofaen nå med minimalt med klær på. Kjenner heten bølge gjennom kroppen akkurat som om jeg skulle hatt feber :dead:

Flere som er sinnsykt varme om dagen? Føler jeg snart renner bort! Svetter også mye på natta, og det er så ekkelt... Sengetøyet blir jo helt vått, og klistrer seg til kroppen.
Sitter i sofaen nå med minimalt med klær på. Kjenner heten bølge gjennom kroppen akkurat som om jeg skulle hatt feber :dead:
Svetter mer og lukter mer svett :facepalm:

Back
Topp