Klagetråd

Begynner mest sannsynlig på blodfortynnende i morgen. Gleder meg ikke. Progesteron har jeg tatt fire uker allerede. Når (hvis) spyingen tar seg opp, blir det steroider i sprøyteform også.
Jaja- det er jo heldigvis verdt den potensielle premien :angelic: Jeg har vært velsigna med lite kvalme i tidligere svangerskap heldigvis:smiley-angelic001

Jaja- det er jo heldigvis verdt den potensielle premien :angelic: Jeg har vært velsigna med lite kvalme i tidligere svangerskap heldigvis:smiley-angelic001
Jeg går også på blodfortynnende, men jeg har albyl-E. Tar en tablett hver morgen. Håper at det virker for meg :smiley-angelic001

Fikk nettopp telefon om dødsfall i familien.. ikke uventet, vært kreftsyk en stund, men likevel utrolig vondt når døden omsider inntreffer.. om tårene sitter løst? Ja..
Så trist! Forventet eller ei, det blir ofte likevel et sjokk når det inntreffer :s håper du og familien tar godt vare på hverandre <3

Fikk nettopp telefon om dødsfall i familien.. ikke uventet, vært kreftsyk en stund, men likevel utrolig vondt når døden omsider inntreffer.. om tårene sitter løst? Ja..
Åh, det er alltid trist uansett når det skjer. Leit å høre. Klem til deg!

Kondolerer så mye :Heartpink Livet kan virkelig suge noen ganger! Godt du har familie rundt deg, ta godt vare på hverandre:Heartpink

Må få lov til å klage på dårlig søvn.. våkner hele tiden, og får sjeldent sove lengre enn dette. Jeg trenger ikke å stå opp før 08:10 i dag :rolleyes:

Jeg blir litt muggen når mannen kommenterer «gul og rosa? Interessant kombinasjon» om klærne du har tatt frem til 2.5åringen. Dette fra mannen som ba meg finne frem klær, for jeg har rydda i klærne til ungen, så «han måtte ha en innføring i hvor ting ligger nå». Akkurat som om det er vanskeligere å finne frem nå som det faktisk er sortert og ryddig?!! :banghead: Det er barnehageklær liksom- who cares?! Hun kommer jo hjem sandkassegrå uansett…

Jeg blir litt muggen når mannen kommenterer «gul og rosa? Interessant kombinasjon» om klærne du har tatt frem til 2.5åringen. Dette fra mannen som ba meg finne frem klær, for jeg har rydda i klærne til ungen, så «han måtte ha en innføring i hvor ting ligger nå». Akkurat som om det er vanskeligere å finne frem nå som det faktisk er sortert og ryddig?!! :banghead: Det er barnehageklær liksom- who cares?! Hun kommer jo hjem sandkassegrå uansett…
Synes du er raus som bare blir litt muggen :hilarious:

Må klage litt over å bli totalt avvist av jordmortjenesten her jeg bor. Ta kontakt igjen i uke 15, vi prioriterer høygravide. Ja, ja, og fastlegen har ferie også, så da får vi se hvordan det går med henvisning til nipt og tidlig ultralyd (over 35). Glad jeg ikke er førstegangs og møtt på samme viset, når det klart og tydelig står på nettsidene deres at det vil at gravide skal ta kontakt så snart test er positiv, for oppfølging, veiledning osv, som det så fint står. Jaja, sånn er sommeren:p:rolleyes:

Må klage litt over å bli totalt avvist av jordmortjenesten her jeg bor. Ta kontakt igjen i uke 15, vi prioriterer høygravide. Ja, ja, og fastlegen har ferie også, så da får vi se hvordan det går med henvisning til nipt og tidlig ultralyd (over 35). Glad jeg ikke er førstegangs og møtt på samme viset, når det klart og tydelig står på nettsidene deres at det vil at gravide skal ta kontakt så snart test er positiv, for oppfølging, veiledning osv, som det så fint står. Jaja, sånn er sommeren:p:rolleyes:
Jeg fikk time hos fastlege 17. august.. Dette var det tidligste de kunne fikse. Jeg reagerte når jeg fikk den beskjeden da det står på nettsiden at man skal ta kontakt med en gang og regne med å få time etter en uke ca.

Er visst veldig press på jordmortjenesten mange steder. Jeg fikk time hos fastlege allerede neste uke når jeg bare er 5+0, og syntes egentlig det var tidlig. Men siden jeg skal ha NIPT i uke 10 og det er ferietid så er vel det lurest.

Jeg fikk time hos fastlege 17. august.. Dette var det tidligste de kunne fikse. Jeg reagerte når jeg fikk den beskjeden da det står på nettsiden at man skal ta kontakt med en gang og regne med å få time etter en uke ca.
Er det noen andre dere kan kontakte, da? Det er jo viktig at henvisningene til TUL og NIPT (hvis man vil ha det) sendes tidligst mulig? Man skal jo ha det rundt uke 12, og ikke i uke 15 (eller senere)? Greit nok å vente med selve jordmor- eller legetimen hvis man ikke er risikogravid, men testene og undersøkelsene man har krav på må det jo likevel henvises til?

Jeg stoppet merra i andre enden av telefonen, da hun prøvde å si at jeg måtte vente til etter sommeren, og ramset opp alt en gravid har krav på. Skal de ha flere unger i landet, så må de faen meg ta oss seriøst.

Ta kontakt direkte med sykehuset og si at du ikke får time hos verken lege eller jm i tide, så kan de sikkert sette deg opp direkte.

Back
Topp