Klagetråd

Dette høres ut som meg :Heartred Bortsett fra at jeg klager masse :wacky: Jeg tar Afipran tre ganger om dagen i tillegg til Postafen. Det utgjør ingen fare for fosteret. Kanskje verdt å spørre legen om? :happy:

Fikk resept med beskjed om å ikke ta dei uten at det ble skikkelig ille ille. Så tenker om jeg begynner å kaste opp isteden for å bare brekke meg så kommer jeg til å prøve de. :love2

Fikk resept med beskjed om å ikke ta dei uten at det ble skikkelig ille ille. Så tenker om jeg begynner å kaste opp isteden for å bare brekke meg så kommer jeg til å prøve de. :love2

Det var akkurat det jeg fikk beskjed om ved forrige graviditet, og droppet derfor å ta. Jeg misforstod og trodde det handlet om at man ikke skulle ta for fosterets del, men det er helt feil. Det handler om at man selv kan få noen bivirkninger hvis man står på det over lengre tid. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger :) Er så kjedelig at mange kvinner må lide unødvendig fordi legen er dårlig på å opplyse hva hun eller han mener.

Klager på at kvalmen var borte sist uke, men tilbake denne uken når jeg har eksamen i morgen :meh:

Det var akkurat det jeg fikk beskjed om ved forrige graviditet, og droppet derfor å ta. Jeg misforstod og trodde det handlet om at man ikke skulle ta for fosterets del, men det er helt feil. Det handler om at man selv kan få noen bivirkninger hvis man står på det over lengre tid. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger :) Er så kjedelig at mange kvinner må lide unødvendig fordi legen er dårlig på å opplyse hva hun eller han mener.

Så viktig det du skriver!! Medisiner tidlig i forløpet kan forhindre hyperemisis. Dette bør flere lese :Heartred

Fy fela jeg er så dårlig. Skikkelig kvalm og ubrukelig altså.. klarer ikke åpne kjøleskapet, lage mat eller vaske opp for alt lukter så :(:( Mistet all matlyst også og det er så uvant for meg.

Brekker meg hver eneste dag når jeg må ta multivitaminer :depressed:

Ellers kom kvalmen ut av det blå i går… Er 9+5 - andre som ble kvalme så sent?

Brekker meg hver eneste dag når jeg må ta multivitaminer :depressed:

Ellers kom kvalmen ut av det blå i går… Er 9+5 - andre som ble kvalme så sent?

Uke 9 er kjent for at det topper seg hvertfall! Har vært kvalm siden 5+2, 8+4 nå, og kjenner jeg går inn mot uke 9 med skrekk og gru :bag: :hilarious:

Ca ni uker nå og har vondt i bekkenet allerede. Spurte legen om gode råd og hun sa bare at jeg måtte knipe og melde meg inn på treningssenter for å holde vekta. Hadde utrolig vondt forrige svangerskap og fikk ikke noe behandling pga korona. Skal til naprapat på tirsdag og håper at det kan hjelpe litt på. Og gjør det det, så fortsetter jeg der!

Ca ni uker nå og har vondt i bekkenet allerede. Spurte legen om gode råd og hun sa bare at jeg måtte knipe og melde meg inn på treningssenter for å holde vekta. Hadde utrolig vondt forrige svangerskap og fikk ikke noe behandling pga korona. Skal til naprapat på tirsdag og håper at det kan hjelpe litt på. Og gjør det det, så fortsetter jeg der!
Trening hjelper. Korrekt trening riktig nok ☺️
Sjekk ut kontoen womeninmotion_wellness på instagram, masse gode tips der!

Eg sliter også med bekkenet allerede. Er ca 12+2. Eg skal bestille meg time hjå manuellterapeut på mandag og håper jo hjelper. Hadde ein time hjå ho i forrige svangerskap. Då var det mest forebyggende og for å få tips til trening som var lur. Vart aldri så veldig vondt den gongen. Men no er det ganske ille allerede så håper ho kan hjelpe meg igjen.

Om jeg ikke var kvalm nok fra før, så har jeg nå fått omgangssyken også:( Helt for jæ….

Om jeg ikke var kvalm nok fra før, så har jeg nå fått omgangssyken også:( Helt for jæ….

Fikk omgangssyken på lørdag selv, og hadde kanskje den verste natten i mitt liv :hungover: Fy faen, så heftig. Som om det ikke holdt med de ørten forkjølelsen som er dratt med hjem fra bhg denne høsten. Du har min fulle sympati :Heartred Heldigvis er det som regel veldig kortvarig!

Er så lei av å være kvalm... Spiser jeg ikke, blir jeg kvalm. Spiser jeg, blir jeg kvalm av spisinga.. Bah, håper det gir seg litt rundt uke 12 :yuck: kjenner at det går tregere med fordøyelsessystemet også om dagen :p

Husker da jeg var sånn 6 uker og jeg ønsket å kjenne på kvalmen, men nå som jeg har vært kvalm i 3 uker ca så angrer jeg på det jeg sa da :p Er i uke 10 nå :cool:

Fikk omgangssyken på lørdag selv, og hadde kanskje den verste natten i mitt liv :hungover: Fy faen, så heftig. Som om det ikke holdt med de ørten forkjølelsen som er dratt med hjem fra bhg denne høsten. Du har min fulle sympati :Heartred Heldigvis er det som regel veldig kortvarig!
Masse masse god bedring til deg også:) Håper dette går fort over <3

Kjenner kroppen orker ikke mye for tiden, veldig frustrerende å bli dårlig av alt en gjør; spise, gå på do, gå opp og ned trappen, sitte mer enn ti minutter på PCen, sitte å pakke inn julegaver, sove for lite eller for mye, lukter av kjøleskapet, mannen, meg sjølv, den siste der er vanskelig å slippe unna :yuck: Håper det snart går over/ blir bedre og at jeg får tilbake litt energi snart...

Heldigvis har eg en veldig god mann som passer på meg:Heartred og prostafen som gjør at eg får i meg mat :happy:

Ca 11 uker på vei nå (+/- ett par dager) og føler bare kvalmen har blitt verre siden søndag.. Da kunne det gå annen hver dag mellom hver oppkast, nå de siste dagene har det vært minst en gang om dagen. Begynner å bli lei nå, men har sett lille knøttet på UL, så er jo absolutt verdt det.
Bare savner kosen ved å spise god mat. Går i banan og salt kjeks om dagen, middag er uaktuelt :wtf:

Back
Topp