Klagetråd

Eg er skikkelig sliten i dag. Klarte betre 2 timer på jobb før eg måtte gi meg. Smerter i bekkenet og masse kynnere! Det tar på med påskeferie når ein har barn frå før merker eg. Håper formen kjem seg, hvis ikkje trur eg eg må kaste inn håndkleet og be om 100% sjukemelding nå på slutten.

Ja, såå enig, pleier å tulle med at man trenger en ferie etter ferien etter å ha fått barn, men nå… så er det virkelig nødvendig!! :hilarious: Kjenner det begynner å bli tungt her og, både fysisk på kontorstol, og psykisk, med uforutsigbare arbeidsoppgaver og en overhengende frist på et stort prosjekt her. Fikk helt knekken igår kveld. Sitter akkurat nå og skriver mail til sjef og ledere om at jeg ikke kan jobbe mer enn sykemeldingen (som jeg har gjort i hele mars og før påske) og at det er fare for at jeg ryker på en større sykmelding snart her og. Vi er flere!!:Heartred
 
Ja, såå enig, pleier å tulle med at man trenger en ferie etter ferien etter å ha fått barn, men nå… så er det virkelig nødvendig!! :hilarious: Kjenner det begynner å bli tungt her og, både fysisk på kontorstol, og psykisk, med uforutsigbare arbeidsoppgaver og en overhengende frist på et stort prosjekt her. Fikk helt knekken igår kveld. Sitter akkurat nå og skriver mail til sjef og ledere om at jeg ikke kan jobbe mer enn sykemeldingen (som jeg har gjort i hele mars og før påske) og at det er fare for at jeg ryker på en større sykmelding snart her og. Vi er flere!!:Heartred
Ja til vanlig er jo det berre tull, eller i alle fall nesten :bag: Men kvar gong eg brått har blitt verre i bekkenet eller fått mykje kynnere er det på ein måndag etter ei helg med mykje aktivitet med ungane. Eg er jo ikkje så ille at eg er sengeliggende, så då blir ein med på det som skjer og blir sliten av det! Og sjølv om ungane berre vil kose og sitte på fanget kan det brått bli skikkelig vondt. Snart-6 åringen skulle sette seg på fanget mitt i sta mens eg låg på sofaen og deisa ned rett på symfysebeinet :inpain:
 
Ja, såå enig, pleier å tulle med at man trenger en ferie etter ferien etter å ha fått barn, men nå… så er det virkelig nødvendig!! :hilarious: Kjenner det begynner å bli tungt her og, både fysisk på kontorstol, og psykisk, med uforutsigbare arbeidsoppgaver og en overhengende frist på et stort prosjekt her. Fikk helt knekken igår kveld. Sitter akkurat nå og skriver mail til sjef og ledere om at jeg ikke kan jobbe mer enn sykemeldingen (som jeg har gjort i hele mars og før påske) og at det er fare for at jeg ryker på en større sykmelding snart her og. Vi er flere!!:Heartred
Og så bra at du seier i frå til overordna om korleis det er i staden for å pushe deg! Eg tenkte eg skulle kjenne på det ut veka før eg seier noko. Eg er framleis ny i jobben og har berre oppgåver som er lett for andre å ta over, så eg stresser ikkje med den ansvarsfølelsen i alle fall. Det er ganske deilig egentlig. Og kona til sjefen er også gravid med nr 3 så eg får mykje forståelse for situasjonen og får styre heilt sjølv kor lenge eg er på jobb kvar dag.
 
Ja ser fram til det! Det som er litt synd er at fysio ikke får gitt samme behandling nå som tidligere når jeg kunne ligge på magen nå er det UMULIG ‍♀️ å ligge på magen

Min fysio har en bbhugme pute som jeg kan legge magen nedi når ho trykker i muskulaturen bak på bekkenet (er der mine smerter er).
Har og fått tips om å ligge på magen oppi en sånn pute for å slappe av i rygg/bekkenet hjemme og. Noen ganger er det super vondt, andre ganger så sovner jeg (hjemme altså). Vil ikkje anbefale å gjøre det for lenge om gangen for jeg blir hvertfall litt støl i magen, men en kjenner stortsett når det er nok (hvertfall min erfaring). :love7
 
Uff, hatt en så dårlig natt. Våknet kl 01 med verk i kroppen, høy puls (110 i puls liggende stille i senga er jo "deilig") og har bare ligget og vridd meg hele natta. Nå litt feber, skikkelig verk i kroppen, hodepine og bihulevondt. Dette må være enten runde 2 med covid, eller den fryktede influensaen:depressed: Har ikke tiiid til å være syk og bli enda mer redusert før en viktig frist på jobb neste fredag :( Men som formen er nå har jeg ikke sjans til å jobbe stort. Nå håper jeg bare ikke mannen også blir dårlig iløpet av de neste dagene, det klarer jeg ikke:arghh:
 
:smiley-angry017 Jeg har så vondt i symfysen!! Tenk at det ene der skal ødelegge alt, blir så sint, lei og aaah. Unner virkelig ikke min verste fiende disse smertene. Kunne født hver dag i stedet for å ha det sånn her.
 
Ikke direkte klaging, men har to kvelder nå hatt mild feber. Lurer på om kroppen brygger på noe. Føler meg grei på dagtid, men utover kvelden blir jeg varm og får frysninger. Orker virkelig ikke sykdom nå.
 
Jeg er så trett om dagene. Selv om jeg sover ok på natten og har ganske rolige dager så føler jeg meg heøt kaputt. Må minst ha en hvil på en time for å klare å stå oppreist. Som ikke gravid og helt frem til nå har jeg ikke hatt kjangs til å sove på dagtid. Helt umulig å sovne, mens nå klarer jeg ikke ha øynene åpneo_O blæ
 
Er fortsatt drittlei halsbrann... Har fått resept på omeprazol pensa men tørr ikke ta de i frykt for å få noe av bivirkningene....
Ellers har jeg perioder der jeg skulle ønske at tiden gikk fortere.. Har igjen 6 uker til termin og er egentli mildt sagt lei allerede... Gleder meg til å kunne sove godt på ryggen eller magen, uten t skjorte (pga at jeg lekker fra ene brystet) samt at jeg gleder meg villt til å spise spekemat igjen! Og til å kunne bevege meg vanlig igjen å ikke ha en mage som er i veia
 
Er fortsatt drittlei halsbrann... Har fått resept på omeprazol pensa men tørr ikke ta de i frykt for å få noe av bivirkningene....
Ellers har jeg perioder der jeg skulle ønske at tiden gikk fortere.. Har igjen 6 uker til termin og er egentli mildt sagt lei allerede... Gleder meg til å kunne sove godt på ryggen eller magen, uten t skjorte (pga at jeg lekker fra ene brystet) samt at jeg gleder meg villt til å spise spekemat igjen! Og til å kunne bevege meg vanlig igjen å ikke ha en mage som er i veia

Jaa, spekeskinkeee:hungry: og å sove på rygg. Og mage. Og bare hvordan man vil!:shy: Og å kunne bevege seg uten den stramme og tunge magen:rolleyes: Det jeg savner mest nå, her og. Men! vet at å sove mer enn bare to-tre timer sammenhengende, uten å bli vekket av sulten baby, må nytes likevel, på tross av vondter :bag: seks uker igjen her og :)
 
Gleder meg til å ikke snorke igjen. Snorker så mye når jeg er gravid og mannen min er veldig (veldig!) glad i å fortelle meg det :shifty::shifty::shifty::shifty::shifty::shifty:
 
Er fortsatt drittlei halsbrann... Har fått resept på omeprazol pensa men tørr ikke ta de i frykt for å få noe av bivirkningene....
Ellers har jeg perioder der jeg skulle ønske at tiden gikk fortere.. Har igjen 6 uker til termin og er egentli mildt sagt lei allerede... Gleder meg til å kunne sove godt på ryggen eller magen, uten t skjorte (pga at jeg lekker fra ene brystet) samt at jeg gleder meg villt til å spise spekemat igjen! Og til å kunne bevege meg vanlig igjen å ikke ha en mage som er i veia
Må dessverre skuffe deg med at det er stor fare for lekkasje etter at baby kjem også. Gjerne når som helst, men spesielt under amming frå det andre brystet.

Men er så enig med deg i at fleire sovestillinger som er behagelige er høgt savna! Og spekemat. Og gode oster. Og biff som ikkje er steikt i hel.
 
Må dessverre skuffe deg med at det er stor fare for lekkasje etter at baby kjem også. Gjerne når som helst, men spesielt under amming frå det andre brystet.

Men er så enig med deg i at fleire sovestillinger som er behagelige er høgt savna! Og spekemat. Og gode oster. Og biff som ikkje er steikt i hel.
Jaa, spekeskinkeee:hungry: og å sove på rygg. Og mage. Og bare hvordan man vil!:shy: Og å kunne bevege seg uten den stramme og tunge magen:rolleyes: Det jeg savner mest nå, her og. Men! vet at å sove mer enn bare to-tre timer sammenhengende, uten å bli vekket av sulten baby, må nytes likevel, på tross av vondter :bag: seks uker igjen her og :)


Her er det allerede avtalt at det skal være med en pose med sogne mørr og en pakke majones på føden, å stranda skinke guuud jeg savner det sååå fælt

Har ei venninne som er gravid å hun spiser alt å driter i de anbefalingene om å ikke spise spekemat og muggoster. Blir egentlig provosert av det men holder meg fra og si noe...

Jo men når baby er her så er det liksom litt forståelig at man lekker... Nå er det bare unødvendig lekker også bare fra ett bryst og det er det brystet med innovervendt brystvortedet andre lekker ingenting
 
Last edited:
Her er det allerede avtalt at det skal være med en pose med sogne mørr og en pakke majones på føden, å stranda skinke guuud jeg savner det sååå fælt

Har ei venninne som er gravid å hun spiser alt å driter i de anbefalingene om å ikke spise spekemat og muggoster. Blir egentlig provosert av det men holder meg fra og si noe...

Jo men når baby er her så er det liksom litt forståelig at man lekker... Nå er det bare unødvendig lekker også bare fra ett bryst og det er det brystet med innovervendt brystvortedet andre lekker ingenting

Strandaskinke, ja ass. Etter forrige fødsel spiste jeg seriøst en-to pakker i uka i over nesten to måneder:hilarious: Vet ikke om det var så bra for magen, haha, men var helt utsultet på salt og mør strandaskinkeee på ferskt brød, ååå :p
 
Strandaskinke, ja ass. Etter forrige fødsel spiste jeg seriøst en-to pakker i uka i over nesten to måneder:hilarious: Vet ikke om det var så bra for magen, haha, men var helt utsultet på salt og mør strandaskinkeee på ferskt brød, ååå :p

Altså spekemat generelt er så jæævla godt! Nystekt brød med skikkelig smør, majones og å spekemat. Om det er mørr, Rødvinspølse, Strandaskinke u name it... Omg nesten så jeg begynner og sikle bare jeg tenker på det
 
Dette er garantert to much info men jeg er her for og klage....
Jeg fikk plutselig sånn typisk sopp infeksjon symptomer igår, illrød mellom kjønnsleppene og det gjorde driitvondt... Måtte gå uten truse.... Etter en kjapp tlf på føden for råd så fikk jeg endelig smurt meg med canesten og fikk lindra det værste.

Ble en "kjapp" tur til legen og leverte urin prøver å ble tatt gyn tester på idag.. . Jeg ble testa for både sopp, bakterie og herpes.. Er herpes noe man plutselig bare kan få??? Har aldri hatt det før så hvorfor plutselig få det nå? Nå mistenker de både sopp og uvi på en og samme gang.. Altså give me a break Her på bygda blir ikke prøvene sendt idag, neida de blir sendt på onsdag så får ikke event begynt med noe medisiner før fredag tidligst å ikke nok med det, men den smertestillende salva som skulle komme med medisin leveransen idag kom heller ikke så får ikke lindra noe før onsdag der heller. Å fikk beskje om at jeg ikke skulle smøre mer med canesten.. Hva skal jeg gjøre da....

#oppgitt gravid frøken
 
Gleder meg til å ikke snorke igjen. Snorker så mye når jeg er gravid og mannen min er veldig (veldig!) glad i å fortelle meg det :shifty::shifty::shifty::shifty::shifty::shifty:

samme her :p jeg nekter for at det kan være tilfelle :p hehe.
Men merker at jeg sover med munnen åpen, for jeg våkner av å være så tørr i munnen at jeg føler noen har støvsugd der inne :p hehe
 
Er fortsatt drittlei halsbrann... Har fått resept på omeprazol pensa men tørr ikke ta de i frykt for å få noe av bivirkningene....
Ellers har jeg perioder der jeg skulle ønske at tiden gikk fortere.. Har igjen 6 uker til termin og er egentli mildt sagt lei allerede... Gleder meg til å kunne sove godt på ryggen eller magen, uten t skjorte (pga at jeg lekker fra ene brystet) samt at jeg gleder meg villt til å spise spekemat igjen! Og til å kunne bevege meg vanlig igjen å ikke ha en mage som er i veia

fikk disse tablettene av legen for to uker siden, og halleluja så digg!! Ville aldri vært de foruten. Revolusjonert halsbrann, og så og si NULL plager med det nå!
 
samme her :p jeg nekter for at det kan være tilfelle :p hehe.
Men merker at jeg sover med munnen åpen, for jeg våkner av å være så tørr i munnen at jeg føler noen har støvsugd der inne :p hehe


Snorker og sikler like mye som før jeg ble gravid men det gjør han jeg bor sammen med og så skammer meg null niks nada over det
 
fikk disse tablettene av legen for to uker siden, og halleluja så digg!! Ville aldri vært de foruten. Revolusjonert halsbrann, og så og si NULL plager med det nå!


Tok min første for en halvtime siden. Vet de skal taes om morgenen men legen sa jeg fint kunne ta de på ettermiddagen også.. er spent på om de funker for meg, begynner og bli lei av og ta gaviscon.. tar det bare på ettermiddagen da det er da problemet oppstår
 
Back
Topp