Klagetråd

Må bare få ut litt. Vi var hos privat ultralyd og jordmor der fant noe hun ville at lege på sykehuset skulle se på og henviste oss dit. Var der på ultralyd og både lege + overlege fant samme feil på høyrefoten til lillemann. Foten er vridd ved ankelen og han vil minimum trenge gips rett etter fødsel. Skal tilbake i desember for ny ultralyd og samtale med ortopedisk så blir fulgt opp og alle var veldig trivelige.
Men jeg er så redd for det synet av babyen som kommer ut med foten "brekt" ved ankelen og redd for å skade han innen han får gips. Men alle sier jeg bare skal være glad det ikke er verre. Og det er forsåvidt riktig, men det fjerner ikke angsten min og jeg blir bare sur :schocked028
Klumpfot hos nyfødte kan i de fleste tilfeller behandles fint med noen uker i gips. Det er myk glassfibergips, ikke tykk «gipsgips». Foten ser perfekt ut og er myk og fin på alle måter. Den ser ikke knekt ut, bare som om babyen inntåer mye ved ankelen. Du kan ikke skade noe som helst. Hilsen ortopedmamma. Bra der ble oppdaget nå, så får du god informasjon om behandlingen før baby kommer. Klem til deg!
 
Jeg føler jeg har et luksusproblem, men trenger å klage litt.

Jeg var på tidlig UL forrige uke (12+5) og alt så helt fint ut.
Nå klarer jeg liksom ikke slå meg til ro med at alt skal være bra frem til uke 19 (!). Det føles så uendelig lenge til. Noen som har noe betryggende ord eller tips/triks?
Doppler, evt privat ul i uke 16 :happy: Sjekk om det er flere private som tilbyr det i ditt område, jeg har betalt 800kr per privat ul, så har vært på to stk!
Evt doppler fra babyplan, 500kr.
 
Klumpfot hos nyfødte kan i de fleste tilfeller behandles fint med noen uker i gips. Det er myk glassfibergips, ikke tykk «gipsgips». Foten ser perfekt ut og er myk og fin på alle måter. Den ser ikke knekt ut, bare som om babyen inntåer mye ved ankelen. Du kan ikke skade noe som helst. Hilsen ortopedmamma. Bra der ble oppdaget nå, så får du god informasjon om behandlingen før baby kommer. Klem til deg!
Oki. De på ultralyd sier foten er bøyd ved ankelen nemlig. Den ligger innover istedet for rett fram som den skal. Mulig jeg da ser for meg verre enn det er. Takk ❤️

Vet du tilfeldigvis hvor fort etter fødsel de bruker gipse foten?

Veldig flink hun private jordmoren, og vi hadde flaks for hun så egentlig hverken ikke ben eller profil på timen avsatt, men ba meg få opp puls og lot oss komme inn igjen etter neste avtale. Siden klinikken "stjal" henne fra sykehuset er hun også kjent der og ble nok tatt ekstra seriøst pga det.
 
Oki. De på ultralyd sier foten er bøyd ved ankelen nemlig. Den ligger innover istedet for rett fram som den skal. Mulig jeg da ser for meg verre enn det er. Takk ❤️

Vet du tilfeldigvis hvor fort etter fødsel de bruker gipse foten?

Veldig flink hun private jordmoren, og vi hadde flaks for hun så egentlig hverken ikke ben eller profil på timen avsatt, men ba meg få opp puls og lot oss komme inn igjen etter neste avtale. Siden klinikken "stjal" henne fra sykehuset er hun også kjent der og ble nok tatt ekstra seriøst pga det.
Den er nok litt bøyd, men ikke som «knekt», bare som om baby simulerer et overtråkk. Du kommer ikke til å bli sjokkert. ❤️ Ortopedene bruker å komme innom på barsel for å kjenne hvor elastisk beinet er, så lager de en plan derfra.
 
Den er nok litt bøyd, men ikke som «knekt», bare som om baby simulerer et overtråkk. Du kommer ikke til å bli sjokkert. ❤️ Ortopedene bruker å komme innom på barsel for å kjenne hvor elastisk beinet er, så lager de en plan derfra.
Takk for svar. Det hjelper masse.
Vi får sikkert vite mer i desember, men godt å få høre litt nå som det første sjokket var og..
 
Takk for svar. Det hjelper masse.
Vi får sikkert vite mer i desember, men godt å få høre litt nå som det første sjokket var og..
Min svigerbror ble født med begge beina bøyd innover og der var behandlingen at foreldrene hans kilte ham på utsiden av beina i noen måneder, for å «tvinge» ham til å tøye beina utover. Han ble helt fin og har ingen problemer med beina den dag i dag :)
 
Min svigerbror ble født med begge beina bøyd innover og der var behandlingen at foreldrene hans kilte ham på utsiden av beina i noen måneder, for å «tvinge» ham til å tøye beina utover. Han ble helt fin og har ingen problemer med beina den dag i dag :)
Interessant behandling.. :happy:
Blir nok mer enn det ja, er blitt forespeilet gips som minimum. Men via søk oppdaget det kan bli ganske omfattende med gipsbytter og stav mellom bena i flere måneder.
Regner nå med at det er det typen har hatt som baby og at vi da hadde 30% høyere sjanse for at baby fikk det og
 
Har aldri hatt kviser noen sted på kroppen utenom én nå og da, mtp mensen. Nå har jeg hatt nupper mellom puppene siden jeg ble gravid, samt de har spredd seg opp mot halsen og nakken. Kjenner noen få kviseaktige nupper på rygg og en hel haug på haken/kinn. Den rareste plassen syns jeg er på hver sin side i hårfeste i pannen?! Når jeg kjenner innover i håret er det også bittesmå kviser der? Hva i alle dager. Er det hormoner som gjør dette? :nailbiting: :hilarious:
 
Har aldri hatt kviser noen sted på kroppen utenom én nå og da, mtp mensen. Nå har jeg hatt nupper mellom puppene siden jeg ble gravid, samt de har spredd seg opp mot halsen og nakken. Kjenner noen få kviseaktige nupper på rygg og en hel haug på haken/kinn. Den rareste plassen syns jeg er på hver sin side i hårfeste i pannen?! Når jeg kjenner innover i håret er det også bittesmå kviser der? Hva i alle dager. Er det hormoner som gjør dette? :nailbiting: :hilarious:
Hormoner jupp.
Sliter med kviser med menstruasjon ellers og så har hatt ekstra med kviser i trynet i mange uker nå (haha)
I ca 18 uker
 
  • Liker
Reactions: MOK
Må klage litt på at brystene lekker og spesielt det ene :arghh: Er 16+5 og det er helt sykt hvordan de klarer å lekke så mye allerede
 
Må klage litt på at brystene lekker og spesielt det ene :arghh: Er 16+5 og det er helt sykt hvordan de klarer å lekke så mye allerede
Synes den er helt innafor å klage på :banghead:
Må innrømme at jeg er så sykt glad det ikke er meg. Å skulle måtte ha de svære ballongene mine i bh hele døgnet hadde blitt så klamt :hungover::hilarious:
 
Ler altså av svaret ditt og håper du gjennomfører det neste gang noen kommer med en slik ubetenksom kommentar.
Skulle ønske jeg fikk meg til å si «nei nå ble du fryktelig stygg» :troll:
Håper jeg klarer å gjennomføre å i alle fall si noe annet enn «ja magen kom fort he he..» så dumt..

Edit: redigert fordi ligger på åpent :)
 
Last edited:
Synes den er helt innafor å klage på :banghead:
Må innrømme at jeg er så sykt glad det ikke er meg. Å skulle måtte ha de svære ballongene mine i bh hele døgnet hadde blitt så klamt :hungover::hilarious:
Ja når jeg er hjemme et det «free the titties» :hilarious: Går i bokser og nyter at jeg får den friheten
 
Svangerskapskløe :bored: har utslett til og med i rumpesprekka nå… noen som vet om dette vil gå over etterhvert i svangerskapet? Tar antihistaminer daglig og kan bruke xylocain når det står på som verst.
 
Svangerskapskløe :bored: har utslett til og med i rumpesprekka nå… noen som vet om dette vil gå over etterhvert i svangerskapet? Tar antihistaminer daglig og kan bruke xylocain når det står på som verst.
Kontakt lege, gyn/føde og få sjekket ut med blodprøver at det er den snille formen for svangerskapskløe, hvis du ikke har gjort det allerede. Hadde det med nr 3. Husker jeg sto opp midt på natten for å gå i dusjen, da det lindret en stund. Det varte noen uker, men synes å huske at det bedret seg. (Demensen lenge leve).
 
Kontakt lege, gyn/føde og få sjekket ut med blodprøver at det er den snille formen for svangerskapskløe, hvis du ikke har gjort det allerede. Hadde det med nr 3. Husker jeg sto opp midt på natten for å gå i dusjen, da det lindret en stund. Det varte noen uker, men synes å huske at det bedret seg. (Demensen lenge leve).
Takk for svar :) det skal jeg få sjekket ut.
 
Hva kan det være når jeg kjenner på en del strekking og ubehag nederst i magen, helst på sidene og mest på høyre? Kjenner det godt når jeg trekker inn pusten. Har ligget et par timer på gulvet med bbhugme på siden. Senga og sofaen ble for myk. Gjør ubehag når jeg reiser og strekker meg ut. Magen ble helt knallhard også.

Ligamentsmerter fra livmor som vokser? Lillemor som beveger seg/snur seg?

Jeg har det greit når jeg ligger i typ fosterstilling
 
Back
Topp