Er det noen andre dere kan kontakte, da? Det er jo viktig at henvisningene til TUL og NIPT (hvis man vil ha det) sendes tidligst mulig? Man skal jo ha det rundt uke 12, og ikke i uke 15 (eller senere)? Greit nok å vente med selve jordmor- eller legetimen hvis man ikke er risikogravid, men testene og undersøkelsene man har krav på må det jo likevel henvises til?
Jeg stoppet merra i andre enden av telefonen, da hun prøvde å si at jeg måtte vente til etter sommeren, og ramset opp alt en gravid har krav på. Skal de ha flere unger i landet, så må de faen meg ta oss seriøst.
Jeg fikk beskjed av jordmor nå på telefon at det var perfekt å ha time hos lege 17. august og at jeg da ville være rundt uke 10. og at jordmor time ikke var før uke 16. Hun skulle notere seg at jeg ikke hadde blitt henvist til ultralyd ( men skjønte ikke om hun skulle gjøre noe med det).Er det noen andre dere kan kontakte, da? Det er jo viktig at henvisningene til TUL og NIPT (hvis man vil ha det) sendes tidligst mulig? Man skal jo ha det rundt uke 12, og ikke i uke 15 (eller senere)? Greit nok å vente med selve jordmor- eller legetimen hvis man ikke er risikogravid, men testene og undersøkelsene man har krav på må det jo likevel henvises til?
Jeg stoppet merra i andre enden av telefonen, da hun prøvde å si at jeg måtte vente til etter sommeren, og ramset opp alt en gravid har krav på. Skal de ha flere unger i landet, så må de faen meg ta oss seriøst.