Klagetråd

Akk ja, og peser som en hval. Blir til og med andpusten av å spise meg litt godt mett til middag.
Det tør jeg ikke gjøre her.. Spiste middag i går, etterpå var det en time med luftsmerter og så måtte springe på do. Enda jeg ikke følte meg overmett. Noe spent på hvordan det blir når den faktisk tar plass i magen <haha>

I dag har jeg syndet… spist tre brødskiver med spekeskinke :facepalm: den dårlige samvittigheten meldte seg nå..

I dag har jeg syndet… spist tre brødskiver med spekeskinke :facepalm: den dårlige samvittigheten meldte seg nå..
Det går nok helt bra. Slo opp rådene som var gjeldende med mine to første barn. Der var både myke oster og spekemat med på «pakken bør være nyåpnet»-listen. Og det er ikke sååå mange år siden. Tviler på at krav til hygiene og testing under produksjon har gått ned på de årene. Tror det er omtrent like stor sjanse for å bli syk av spekeskinke som det er å bli skadet i en bilulykke mens man er gravid…

Hadde laget meg dip og skåret opp gulerøtter for å kose meg med, men det likte tydeligvis ikke mini i magen, for da ble jeg kvalm :(

Jeg føler jeg har et luksusproblem, men trenger å klage litt.

Jeg var på tidlig UL forrige uke (12+5) og alt så helt fint ut.
Nå klarer jeg liksom ikke slå meg til ro med at alt skal være bra frem til uke 19 (!). Det føles så uendelig lenge til. Noen som har noe betryggende ord eller tips/triks?

Nå klarer jeg liksom ikke slå meg til ro med at alt skal være bra frem til uke 19 (!). Det føles så uendelig lenge til. Noen som har noe betryggende ord eller tips/triks?
Privat ultralyd i uke 16-ish.

Vi bestilte privat UL til imorgen (uke 16+0)
Det koster jo litt, men vi fant ut at om vi er flinke med å planlegge mat og ikke bestiller takeaway i helgen så har vi på en måte «spart inn litt av det» :hilarious:

Privat ultralyd i uke 16-ish.
Vi bestilte privat UL til imorgen (uke 16+0)
Det koster jo litt, men vi fant ut at om vi er flinke med å planlegge mat og ikke bestiller takeaway i helgen så har vi på en måte «spart inn litt av det» :hilarious:
Ikkesant. Jeg har vurdert det selv!

Men samboer er litt sånn "hallo, alt var jo bra og det er ganske mye penger å bruke på noe som helt sikkert fortsatt er bra"...

Ikkesant. Jeg har vurdert det selv!

Men samboer er litt sånn "hallo, alt var jo bra og det er ganske mye penger å bruke på noe som helt sikkert fortsatt er bra"...
Jeg skjønner jo hans side av saken også. Det er jo egentlig det, og alt er mest sannsynlig bra. Jeg klarte iallefall å få han med på det på den måten :hilarious:

Jeg skjønner jo hans side av saken også. Det er jo egentlig det, og alt er mest sannsynlig bra. Jeg klarte iallefall å få han med på det på den måten :hilarious:
Ja, men hvor mange ganger i løpet av et liv er man egentlig gravid og bekymret? :cool:
haha, sant. jeg snakket med ham nå - sa jeg er bekymret. Så vi kom til en enighet der vi kunne ta en ultralyd om noen uker. Så kan jeg øve meg litt, og så kan han få litt viljen sin. Alt er jo bra :)

For min del har det vært nok bekreftelse å høre hjertelyd på oppfølging hos jordmor :) har ikke noe ny ultralyd før 10 oktober (17+0 i dag) og det synes jeg er null stress ! Avslappet :)

haha, sant. jeg snakket med ham nå - sa jeg er bekymret. Så vi kom til en enighet der vi kunne ta en ultralyd om noen uker. Så kan jeg øve meg litt, og så kan han få litt viljen sin. Alt er jo bra :)
Vi hadde privat ultralyd uke 16. For min bekymring, men også fordi gubben jobber mange timer unna sykehuset så han får ikke blitt med på de offentlige. Reisearbeid er litt prakk :wtf: Jordmor vi har vil ikke prøve engang høre etter hjertelyden så ble for lenge for meg mellom uke 12 og 19. Og nå slapp jeg være den som fortalte typen om han får jente eller gutt

Må bare få ut litt. Vi var hos privat ultralyd og jordmor der fant noe hun ville at lege på sykehuset skulle se på og henviste oss dit. Var der på ultralyd og både lege + overlege fant samme feil på høyrefoten til lillemann. Foten er vridd ved ankelen og han vil minimum trenge gips rett etter fødsel. Skal tilbake i desember for ny ultralyd og samtale med ortopedisk så blir fulgt opp og alle var veldig trivelige.
Men jeg er så redd for det synet av babyen som kommer ut med foten "brekt" ved ankelen og redd for å skade han innen han får gips. Men alle sier jeg bare skal være glad det ikke er verre. Og det er forsåvidt riktig, men det fjerner ikke angsten min og jeg blir bare sur :schocked028

Må bare få ut litt. Vi var hos privat ultralyd og jordmor der fant noe hun ville at lege på sykehuset skulle se på og henviste oss dit. Var der på ultralyd og både lege + overlege fant samme feil på høyrefoten til lillemann. Foten er vridd ved ankelen og han vil minimum trenge gips rett etter fødsel. Skal tilbake i desember for ny ultralyd og samtale med ortopedisk så blir fulgt opp og alle var veldig trivelige.
Men jeg er så redd for det synet av babyen som kommer ut med foten "brekt" ved ankelen og redd for å skade han innen han får gips. Men alle sier jeg bare skal være glad det ikke er verre. Og det er forsåvidt riktig, men det fjerner ikke angsten min og jeg blir bare sur :schocked028
Uff, så leit å høre! Aldri gøy når det skjer noe med de små, uansett om det er stort eller lite.

Back
Topp