Klagetråd

Åh, jeg sitter og griner og griner her i sofaen i kveld. Har en diskusjon gående med søsknene mine ang et 60årslag vi planlegger sammen, og plutselig klarer alle på alt jeg ikke har gjort riktig frem til nå. 60årslaget var min idé og tydelig mitt ansvar at alle gjør de vi ble enige om at de skal gjøre. Ingenting er bra nok lenger og alle har så gode unnskyldinger for hvorfor de ikke får gjort ditt og datt. Og igjen av dem vet noe om situasjonen jeg står i, og jeg kan ikke bruke livet mitt som en unnskyldning for hvorfor jeg ligger bak skjema. Jeg er så sint og lei meg.
Leit å høre at du har det sånn:sorry: Nå er det ikke min plass å mene noe, men kan det være til hjelp å informere slik at det letter på stressnivået og muligens øker forståelsen for din situasjon? Tenker litt på at stress ikke er bra for deg og spiren i magen :Heartred
Hva er beste løsningen for deg akkurat nå?

Klokka er 0537 og jeg har allerede ligget våken i en time og får ikke sove :shifty: Sånn er det når gravidkroppen sender meg i drømmeland kl 21, det blir rett og slett for tidlig. Vi skal reise på ferie i dag, så jeg skulle vel strengt tatt vært uthvilt. Det ser dårlig ut :grumpy:

Kjenner jeg gruer meg til å reise på ferie når kvalmen er på sitt verste.

Jeg er så sliten og lei i dag, og ungene oppfører seg helt kaotisk. Har bare lyst til å stikke av akkurat nå, får ikke fred i et sekund :(

Jeg er så sliten og lei i dag, og ungene oppfører seg helt kaotisk. Har bare lyst til å stikke av akkurat nå, får ikke fred i et sekund :(

Føler med deg. Mine to er snart 2 og snart 4 år, og de er så sykt mammadalter for tiden. Skal henge i meg hele tiden og skriker om pappan prøver å ta over. Vi har vært hjemmefra i to uker og jeg begynner å kjenne meg helt kokt i toppen.

Føler med deg. Mine to er snart 2 og snart 4 år, og de er så sykt mammadalter for tiden. Skal henge i meg hele tiden og skriker om pappan prøver å ta over. Vi har vært hjemmefra i to uker og jeg begynner å kjenne meg helt kokt i toppen.
Uff, det er skikkelig tungt! Når skal dere hjemover? Når man ikke er helt i toppform er det kun hjemme som duger, synes jeg. :Heartpink

Føler meg altså som verdens verste menneske. Akkurat fått vite om at en i familien til samboer er gravid med termin i slutten av januar. Og det fikk meg i dritt humør på ferie med svigermor og svigerfar. Det familiemedlemmet har ikke vist særlig sympati med vårt av av datteren vår, så kjenner jeg ikke helt klarer å unne henne dette. Selv om jeg er gravid selv… Skikkelig fælt. Men kjente at jeg ble ekstra redd for at mitt svangerskap skal gå dårlig nå. Det tror jeg hvertfall ikke at jeg kommer til å takle :sorry:

Uff, det er skikkelig tungt! Når skal dere hjemover? Når man ikke er helt i toppform er det kun hjemme som duger, synes jeg. :Heartpink

Vi har vært på vei hjem i hele dag faktisk. Er teknisk sett bare 6 timer å kjøre, med det går jo en del tid mer med to små som skal ha pauser jevnt. Hjemme om ca halvannen time nå, det skal bli godt.

Altså, de siste dagene har vært en Berg og dalbane. Jeg har hatt spotting gjennom hele graviditeten denne gangen (ikke friskt blod), men i går så kom det en del helt ferskt, tyntflytende blod :confused1 Har i tillegg hatt murringer gjennom hele svangerskapet og bekkenet har tullet seg. Testene har heldigvis blitt sterkere og sterkere, men jeg kjenner likevel så sjukt på angsten for at dette ikke skal gå bra! Har heldigvis fått time til TUL i morgen, så krysser alt av fingre for at alt er bra.

Kjenner jeg gruer meg til å reise på ferie når kvalmen er på sitt verste.
Jeg ooog... Drar i morgen når jeg går inn i uke 5+ og jeg har uten unntak blir dårlig mellom uke 5 og 6 før.. 30 varmegrader og kvalme høres lite fristende ut, ei heller flytur og oslo-trondheim i bil. Har heldigvis fått med meg en del kvalmestillende fra legen, så håper det bidrar litt mer denne gangen...

Altså, de siste dagene har vært en Berg og dalbane. Jeg har hatt spotting gjennom hele graviditeten denne gangen (ikke friskt blod), men i går så kom det en del helt ferskt, tyntflytende blod :confused1 Har i tillegg hatt murringer gjennom hele svangerskapet og bekkenet har tullet seg. Testene har heldigvis blitt sterkere og sterkere, men jeg kjenner likevel så sjukt på angsten for at dette ikke skal gå bra! Har heldigvis fått time til TUL i morgen, så krysser alt av fingre for at alt er bra.
Klem <3

Er redd jeg kan gå igjennom svangerskapet alene, med en datter på 1,5 år. Jeg vet ikke hvor ellers jeg skal få dette ut.

Samboer fortalte meg i morrest at han har vært utro, nå mens vi har vært på ferie, og jeg er knust. Dette er andre gangen (første gangen var da vi nettopp hadde starta å date og jeg tilga han fordi det var på nett og jeg sa det aldri må skje igjen). Det burde vært et rødt flagg, men jeg var så forelska.. Har jo gått så fint etter det og det ble glemt. Vel, helt til nå når det har skjedd i det virkelige liv. Mens jeg er planlagt gravid. Og vi har et barn. Hvordan kan han gjøre det? Aner ikke hva jeg skal gjøre faktisk.

Og vi som skal videre til svigers om en uke..

Er redd jeg kan gå igjennom svangerskapet alene, med en datter på 1,5 år. Jeg vet ikke hvor ellers jeg skal få dette ut.

Samboer fortalte meg i morrest at han har vært utro, nå mens vi har vært på ferie, og jeg er knust. Dette er andre gangen (første gangen var da vi nettopp hadde starta å date og jeg tilga han fordi det var på nett og jeg sa det aldri må skje igjen). Det burde vært et rødt flagg, men jeg var så forelska.. Har jo gått så fint etter det og det ble glemt. Vel, helt til nå når det har skjedd i det virkelige liv. Mens jeg er planlagt gravid. Og vi har et barn. Hvordan kan han gjøre det? Aner ikke hva jeg skal gjøre faktisk.

Og vi som skal videre til svigers om en uke..
Først vil jeg si at det er leit å høre. Det høres ut som du kan ha godt av å ha noen å snakke med. Helsesøster/jordmor/fastlege har taushetsplikt og kan også henvise deg til en samtaleterapeut og evt. være en støtte i slike saker vil jeg tro til du finner ut av hva du vil gjøre. Er ingen fasit i slike tilfeller vil jeg tro:sorry: Sender gode oppløftende tanker

Æsj altså, nå fikk vi melding om at de va var på besøk hos i går har testet positiv på korona nå. Første gang jeg hadde spontanabort var etter koronavaksina og andre gang jeg mistet var når jeg hadde korona. Tilfeldig? Helt sikkert, men blir redd uansett
Du har fremdeles holdt deg frisk? :Heartpink

Du har fremdeles holdt deg frisk? :Heartpink
Jaa jeg har hvertfall ingen symptomer enda heldigvis! Men det raser inn med positive tester hos de andre gjestene som var i selskapet, så jeg hååper jeg slipper❤️ Nå er jeg bare så bekymret over alle murringene, de har tatt seg så veldig opp, lå med varmeflaske i hele går kveld og nå når jeg våknet er de fremdeles der

Jaa jeg har hvertfall ingen symptomer enda heldigvis! Men det raser inn med positive tester hos de andre gjestene som var i selskapet, så jeg hååper jeg slipper❤️ Nå er jeg bare så bekymret over alle murringene, de har tatt seg så veldig opp, lå med varmeflaske i hele går kveld og nå når jeg våknet er de fremdeles der
Åhh, skjønner godt at bekymringene melder seg. Håper veldig for deg at du slipper unna Koronaen samt at murringene er helt ufarlige :smiley-angelic001 :Heartpink

Back
Topp