Klagetråd

Klager litt over at jeg måtte flytte den første TUL min fra 7+3 til 7+6…. Nå er det enda lenger til! Heldigvis mye greier som skjer før det, så håper tida går fort.

Jeg fant mine på nett- har du sjekka? Hvis legen din sender til Fürst for eksempel.
Har sjekka men er ikke noe der, så gynekologen min bruker sikkert ikke å sende dit. Så må nok bare vente til i mårra :(

Første kontroll hos legen ble avlyst..må få ny time. Har ikke noe å si men drit kjedelig likevel..

I dag er bare en drittdag. Sur fordi jeg må fortelle på jobb at jeg er gravid og redd for at det ikke skal bli noe baby. Vil bare holde det for meg selv noen uker til.

Flere på jobb måtte få vite at jeg var gravid 2 dager etter at jeg fant ut av det selv, (4+3) da vi sto i en situasjon med røntgen og jeg plutselig ikke kunne bidra. Så lenge fikk jeg holde det for meg selv liksom..

Flere på jobb måtte få vite at jeg var gravid 2 dager etter at jeg fant ut av det selv, (4+3) da vi sto i en situasjon med røntgen og jeg plutselig ikke kunne bidra. Så lenge fikk jeg holde det for meg selv liksom..

Med ulike typer jobber som ikke lar seg kombinere med graviditet så vet vi jo at det må bli sånn, men det er kjipt like vel synes jeg. Må bare la det stå til, og håpe at ryktebørsen ikke begynner å gå. Orker ikke at alle mulige perifere kolleger skal vite det, har ikke fortalt familien en gang enda..

Klager over at den kontinuerlige kvalmen og utmattelsen har kommet:depressed: kviet meg for å bli gravid på nytt, nettopp på grunn av den uutholdelige perioden jeg går inn i nå.. Gjør alt for å ikke kaste opp, men hadde jeg ikke hatt den fobien mot oppkast ville det nok vært daglig.

Uaktuelt for meg med sykemelding også, men skal til legen mandag neste uke og håper jeg kan få noe kvalmestillende. Så det har blitt godkjent en ny type nå, Xoneva, noen som har erfaring med denne eller andre kvalmestillende?

Klager over at den kontinuerlige kvalmen og utmattelsen har kommet:depressed: kviet meg for å bli gravid på nytt, nettopp på grunn av den uutholdelige perioden jeg går inn i nå.. Gjør alt for å ikke kaste opp, men hadde jeg ikke hatt den fobien mot oppkast ville det nok vært daglig.

Uaktuelt for meg med sykemelding også, men skal til legen mandag neste uke og håper jeg kan få noe kvalmestillende. Så det har blitt godkjent en ny type nå, Xoneva, noen som har erfaring med denne eller andre kvalmestillende?
Ååå. :(
Jeg bruker de tablettene. Er kvalm fordet. Så vet ikke hvor mye de hjelper meg. Trøster meg med at jeg hadde vært mer kvalm uten de :p
Jeg ville absolutt prøvd. Det skader jo ikke :) ❤️

Ååå. :(
Jeg bruker de tablettene. Er kvalm fordet. Så vet ikke hvor mye de hjelper meg. Trøster meg med at jeg hadde vært mer kvalm uten de :p
Jeg ville absolutt prøvd. Det skader jo ikke :) ❤️
Ja, må prøve! Tok den reseptfrie postafen de verste dagene forrige svangerskap, men vet ikke om det hjalp

Ååh, jeg kviet meg for en til av samme grunn. Og krysser fingrene for at kvalmen ikke kommer som i forrige svangerskap. Er som deg og har fobi mot å kaste opp. Sist ble jeg liggende i sengen helt stille, for bare jeg rørte litt på hodet kastet jeg opp, så kjenner jeg gruer meg til ukene som kommer.

Jeg tok postafen forrige svangerskap, som dempet det verste ift oppkast, men kastet fremdeles opp noe og var konstant kvalm. Så funker bare sånn halveis. Fikk resept på de, så jeg kunne kjøpe en stor pakke i stedet for de små som er reseptfritt.

Jeg er blitt så utrolig surrete, føler jeg ikke husker noe omtrent. Kan glemme av hva jeg snakker om midt i en setning eller lignende. :smiley-ashamed004

Kanskje ammetåke med gravidhjerne er en dårlig kombinasjon, eller kanskje er jeg så glemsk fordi minien sover så lite for tiden. Er litt tidlig å få gravidhjerne i uke 5?

2-åringen har brukt 2,5 time på å sovne i dag, og jeg blir gal! Har gitt beskjed i barnehagen om at han ikke kan sove på dagen lenger, men denne uka har de latt han sove hver dag. Så nå sitter jeg her 2130 og har en gutt som ikke virker det granne trøtt! Og jeg er selvfølgelig mega-sulten, men får ikke spist før han sover :hungover:

2-åringen har brukt 2,5 time på å sovne i dag, og jeg blir gal! Har gitt beskjed i barnehagen om at han ikke kan sove på dagen lenger, men denne uka har de latt han sove hver dag. Så nå sitter jeg her 2130 og har en gutt som ikke virker det granne trøtt! Og jeg er selvfølgelig mega-sulten, men får ikke spist før han sover :hungover:

Jeg hadde gitt klar beskjed i barnehagen at det er uaktuelt å sove. Hvis ikke kan de komme å legge han selv på kvelden. :arghh::p Sleit med det samme. De lot hun sove 15-20 min men likevel så holdt ungen det gående til kl 22.

Herregud hvor sliten det går ann å bli. Våkna dødstrøtt klokka 8 og måtte fly å tisse. Tok så litt frokost og så litt på tv. 1 time og 20 minutter senere måtte jeg gå i senga å hvile. Føler meg helt ubrukelig :wtf:

Jeg hadde gitt klar beskjed i barnehagen at det er uaktuelt å sove. Hvis ikke kan de komme å legge han selv på kvelden. :arghh::p Sleit med det samme. De lot hun sove 15-20 min men likevel så holdt ungen det gående til kl 22.
Du kan jo gjette hvor blid han var når han måtte stå opp idag kl.7, bare grin :hungover: men de i barnehagen sa det selv når jeg sa at han ikke sovna før 22, så forhåpentligvis sovner han før kl.19 idag.

Klager over tunge løft på jobb, kjenner det verker godt i korsryggen og litt i magen. :depressed: Har ikke lyst å fortelle det til sjefen ennå, men samtidig er jeg redd jeg fremprovoserer SA :sorry:

Klager over at kvalmen er tilbake:yuck: Den har holdt seg borte i går og sålangt i dag, men etter ettermiddagshvilen min så var den på plass. Ikke er humøret bra heller. Føler meg skikkelig sur og irritert :cwm

Klager over tunge løft på jobb, kjenner det verker godt i korsryggen og litt i magen. :depressed: Har ikke lyst å fortelle det til sjefen ennå, men samtidig er jeg redd jeg fremprovoserer SA :sorry:
Det høres ikke greit ut - skjønner godt at du blir bekymra. Kanskje du kunne fortalt at du må avstå fra tunge løft, uten å spesifisere noe nærmere? Vet ikke om det er noe du kunne fått legemelding på?

Det høres ikke greit ut - skjønner godt at du blir bekymra. Kanskje du kunne fortalt at du må avstå fra tunge løft, uten å spesifisere noe nærmere? Vet ikke om det er noe du kunne fått legemelding på?
Takk ❤️
Er ikke mulig med tilrettelegging så da må jeg enten ha sykmelding eller svangerskapspenger. Og da må sjefen involveres :sorry: Har bare halv fast stilling og resten vikariat så vet ikke hvordan det er med alt det økonomiske da, hvilken vei som er lurest å gå :sorry:

Back
Topp