Klagetråd

Sliter med kvalme gjennom hele dagen og sure oppstøt på ettermiddag/kveld...noen som har tips?

Sliter med kvalme gjennom hele dagen og sure oppstøt på ettermiddag/kveld...noen som har tips?
Spise jevnt og trutt, drikke masse vann og tygge novaluzid for oppstøtene. Det er en annen tråd her med mange gode tips for kvalme, anbefaler å se der også :)

Jeg har slitt med svie/stikkende følelse rundt navelen et par uker. Har ikke tenkt så mye over det fordi jeg er relativt nyoperert (kikkhullskirurgi i slutten av april). I går oppdaget jeg at navlen min har flyttet seg, og det kan se ut som jeg har fått brokk. Det synes jeg er skikkelig dritt faktisk, hvordan skal det blink kombinasjon med graviditet? Blæh..

Er på Rhodos I 34 varmegrader og er så innmari forkjøla. Har ikke noe med graviditeten å gjøre engang...! Men det er så sykt trasig!

Jobber innen helse og har hatt to skikkelig tunge dager på jobb. Det er sjeldent jobben blir med hjem, men i går ble den det. Jeg var helt borte i tankene hele dagen. Var for kvalm til å benytte min vanlige mestringsstrategi som er trening. Noen ganger er det bare skikkelig dritt å være hjelper.

Det er bare ikke greit å si! Håper han sa unnskyld for sin ufølsomme kommentar, og at han er mer støttende.
Tar det ikke ikke opp, var bare litt irriterende. Jeg blir litt slitsom vanligvis når jeg ikke har spist, jeg blir vanskelig når blodsukkeret er nede. Tom i hodet og vil ingenting :hilarious: min mann er veldig snill med meg, så ikke noe problem :Heartpink han ville jo kjøpe mat til meg, men jeg tør ikke spise hva som helst. Jeg er mer forsiktig denne gangen, siden jeg har mistet 2 ganger før...

Angrer på at vi har planlagt tre uker ferie med storfamilien... som vi ikke har planer om å fortelle det til før om 7 uker #kvalme

Klager egentlig ikke, fordi vi skal på ferie i morgen, og det har jeg gledet meg til lenge. Men i dag har jeg hatt den verste dagen på lenge, med heftig kvalme, 2 migreneanfall og alt som hører til. Ekstremt dårlig kombinasjon med å skulle pakke og klargjøre huset til 2 uker borte :( I tillegg har hodet kvernet skikkelig etter møte med kirurgen som opererte meg i april. Skal jeg operere bort brokk nå når jeg er gravid, for å forhåpentligvis få mindre smerter, eller skal jeg gå med smerter og vente til etter fødsel..? Nesten umulig å beslutte synes jeg.. :(

Klager fordi absolutt all min tid går til å bekymre meg over SA, ingenting hjelper for å roe ned heller. Driver å trøster meg med å se på sannsynligheten for at det går bra ut fra den tabellen, men så ser jeg at sist mistet jeg når det var 96,4% sjanse for at det skulle gå bra så det hjelper ikke heller

Klager fordi absolutt all min tid går til å bekymre meg over SA, ingenting hjelper for å roe ned heller. Driver å trøster meg med å se på sannsynligheten for at det går bra ut fra den tabellen, men så ser jeg at sist mistet jeg når det var 96,4% sjanse for at det skulle gå bra så det hjelper ikke heller
Kanskje du skal ta kontakt med jordmor, så kan du få litt ekstra oppfølging og samtaler? Jeg fikk svangerskapsdepresjon sist av ulike årsaker, det kunne vært unngått hvis jeg hadde hatt noen å lufte tankene mine med, som kunne hjulpet meg med å se de riktige tingene for å heller kunne bruke energien på å glede meg :Heartpink

Kanskje du skal ta kontakt med jordmor, så kan du få litt ekstra oppfølging og samtaler? Jeg fikk svangerskapsdepresjon sist av ulike årsaker, det kunne vært unngått hvis jeg hadde hatt noen å lufte tankene mine med, som kunne hjulpet meg med å se de riktige tingene for å heller kunne bruke energien på å glede meg :Heartpink
Ja kanskje det.. jeg har ikke bestilt noen svangerskapskontroll enda fordi jeg tenkte å vente fordi jeg ikke vil være hun som ringer for 3. gang å avbestiller, men kanskje det hadde vært fint ja❤️

Klager litt fordi vi den siste uka har vært på hyttetur med familie, kom hjem i dag og fikk vite nå nettopp at en av de andre som var med har testet positivt for corona. Orker ikke corona nå :nailbiting::dead:

Sender deg en stor klem. Det er vondt å bekymre seg så mye :Heartred

Klager fordi dagen i dag har vært skikkelig dritt, har egentlig bare sovet bort helle dagen også. Har blitt redd for at det skal være noe galt. Håper ukene går fort fremover nå ❤️

Back
Topp